skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
Cesta se blíží a beru zatím tyto věci :
* cívka, relé, rozdělovač (+sadu), kabely, svíce, pojistky, žárovky
* gumové hadice, termostat, AC pumpu (+membránu), brzdové+spojkové prase, strunu plynu
* karburátor, těsnění pod hlavu, řemeny, koupím ještě sponky hadicové.
* cívka, relé, rozdělovač (+sadu), kabely, svíce, pojistky, žárovky
* gumové hadice, termostat, AC pumpu (+membránu), brzdové+spojkové prase, strunu plynu
* karburátor, těsnění pod hlavu, řemeny, koupím ještě sponky hadicové.
-> COL: ja ho mam nekde pod spolujezdcovou sedackou, ale uz asi nema platnou revizi, v chorvatsku pry je hasicak povinnej, ale nic vic nevim - jaky typ, min. mnozstvi naplne atd. takovej z dob vyroby 742 jsem se presvedcil, ze uz moc funkcni neni :/
-> COL: to tě šlechtí
mě taky jeden má snad přijít

-> j_j: hasicak mam uz asi 10 let na sloupku u ridice, ihned po ruce.
-> COL: ještě mě napadla taková kravinka na kterou by asi nebylo dobrý zapomenout - hasičák 

-> minno: a čeho?
podvozek už je, brzdy taky, motor též....jenom ty plechy by chtěly no


-> minno 21.06.11 08:07:51: ale ono je take dost nepravdepodobne, ze se clovek duchoda vubec dozije a kdyz, tak uz stejne nebude moct jezdit...

-> ozzman1000: tak to ani mna nie, ved mozno sa raz dockame, papalasi vravia, ze najhorsie uz mame za sebou a uz budu len same pozitiva :)
minno 21.06.11 08:07:51 napsal:
→ MATTESS:
paráda. Takéto cesty sú ale
dobrý žrút peňazí. 14000 km to je okolo 45 tis. korún na benzíne.
kebyže mám dôchodok cca 3500-4000 EUR tak ma to nejak moc nesere
→ MATTESS:


dobrý žrút peňazí. 14000 km to je okolo 45 tis. korún na benzíne.
kebyže mám dôchodok cca 3500-4000 EUR tak ma to nejak moc nesere

-> darabos: jojo na to jsem slyšel dobrej vtip... "Jaký je rozdíl mezi českým a americkým důchodcem? Žádný! Oba si za svůj měsíční důchod můžou dovolit cestu do Prahy" :o))
Jinak takovýhle cestovatele obdivuju.
Jinak takovýhle cestovatele obdivuju.
-> darabos: vidím to tak, že musím začať šetriť už teraz, aby som v dôchodku mohol takto cestovať na Šedivkovi.
-> minno: ale nerataj so Slovenskymi dochodkami :D u nas dochodci max peso sa mozu vybrat na take cesty :D
-> matoo: díky za upřesnění
Jsem viděl fotku z Malty, kde navštívil tamní majitele

-> MATTESS: starsi pan je Tue Pol Halvorsen /64rokov/ z Kodane a skoro polovicu roka jazdi niekde po europe bud so Šemikom alebo Bratříčkom, obcas sa zastavi aj na cumendu u niektorych tunajsich clenov /gemini/
-> MATTESS:
paráda. Takéto cesty sú ale dobrý žrút peňazí. 14000 km to je okolo 45 tis. korún na benzíne.


-> MATTESS: krasa
O víkendu jsme v Táboře potkali staršího pána z Dánska, který podniká dálkové cesty se svoji Š100. Má můj velký obdiv
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36685_19.j pg
Majitel se svým vozem
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36686_19.j pg
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36685_19.j pg
Majitel se svým vozem
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36686_19.j pg
-> COL: jj, tak to se mi take vytocilo a divil jsem se proc to nejede... na zavit jsem maznul zminovany lukopren a myslim, ze uz se to nebude opakovat :) no kdyz je auto na LPG, tak tam ten plovak jen tak volně tuka do steny pri jizde s prazdnou plovakovkou - plovak mam uz docela oklepanej
-> saSaT: to aby si pred cestou spravil generálku

