skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> stepan: Taky se přidávám do klubu. Ale o mě se to ví už dlouho. :-)
-> Tuner#2: Kolik nevyváženosti udělá, když upneš kotouč s třeba desetinovou axiální házivostí do sousrtuhu (bez hodinek, jen na tupou stranu kudly) a stočíš jen obvod? Předpokládejme, že původní kotouč je přesnej a soustruh nemá vůle. Radiální házivost je tedy v tom případě prakticky 0. I kdyby tam byla taky desetina...
Zajímal by mě tvůj odhad. Můj je kolem 1g, nejhorší možná kombinace nevyváženosti při pórovitým odlitku v odtáčeným místě - 5g.
Proti tomu tvůj názor - když odtočíš středovou díru a usadíš to stejně nepřesně, tak máš celkovou házivost v podstatě stejnou. Ten kotouč bude házet celej, ale na díry to ještě dá...
Zajímal by mě tvůj odhad. Můj je kolem 1g, nejhorší možná kombinace nevyváženosti při pórovitým odlitku v odtáčeným místě - 5g.
Proti tomu tvůj názor - když odtočíš středovou díru a usadíš to stejně nepřesně, tak máš celkovou házivost v podstatě stejnou. Ten kotouč bude házet celej, ale na díry to ještě dá...
-> m8rinek: Jsem spolu s tebou, Synym a Krupem zmrd, no. Ale zase spolu s Jardou poslední přeživší nevyvážených kotoučů.
Já sem sérii uhnal v kopcích na severu prakticky hned, pak sem dal 4p na další sezónu a taky žádná sláva, s chladaky od Freju (Opel) + TeXtary desky a už to jde konečne brát jako že to brzdí dobře.
Faktem je že kufr byl na max. naložený a poměrně dost zatíženy.
Faktem je že kufr byl na max. naložený a poměrně dost zatíženy.
-> stepan: bez šance. Jsi hejtr!
-> Tuner#2: Gratuluju, jsi úžasnej. Moje řešení stojí za hovno a všech asi 10 lidí co ho mělo už nejspíš umřelo na nevyváženost kotoučů.
-> minno 01.06.20 18:15:00: jel jsi skutečně brzda plyn a nebo jsi dobržďoval se zařazenou rychlostí a udržoval nabírající rychlost kvaltem? Já vím co dělali brzdy TUNERovi na Zlatce když se tomu dával kopr a sám vím jak bylo jednoduché popravit brzdy s tehdejší Žlutou. Jednoduchý kotouč se sériovou deskou vydrží 2 - 3x prudčeji zabrzdit a je konec. Samozřejmě se tady bavíme o rychlostech výrazně nad 100km/h.
-> stepan 01.06.20 18:00:37: jinak vím o tom dost, řešil jsem kotouče tak, abych mohl mít různě silné podložky a nemusel řešit délku šroubů. Povedlo se...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 17:35:32: -> kraska98 01.06.20 14:52:13: Na 4P síla 9mm je opravdu nic moc a sériovou desku přehřeješ při druhém brždění. Takže pro toho kdo nechce jezdit DSka je kotouč co má 12mm dost dobré řešení prakticky bez úprav a viditelných změn na STK.Tak s tým rozhodne nesúhlasím. Mám sériové dosky (TRW), sériové kotúče (TRW) so 130 tkm na hrbe (hrúbka už bude možno aj pod 8 mm) a s predkom nie je najmenší problém a ani nikdy nebol, ani pri zjazde Grossglocknera, s bŕzd sa dymilo, ale žiadny pocit vädnutia bŕzd sa nekonal. Brzdy mi citeľne vädli už po trochu viac brzdení 2p série, po prechode na 4p série problém s vädnutím bŕzd odpadol, resp. sa výrazne oddialil...
