-> U-Geen: jj, jasne, dam to na rajce...
-> minno: zatim neprozradim... ale v tom filmu byla videt skoda 100
tak uplně bez problému to tentokrat nebylo...
nejprve byl problem s benzinem, kdyz mi doslo LPG, natankoval jsem 98 benzin, benzin zacal tect okolo odkalovaci nadobky pred AC pumpou, vyresilo to tesneni z kanystru o stejnem prumeru, dalsi problem byl, ze do auta neslo natankovat LPG, ale to samo zacalo fungovat po uplnem vyjeti LPG (upusteni z plniciho hrdla sroubovakem nepomahalo) asi maji slabe cerpaci masiny
jeste k LPG: ve spanelsku maji Euro koncovky ( na dvou cerpackach nemeli redukci) v Barcelone meli italskou koncovku, francouzi maji take italskou
u malagy na dalnici bouchlo kolo, kazdy, kdo mel podobny problem, tak nechal auto, co nejvic vpravo, honem za svodidla a jen volal, ale ja to menil... auto zasahovalo do pruhu, pritelkyne presmerovavala auta svitilnou, ale i tak sem myslel, ze me asi tri auta smetou
po dojeti na nejblizsi benzinku se roztrepilo lanko plynu a plyn zustaval viset, nastesti jsem mel s sebou nahradni
na Giblartar jsme tedy dorazili na dojezdovce, ale spolehnout se jen na ni se mi nechtelo a tak jsem tam s trochou strachu z nekolik let odstaveneho - castecne rozebraneho opelu corsa odmontoval jedine dobre kolo :) na tom uz se nechalo alespon jet vic, jak 90km/h
pri navratu domu po cca 1000km zacalo vibrovat rizeni, zesilujici vibrace me donutili zastavit a na druhem prednim kole jsem objevil obrovskou bouli, ktera zachytavala o tlumic, znova jsem tedy musel pouzit dojezdovku a vyhledat nejblizsi pneuservis, kde jsem si nechal obout dve kola (za tu cenu bych mel tady obute cele auto :( )
pak uz jen shorelo rele tlumenych svetel, takze oprava na cca 30s a za cestu se vypalily dve zarovky
celkem to bylo neco pres 7500km
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
urcite jediny MTX Roadster ve kterem se vozil opičák po uzemi Spojeneho Kralovstvi 

-> Jarda 28.07.12 22:38:08: tak ja teda netuším, kde to je....Takže? :)
-> Jarda: to je snad jasny ne? :-)) Hod pak fotky nekam na net pls
tak jsme zpet...
tak prvni pro me zajimave misto... sem by se se svou skodovkou mohl urcite podivat kazdy... kdo pozna, kde to je? :)
tak prvni pro me zajimave misto... sem by se se svou skodovkou mohl urcite podivat kazdy... kdo pozna, kde to je? :)
takze vyjizdime na Gibraltar, tak drzte palce, at se i vratime...
8-10tis.km na 14 dni je tak akorat
tady mam inspiraci, sveho šéfa: 0389.rajce.idnes.cz/Spane lsko_a_Portugalsko_2005
ted uz ma octavu II RS a pry pro mě kdyztak zajede :)
8-10tis.km na 14 dni je tak akorat
tady mam inspiraci, sveho šéfa: 0389.rajce.idnes.cz/Spane lsko_a_Portugalsko_2005
ted uz ma octavu II RS a pry pro mě kdyztak zajede :)
-> minno: To je fakt, brácha ja takový dobrodruh, jak jsem psal, před odjezdem mu všichni předpovídali, že se vrátí zpět vlakem, ale asi zde platí pořekadlo - odvážnému štěstí přeje

minno 14.03.12 16:19:21 napsal: → Jarda:
keby si vedel ako nejaká diaľka zas láka mňa
čo sme to zač, keď by sme furt len doma neboli?



