
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
13:38:27
28.09.2022
28.09.2022

minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: = máš to rozbité

13:13:09
28.09.2022
28.09.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
Zjistil jsem, ze kdyz meju skodovku vapkou, tak natece voda dovnitr 

12:29:51
28.09.2022
28.09.2022

saskyn2
-> Bukaj: vždycky když čtu takovouhle slohovku od Tebe, nebo tlustýho Jardy tak si vzpomenu, jak jste schopný se bít do krve jak provozování starýho auta dává ekonomický smysl
Jinak si světec, já bych na to už neměl nervy
Jinak si světec, já bych na to už neměl nervy
12:13:53
28.09.2022
28.09.2022

minno
-> Bukaj: Škodovka je auto, pri ktorom sa môžeš venovať veciam, ktorým by si sa nemusel venovať, nemať škodovku

00:24:36
28.09.2022
28.09.2022

Bukaj
Ne dnes, ale už předevčírem - vyřešil jsem jednu "drobnou záh/v/adu na 130LPG...
Tedy vlastně tři, ale to proto, že se to tak hezky sešlo a byly podmínky (vypuštěný chladicí okruh).
Již od výměny hlavy a opětovného nalití nemrznoucí kapaliny (od jarního střetu se srnou byla v chladicím systému voda z nejbližšího potoka) se mi začaly náhodně objevovat loužičky chladicí kapaliny na podlážce pod topením - někdy jen pár kapek, jindy louže přes čtvrt podlážky, pak zase třeba týden ani kapka. Výměník jsem měnil docela nedávno - původní odešel tuším někdy vloni, ventil fungoval od té doby též dobře a netekl. Postupně jsem vypozoroval, že loužičky se objevují pouze tehdy, když je ventil zavřený (za jízdy mi občas káplo na pravou nohu), stačí, aby byl pootevřený a nic nekapalo. Dále jsem zjistil, že po prvním ranním startu má auto občas tendenci se uvařit - bublina v termostatu a ten neotevře. Po zahřátí na provozní teplotu už Ok celý den, i po opětovném startu večer po 12 h. pracovním dni...
Správně jsem si odvodil, že to nevaření a kapání souvisí s přetlakem v chladicím systému, ale špatně jsem předpokládal, že závada bude v motoru (po výměně hlavy špatné nové těsnění a lehké tlakování do vody, které po otevření termostatu stihne vybublat přes expanzku)...
Zkusil jsem tedy jednou přes noc sundat víčko expanzky a ráno jej nasadil, jenže jsem zrovna ten den kvůli dešti odložil práci na odpoledne, takže jsem vyjížděl po obědě, kdy se řádně oteplilo...
...a hle - zase loužička v interiéru
Což mi vnuklo správnou myšlenku, že chyba nebude v motoru, ale někde ve výměníku topení - při natlakování systému a uzavřeném oběhu někde propouští a při chladnutí kapaliny přes noc a následném vzniku podtlaku v systému si přisaje vzduch, který pak ráno při plném otevření ventilu topení a zavřeném termostatu udělá vzduchovou bublinu...
...a skutečně - po výměně výměníku (hezké slovné spojení
) je vše v pořádku
Jen ten zánovní výměník pravděpodobně je také v pořádku, netěsnost asi byla ve styku jeho vývodu s kuželovým gumovým těsnicím kroužkem (takže netekl kohout, spoj kohoutu s těsněním, ani spoj těsnění s plastovou konickou vložkou, ale kapalina prolínala po nátrubku vložky a po vložce stékala vnitřkem topení) ale na testování nebyl čas, tak jsem dal novou druhovýrobní vložku...
...při té příležitosti jsem vyměnil ložiska vodního čerpadla, která se přede pár dny nehezky začala ozývat a ještě expanzku za méně jetou (bez zrezlého kovového kroužku v hrdle)
Jo, a nakonec jsem vyměnil klaxon, který mi přestal fungovat záhy po technické kontrole

