skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> OTA-MTX: Boleslav? Nebo Brandýs, popř u Berouna?
-> Jarda: Je to tak jak píšeš. U zdravýho auta by to asi prodloužená hadice vyřešila, ale stačilo by při každém přezouvání pneumatik tzn. 2x ročně to pod podběhem vyčistit a bude vyřešeno jak píše palinator. Většinou vždy je kaput i předek prahu, ale já ho vždycky zkracuju až k začátku dvěří. Bude tam potom více místa, na bezpečnost by to nemělo mít vliv a pak mě nebaví to tvarovat.
-> Jarda:
Je to navržený debilně po mnoho let na mnoha autech, ale přeci jen motorista se srdíčkem si tohle ohlídat dokázal.
Je to navržený debilně po mnoho let na mnoha autech, ale přeci jen motorista se srdíčkem si tohle ohlídat dokázal.

-> Bohyn: uz jsem to tu nedavno psal, ja jak se to tam muze dostat pres plastove podbehy a ono tam je odtokovej kanal od predniho skla, tak tam jde vsechen bordel, listi, hnije to tam, napadlo me protahnout rouru az dolu, pod podbeh...
To jsem čekal, že se nachytá víc lidí. 

-> OTA-MTX: praveze co som videl videa fungovalo to vyborne
-> MISCHO: prý to je nejšetrnější, ale bacha, s rzí to nehne
-> OTA-MTX: dik za info . Rozmyslal som nad mokrym pieskovanim karoserie
-> Eidy: nechceš se stavit? svářečku si někde půjčím

-> Jirik_Tuňák1983: to je vodní pumpa, an tom autě je všechno jinak (rozuměj špatně)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak určitě. 

-> OTA-MTX 02.04.20 19:31:33: To má turbo takhle zastavěný v bloku? 

-> OTA-MTX: len vodou ? Ci voda-piesok ?
Dnes jsem byl pro na "pískování" vodou 2700bar. Masakr, motorák je čistej krásně. Někdo tam měl karoserii emka, nebyl to někdo místní?:)
-> Petr Urban: vsechno co je cerne je zelezo, nohy jsou 80x80x3. Naprosto zbytecne, ale libilo se mi to po strance vzhledu...
-> Jumbo: To jsou ocelový profily na ty nohy ? dost masivní, jaký rozměr? Pekný pane To by stačilo i na motor z sovětského buldozeru ne... :D
-> Jarda: to je na zakazku
. V sobotu som dokoncil spajzku pre P 205 Gti.

-> MISCHO 01.04.20 17:29:07: to mas na 5 skodovek

Kedze som skoncil skor v praci pustil som sa do ,,vypuzdrenia ,,
-> Luky: jo tak prasatka se ti zachtelo? No nevim teda...
-> Jumbo: to zní skoro jako pozvánka 

-> Luky: treba na to taky dojde... 

-> hans1: presne tak, cerna cast na leve strane je myslena jako myci cast, zrovna se chystam na silikon...
-> Jumbo: Taky jsem míval, ale nějak se rozdíly časem setřely.. A mytí jsem nepořešil nikdy..
-> StepaNoFUN: Necháme se překvapit..
-> StepaNoFUN: Necháme se překvapit..

-> Jumbo 31.03.20 18:09:03: takovou krásnou linku nemám ani v kuchyni
To v rohu je mycí stůl na motory?Ten purgasol bych recykloval a nelil rovnou do odpadu,to je věčná škoda...

-> Jozka: tak tohle je na "cistsi" ukony, na spinavou praci mam velky zelezny stul... Daval jsem ho sem par tydnu dozadu...
-> Jumbo 21.03.20 19:36:47:
-> Jumbo 21.03.20 19:36:47:
-> Jozka: Jen je otázkou, čeho pitvy tam budou probíhat. :-D
-> Jumbo: Mě to teda přijde jako operační sál..