-> stepan 01.06.20 18:00:37: Ta Alfa má 257mm. OK je to 5m po obvodu a občas je to žebrování dost utopené (záleží na výrobci kotouče). Ale stále nechápu proč to utáčet po obvodě, když je dostupná verze 247mm a řešíš jen střed... Daleko větší riziko chyby a rozvážení...
-> Tuner#2: Víš o tom houby, ale plácat musíš o všem. Žebrování jsem se ani nedotknul...
-> SO545 01.06.20 17:55:02: přesně tak, je to všechno o upnutí a nastavení na hodinky. když se s tím nikdo nebude mazlit, tak ale pořád menší škodu napáchá zvětšení středové díry než ho utáčet celý po obvodu včetně žebrování, do kterého to taky zasáhne.
Ale štěpán i kdybych na bílá kola napsal bílá, bude pokaždé na mě reagovat černá.
Ale štěpán i kdybych na bílá kola napsal bílá, bude pokaždé na mě reagovat černá.
-> stepan 01.06.20 17:48:49: ak sa to spravne upne a zrovna nic sa nestane...
ak sa to upne na hulvata bude to naprd ako na dieru tak po obvode...
stacal som naboje : priprava asi 1h praca na 1min...ale bezi to do jednej stovky...
upnute na hulvata bolo by to par desatin...
ak sa to upne na hulvata bude to naprd ako na dieru tak po obvode...
stacal som naboje : priprava asi 1h praca na 1min...ale bezi to do jednej stovky...
upnute na hulvata bolo by to par desatin...
-> Tuner#2: Když myslíš, že se tím tolik rozhodí...
-> stepan 01.06.20 14:41:42: Skutečně? Myslím, že je snažší stočit středovou díru než si rozhodit kotouč co váží pomalu 5kg obrobením po obvodu...
-> kraska98 01.06.20 14:52:13: Na 4P síla 9mm je opravdu nic moc a sériovou desku přehřeješ při druhém brždění. Takže pro toho kdo nechce jezdit DSka je kotouč co má 12mm dost dobré řešení prakticky bez úprav a viditelných změn na STK.
-> kraska98 01.06.20 14:52:13: Na 4P síla 9mm je opravdu nic moc a sériovou desku přehřeješ při druhém brždění. Takže pro toho kdo nechce jezdit DSka je kotouč co má 12mm dost dobré řešení prakticky bez úprav a viditelných změn na STK.
-> StepaNoFUN: renovak?
Vrtal jsem se v jednom navijaku. Nenapada nekoho kde vzit neco jako brzdovy oblozeni "v metrazi"? Potreboval bych neco s vysokou ashezi na kovovejch plochach, sila tak 3 mm. Kolecko asi o prumeru 5cm.
-> palinator 01.06.20 14:55:32: ja mam novej origo jen jeden kus uz stazenej na prumeru pro 4 pisty, ale asi ho na nic davat nebudu, tak bych ho mozna za neco vymenil...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 14:11:55: jj urcite, me to tenkrat udelal kamos za flasku rumu
-> kraska98:
Máš za pár korun origo 2p kotouče? Já mám jen jeden pár, tak že bych přikoupil.
Máš za pár korun origo 2p kotouče? Já mám jen jeden pár, tak že bych přikoupil.