-> Hydron: tak vzhľadom na stav auta a motora je potom paráda že to otočil bez vážnejších problémov.
Bratr se dnes vrátil s manželkou z dovolenné v Bulharsku - auto Š 120 L, naprosto seriová, už značně oježděná, používána jinak jako pracovní vůz. Trasa Ostrava - Varna, najel 3500 km. Poruchy a opravy na cestě - 1x výměna kladívek zapalování, 3x dolévání oleje do motoru (spotřeba 1 litr na tisíc km), 2x uvaření a následné dolití vody do chladiče, jinak pohoda. Ačkoliv mu před odjezdem skoro všichni předpovídali, že se s tím nedostane dál než do Bratislavy, škodovka se nenechala zahanbit.
-> myschaak AZNP K.Hora: niekto testuje do susednej dediny, Jarda si zájde na otestovanie do chorvátska :D
-> Jarda:
to si mě zas dostal...test auta před španělskem...







tak jsme se zrovna vratili... jardaj.rajce.idnes.cz/Cho
rvatsko_2012_-_test_auta_p
red_Spanelskem
ale delsi cesta nas teprve ceka
ale delsi cesta nas teprve ceka

-> j_j: jj , to moje uzivani uz na nem zacina byt dost videt, ale porad je jeste o dost v lepsim stavu, nez kdyz jsem ho koupil - od koupe budu mit 200tis. km a to jsem prubezne jezdil jinyma autama - feldou asi 100tis. km a MTXkama asi 45tis. km, sluzebaky nepocitam a pred dvouma rokama, kdyz ho vyfotil stika do kdo z vás to byl vypadal jeste hur :) psal tam myslim, ze stav sel dost dolu...
-> Jarda: pěkný, rápo dostalo i pleťovou masku podvozku koukám.
v Miskolci jsem byl tak v roce 2005, super lázně,ale ty miliony důchodců :)

-> minno: no jaka? treba bychom se pridali... :)
moje posledni, kdyz teda nepocitam rakousko a jeste jedno Madarsko
takze předpředposledni: jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem
na tej ceste bylo nestandartni, ze to rapid dal i se spatnym tesnenim pod hlavou... jinac same Papukale, treba se nekdy podiva i k tomu opravdovemu
moje posledni, kdyz teda nepocitam rakousko a jeste jedno Madarsko

takze předpředposledni: jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem
na tej ceste bylo nestandartni, ze to rapid dal i se spatnym tesnenim pod hlavou... jinac same Papukale, treba se nekdy podiva i k tomu opravdovemu

taky bych někam jel :) š 110 L
Lidičky. Taky bych zas Letadlo někam vytáhnul. Jak píše Jumbo, s čím to plánuješ? Nějaká kolonka litrových zadohrabů.
je to tu :)
v Cervnu chci opet cervenou navstivit Nemecko :)
a
1 tyden v zari vyrazim Cervenou do Chorvatska pres Slovensko Madarsko... na cca 10 dni :)
v Cervnu chci opet cervenou navstivit Nemecko :)
a
1 tyden v zari vyrazim Cervenou do Chorvatska pres Slovensko Madarsko... na cca 10 dni :)
-> Jarda:
keby si vedel ako nejaká diaľka zas láka mňa


zas bych nejakou dalkovou dal... laka me to Rumunsko a letos i Holandsko a nekdy v budoucnu UK LUXem
-> Luky.: Ona potom ta finalizace bývá rychlejší, jak člověka motivuje blízkost cíle - u mě to teda alespoň funguje..
Myslím, že se prvně zmínil snad někde v Běšinech 2008 nebo 09 (?) - to mám dojem zrovna říkal, že se nemůže dokopat k pokračování.. Teď naposledy na letištní burze hlásil, že už v laku nasazeno na rám a začíná se dělat na detailech..
Ale na rychlosti nezáleží, hlavně že to určitě bude další parádní kousek..
Myslím, že se prvně zmínil snad někde v Běšinech 2008 nebo 09 (?) - to mám dojem zrovna říkal, že se nemůže dokopat k pokračování.. Teď naposledy na letištní burze hlásil, že už v laku nasazeno na rám a začíná se dělat na detailech..
Ale na rychlosti nezáleží, hlavně že to určitě bude další parádní kousek..
-> Luky.: teče mi slina...
-> Jozka: no nevím kdy ti o něm referoval, ale máme ho už nějakých 6,5 roku. Pár let stál ve stodole, pak ho táta rozdělal, pak to mělo třeba 1,5 roku pauzičku a teď na něm zase od léta dělá. Už toho "moc" nechybí - jen nastrojit 

