niečo z toho bude
Ako držia skrutky v karosérii u buchty?Zdá sa mi že sa pretáčajú.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Vojťas 03.09.24 20:25:34:
Já doufám že mi aspoň takovýhle peníze dá pojišťovna za televizi po bouřce..
Já doufám že mi aspoň takovýhle peníze dá pojišťovna za televizi po bouřce..

-> Vojťas 03.09.24 20:25:34: šefčuk 

-> Vojťas: Tohle jezdi a ma rok stk 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: jeste furt vaham jestli ozivit Mondeo ktery mi uz pul roku stoji na dvore bez stk, nebo ho taky poslat do huti :-D 3,50 kc za kilo, to za nej bude aspon pet litru
tece rizeni, manzety poloos jsou na vymenu, zadni brzdice. Ale po vymene egru to nejde moc nastartovat, tak ze sem neco posral a musel bych to odtahnout do servisu kterej bude mit chut se tim zabejvat.

-> Vojťas: Nechces focuse MKI po dedovi? 

Taky pridam foto zespodu. Posledni rozlouceni s Thalii. Pojistovna ocenila stav pred nehodou na 23 tisic, vyplatila 18 jako totalku. Tak ze vlastne dobry.
-> King 31.08.24 17:50:27:
Tak když se tu rozebíraj ty auta nejmenované značky ... Já jsem chtěl vyměnit ohnilou brzdovou trubku co se mi nelíbila. Skončil jsem takhle - venku bylo všecko od hardy spojky dozadu ... Naštěstí to už pomalu skládám zpátky, takže je to sakumprásk odrzezeno a natřeno 2 2K epox základ + 2 PUR vršek, přetěsněná převodovka, oleje převodovka + dif, zadní náprava po repasu + komplet strongflexy a doplním zadní stabík ... Ale už se s táím po odpolednách seru měsíc a ještě minimálně týden to spolkne ...
Tak když se tu rozebíraj ty auta nejmenované značky ... Já jsem chtěl vyměnit ohnilou brzdovou trubku co se mi nelíbila. Skončil jsem takhle - venku bylo všecko od hardy spojky dozadu ... Naštěstí to už pomalu skládám zpátky, takže je to sakumprásk odrzezeno a natřeno 2 2K epox základ + 2 PUR vršek, přetěsněná převodovka, oleje převodovka + dif, zadní náprava po repasu + komplet strongflexy a doplním zadní stabík ... Ale už se s táím po odpolednách seru měsíc a ještě minimálně týden to spolkne ...
-> COL: LQ 480 kus 14Kč a ještě jeden ze tří svítí míň.
Měl jsem to udělat z hranatých LED, kterých mám asi 500 Ks to by bylo retro a ještě by to svítilo.
Servo jsem žádné vhodné nenašel, myslím že by mělo mít šneka a ovládalo by to MPI klapku.
Už mě taky napadlo použít Fábiovou, ale musel bych k tomu dělat nějaký mezičlen, který by simuloval pro RJ původní klapku a přitom dokázal řídit volnoběh a to se mi vyvíjet nechce:-)
Měl jsem to udělat z hranatých LED, kterých mám asi 500 Ks to by bylo retro a ještě by to svítilo.
Servo jsem žádné vhodné nenašel, myslím že by mělo mít šneka a ovládalo by to MPI klapku.
Už mě taky napadlo použít Fábiovou, ale musel bych k tomu dělat nějaký mezičlen, který by simuloval pro RJ původní klapku a přitom dokázal řídit volnoběh a to se mi vyvíjet nechce:-)
-> Robert 106: Jako z té řady LQ410... nebo VQx yy? A poradny dobovy retro by bylo na 8051, ne? :)
No mám zkušenost, že to časem nakyne.
K tomu throttle by wire, bych tam raději dal omezovac otáček...
Asi by to chtělo nějaké malé průmyslové polohove servo. Popř. Motorek s převodovkou a absolutním odectem polohy a zbytek si dodělat. Rychlost by to chtělo alespoň 5 ot/s.
No mám zkušenost, že to časem nakyne.
K tomu throttle by wire, bych tam raději dal omezovac otáček...
Asi by to chtělo nějaké malé průmyslové polohove servo. Popř. Motorek s převodovkou a absolutním odectem polohy a zbytek si dodělat. Rychlost by to chtělo alespoň 5 ot/s.
-> COL: Vždyť to není nic sofistikovaného, ale jen hodiny do kterých jsem ještě teda šoupnul teploměr a voltmetr. Všechno korunové záležitosti, nejdražší byly ty mizerný Teslácký displeje, aby to bylo dost retro. Ani tlačítko jsem nikam nedával.
Jediný akční člen, který by mě opravdu zajímal by bylo el. servo na ovládání škrtící klapky.
To lanko nebo struna je prostě mizerný řešení. Dokonce se mi do ruky dostala vadná škrtící klapka z III Fabie, ale mechanicky ani elektricky to pro aplikaci vhodné není.
Je tam obyč motorek převod co se nemusí prát s pružinou. Modelářské serva taky asi nebudou to pravé. jednoduše se ovládají, ale nevím jak jsou rychlé a hlavně jestli vydrží v tahu po čas jízdy.
Jediný akční člen, který by mě opravdu zajímal by bylo el. servo na ovládání škrtící klapky.
To lanko nebo struna je prostě mizerný řešení. Dokonce se mi do ruky dostala vadná škrtící klapka z III Fabie, ale mechanicky ani elektricky to pro aplikaci vhodné není.
Je tam obyč motorek převod co se nemusí prát s pružinou. Modelářské serva taky asi nebudou to pravé. jednoduše se ovládají, ale nevím jak jsou rychlé a hlavně jestli vydrží v tahu po čas jízdy.
-> King 31.08.24 22:51:48: Hele když to není vyloženě čína typu vika nebo topran, a nejsi vyloženě závodník, tak to tak nějak všechno funguje, já dávám co jde origo, co už je za nesmysl, tak dávám textar případně zimmerman. Kromě jedněch zadních textarů co bodově vyhnili jsem neřešil žádnou reklamaci a to těch brzd dělám fakt mraky. Největší peklo jsou takový ty auta co parkujou venku a jedou jednou za dva měsíce, na tom (hlavně přes zimu) shnije naprosto všechno, prostě se to nedokáže obrzdit. Jinak bohužel kvalita šla dolů i o originálních brzd, třeba zadní kotouče novějších koncernů od cca 2015 hnijou naprosto strašně.
-> King 31.08.24 22:47:49: Ja mam teda jinou verzi, poustim do nej 10 baru a funguje dobre..
-> Milan 136: -> saskyn2: ...a propos, kdyz uz jsme u tech brzd - da se dneska z toho druhovyrobniho hnoje vybrat neco, co by mohlo po rozumnou dobu simulovat funkci brzdovejch hadicek?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.08.24 19:55:49: No, hodil by se...tenhle sranda pneumatickej bazmeg, pokud se nakrmi rozumnym prurezem privodni hadice, tak si s kolovym sroubem poradi, ale neni to uplne 100procentni, zvlast po zime.
-> Milan 136 31.08.24 19:42:56:
Ta krabicka je od senzoru opotrebeni desticek, tak to snad aspon do STK vydrzi. Jinak ten klicovej zbytek je Brembo, o kterym si nedelam velky iluze, ale na predku to uz asi 2 roky funguje.

