S Brisk jsem zatím nikdy neměl vážný problém, způsobený svíčkou - jiné svíce jsem neměl snad v žádném autě (možná ve 130L jsem měl ještě PAL) a pominu-li defekty, způsobené mechanickým poškozením (prasklý izolátor), nebo zanešením jiskřiště dlouhým během na sytič, či nekvalitním (starým) palivem, tak snad jediné, co bych přisuzoval kvalitě svíčky, bylo u Dacie uvolnění elektrody a její vysunutí ven z izolátoru při odpojování kabelu - svíčka jako pro Fa (tuším D14Y, nebo D 17Y).
Jinak ve všech škodovkách N14Y(C), N15Y(C), výměnná lhůta 20 tisíc a měněno z preventivních důvodů (že už tam ty svíčky jsou nějak dlouho)
Ve 130L LPG Brisk Silver NR14S - teď jsem měnil po cca 25 tisících také preventivně.
A ve Feldě také Brisky - teď nevím typ, ale s tříbodovým jiskřištěm a logem škoda (nevím, kolik měly najeto, když jsem Feldu koupil), vyměnil jsem je za tytéž a na nich mám už cca 40 tisíc a také bezproblému.
Takže je možné, že byla někdy vyrobena nějaká vadná série svíček, pravděpodobně D17Y(C), ale rozhodně bych neodsuzoval celou produkci.
