skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> darklord: A jak je teda možný že mně na Formanovi na LPG vydržely Brisky 30tkm a nic jim nebylo,určitě by ještě něco vydržely.A to motor dostával dost zabrat
I brisky vydrží ale jde o typ, jsou na 15/30/60/70/90tis km. Nedávno jsem třeba měnil svíčky ve fabii Mpi po cca 98tis km které tam byly 12 let od výroby :) A auto normál přijelo jen ten odtrh už rozhodně nebyl 0,7-0,8mm ale spíše dvojnásobný :)
Ale naopak už jsem měl úplně novou svíčku která nefungovala ihned po montáži při prvním startu. A nebo minulý týden 2 ze 4 jsem musel vyměnit jen proto že s fajfkou šel ven střed svíček. Vše Brisk.
Ale ve feldě byly a mám NGK a je fakt že jsem klidnější a pohoda fungují perfektně bez jakých koliv problémů.
Ale naopak už jsem měl úplně novou svíčku která nefungovala ihned po montáži při prvním startu. A nebo minulý týden 2 ze 4 jsem musel vyměnit jen proto že s fajfkou šel ven střed svíček. Vše Brisk.
Ale ve feldě byly a mám NGK a je fakt že jsem klidnější a pohoda fungují perfektně bez jakých koliv problémů.
-> Lukyn Fakír: 

-> Lukyn Fakír: neee
to zase budem sam ?


-> darklord: A nebude to tím, že je zhruba 2x tak drahá (Brisk - 34 kč, NGK 62 kč)
Já se taky nechci hádat, ono vůbec svíčkové diskuse jsou nekonečné, ale už kvůli tomu, že jsem jich relativně dost absolvoval, tak se mi zobecňování nelíbí...
Já se taky nechci hádat, ono vůbec svíčkové diskuse jsou nekonečné, ale už kvůli tomu, že jsem jich relativně dost absolvoval, tak se mi zobecňování nelíbí...
-> MisakusX: nejdem sa nejak hadat, ale preco potom seriova sviecka predpisana do motoru vydrzi 15k ked ju vyrobi brisk, a 30k ked ju vyrobi ngk? to asi nebude o prehriati...
-> MOLSO: Ano, výborný kousavý sarkasmus - "přehřátá" je standardní temrín ze svíčkové diagnostiky a vztahuje se k její tepelné hodnotě
viz třeba www.stekly.wz.cz/svicky.h tml
Pokud byly všechny ostatní svíčky do cihlova, pak ano, pak to klidně mohla být chyba svíčky, proč ne... Pokud ovšem měly puchýřky i ostatní (nemusely mít zrovna elektrodu v pejru), tak bych to až tak ochotně na Brisky neházel. Však jistě víš, že intervaly výměny jsou na LPG mnohem kratší z celkem pochopitelných důvodů.
viz třeba www.stekly.wz.cz/svicky.h tml
Pokud byly všechny ostatní svíčky do cihlova, pak ano, pak to klidně mohla být chyba svíčky, proč ne... Pokud ovšem měly puchýřky i ostatní (nemusely mít zrovna elektrodu v pejru), tak bych to až tak ochotně na Brisky neházel. Však jistě víš, že intervaly výměny jsou na LPG mnohem kratší z celkem pochopitelných důvodů.
vyměnil masku za původní origo místo stricker a už to tak snad zůstane 

-> MOLSO: Ja ne, ale myslim ze Nwkt, jistej si uz ale nejsem...
-> MisakusX: tak mrazom sa ta elektroda asi neodparila že jo .... jazdila v seriovej felicii 136B na LPG v normalnom režime spotrebneho vozidla. V motore bola cca +- 15 000 km. Dnes mi volal kamarát že mu to začalo trhať či sa môže zastaviť .... a vyšroboval som toto. Podotýkam, že s ngk ani s championkami sa toto nikdy nestalo.
Niečo podobné sa stalo aj mne v plyňáku, po 10 minútach agresívnejšej jazdy začal motor cukať a vynechávať - stredová elektroda sa roztavila a ohla sa, na konci sa spravila "kvapka" a zlepila sa s vonkajšou elektrodou. Namiesto nej išla stará NGK a problém sa neopakoval
-> Syny: to obdobie si pamatam .... dušanovi vypadla stredova elektroda ak sa nemylim .... a aj ty si s tym mal tusim problem
-> ŠKODA 120 GLS: ty aby si sa neozval
Niečo podobné sa stalo aj mne v plyňáku, po 10 minútach agresívnejšej jazdy začal motor cukať a vynechávať - stredová elektroda sa roztavila a ohla sa, na konci sa spravila "kvapka" a zlepila sa s vonkajšou elektrodou. Namiesto nej išla stará NGK a problém sa neopakoval
-> Syny: to obdobie si pamatam .... dušanovi vypadla stredova elektroda ak sa nemylim .... a aj ty si s tym mal tusim problem
-> ŠKODA 120 GLS: ty aby si sa neozval
-> MOLSO 26.11.14 21:58:30: Zajimavy, tendle problem s upadavajici elektrodou maji Brisky uz nekolik let... Pamatuju obdobi, jeste kdyz jsem mel skodovku, kdy se to tady stalo nekolika lidem nezavisle na sobe a nekomu to i zkurvilo motor.
-> MOLSO: Já používám Brisky už dlouho a nikdy sem problem neměl.
-> MOLSO: ja uz nic ine ako ngk ani nekupujem. brisky som jazdil v skodovke kedysi, ale od obdobia formanov som od nich upustil, nebudem co 15k menit sviecky len pretoze brisk. ngk aj v bavoraku jazdia na takmer o polovicu dlhsi interval a bez zjavnych problemov so zapalovanim, aj ked elektrody uz boli po 60k na kasu.
-> MOLSO: A z čeho usuzuješ, že za to mohla zrovna svíčka, já ji nemám v ruce, ale vypadá zcela jasně přehřátá.
Mimochodem na Brisky jezdím od udělení řidičáku a nikdy jsem s nimi po kontrole odtrhu problém neměl.
Mimochodem na Brisky jezdím od udělení řidičáku a nikdy jsem s nimi po kontrole odtrhu problém neměl.
-> MOLSO: jasnéé, všechno sveď na špatnou značku svíčky 