-> Luky. 26.11.11 12:09:37: Tak ten STW konečně po dvou (?) letech referování od táty vidím alespoň takhle.. Teď už to půjde rychle
.

-> Luky.: Vypadá to zajímavě a popřemýšlím o tom. Ale zase kamarádka bude chtít do Benátek. Uvidíme.
-> Jumbo: Akorát to za jeden den tou tvojí trasou z Ostravy do Nancy nezvládnu a nechci zbytečně ztrácet 1 den prohížďkami po Alpách. A na zpáteční cestě to je trošku z ruky. Příště
-> Boomber: Měl bych další návrhy na změnu trasy směrem tam 
Naco jet kolem Prahy, já bych jel Vídeň, Krems, Linz, Salzburg, Alpy, Hochalpenstrase, Innsbruck, Švýcarsko

Naco jet kolem Prahy, já bych jel Vídeň, Krems, Linz, Salzburg, Alpy, Hochalpenstrase, Innsbruck, Švýcarsko
-> j_j: Tak kdyžtak ten další rok pojedu 100...
-> Boomber: škoda... 

-> j_j: Tu nestihnu do té doby nachystat. Vrhnu se na ní až na jaře. Počítám s tím, že zatím co budu pryč, tak na 100 bude tvrdnout zrát lak před skládáním
-> Boomber: tak jeslti ho zajímají stará auta, tak vytáhni spíš kiliína škodu 100 

Jinak, minulý jsem absolvoval tuto trasu, ale nebylo to Rapidem, ale VW Transporter T4, 1.9D, firemní dodávka, kterou mi půjčil tata a sloužila nám i jako karavan.
Letos jsme tam taky byli, ale spíše jsme se povalovali u moře a moc jsme nejezdili.
Takže trasa:
maps.google.cz/maps?saddr =Ostr...
Fotky: jvms.rajce.idnes.cz/Pob alti13.7.2010–1.8. 2 010/
Ale to sem asi nepatří, není to škodovka
Letos jsme tam taky byli, ale spíše jsme se povalovali u moře a moc jsme nejezdili.
Takže trasa:
maps.google.cz/maps?saddr =Ostr...
Fotky: jvms.rajce.idnes.cz/Pob alti13.7.2010–1.8. 2 010/
Ale to sem asi nepatří, není to škodovka
-> Luky.:
-> darklord:
-> Luky.:
Původní plán byl, že pojedeme pouze navštívit mou sestřenici do Nancy. A jeden den do Paříže. A pojedem Rapidem, protože nějaký příbuzný jejího přítele se zajímá o stará auta a ať tež ti Frantíci jednou vidí pořádné auto (Celou dobu tajím, že Rapid má motor vzadu. Ani sestřenka to neví. Budou zírat
)
A ta kamarádka: No a když už pojedeme do Francie, tak navštívíme Paříž. A na 2 dny! No a přece nepojedeme do Francie jen na týden. Budeme tam 14 dnů. A zajedeme si i na jižní riviéru. To Sant-Tropez a podobně. A vyjmenovala spoustu dalších věcí, které chce vidět.
No a já jsem navrhnul, protože od tama to je domů kus, tak si na půl cesty, v Benátkách, uděláme 2 denní odpočinek. Takže abychom ještě nemuseli projet půl Itálie, když už tam budeme.
To je tak, když si k plánování pustíte ženskou...