Tedy vlastně tři, ale to proto, že se to tak hezky sešlo a byly podmínky (vypuštěný chladicí okruh).
Již od výměny hlavy a opětovného nalití nemrznoucí kapaliny (od jarního střetu se srnou byla v chladicím systému voda z nejbližšího potoka) se mi začaly náhodně objevovat loužičky chladicí kapaliny na podlážce pod topením - někdy jen pár kapek, jindy louže přes čtvrt podlážky, pak zase třeba týden ani kapka. Výměník jsem měnil docela nedávno - původní odešel tuším někdy vloni, ventil fungoval od té doby též dobře a netekl. Postupně jsem vypozoroval, že loužičky se objevují pouze tehdy, když je ventil zavřený (za jízdy mi občas káplo na pravou nohu), stačí, aby byl pootevřený a nic nekapalo. Dále jsem zjistil, že po prvním ranním startu má auto občas tendenci se uvařit - bublina v termostatu a ten neotevře. Po zahřátí na provozní teplotu už Ok celý den, i po opětovném startu večer po 12 h. pracovním dni...
Správně jsem si odvodil, že to nevaření a kapání souvisí s přetlakem v chladicím systému, ale špatně jsem předpokládal, že závada bude v motoru (po výměně hlavy špatné nové těsnění a lehké tlakování do vody, které po otevření termostatu stihne vybublat přes expanzku)...
Zkusil jsem tedy jednou přes noc sundat víčko expanzky a ráno jej nasadil, jenže jsem zrovna ten den kvůli dešti odložil práci na odpoledne, takže jsem vyjížděl po obědě, kdy se řádně oteplilo...
...a hle - zase loužička v interiéru

Což mi vnuklo správnou myšlenku, že chyba nebude v motoru, ale někde ve výměníku topení - při natlakování systému a uzavřeném oběhu někde propouští a při chladnutí kapaliny přes noc a následném vzniku podtlaku v systému si přisaje vzduch, který pak ráno při plném otevření ventilu topení a zavřeném termostatu udělá vzduchovou bublinu...
...a skutečně - po výměně výměníku (hezké slovné spojení
) je vše v pořádku
Jen ten zánovní výměník pravděpodobně je také v pořádku, netěsnost asi byla ve styku jeho vývodu s kuželovým gumovým těsnicím kroužkem (takže netekl kohout, spoj kohoutu s těsněním, ani spoj těsnění s plastovou konickou vložkou, ale kapalina prolínala po nátrubku vložky a po vložce stékala vnitřkem topení) ale na testování nebyl čas, tak jsem dal novou druhovýrobní vložku...
...při té příležitosti jsem vyměnil ložiska vodního čerpadla, která se přede pár dny nehezky začala ozývat a ještě expanzku za méně jetou (bez zrezlého kovového kroužku v hrdle)

Jo, a nakonec jsem vyměnil klaxon, který mi přestal fungovat záhy po technické kontrole

20:34:55
24.09.2022
24.09.2022

stika87 - Maschinenführer
potkal jsem se s jednou skodovkou :)))
19:06:22
24.09.2022
24.09.2022

11mAjA11
No a pak sem tak stoural v nafouklem plastizolu a ejhle..ovej sem vyrobil..

19:03:36
24.09.2022
24.09.2022

11mAjA11
Zařek sem se, že se s tím už srat nebudu, už sem na to starej, abych ztrácel čas nad řešením zalomeného odvzdusnovaku..a beztak už sou ty třmeny po 340tkm hnusné až až..
tři matice se odlomily i s kusem odvzdusnovaku..nebudu to dál řešit nové a jebat na to..
tři matice se odlomily i s kusem odvzdusnovaku..nebudu to dál řešit nové a jebat na to..19:02:08
24.09.2022
24.09.2022

11mAjA11
Nějaké brzdy na ženy golfu..
Mno neslo to jak sem předpokládal a tak v pondělí zakoupíme ještě přední třmeny...
Mno neslo to jak sem předpokládal a tak v pondělí zakoupíme ještě přední třmeny...

22:01:54
20.09.2022
20.09.2022

Peca
Dnes jsem si vyrobil ohýbačku plechu. Podle YouTube návodu. Cenu za dizajn to asi nevyhraje, ale fakt to docela funguje 

19:24:41
13.09.2022
13.09.2022

Lubes120
Zase raz utrel aspoň prach 

20:58:11
09.09.2022
09.09.2022

SO545
-> minno 07.09.22 18:14:52: lstrmene a bubny lakujem ako auto....zaklad a vrchna farba pripadne metla a lak.
Drzi to vzdy slusne. Dokonca aj moto strmene ktore dostavaju zabrat nemali problem.
Drzi to vzdy slusne. Dokonca aj moto strmene ktore dostavaju zabrat nemali problem.
21:44:46
07.09.2022
07.09.2022

Syny
-> minno: Ja kdyz koupil Cordobu, tak jsem na prasaka vzal rezavy trmeny jen dratenym kartacem a na to rovnou namatlal zlutej Alkyton a vydrzelo to 12 let bez sebemensiho problemu denni provoz
Takze bych se toho nebal a myslim, ze s tvou preciznosti to vydrzi dyl nez to auto 
Takze bych se toho nebal a myslim, ze s tvou preciznosti to vydrzi dyl nez to auto 
21:21:08
07.09.2022
07.09.2022

Eidy
-> minno: Určitě ale sám dobře víš, že tak z 80-90% to záleží na přípravě. Otryskání atd. 

