skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> m8rinek: :)
-> castrol: Ono to je skoro vyleštěný víc, než je sem tam místní standard :D, ale budou se lakovat...
-> m8rinek: to uz si bol len kusok od vylestenia
-> darklord: 


-> Luky: faborit, ziadna skoda 

-> Luky: Jsem se ho neptal :D, ale obecně asi jo... Jednou za čas naleju něco do převodovky, pak jsou nějakej čas pod autem louže... a pak už nejsou, takže bych řekl, že má takovou spartánskou výchovu :D.
Někde jsem tu četl, že Fa/Fe je nejlepší auto na světě tak ho tu pořád trpim nezmara, za rok počítám, že ho plně nahradí MX5, protože už nás asi STK definitivně rozdělí :D.
Někde jsem tu četl, že Fa/Fe je nejlepší auto na světě tak ho tu pořád trpim nezmara, za rok počítám, že ho plně nahradí MX5, protože už nás asi STK definitivně rozdělí :D.
-> m8rinek: tomu diferáku se zdá o čertech ne? 

Největší radost prej udělaj dárky vlastnoručně vyrobený... Takže 2kg tataráku mamince k narozeninám :D.
A pak jsem si ještě dovolil malé výchovné video z dopoledne
A pak jsem si ještě dovolil malé výchovné video z dopoledne
po 3 měsících v práci do které jsem se snažil se dostat skoro 2 roky to tam zabalil poslední den zkušebky takže teď mám měsíc holiday!
A včera byl s krušou v Brně na Landovi.. epesní zážitek! A hurá zapít to všechno do Brna a zítra do Ostravy pro zítřejší "dnešní nákup"
https://www.youtube.com/w atch?v=PXLcHnmJunA


https://www.youtube.com/w atch?v=PXLcHnmJunA
-> LUKAS: uz nam seru na tie nase auta 

Spravil dnes EK na rapidu a nerobili stoho žiadnu vedu pani technici takto si to predstavujem

-> castrol:



-> Lukyn Fakír: mame to rovnako
s briskem taky nemam moc dobry zkusenosti..:(
-> francomk: no to se uvidí, to je ještě ve hvězdách 

-> Lukyn Fakír: No to musíš! 

-> castrol: třeba někdy na CS srazu jestli se někdy vydám :D

-> darklord: Tak to jezdíš pro svíčky zřejmě někam do zahraničí, nebo ti něco přimíchali do pití v kantýně. Zrovna minulý týden jsem zcela standardně kupvoval v Agbě Vesecko D17YC za 34 kč, na stříkačku byly za stejnou cenu, to samé Prondo a místní obchody jsou na tom s drobnou přirážkou podobně.
koneckonců: www.heureka.cz/?h[fraze]=Z...
koneckonců: www.heureka.cz/?h[fraze]=Z...
-> darklord: Na spolecensky prijatelne vozidlo typu bmm feldy je lpg brisk kolem 50/kus...
-> MisakusX: no pokial si pamatam spravnre tak brisk stal kus cez kilo ci dve, a ngk bola cenou pod polovicou
-> Lukyn Fakír: ked dojdes ,dostanes foliu zadara a este pomozem aj nalepit 

-> MOLSO: Soráč, ale já mám cihlové svíčky na 136 BMM zcela standardně, poznamenávám, že s LPG mám najeto 200 000 km a barvoslepý nejsem, odtrh si na svíčkách šteluju sám a utahuju podle momenťáku...
edit: a ano, jsou to Brisky, i když jsem už jezdil i Boschky i NGK, Táborské prskátory z Jiskry mi vyhovují v poměru cena výkon na LPG nejvíc.
edit: a ano, jsou to Brisky, i když jsem už jezdil i Boschky i NGK, Táborské prskátory z Jiskry mi vyhovují v poměru cena výkon na LPG nejvíc.
-> MisakusX: ty už si videl tehlovu sviečku ? na LPG ? už ani benzin nezafarbuje sviečky na tehlovo izolator ostava bledy....
zaujimave ze ked som v plynaku skusal NGKcky, ci som tam dal 5 ku 6 ku alebo 7micku, tak mi to nikdy neutavilo .... a plynove brisky mi odkvapkavali ....
zaujimave ze ked som v plynaku skusal NGKcky, ci som tam dal 5 ku 6 ku alebo 7micku, tak mi to nikdy neutavilo .... a plynove brisky mi odkvapkavali ....
S Brisk jsem zatím nikdy neměl vážný problém, způsobený svíčkou - jiné svíce jsem neměl snad v žádném autě (možná ve 130L jsem měl ještě PAL) a pominu-li defekty, způsobené mechanickým poškozením (prasklý izolátor), nebo zanešením jiskřiště dlouhým během na sytič, či nekvalitním (starým) palivem, tak snad jediné, co bych přisuzoval kvalitě svíčky, bylo u Dacie uvolnění elektrody a její vysunutí ven z izolátoru při odpojování kabelu - svíčka jako pro Fa (tuším D14Y, nebo D 17Y).
Jinak ve všech škodovkách N14Y(C), N15Y(C), výměnná lhůta 20 tisíc a měněno z preventivních důvodů (že už tam ty svíčky jsou nějak dlouho)
Ve 130L LPG Brisk Silver NR14S - teď jsem měnil po cca 25 tisících také preventivně.
A ve Feldě také Brisky - teď nevím typ, ale s tříbodovým jiskřištěm a logem škoda (nevím, kolik měly najeto, když jsem Feldu koupil), vyměnil jsem je za tytéž a na nich mám už cca 40 tisíc a také bezproblému.
Takže je možné, že byla někdy vyrobena nějaká vadná série svíček, pravděpodobně D17Y(C), ale rozhodně bych neodsuzoval celou produkci.
Jinak ve všech škodovkách N14Y(C), N15Y(C), výměnná lhůta 20 tisíc a měněno z preventivních důvodů (že už tam ty svíčky jsou nějak dlouho)