-> Robert 106: A proč zrovna tento? Já teda Avrko používám v autě taky, ale bohužel spíš z historických důvodů. Dříve ATmega128, pak AT90CAN128. Ale teď to cítím jako brutální kouli na noze. Má to sice docela hezké a krásně zdokumentované periferie (až na CAN), ale je jich málo. Když k tomu pripoctu skromné paměťové možnosti, jednourovnove přerušení, 8 bitovou architekturu, tak při potřebě alespoň elementární abstrakce je strasnej pain na tom udělat něco, co bude rozumně rychle fungovat. Takže pokud se mi povede dodělat novou verzi zapalování, bude s 32bitovym armem od NXP, což při 10 nasobnem taktu muže prinest zrychleni v rozsahu 10-100x.
btw. proč nepouzivas něco s CANem? Pokud bys chtěl s něčím někdy komunikovat, máš to hotové na overenem standardu. Podobně LIN, pokud bys chtěl někdy připojit nějaké senzory/akční členy, co vyskytují na trhu.
btw. proč nepouzivas něco s CANem? Pokud bys chtěl s něčím někdy komunikovat, máš to hotové na overenem standardu. Podobně LIN, pokud bys chtěl někdy připojit nějaké senzory/akční členy, co vyskytují na trhu.
-> Milan 136 31.08.24 19:42:56: tak ma natrénované
-> COL: ATmega328P
-> King: My jsme s kamosem delali brzdy na jeho Tipu. Poprve jsem vyzkousel ten bateriovej utahovak Parkinson a fakt vali dobre. Baterka z Alzy 6Ah a vybila se sotva o pulku.
-> King 31.08.24 17:50:27: Když vidím tu krabičku Topran, tak si to možná brzy zopakuješ

Jo, s cisticem brzd jsem si dneska docela zaradil, ale jenom k primarnimu ucelu. "Nejlepsi odpocinek je zmena prace! " V.I. Lenin
Zadni kotouce a desticky, nastaveni celisti rucky a jako bonus - i petkovej baworak dokaze vykouzlit efekt "motoroveho clunu"...zatimco u Š120 je to normalni provozni rezim, u bawa je to dost neprijemna porucha. Takze jsem si strihnul v tom vedru i vymenu měchů "nivo" sytemu a kupodivu je z toho zase auto


-> Robert 106 30.08.24 20:11:54: Jaká ATmega?
-> Vojťas: Bez ohně. Aj tak už je to pohroma, když to vemu do ruk :D.
-> Vojťas: bez zapalovace. Funguje spolehlive.
-> krtik 31.08.24 07:41:06: a s nebo bez zapalovače ? 