21:15:28
07.09.2022
07.09.2022

Jozka
-> michael 07.09.22 20:45:08: Jo, STW se dojížděly vesměs až do roztrhání těla.. max. někam pod švestku jako "kůlna"..

21:08:38
07.09.2022
07.09.2022

minno
-> Milan 136: -> Eidy: O vzhľad mi nejde (pod plecháčmi to nevidno). Ide mi hlavne o výdrž, aby tam už po 1. zime neboli pupence.-> MATTESS: Aj ja si myslím.
20:45:08
07.09.2022
07.09.2022

michael
-> Jozka: Určitě to klame. Jiná situace je u 1202 STW těch moc nebude.
20:40:45
07.09.2022
07.09.2022

MATTESS
-> minno 07.09.22 18:14:52: myslím, že když koupíš "normální" dvousložkový epoxid, tak to vyjde levněji a bude toho více
20:14:13
07.09.2022
07.09.2022

Jozka
-> vhml: / -> michael: Že by to až tak klamalo ? Nu, může být.. bohužel marně pátrám v paměti, co mi na tohle téma kdysi sdělil činovník plzeňskýho F/110R klubu (nějak to zkoumali v rámci vydání výroční brožury)..

19:55:12
07.09.2022
07.09.2022

michael
-> Jozka: Největší sraz -> Jozka: Protože majitelé Felicie se chtějí více ukazovat. Na největším srazu těchto vozů je vždy více Octavií.
19:46:00
07.09.2022
07.09.2022

vhml
-> Jozka 07.09.22 19:42:34: na existující kusy jich bude vic. Ale na srazove kusy ne
19:42:34
07.09.2022
07.09.2022

Jozka
-> michael: Nějaký čísla by nebyly - optikou běžnejch srazů je to od oka fakt minimálně 3:1 ve prospěch F.
19:19:01
07.09.2022
07.09.2022

michael
-> vlasmi: Felicií/450 tam bylo dost, ale několik jich bylo přimo ze škodovky z muzea. Možná se ti zdá, že vídáš více Felicií, ale dochováno je samozřejmě více Octavií.
19:07:34
07.09.2022
07.09.2022

Jozka
-> vlasmi: Už jsme nad tím "hloubali" (určitě na srazech, ale možná i tady) = takzvanej "R" efekt (dle poměru výrobních počtů kil (sedanů) vůči kupé a výskytu aktuálnímu). Atyp šel do stodoly, klasika do šrotu..
Extrém (škodováckej) by bylo MBX - pokud je pravda, že jich nějak furt existuje 400 !?

Extrém (škodováckej) by bylo MBX - pokud je pravda, že jich nějak furt existuje 400 !?
19:01:06
07.09.2022
07.09.2022

vlasmi
-> michael: Koukám na tu fotku z Škoda Classic Tour a ověřil jsem si jednu věc které si poslední dobou všímám víc a víc.
Octavií je vidět méně než Felicií.
Na této fotce jsem našel 5 Octavií (jedna je možná Spartak a jedna z nich je kombík) a 9 Felicií.
O víkendu jsem byl na Přehlídce elegance v Tišnově a tam bylo na 5 Octavií 8 Felicií.
Veterantour Machocha - 1 Octavie na 3 Felicie.
To všechny Octavie morfovaly na domorobo traktůrky?
Octavií je vidět méně než Felicií.
Na této fotce jsem našel 5 Octavií (jedna je možná Spartak a jedna z nich je kombík) a 9 Felicií.
O víkendu jsem byl na Přehlídce elegance v Tišnově a tam bylo na 5 Octavií 8 Felicií.
Veterantour Machocha - 1 Octavie na 3 Felicie.
To všechny Octavie morfovaly na domorobo traktůrky?
18:58:40
07.09.2022
07.09.2022

Milan 136
-> Eidy 07.09.22 18:35:40: U nás s tím kluci dělali jednomu zákazníkovi Superba, Karoqa a Kamiqa a vypadalo to pěkně.
Osobně jsem s tím ještě nepracoval.
Osobně jsem s tím ještě nepracoval.
18:35:40
07.09.2022
07.09.2022

Eidy
-> Milan 136 07.09.22 18:16:29: zrovna jsem to chtěl napsat. Je to epoxidová dvousložková barva, dělá se v plechovce i ve spreji. Ideální.
18:16:29
07.09.2022
07.09.2022

Milan 136
-> minno 07.09.22 18:14:52: Dobře prý funguje barva na brzdy od Foliatec.
18:14:52
07.09.2022
07.09.2022

minno
Sú za posledné roky nejaké nové trendy ohľadom náterových látok na brzdy?
Rozmýšľam, čím natrieť nové bubny (nie na škodovku), aby to nejako rozumne držalo (zima-soľ). Kedysi na škodovku som to natrel klasicky penetrátor + alkyton a relatívne celkom ok.
Kúpim bežne vo farba-lakoch niečo vhodnejšie a odolnejšie?