A když už jsou ty kotouče na 4 písty takové nedostatkové zboží, tak nebylo daleko nejsnadnější možná úprava stočit kotouče, na 2 písty, které se dají stále vpohodě sehnat za pár korun, než řešit u kotoučů z Opla a bůhví čeho stočení vnitřního průměru, převrty, broušení nových destiček a podobné záležitosti ?
Co je za problém stočit průměr? To je ta nejsnadnější možná úprava.
-> Tuner#2: Ano, má opravdu toto.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 14:11:55: no a ktory ze je to ten vhodnejsi zaklad? Ja mam dake chladaky asi od sakyho, ale neviem moc precitat na obvode kotuca oznacenie, len logo Brembo
-> Jarda - zrušená registrace 01.06.20 13:23:44: hele a máš opravdu toto? To by se musel utočit i na průměru na 247mm. Neříkám, že by to nešlo, ale proč, když je vhodnější základ. 

-> palinator 01.06.20 13:15:53: ale my se bavíme o chlaďáku, tl. 23mm 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 13:05:27: jasne, vzdyt jsem se s Tebou i o tom bavil pred nejakym mesicem, musi se jen zvetsit stredova dira a stahnout na prumeru, mam nejaka polska bremba na zlutym
edit: nebo feroda mam, ja uz ta pamet...
tuning.autodoplnky.cz/brz dy/.../zimmermann-predni-b rzdove-kotouce-vzduchem-ch laze-s142775101
edit2: nejaka takova cena byla tenkrat za oba
edit: nebo feroda mam, ja uz ta pamet...
tuning.autodoplnky.cz/brz dy/.../zimmermann-predni-b rzdove-kotouce-vzduchem-ch laze-s142775101
edit2: nejaka takova cena byla tenkrat za oba
-> Tuner#2:
Není to až taková věda (myslím ty ATE z Opla).
www.autodily-pema.cz/brzd ovy-kotouc-ate-24011301251
Není to až taková věda (myslím ty ATE z Opla).

www.autodily-pema.cz/brzd ovy-kotouc-ate-24011301251
-> Jarda - zrušená registrace 01.06.20 12:36:14: chladaky z Alfy??? Nevím že by pasovali, zatímco z Opelu jsem si teď naobjednal tři sady, takže na Žlutku už mám vystaráno. Dokonce jsou teď ATE za luxusní cenu když víš kde brát. 

-> Pilot 105 01.06.20 08:29:54: diky, to vidim jako verzi na BAZe, mozna i na LUXe a na cervenou 136 ikdyz na neco jsem chtel zase ty chladaky z alfy, co mam na zlutem, ale uz nikde nejsou k sehnani
Letos jsem zacal normalne jezdit se zlutym rapidem, mam na nem uz pres 10tis.km letos a ty chladaky jsou naprosto bezproblemove, vsechny seriovky kopaly.
Sice nikde nevidim prumer 2, ale predpokladam, kdyz opel, tak 100, skoda ze to neni 98, na to mi u tech alfa kdysi stepan dodal vlozky a nemuselo se nic prevrtavat.
Letos jsem zacal normalne jezdit se zlutym rapidem, mam na nem uz pres 10tis.km letos a ty chladaky jsou naprosto bezproblemove, vsechny seriovky kopaly.
Sice nikde nevidim prumer 2, ale predpokladam, kdyz opel, tak 100, skoda ze to neni 98, na to mi u tech alfa kdysi stepan dodal vlozky a nemuselo se nic prevrtavat.
-> Pilot 105 01.06.20 08:29:54: Potvrzuji, jezdil to tak bratránek na šedivém Rapidu, stačilo mírně ubrousit nové desky.
-> Bukaj: Použil jsem kotouče www.autodily-cardo.cz/-8/
brzdovy-kotouc-brembo-08-2
953-20 Stačí zvětšit středový otvor a převrtat rozteč pro uchycení, udělá každý trochu zručný strojař za pár stovek, nové desky se musí trochu obrousit, už si přesně napamatuji kolik, je to víc jak 10 let, ale tuším že do bylo cca 0,5 mm. Tady je porovnání se sérií skoda-virt.cz/cz/.../1391
49-kotouce-brembo-12-5-mm-
s130-g-r
-> vhml 01.06.20 07:52:27: arkov.cz, bral jsem je tam v pohodě kdykoliv skladem
-> vhml: no bud imbusy,alebo vybrat z kotuca vid foto
-> stepan: praveze netreba, iba nove oblozenie sa tusim nevojde
-> stepan: praveze netreba, iba nove oblozenie sa tusim nevojde
-> peter13789: Minimálně budou potřeba rozpěrky, ne? Nemyslím že třmeny mají takovou vůli.
-> peter13789 01.06.20 07:48:27: tam ale potrebujes ne uplne snadno sehnatelne imbusove srouby ne?
-> Bukaj: pre zvysenie zivotnosti aj kvality by som pouzil kotuc z opla, sice treba rozvrtat novu roztec a zvecsit stredovu dieru, ale 12,5 mm prezije aj auto. Zvysok samozrejme bez uprav
-> dragon_cb_cz: Ok, pozítří budu v Říčanech, tak pokud mi to vyjde, stavím se. Nebo ve čtvrtek jedu do Klánovic...
A pokud bys našel čtvrtý disk, bylo by to fajn. Já mám myslím také někde lichý, ale zase je tam ten problém s tím, se k němu dostat
-> Jirik_Tuňák1983 01.06.20 00:03:37:

A pokud bys našel čtvrtý disk, bylo by to fajn. Já mám myslím také někde lichý, ale zase je tam ten problém s tím, se k němu dostat

-> Jirik_Tuňák1983 01.06.20 00:03:37:



-> Bukaj 31.05.20 23:22:30: Ty tři kusy jsi koupil demonstrativně, abys nám to mohl omlátit o monitor? 

-> Bukaj 31.05.20 23:22:30: Mi to sem dovez a já mu to o víkendu přiblížím
Jinak jestli máš 3ks tak jeden plonkový kus se mi někde válí...

-> dragon_cb_cz: Tak "soustružník" se mi přihlásil dobrovolně. Je to ten šikovný pán, který mimo škodovek opravuje vše možné od čerpadel až po pseudoauta pro puberťáky
A kotouče ani nebudu muset lovit ze skladu - dnes jsem mimojiné nakoupil 3 ks kotoučů na dvoupísty

A kotouče ani nebudu muset lovit ze skladu - dnes jsem mimojiné nakoupil 3 ks kotoučů na dvoupísty

-> Bukaj: Ty jsi fakt pacient
Vzhledem k tvým nájezdům kup těch kotoučů na dvoupísty alespoň 5 párů, vem to k soustružníkovi vše najednou ať máš zásobu a je vyřešeno.... Jinak jedny čtyřpístové kotouče tu mám (tuším, že jsi mi je od Krejčíka tenkrát vezl ty) a jelikož jsem od té noční výměny na 136GL u tebe na zahradě na těch co tam jsou ujel asi 2000 km, tak je nejspíš už nikdy nebudu potřebovat... teda jestli nestihly shnít
Tak kdybys měl fakt problém sehnat soustružníka, tak řekni...


-> StepaNoFUN 31.05.20 20:00:55: Z jakého auta to je ? 

Zprovoznil jsem jeden pokus o auto. Tak trochu se motor oddelil od pseudoprevodovky... drzaky jsou asi z cinsky nocnikovy oceli. To na fotce mely bejt 2 kusy a ne 6
-> saskyn2 30.05.20 23:51:28:
Z toho důvodu chci definitivní kurník (pro o trochu větší hejno :) ) stavět z ytongu, aby ta ochrana proti čmelíkům byla tak nějak z principu.
-> Bukaj:
Příhoda s vykuřováním mě pobavila hodně.

Z toho důvodu chci definitivní kurník (pro o trochu větší hejno :) ) stavět z ytongu, aby ta ochrana proti čmelíkům byla tak nějak z principu.
-> Bukaj:
Příhoda s vykuřováním mě pobavila hodně.


-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.05.20 09:50:02: Určitě je moc zábavná, taky se mi líbila. Ale ne vždycky skončíš při výměně kotoučů u čmelíků. 

-> Mr._Nosferatu 31.05.20 07:59:22: Tak v autorizáku koupíš kusovku, třeba tady máš uvedenou cenu za 2ks, já myslím že srozumitelněji to už napsat nejde www.cc-autodily.cz/kotouc
-brzdy-zadni-14
-> Jirik_Tuňák1983: Mě se náhodou příhoda s dýmením čmelíků líbila :-D
-> Bukaj 31.05.20 08:22:55: Tebe by mohli používat jako nástroj při výslechu zločinců a teroristů. Myslím, že po hodině tvého kázání o zdánlivě jednoduchých věcech, by vyklopili všechno a ještě se nechali dobrovolně zavřít do cely smrti. 