Ve 130L LPG Brisk Silver NR14S - teď jsem měnil po cca 25 tisících také preventivně.
A ve Feldě také Brisky - teď nevím typ, ale s tříbodovým jiskřištěm a logem škoda (nevím, kolik měly najeto, když jsem Feldu koupil), vyměnil jsem je za tytéž a na nich mám už cca 40 tisíc a také bezproblému.
Takže je možné, že byla někdy vyrobena nějaká vadná série svíček, pravděpodobně D17Y(C), ale rozhodně bych neodsuzoval celou produkci.

-> Kuladmin: ty co se daj jako první originál jsou nejlepší
doma taky na jedničkovej oktě se měnily svíčky až tento rok a to bylo cca 15 let a cca 110tkm
ale je teda fakt že to brisk nebyl, byl to myslím že bosch


-> castrol: už je to tak
ne tak vono jak to není folie tak to stojí za hovno, je to zalakovaný a stejně se to promočilo a samolepky se odlepují
je to vhodný někam no interiéru ale na venek nic moc 



-> darklord: A jak je teda možný že mně na Formanovi na LPG vydržely Brisky 30tkm a nic jim nebylo,určitě by ještě něco vydržely.A to motor dostával dost zabrat
I brisky vydrží ale jde o typ, jsou na 15/30/60/70/90tis km. Nedávno jsem třeba měnil svíčky ve fabii Mpi po cca 98tis km které tam byly 12 let od výroby :) A auto normál přijelo jen ten odtrh už rozhodně nebyl 0,7-0,8mm ale spíše dvojnásobný :)
Ale naopak už jsem měl úplně novou svíčku která nefungovala ihned po montáži při prvním startu. A nebo minulý týden 2 ze 4 jsem musel vyměnit jen proto že s fajfkou šel ven střed svíček. Vše Brisk.
Ale ve feldě byly a mám NGK a je fakt že jsem klidnější a pohoda fungují perfektně bez jakých koliv problémů.
Ale naopak už jsem měl úplně novou svíčku která nefungovala ihned po montáži při prvním startu. A nebo minulý týden 2 ze 4 jsem musel vyměnit jen proto že s fajfkou šel ven střed svíček. Vše Brisk.
Ale ve feldě byly a mám NGK a je fakt že jsem klidnější a pohoda fungují perfektně bez jakých koliv problémů.
-> Lukyn Fakír: 

-> Lukyn Fakír: neee
to zase budem sam ?


-> darklord: A nebude to tím, že je zhruba 2x tak drahá (Brisk - 34 kč, NGK 62 kč)
Já se taky nechci hádat, ono vůbec svíčkové diskuse jsou nekonečné, ale už kvůli tomu, že jsem jich relativně dost absolvoval, tak se mi zobecňování nelíbí...
Já se taky nechci hádat, ono vůbec svíčkové diskuse jsou nekonečné, ale už kvůli tomu, že jsem jich relativně dost absolvoval, tak se mi zobecňování nelíbí...
-> MisakusX: nejdem sa nejak hadat, ale preco potom seriova sviecka predpisana do motoru vydrzi 15k ked ju vyrobi brisk, a 30k ked ju vyrobi ngk? to asi nebude o prehriati...
-> MOLSO: Ano, výborný kousavý sarkasmus - "přehřátá" je standardní temrín ze svíčkové diagnostiky a vztahuje se k její tepelné hodnotě
viz třeba www.stekly.wz.cz/svicky.h tml
Pokud byly všechny ostatní svíčky do cihlova, pak ano, pak to klidně mohla být chyba svíčky, proč ne... Pokud ovšem měly puchýřky i ostatní (nemusely mít zrovna elektrodu v pejru), tak bych to až tak ochotně na Brisky neházel. Však jistě víš, že intervaly výměny jsou na LPG mnohem kratší z celkem pochopitelných důvodů.
viz třeba www.stekly.wz.cz/svicky.h tml
Pokud byly všechny ostatní svíčky do cihlova, pak ano, pak to klidně mohla být chyba svíčky, proč ne... Pokud ovšem měly puchýřky i ostatní (nemusely mít zrovna elektrodu v pejru), tak bych to až tak ochotně na Brisky neházel. Však jistě víš, že intervaly výměny jsou na LPG mnohem kratší z celkem pochopitelných důvodů.
vyměnil masku za původní origo místo stricker a už to tak snad zůstane 