Rozmýšľam, čím natrieť nové bubny (nie na škodovku), aby to nejako rozumne držalo (zima-soľ). Kedysi na škodovku som to natrel klasicky penetrátor + alkyton a relatívne celkom ok.
Kúpim bežne vo farba-lakoch niečo vhodnejšie a odolnejšie?
13:29:09
06.09.2022
06.09.2022

Pavel P..
-> michael: aha

13:21:46
06.09.2022
06.09.2022

michael
-> Pavel P..: Tady je jejich vozidlo 

10:42:34
06.09.2022
06.09.2022

King
-> Pavel P.. 06.09.22 10:40:10: Osadka dobove parodie na vozidlo zachranky (dvanacettroska na snimku)?
10:40:10
06.09.2022
06.09.2022

Pavel P..
-> michael: co tam dělaj ty jeptišky?


10:20:33
06.09.2022
06.09.2022

michael
Né dnešní, ale víkendová akce Škoda Classic Tour 2022
11:30:32
04.09.2022
04.09.2022

Lamac
Funguje aj CO2 hasičák. Zamrazí a možeš to celé šupnúť do vreca.
"experti" to robia aj takto: www./ youtube.com/watch?v=nYfWp gSq2js
"experti" to robia aj takto: www./ youtube.com/watch?v=nYfWp gSq2js

10:49:46
04.09.2022
04.09.2022

isti
-> StepaNoFUN: Bolo to v mieste kde denno denne chodím a jeden ma už poštípol.A v neposlednom rade žerú hrušky,jablko atď.Teraz robia hniezdo v stodole.
10:06:30
04.09.2022
04.09.2022

Milan 136
-> StepaNoFUN 04.09.22 09:35:35: Zrovna včera jsem vykoupal jedno hnízdo u babičky. Dostalo pěknou dávku čističe brzd dovnitř, i zvenku 

09:35:35
04.09.2022
04.09.2022

StepaNoFUN
-> isti: V sene by mi asi ani nevadily. Srsne mam docela rad, protoze kdyz se clovek nesere do nich, tak ony se neserou do nej a navic likvidujou jinej hmyz. Ale letos jsem doma jedno jejich hnizdo likvidoval. Udelaly si hnizdo ve fasade u vchodu do baraku a systematicky vykusovaly polystyren. Kdyz jsem to hnizdo pak vydloubal a penil, tak tam byla dira odhadem 40x40cm.
Btw - funguje na ne tetrachlorovej hasicak a cistic brzd. Proste je to vysusi. Zasah za letu a jdou k zemi.
Jo a bacha - u nas ne, ale v nemecku jsou chraneny.
Btw - funguje na ne tetrachlorovej hasicak a cistic brzd. Proste je to vysusi. Zasah za letu a jdou k zemi.
Jo a bacha - u nas ne, ale v nemecku jsou chraneny.
09:12:02
04.09.2022
04.09.2022

isti
-> StepaNoFUN: Ano
23:06:12
03.09.2022
03.09.2022

StepaNoFUN
-> isti: Takže sršně?
22:16:06
03.09.2022
03.09.2022

isti
-> StepaNoFUN: Ano,mal som v sene velké osy.
-> 11mAjA11:

-> 11mAjA11:

21:31:48
03.09.2022
03.09.2022

11mAjA11
Čili sběr alternativní stravy..

20:50:08
03.09.2022
03.09.2022

StepaNoFUN
-> isti: Lapač na můry, nebo na chrousty...
20:42:47
03.09.2022
03.09.2022

isti
Kto uhádne na čo to slúžilo?(v pekáči bol olej)
20:21:30
03.09.2022
03.09.2022

Milan 136
-> OTA-MTX 03.09.22 12:28:30: Bukaj je zahradník.
12:28:30
03.09.2022
03.09.2022

OTA-MTX
-> Syny: -> Bukaj: něco mi uniká

23:12:47
02.09.2022
02.09.2022

Bukaj
21:08:49
02.09.2022
02.09.2022

castrol
21:02:11
02.09.2022
02.09.2022

Syny
-> Milan 136: 
To je neco pro Bukaje

To je neco pro Bukaje

20:55:22
02.09.2022
02.09.2022

Milan 136
-> OTA-MTX 02.09.22 19:11:01: Chtělo by to delší korbu 