-> darklord:
-> Luky.:
Původní plán byl, že pojedeme pouze navštívit mou sestřenici do Nancy. A jeden den do Paříže. A pojedem Rapidem, protože nějaký příbuzný jejího přítele se zajímá o stará auta a ať tež ti Frantíci jednou vidí pořádné auto (Celou dobu tajím, že Rapid má motor vzadu. Ani sestřenka to neví. Budou zírat

A ta kamarádka: No a když už pojedeme do Francie, tak navštívíme Paříž. A na 2 dny! No a přece nepojedeme do Francie jen na týden. Budeme tam 14 dnů. A zajedeme si i na jižní riviéru. To Sant-Tropez a podobně. A vyjmenovala spoustu dalších věcí, které chce vidět.
No a já jsem navrhnul, protože od tama to je domů kus, tak si na půl cesty, v Benátkách, uděláme 2 denní odpočinek. Takže abychom ještě nemuseli projet půl Itálie, když už tam budeme.
To je tak, když si k plánování pustíte ženskou...

Pokud můžu poradit, z Villachu bych jel takto: g.co/maps/z6zky (a dál už dle uvážení). Je to super trasa přes několik kopců a navíc ušetříš dálniční poplatky v Itálii
Jen pozor při přejezdu Rakousko-Italské hranice - cesta v serpentinách na Italské straně je tak úzká, že provoz je řízen kyvadlově semaforem. Zelená z Rakouské strany je - snad se nepletu - od celé do čtvrt každou hodinu. Pokud to nestihnete, musíte zase 45 minut čekat, tak je dobré s tím počítat a přijet tam nějak rozumně

Jen pozor při přejezdu Rakousko-Italské hranice - cesta v serpentinách na Italské straně je tak úzká, že provoz je řízen kyvadlově semaforem. Zelená z Rakouské strany je - snad se nepletu - od celé do čtvrt každou hodinu. Pokud to nestihnete, musíte zase 45 minut čekat, tak je dobré s tím počítat a přijet tam nějak rozumně

-> Boomber: a není trochu škoda zcela minout Alpy?
-> Boomber:
To by se mi líbilo
To by se mi líbilo

-> j_j: Odpracoval toho šíleně moc. Život začal jako služební auto u Správy a údržby silnic, měl v sobě vysílačku a na střeše maják. Pak chvíli v rukou soukromníka, pravděpodobně nějaký zaměstnanec, potom do AAA a pak k otci, kde jejich první společný výlet byl i se mnou, Brno - Brezno (SK) - Vysoké Tatry - Břeclav, kde už tenkrát bylo jasně, že Forman neskutečně šlapal. Po dovezení otcova Chevroletu z USA dokonce bydlel skoro půl roku v garáži v Litvě, než se pro něho zajelo, pak zase delší dobu stál v ČR, když byl otec v Irsku. Nakonec se ale vysypal v Irsku Chevrolet a jeho místo pracovního auta zaujal Forman. Celkem 4x jel Břeclav - Irsko a zpět, z toho hodně kilometrů po Irsku, když jsem tam byl v roce 2006, jezdili jsme s ním. No a jako dost zchátralého jsem ho po maturitě v roce 2007 dostal já, kdy první měsíc po ježdění do nás vletělo Volvo, další půlroční odstávka, ale nakonec opraveno. Pak mě pravidelně vozil půl roku Břeclav - Praha do školy a nakonec mě i stěhoval po ukončení vztahu a školy z Prahy domů. Následovalo léto nočních výletů a vyjížděk bez cíle, jenom s chutí řídit a z Formana se stal kamarád do nepohody. Vozík jsem za ním měl tolikrát, že už ani nevím, odstěhováno i několik tun věcí, 2009 výlet Rakousko + Bavorsko, 1700 km za 5 dní, spaní v autě, loni Chorvatsko, 1300 km, 4 lidi a kompletní bagáž, ale už začaly být vidět roky. Takže generálka a doufám, že to vydrží ještě hodně dlouho...
V létě se chystám s kamarádkou jet Rapidem tuto trasu. Zhruba 2-3 týdny
maps.google.cz/maps?saddr =Ostr...
maps.google.cz/maps?saddr =Ostr...
-> Vít Heřman: ani nějak neplánuju, že by se s tim lítly tisíce kilometrů za den. Prostě na výlety, ne na maratony 