-> MOLSO: Ja ne, ale myslim ze Nwkt, jistej si uz ale nejsem...
-> MisakusX: tak mrazom sa ta elektroda asi neodparila že jo .... jazdila v seriovej felicii 136B na LPG v normalnom režime spotrebneho vozidla. V motore bola cca +- 15 000 km. Dnes mi volal kamarát že mu to začalo trhať či sa môže zastaviť .... a vyšroboval som toto. Podotýkam, že s ngk ani s championkami sa toto nikdy nestalo.
Niečo podobné sa stalo aj mne v plyňáku, po 10 minútach agresívnejšej jazdy začal motor cukať a vynechávať - stredová elektroda sa roztavila a ohla sa, na konci sa spravila "kvapka" a zlepila sa s vonkajšou elektrodou. Namiesto nej išla stará NGK a problém sa neopakoval
-> Syny: to obdobie si pamatam .... dušanovi vypadla stredova elektroda ak sa nemylim .... a aj ty si s tym mal tusim problem
-> ŠKODA 120 GLS: ty aby si sa neozval
Niečo podobné sa stalo aj mne v plyňáku, po 10 minútach agresívnejšej jazdy začal motor cukať a vynechávať - stredová elektroda sa roztavila a ohla sa, na konci sa spravila "kvapka" a zlepila sa s vonkajšou elektrodou. Namiesto nej išla stará NGK a problém sa neopakoval
-> Syny: to obdobie si pamatam .... dušanovi vypadla stredova elektroda ak sa nemylim .... a aj ty si s tym mal tusim problem
-> ŠKODA 120 GLS: ty aby si sa neozval
-> MOLSO 26.11.14 21:58:30: Zajimavy, tendle problem s upadavajici elektrodou maji Brisky uz nekolik let... Pamatuju obdobi, jeste kdyz jsem mel skodovku, kdy se to tady stalo nekolika lidem nezavisle na sobe a nekomu to i zkurvilo motor.
-> MOLSO: Já používám Brisky už dlouho a nikdy sem problem neměl.
-> MOLSO: ja uz nic ine ako ngk ani nekupujem. brisky som jazdil v skodovke kedysi, ale od obdobia formanov som od nich upustil, nebudem co 15k menit sviecky len pretoze brisk. ngk aj v bavoraku jazdia na takmer o polovicu dlhsi interval a bez zjavnych problemov so zapalovanim, aj ked elektrody uz boli po 60k na kasu.
-> MOLSO: A z čeho usuzuješ, že za to mohla zrovna svíčka, já ji nemám v ruce, ale vypadá zcela jasně přehřátá.
Mimochodem na Brisky jezdím od udělení řidičáku a nikdy jsem s nimi po kontrole odtrhu problém neměl.
Mimochodem na Brisky jezdím od udělení řidičáku a nikdy jsem s nimi po kontrole odtrhu problém neměl.
-> MOLSO: jasnéé, všechno sveď na špatnou značku svíčky 

dnes som vysruboval kamaratovi z felicie toto ....
nekupujte briska
nekupujte briska

-> Zazaa: vsak vod toho tam jsou aby svitily ne? :)
-> U-Geen: me se prubezne za jizdy rozsvecej nejaky kontrolky tak je ignoruju a davam to za vinu LPG a a zatim dobry :)
a neco k tematu ze taky obcas delam ... dodelal sem misto trubky vejfuk s aspon trochu tlumicem kdyz jsou ted povinne a z cele soustavy sem vyrobil mumii :)
a neco k tematu ze taky obcas delam ... dodelal sem misto trubky vejfuk s aspon trochu tlumicem kdyz jsou ted povinne a z cele soustavy sem vyrobil mumii :)
-> U-Geen: Jo, tak to je v pohodě pokud to takhle víš
.

-> krtik: asi vim a neresim, s volnobehem to auto problem malej ma a tohle bylo pri sjizdeni kopce na reukovanou jednicku na volnobeh, takze dost specificka situace :) odhaduju horsi volnob. ventil, ma narok (231tkm)
-> U-Geen: jo ták, ty už jsi diagnostikoval 
Měls to rozdělané, jestli to je elektrický nebo mechanický problém?
Nebo víš co to je a neřešíš to?

Měls to rozdělané, jestli to je elektrický nebo mechanický problém?
Nebo víš co to je a neřešíš to?

-> krtik: P0519
Idle Control System Malfunction (Fail-safe)
Idle Control System Malfunction (Fail-safe)
-> U-Geen: na čem Ti to svítí? Koukni do paměti závad co to je
.

-> U-Geen 26.11.14 12:01:59: Někde jsem četl, že se tomu říká vrtulník, nebo grilované kuře. Ve vtipech to bylo jako strašák moderní doby. 

-> minno: ja nemusim, ja ho pocujeeeeem
inak 