dnes som vysruboval kamaratovi z felicie toto ....
nekupujte briska
nekupujte briska

-> Zazaa: vsak vod toho tam jsou aby svitily ne? :)
-> U-Geen: me se prubezne za jizdy rozsvecej nejaky kontrolky tak je ignoruju a davam to za vinu LPG a a zatim dobry :)
a neco k tematu ze taky obcas delam ... dodelal sem misto trubky vejfuk s aspon trochu tlumicem kdyz jsou ted povinne a z cele soustavy sem vyrobil mumii :)
a neco k tematu ze taky obcas delam ... dodelal sem misto trubky vejfuk s aspon trochu tlumicem kdyz jsou ted povinne a z cele soustavy sem vyrobil mumii :)
-> U-Geen: Jo, tak to je v pohodě pokud to takhle víš
.

-> krtik: asi vim a neresim, s volnobehem to auto problem malej ma a tohle bylo pri sjizdeni kopce na reukovanou jednicku na volnobeh, takze dost specificka situace :) odhaduju horsi volnob. ventil, ma narok (231tkm)
-> U-Geen: jo ták, ty už jsi diagnostikoval 
Měls to rozdělané, jestli to je elektrický nebo mechanický problém?
Nebo víš co to je a neřešíš to?

Měls to rozdělané, jestli to je elektrický nebo mechanický problém?
Nebo víš co to je a neřešíš to?

-> krtik: P0519
Idle Control System Malfunction (Fail-safe)
Idle Control System Malfunction (Fail-safe)
-> U-Geen: na čem Ti to svítí? Koukni do paměti závad co to je
.

-> U-Geen 26.11.14 12:01:59: Někde jsem četl, že se tomu říká vrtulník, nebo grilované kuře. Ve vtipech to bylo jako strašák moderní doby. 

-> minno: ja nemusim, ja ho pocujeeeeem
inak 


-> minno: oranzove, to je jen varovna
-> U-Geen: ak to svietilo na červeno, tak to nezávidím.
-> minno: dneska se mi tenhle symbol rozsvitil na aute, tak jsem si na tebe vzpomel :)
-> minno: boží 

Tak s tým symbolom ku kontrolke palivovej pumpy som to nakoniec vyriešil takto. Fotka nahovno, ale snáď dačo vidno. Ešte by sa zišlo vymeniť tú LED za zelenú.
-> tibor1: A pak zjistí, že se mu to tam nevejde. 

-> stepan: No to me nenapadlo,neva, i tak mi to usetrilo spoustu prace,dik. stejne jsem tou podlozkou musel jeste vytvorit spravny uhel aby karbec byl v rovine...
-> tibor1: Tos nemusel svářet, bych ti to říznul rovnou v kuse jako redukci kdyby sis řek. 

-> Kadelus: Třeba renault 5 turbo
Aha - a kam se dával?
-> Kadelus: Solex 32 dis
Co to je za karbec?
-> minno: Nahodou, kdybys pod to jeste treba dopsal FUEL, tak myslim, ze to je jasny kazdymu :)
-> Nwkt: asi tak
ale aspoň sranda
-> Syny: perfektný



-> Syny: perfektný


-> minno: Stejně když do toho auta sedne někdo jinej tak bude vědět prd co to je
-> U-Geen: vymýšľať si (ne)medzinárodnú skratku to asi nie, ale čo tak niečo takéto? To by mohlo byť, nie? K tejto kontrolke sa bežne vpisuje napr. CHECK ENGINE a iné, tak by mohlo byť aj toto. A zelenou farbou, aby to neznačilo error :)
-> minno: dost veci se resi i zkratkou, ne simbolem (ABS, EPS...)... tak co EFP? :)
-> Tomaso435: tahle mrcha....grilovane kura :D
-> darabos: tomu by asi nik nechápal
-> darabos: tomu by asi nik nechápal

-> minno: možno skôr nájdeš niečo na tlak paliva alebo tam dať rovno skratku: PČ , prípadne (do)PČ 

-> minno: jestli kontrolka na čerpadlo vubec je. tahle mrcha vude značí spousta věcí na motoře :D