Posledni tyden jsem se nenudil... Uz to zacina vypadat jako dilna...
-> Bukaj 31.03.20 13:54:54: ja taky, tam nemá smysl se nervovat s olejem
-> minno 31.03.20 13:40:17: spis ten hypoidni olej by mel byt..., myslim, ze smykove treni vznika i na pastorek - hreben, ne jen hreben podpera, jasne, ze s hypoidnim diferakem se to neda srovnat
Ono ty prachovky mi kamos prekroutil pri geometrii, ja je nesrovnal a bylo po nich.... :( ale moc kvalitni nebyly.
-> Bukaj 31.03.20 13:54:54: to ma lada, ale dat tam A00, tak s tim v zime nehnu
Ono ty prachovky mi kamos prekroutil pri geometrii, ja je nesrovnal a bylo po nich.... :( ale moc kvalitni nebyly.
-> Bukaj 31.03.20 13:54:54: to ma lada, ale dat tam A00, tak s tim v zime nehnu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 11:22:12: A00 jsem dával do maticové převodky - tu utěsnit, aby netekla, to je kumšt...

-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: Ovci jsme v tej době měli už skoro 3 roky. Ale GLSa se naskytla tenkrát za rozum, tak jsem jí koupil a zprovoznil na léto. Pak jsem jí na podzim ošetřil spodek na zimu - no a ty tři večery kdy jsem to na tej promrzlej podlaze hangáru dělal byly nejstudenější z celý zimy a sníh pořádně nebyl
Tenkrát začínalo být druhý auto potřeba, se to tak sešlo.
-> Bukaj 31.03.20 10:52:42: No právě na to, že si odjely svý kilometry a týráš to všude možně. Takže v tomhle směru mají nárok. A výstružník u tebe určitě dává větší smysl než u mě

-> Bukaj 31.03.20 10:52:42: No právě na to, že si odjely svý kilometry a týráš to všude možně. Takže v tomhle směru mají nárok. A výstružník u tebe určitě dává větší smysl než u mě

-> Jarda: Je tam zopár konštrukčných odlišností. Ja zas nevidím dôvod jazdiť dlhodobo s KO prachovkami, či už je tam olej, alebo vazelína. S olejom aspoň vidno, keď to začne tiecť :)
-> minno 31.03.20 12:00:31: favo ma stejne rizeni (funkcne) a tam je predepsana vazelina, nevidim v tom az takovej problem a diky ni to s roky ko prachovkama alespon vse upne nevyrezlo
Nechápem, prečo všetci do hrebeňa starých škodoviek pcháte vazelínu, keď tam patrí olej...
-> Bukaj 31.03.20 10:52:42: jj, manzety mam ty od Tebe se slepici, tak dam pp90H, ikdyz tu mam pp80H a mozna i 85w140H bych jeste trochu nasel
-> Bukaj: Jo, to máš recht... Nedával si tam ty sám A00? :-)
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: Na co tím narážíš?
Ještě, že mám v úschově ten Tvůj výstružník
-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: 150 ccm SAE 90
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 10:00:25: Olejem bobtnají pouze nekvalitní druhovýrobní manžety, originály a kvalitní druhošky (třeba ten mnou doporučovaný Gomet) s tím nemají problém


-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: 150 ccm SAE 90

-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 10:00:25: Olejem bobtnají pouze nekvalitní druhovýrobní manžety, originály a kvalitní druhošky (třeba ten mnou doporučovaný Gomet) s tím nemají problém

