-> minno 25.04.15 12:39:21: -> Jarda/felda 25.04.15 12:59:12: Zatím na všech STK, na kterých jsem kdy byl (Horoměřice, Radotín, Březová), kontrolovali vždy totéž:
Najedeš na linku, předními koly na desky "pneumatocukátoru&qu
ot;, pod autem je jáma, technik vleze pod auto, řekne, abys stoupl na brzdu, zacuká tím "pneumatocukátorem&q
uot;- zkontroluje vůle v nápravách, zkoukne stav podvozku, brzdového (palivového) vedení, výfukového potrubí atd. Pak řekne, abys jemně cukal volantem sem a tam - kontrola vůlí v řízení. Někdy Tě vyzve, abys šel mrknout, co je kde špatně...
...pak popojede s autem z jámy k přístroji na měření sbíhavosti řízené nápravy (jednoduché digitální zařízení - po každé straně auta sloupek s displejem a sklopným otočným ramenem, které přiloží k boku pneumatiky a displej ukáže sbíhavost (či rozbíhavost s mínusem) v milimetrech. Jednoduchým součtem sbíhavosti obou kol spočítá celkovou sbíhavost. nemusí být volant přesně ve vodorovné poloze...)
Pak popojede na válcovou zkoušečku brzd...
...a z ní na plac se zrcadly za autem a regloskopem před autem, kde zkontroluje osvětlení, povinnou výbavu a identifikátory (VIN, typ motoru, tažné...) a vylepí známku.
Na některých STK ještě kontrolují hladinu brzdové kapaliny v nádržce.
-> minno 25.04.15 12:39:21: Jinak by mne zajímalo, jak technik u vás zkontroluje bod varu brzdovky?
