-> ajok: Nebýt těch věcí kolem, tak to mám za půl de hotový.
Ale takhle to bylo:
Ten motor tam drží jen na jednom silentbloku... ...tady když odšroubuju tuhle zátku, tak vypustím chladicí kapalinu z bloku - tak ne, musím prošťouchnout ten bordel, co se tam usadil - prošťouchnout nejde, tak odvrtat - hurá, teče :-D ... ...hadice k topení jsou v háji... ...ložisko spojky by chtělo vyčistit a promazat... ...ložisko v klice nějak drhne... ...když už je dole setrvák, tak to tekoucí gufero pod ním musí pryč... ...když už čistím a přetěsňuju motor, tak rovnou i víko zdvihátek a palivové čerpadlo... ...hrozně teče z baňky olejového filtru - v baňce bordel, tak rovnou vyměnit vložku (olej prý byl nedávno měněn, tak jsem ho neřešil)... ...řemenice ventilátoru chladiče je nakoplá... ...ložiska hřídele větráku jsou taky na výměnu atd. atd.
A když už mám skoro hotovo a chci vyrazit na zkušební jízdu kolem komína, tak zjistím prohnilou trubku kolem motoru k topení - no, nic, to, že trochu teče, nevadí, na projetí po vsi to stačí, vyřeším to po návratu.
Nakonec mne domů odtáhl na laně soused, který šel kolem z procházky zrovna ve chvíli, kdy mi to chcíplo - z karburátoru tekl benzín (a voda, která je taky v nádrži) horedole...
Tak že sešteluju hladinu - závěs plováku zohybaný, injektor neinjektuje - kašlu na to a ze zásoby tahám repasovaný karbec - než se zase pár hodin pojímat s repasí původního.
A jako třešnička na dortu při čištění filtrboxu (a výměně filtru) zjištění, že v oleji je chladicí kapalina - není moc divu, když původní šrouby hlavy jsou nahrazeny čímsi s udanou pevností 8.8...
...ale to kdyžtak někdy příště, pokud bude majitel vozu ještě někdy mít odvahu mi jej svěřit...