-> Jarda: Osobne davam do rizeni plasticke mazivo, olejem bobtnaj manzety.
-> Bukaj 31.03.20 08:39:33: jj, diky, tak to snad pujde, pak jeste sehnat vystruznik, uvidim podle stavu...
nepamatujes si mnozstvi toho oleje? myslim, ze jsem nekdy nekde cetl 0,25l ale ted nevim, jestli to nebylo u lady do prevodky - tu vzdy naleju plnou, tam to neresim
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: a to uz Ti tam stala ta ovce...
nepamatujes si mnozstvi toho oleje? myslim, ze jsem nekdy nekde cetl 0,25l ale ted nevim, jestli to nebylo u lady do prevodky - tu vzdy naleju plnou, tam to neresim
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: a to uz Ti tam stala ta ovce...
-> Bukaj 31.03.20 08:23:05:
Ne, na to fakt asi mají nárok, při tvém způsobu používání.
Jinak mě dneska Facebook přinutil zavzpomínat, jaký to bylo, když jsem ještě jezdil škodovku jako spotřebák (resp. když jsem na to tenkrát GLS-u začal chystat). Stejně jako dneska - den před tím krásně a ráno, když jsem chtěl jít měnit výfuk, to vypadalo takhle:

Jinak mě dneska Facebook přinutil zavzpomínat, jaký to bylo, když jsem ještě jezdil škodovku jako spotřebák (resp. když jsem na to tenkrát GLS-u začal chystat). Stejně jako dneska - den před tím krásně a ráno, když jsem chtěl jít měnit výfuk, to vypadalo takhle:
-> palinator 31.03.20 08:15:25: Takže cestou z Mototechny navštívit Kovošrot?

-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 19:04:06: Jestli myslíš svislák na autě, tak rejdovou hlavici vyndáš v pohodě po odpojení kuláku z řídící páky a sundání brzdiče(spodní excentr zůstane na rameni), pokud chceš i samotný svislák ven, tak pokud nejde ten horní čep dobrovolně, tak flexa s tenkým řezným kotoučem (1 mm na nerez) a zbytky z ramene odvrtat akučkou
-> minno 30.03.20 19:49:41: Olej měním s převodovkou
Ne, vážně - mám kanystr s popiskem "převodový olej - záběh" a ten vždy naleju do převodovky, kterou jsem měl rozhozenou a něco v ní měnil. Po nějaké době (až je čas) to vypustím a zase sleju do toho kanystru, po usazení hrubých nečistot z otěru je ten olej jako nový. Pak dám novou náplň a vím, že bych ji měl vyměnit do roka a do dne (těch +-40 tisíc najedu za rok).
Ale jak mám dvě červené stotřicítky, tak se mi občas pomíchá, co jsem u které dělal a občas z tohoto důvodu na něco zapomenu, protože jsem to už přece dělal (ale nedojde mi,. že na druhém autě, které stojí v garáži)
A drobnosti se mi na tom většinou nekazí. Štvalo mne nespolehlivé přepínání LPG/benzin, ale to jsem teď snad definitivně vyřešil nahrazením čínských komponent československými
Jinak se na tom kazí spíš estetické věci - ta koroze, která leze pod lakem, sem tam něco začne vrzat či chrastit v interiéru a věci, které podělám sám ať už machrováním (to přece škodovka musí projet) nebo jiným neuváženým zásahem

-> minno 30.03.20 19:49:41: Olej měním s převodovkou

Ne, vážně - mám kanystr s popiskem "převodový olej - záběh" a ten vždy naleju do převodovky, kterou jsem měl rozhozenou a něco v ní měnil. Po nějaké době (až je čas) to vypustím a zase sleju do toho kanystru, po usazení hrubých nečistot z otěru je ten olej jako nový. Pak dám novou náplň a vím, že bych ji měl vyměnit do roka a do dne (těch +-40 tisíc najedu za rok).
Ale jak mám dvě červené stotřicítky, tak se mi občas pomíchá, co jsem u které dělal a občas z tohoto důvodu na něco zapomenu, protože jsem to už přece dělal (ale nedojde mi,. že na druhém autě, které stojí v garáži)

A drobnosti se mi na tom většinou nekazí. Štvalo mne nespolehlivé přepínání LPG/benzin, ale to jsem teď snad definitivně vyřešil nahrazením čínských komponent československými

Jinak se na tom kazí spíš estetické věci - ta koroze, která leze pod lakem, sem tam něco začne vrzat či chrastit v interiéru a věci, které podělám sám ať už machrováním (to přece škodovka musí projet) nebo jiným neuváženým zásahem