-> Jirik_Tuňák1983 30.08.24 22:42:47: Klasické mechanikovo řešení 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 30.08.24 23:05:49: Tak nějak normálně. Jako že bys ho střelil mezi oči jako Clint Eastwood přes ulici, to úplně ne. 

-> Jirik_Tuňák1983: A dostrik to ma velkej?
Za me lepsi, nez cokoli jinyho.

-> Petrson 30.08.24 22:32:40: Tímhle. Je to dokonce levnější než Biolit. Normálně to má u nás i Vietnamec.
Bere to všechno. Vosy odpadají okamžitě. Sršáň potřebuje o maličko větší dávku, ale i lehčí poprášení ho dezorientuje a přestane létat, jen leze. On by chcíp stejně, ale pro jistotu mu přiložíš.
Bere to všechno. Vosy odpadají okamžitě. Sršáň potřebuje o maličko větší dávku, ale i lehčí poprášení ho dezorientuje a přestane létat, jen leze. On by chcíp stejně, ale pro jistotu mu přiložíš.
-> Jirik_Tuňák1983 30.08.24 21:45:44: jo ve středu jsem pomlátil hrablem 3 během 5minut, a dneska zas jeden.čím jsi je zastříkal

Měl jsem teď pozdě večer otevřená vrata do garáže, vžžž jeden, likvidace, za chvíli druhej, likvidace a pak třetí. Jako když letí B17.
Jebali se tam okolo světel.

-> Robert 106 30.08.24 20:11:54: Aha. Tak potom klobúk dole. Pekné. Áno, nasleduj ma
-> King 30.08.24 20:27:15:

-> King 30.08.24 20:27:15:

-> palinator 30.08.24 13:15:57:
Tak samozrejme, ze ne vzdycky se zadari, ale dohru s hajzlakem povazuju za samozrejmost, protoze se profesne pohybuju po pracovistich, kde je minimum chlapu nebo zadny, a pak kazda kapka mimo misu by sla automaticky za mnou
Tuhle jsem byl v laborce zdravotniho ustavu, kde maji dva hajzliky a ani na jednom nedrzi prkynko nahore - jasne, ciste damsky pracoviste - hruza!


Tuhle jsem byl v laborce zdravotniho ustavu, kde maji dva hajzliky a ani na jednom nedrzi prkynko nahore - jasne, ciste damsky pracoviste - hruza!

-> minno: To si tisknu sám. :-) a taky vyrábím (palubní PC - Atmega)
Skoro bych řekl, že jdu ve tvých stopách. Na tom autě už toho moc originálního nezbylo.
Skoro bych řekl, že jdu ve tvých stopách. Na tom autě už toho moc originálního nezbylo.
-> Robert 106 30.08.24 15:08:19: Super. To je z nejakého konkrétneho auta?
-> Jirik_Tuňák1983:
Na hovno no...
Na hovno no...
Bezva téma. Během nákupu v Hornbachu jsem byl přepaden nutkáním sráti. Na pánských dvě kabinky. V jedné chyběl v bubnu papír, ve druhém bylo nasráno až pod prkýnkem. Složitá volba a do McDonald's bych už nedošel. Taky na to existuje nějaký piktogram? 

-> King:
Tak pak existuje ještě 3 úroveň... vzít do ruky hajzlák a to prkýnko nebo cokoliv ochcaného bokem prostě utřít... Protože... "ať hodí kamenem ten, kdo ..."
Tak pak existuje ještě 3 úroveň... vzít do ruky hajzlák a to prkýnko nebo cokoliv ochcaného bokem prostě utřít... Protože... "ať hodí kamenem ten, kdo ..."

-> palinator 29.08.24 10:59:13:
...ale to je spis reakce na blbecky, co neobjevili kouzelnou vertikalni ficuru prkynka na hajzlu, a strelba na cil neni jejich silna stranka kvuli rozptylu a "prechodovym jevum " na zacatku a konci maly potreby.

-> Bukaj 28.08.24 07:55:59:
Mně teda přijde kulturní šok hlavně ten piktogram se zákazem chcaní vestoje.
Mně teda přijde kulturní šok hlavně ten piktogram se zákazem chcaní vestoje.

-> jok3r: amen