Příští víkend s Jančou do západních čech Rapídkem...asi 440km cesty

-> Jarda: Plovak? Jako v karburatoru? To by se nemelo stat, ne? Ale muze se vytocit ventil - coz se mi uz stalo. Tesneni lze resit alternativne, ale kdyz uz se to rozebira, tak bych to udelal standardnim zpusobem a skodovacka tesneni mnoho mista nezaberou.
-> afro100 19.06.11 23:32:46: tak na biednych 200 km sa nejako neviem ako pripravovať tak to teda neviem neviem.....pokiaľ je auto v prevádzke.....tak skontrolujem náplne a idem. 100-200 km to je tak akurát na zahriate a trasa, pre ktorú sa už aj oplatí štartovať.....
-> COL 19.06.11 23:03:25: tak kdyz je auto na LPG, muze se ti proklepat plovak a zrovna LPG nesezenes, ja najel s klepajicim motorem po Slovinsku 50km nesehnal jsem zrovna ani lepsi benzin :(
altik bych bral radeji celej, dioda je celkem casta porucha a co s tim...
tesneni resim lukoprenem, takze beru jen pod hlavu
-> afro100: me jedna pani z prace povida - taky skodovka, me to na ty 2km denne staci a ja ji rikam, me na tech 100km denne taky
a to jsem kecal, vychazi me denne neco pres 120km - nevim, kde to beru...
altik bych bral radeji celej, dioda je celkem casta porucha a co s tim...
tesneni resim lukoprenem, takze beru jen pod hlavu
-> afro100: me jedna pani z prace povida - taky skodovka, me to na ty 2km denne staci a ja ji rikam, me na tech 100km denne taky

Potiz je v tom, ze, ikdyz ze pravdepodobnost mala, tak,pokud se neco poroucha nekde, kde na skodovku koukaji jako na ufo, tak tam s tim tezko neco udelas a zacne to byt na dlouhe lokte...
-> darklord: ja skor nechapem, preco sa toho vsetci boja ...
ked to auto poznam a viem ake ma muchy, najazdim s nim 100 km tyzdenne bez akejkolvek poruchy, tak neviem preco by to nedalo aj za den ... alebo za par hodin ...
ked to auto poznam a viem ake ma muchy, najazdim s nim 100 km tyzdenne bez akejkolvek poruchy, tak neviem preco by to nedalo aj za den ... alebo za par hodin ...
-> afro100: neviem co s tym narobite, skodovka pokial je aspon minimalne udrzovana nemoze mat problem otocit 1000km denne. Hadam len raz sa mi stalo ze som nedosiel do ciela, a to koli tomu ze som blbec opacne zapojil kable do altiku, po prehodeni nazad a roztlaceni auto zase neohrozene jazdilo.
na kila na dlhé cesty nech mi nikdo nešahá ! ... dneska z povodne 100 aj dačo km sa vykľul cez 200 km dlhý výlet bez akýchkoľvek príprav ... ráno som vstal, sadol do auta a vyrazil ... vrátil som sa pred pol hodinou, bez akejkoľvek závady (ak nepočítam, že som pri prasení na letisku vyklepal kábel od štartéra ) :)))
-> Vojta P.: na co karburator a spojku? Radeji bych vzal gumicky do hydraulickych okruhu, brzdy, spojka.... klinak max. 1ks.
Ja vam v stale sade dilu v aute zhruba toto (v podstate jde o veci, co mohou podlehnout zkaze a dily, ktery se muzou pri jejich oprave znicit):
- vsechny druhy gumicek do hydraulickych okruhu + nejake manzety
- vsechna "papirova" tesneni (vodni pumpa, domecek termostatu, karb...)
- vyber z hadic (vodnich i brzdovych, tesneni kohoutu topeni)
- vsechny membrany, tesnici krouzky sroubu smemsi do karbu, srouby smes+vzduch, kulicka
- zapalovaci kabel
- olejovou hadici
- odvzdusnovaky, pruchozi srouby k brzdam
- uhliky alt./ starter
- hadicovy spony + mix sroubu
- drat, svorkovnice
- pruziny samostavu
- matice kol, 1+1 kolovy sroub
- tesneni vodniho cerpadla
- uf... mozna jetse neco
by se naslo
Ja vam v stale sade dilu v aute zhruba toto (v podstate jde o veci, co mohou podlehnout zkaze a dily, ktery se muzou pri jejich oprave znicit):
- vsechny druhy gumicek do hydraulickych okruhu + nejake manzety
- vsechna "papirova" tesneni (vodni pumpa, domecek termostatu, karb...)
- vyber z hadic (vodnich i brzdovych, tesneni kohoutu topeni)
- vsechny membrany, tesnici krouzky sroubu smemsi do karbu, srouby smes+vzduch, kulicka
- zapalovaci kabel
- olejovou hadici
- odvzdusnovaky, pruchozi srouby k brzdam
- uhliky alt./ starter
- hadicovy spony + mix sroubu
- drat, svorkovnice
- pruziny samostavu
- matice kol, 1+1 kolovy sroub
- tesneni vodniho cerpadla
- uf... mozna jetse neco