-> Luky.: Určitě to jde, ale jde o to jak za ten polární kruh jedeš - pokud cestou děláš zastávky tak proč ne, ale jet v STW třeba 1200 km za jediný den prostě musí být příšerné. Pokud ale třeba jel na Nordkapp a bral to přes Norsko, tak tam jsou silnice který rozhodně nejsou nudný a zábava to bejt musí. Přes Švédsko a pořád rovně po dálnici bych fakt nechtěl.
-> j_j: Ale já neříkám, že to nejde, naopak, prakticky jsem dokázal, že to jde - i v MB :) Jen že jsou to spíš auta na to popojet, užívat si chvíli nějaký místo a zase se přesunout, ne přeletět nárazově 1500-2500km a pak někde bejt. Těch 900km za den bylo v MB prostě na hranici, další dny co se jelo tak 350km/den byly daleko příjemnější.
-> j_j: Ale já neříkám, že to nejde, naopak, prakticky jsem dokázal, že to jde - i v MB :) Jen že jsou to spíš auta na to popojet, užívat si chvíli nějaký místo a zase se přesunout, ne přeletět nárazově 1500-2500km a pak někde bejt. Těch 900km za den bylo v MB prostě na hranici, další dny co se jelo tak 350km/den byly daleko příjemnější.
-> Vít Heřman: Na kilo si nemůžu stěžovat, jelo se mi s ním výborně. Ono ve dvou lidech není ani žádný lenochod (dálnice rychlost 90 km/h, při spatření kamionu za sebou 105 km/h - ujet, při spatřeni kamionu před sebou ho dohnat a vízt se "na svini" ve vzduchovým pytli :D, okreska dle možností 80 km/h) - kde jsme udělali trošku kolonku bylo v Bílejch Karpatech (hranice ČR a SR) kde jsem musel do zatáček velmi opatrně, kvůli gumám atd.
STW - 1100 kg, 47 koní
110 L - 825 kg, 53 koní
100 - 820 kg, 48 koní
zase v STW bude o hodně větší sranda s tím spaním, je to větší veterán atd. :)
STW - 1100 kg, 47 koní
110 L - 825 kg, 53 koní
100 - 820 kg, 48 koní
zase v STW bude o hodně větší sranda s tím spaním, je to větší veterán atd. :)
-> Vít Heřman: Pan Valenta z Kelčic byl s 1201 STW s karavanem za polárním kruhem, takže to lze 

-> j_j: Nad STW nebo 1203 jsem na podobný dálkový cesty přemejšlel. Průšvih je, že ujet s tím za den velkou porci kilometrů je asi ještě větší problém než s MB nebo kilem. Ale pokud tě netlačí čas, tak když už se ti nechce jet tak zahneš na první parkoviště a máš kde spát...
-> Jumbo: dobrej tahač :)
-> Mr.Lumpy: hod pak nějaký fotky kila k tobě, mrknu se na to :)-> Luky.: hm, asi koupim STW - to je super...
-> Mr.Lumpy: hod pak nějaký fotky kila k tobě, mrknu se na to :)-> Luky.: hm, asi koupim STW - to je super...

-> j_j: když se sklopí zadní sedačky, tak cca 195 cm
-> j_j: díky
-> j_j: teď je na tachometru 257 000, ale vím, že tak 20 000 nefungoval, takže na motoru bude tak 275 000 km. Pravidelná výměna oleje a podle všeho do poslední zimy na původní těsnění pod hlavou a rozvody. Momentálně srovnaná hlava, nové rozvody a těsnění. Jen rád likviduje rozdělovače, ale to bude i stylem jízdy...