V roce 1995 jsem jel se Š 120L (1978) ze severní Moravy do střední Itálie, tam to pěkně pojezdil a zase zpět. Vše bez problémů, žádná závada. Na dálnici jsme "závodili" s německými vozy, stálá rychlost v pomalém pruhu cca 120 km/h, vepředu auto, na zadku nalepené auto, škodárna vrčela jak motorovka. Horší to bylo s benzinkama. Později jsem jel favoritem 136L (1992) do jižního Chorvatska a to byla katastrofa...
-> Enggik: tak to je pred dalkovou cestou dobre, alespon si to vyberes... me pred Chorvaskem loni z cerveneho tekl benzin a musel jsem vymenit hadicku a u rapida mi zase zacal tect ten spoj trubek pod autem- prerezle objimky

-> Enggik: no já ti nevim
snad jo..beru toho celkem dost tak i kdyby snad se by se to spravilo 
E: termostat už je wahler tak snad to bude v klidu :)


E: termostat už je wahler tak snad to bude v klidu :)
Vojta P. spíš se docela bojim jestli by to přežilo
při mým štěstí se něco podělá ještě tady Tak to už jsi si snad vybral




-> Enggik: no ještě uvidime jak se nakonec pojede, ale elesem bysme chtěli..spíš se docela bojim jestli by to přežilo
při mým štěstí se něco podělá ještě tady

-> Vojta P.: Tak držím palce, a přeju pěknej vejlet.
V Poděbradech čekám zážitky z cesty 


-> Enggik: jooo felda to rozdejchala v pohodě to zas jo, jen chci okusit cestu tímto
jede se mi v tom o hodně líp než ve felině, je to jinej pocit z jízdy tak bych ji rád ukázal moře 
E: ve felině pojedou rodiče mladý..její tatík je automechanik tak opravy nejsou problémem :D


E: ve felině pojedou rodiče mladý..její tatík je automechanik tak opravy nejsou problémem :D
-> Vojta P.: Felicie to nerozdýchala???
Tak jedeš eLSem ???




-> Vojta P.: rozum
Zdravím všechny, tak se taky chystám na dálku se škodovkou, konkrétně od nás do Chorvatska:
mapy.cz/
a potřeboval bych tak trochu poradit co s sebou..samozřejmě nářadí, komplet rozdělovač, káble, svíčky, cívku, regler, pár žárovek, pojistky+drát, karburátor komplet, strunu plynu, kondíky, termostat, komplet těsnění na motor-pod hlavu, olej.vana atd.+na kyvku manžety a těsnění, spojka komplet i s ložiskem, pár klíňákům olej a vodu..to je všecko co mě napadá
jestli ještě někdo by věděl co šikovnýho sebou budu rád 
mapy.cz/
a potřeboval bych tak trochu poradit co s sebou..samozřejmě nářadí, komplet rozdělovač, káble, svíčky, cívku, regler, pár žárovek, pojistky+drát, karburátor komplet, strunu plynu, kondíky, termostat, komplet těsnění na motor-pod hlavu, olej.vana atd.+na kyvku manžety a těsnění, spojka komplet i s ložiskem, pár klíňákům olej a vodu..to je všecko co mě napadá


-> Mr.Lumpy: kurňa mix :D
-> All: do dvanácettrosky s váma darebáci! :-D
-> Syny: mam v toledu sedacky z corrada a naprosta pohoda .-) 1000+km pohoda.
-> Nwkt 17.06.11 13:46:47: no tak nejak, nebol s rapidom problem rano sadnut a o polnoci uz cucat pivo po 1000km za volantom. Len po druhom uz som lezal na stole 

-> Jirik_Tuňák: no sesle dobry, ale operak by mel bejt delsi - na me je to kratky
Jako minno... byl jsem u Balatonu ve skořepinách a i přes to, že D1 je strašnej tankodrom a muselo se ject pořád 140+ v levém pruhu, tak pohoda...
-> VeTeV: Nebo Kantíka. 

-> Syny: jiny sesle 

vy ste šmejdi čo nič nevydržia

-> Hurdis: Ja mam problem s tim, ze mam v aute sice vyskove nastavitelnou sedacku, ale jde stelovat jen zadni cast ty sedacky, predek je pevne uchycen, takze v podstate se sklapi jen zadek. No a po dlouhem boji se mi podarilo vychytat polohu, kde mi neboli zada, ani nemam zalomenou nohu na plynu, ale obcas me boli kycel. Proste to ma na prd sedacky a nejde vyladit tak jak bych chtel... Mam ji nastavenou spravne, dokonce i podle nejakych tech kriterii, ze kdyz mas oprene lopatky, tak mas mit akorat zapesti natazeny ruky na hornim bodu volanut splnuju, ale proste nesedi se mi tam 100% dobre... Coz je na vic jak 200km uz znat...