jake auto do 150tis?

prohledat
1993 příspěvků (zobrazeno 1351 až 1400) od 22.01.2012 do 13.03.2020, založil/a WMA - navigátor :)
řadit dle data
22:21:11
06.04.2013
MerHanz
-> dragon_cb_cz: Tak o tý spotřebě vím svý, za rok, co ho má palubák ukazuje 6,7. Taky se mi to nezdálo. Jinak o tom servise jsem to tu myslím psal. že je to celkem rakeťárna. Ale jízda v něm je pohodlíčko 4 .
22:12:21
06.04.2013
dragon_cb_cz
-> MerHanz: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Představa, že Volvo s D5kou bude jezdit za 6.5 litru je poněkud iluze a hlavně u Volva je spotřeba až to poslední - servisní náklady jsou to co člověka sežere.



Šéfová měla nejdříve V70 rok 2002, 2.5 beznín, nízkotlaký turbo, manuál. Když jsem trochu chvátal (cestovní rychlost 170-190, relativně časté brždení na 100-130 kvůli pomalejšímu autu v levém pruhu, pak to zase rozjet zpátky), tak Praha -> Bratislava s průměrem 16.5 litru, druhý den zpátky jsem jel normální dálniční tempo (130-150) a průměr lehce přes 9. V tom autě jsem seděl poprvý, takže by to určitě šlo trochu srazit v obou jízdních režimech. Dlouhodobou spotřebu měli údajně cca okolo těch 9ti.



Teď mají to samé ale s vysokotlakým turbem a v automatu, spotřeba v běžném dálničním režimu 10-11, dlouhodobá podobná, víc nevím.



Kamarád má cca 10 let staré V70 v naftě (nevím přesně jaká motorizace, asi D5) a za 6.5 v průměru rozhodně nejezdí - tuším, že říkal něco o 8 litrech.



Tzn rozdíl mezi tím LPT motorem a naftou bude reálně 1-2 litry spotřeby? No nevím jestli se kvůli tomu vyplatí nafta se všema rizikama který z ní plynou. Nejsem žádný nepřítel naftových aut, naopak, ale k Volvu mi zní daleko líp benzín a spotřeba je to poslední co majitele Volva sežere... jasně, asi nebudeš jezdit do značkového servisu, ale i tak to vůbec není levná záležitost...
21:49:58
06.04.2013
Hurdis
Ale abychom to tady úplně nezasyflili, tak návrat k původnímu.



To Volvo není nijak nezajímavá varianta. Pokud by probíhala další diskuze, bylo by lepší v topicu Volovo. Jelikož o téhle značce vím více méně koulo a díky kódovým názvům se mi jednotlivé typy vždycky pletly, rád se nechám poučit.
21:40:30
06.04.2013
Hurdis
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Néé. Pro invalidy máme jenom jedno.
21:39:58
06.04.2013
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: No mezi touhle šlechtou jsem už byl. Samozřejmě je to cenově mimo možnosti, ale důležité je, že nechápu, co k tomu člověka vede (resp. ano, ale nechci pochopit).

Ze sociologického hlediska je zajímavé, že všichni majitelé, které znám, nosí bílé ponožky do mokasínů nebo do sandálů, takže možná nevkus? A pak různé manželky a milenky, které neznám.



A přitom se za auto dají stejné peníze vyhodit do luftu mnohem a mnohem lépe. Ale je riziko, že si toho každý nevšimne.
21:30:44
06.04.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> myschaak AZNP K.Hora: Tak do něčeho takovýho bych nešel ani omylem. To radši tu XC90ku. Ale na tu fakt nemám.



-> Hurdis: To máte před barákem čtyři místa pro invalidy a zbytek pro Hurdise, ne?
upraveno 2x, naposled 06.04.2013 21:32:11
21:13:02
06.04.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: to je fakt,tak to bych koupil spíš X6ku3
21:09:36
06.04.2013
MerHanz
-> Hurdis: Tak to už je opravdu úchylný 3
20:57:55
06.04.2013
Hurdis
-> Mantrabeach: No spíš hůř. Poslední dobou se často při cestě přes HK stavím doma a vyměním si auto před barákem, aniž bych šel domů. Jen abych nějak rozložil nájezd km, neměl z něčeho ležák a o víkendech totéž kvůli rozložení údržby.

A to už nepřijde normální ani mně. Bude nutná časem redukce, nejlépe spojená s razantní obměnou. Je potřeba zaměřit zájmy jinam než na blbnutí s auty (samozřejmě kromě Rapida)





Jinak koukám na ty Volva a ono to není úplně mimo. Hledal jsem nějakou velikostní alternativu ke kombíku jako je Mondeo MKIII (mladší, kvalitnější) a tenhle směr není vůbec od věci.

Ale když si starší kolegové teď v před pár týdny pořídili nové XC90 a C70, to by vypadalo asi divně :-D jít do ojetiny stejné značky.
20:48:22
06.04.2013
MerHanz
-> Hurdis: To chápu, tolik aut bych mit nemoh. Já už počítám to jedno 3 . A o zhánení dobrýho kusu vím svý. Prolítáš mrtě peněz a času, než najdeš něco pořádnýho. Každej po telefonu vyprávý hory doly a pak je to paštika a majitel se urazí, když mu řekneš pravdu.
20:46:40
06.04.2013
Mantrabeach
-> Hurdis: jsi ve stejný situaci jako já.chci auto do rodiny a asi prodat žlutou a rapida nebo jen jedno
20:46:38
06.04.2013
MerHanz
-> David29: některý modely v těch zadních tlumičích měli nějakou elektroniku a ty nejsou zrovna lacinný. To je jedna z věcí za co se kolega, vlastnící V70, celkem vyndal z peněz. Co se vstřiků týše, tak je to už ohraná pohádka. Všechno je o naftě a zacházení.
20:42:27
06.04.2013
David29
Ten můj motor má dle počítače okolo 230tkm. Je to ta D5 (naftovej 5válec, 120kw) a vše v pohodě

Spotřebu ukazuje palubní počítač 6.5 při klidný jízdě (a to jezdim město a dálnice), když na to víc šlapu, ukazuje kolem 7

Při šlápnutí na krk zakouří, neni to nejnovější model (furt je to 10let starý), ale že by byli v čudu vstřiky, to nevypadá. Taky nemá filtr pevnejch částic



Jediný co, rachtá na volnoběh nějaký ložisko (tipuju to na kompresor od klimy) a mám v hajzlu nejspíš zadní tlumiče - po přitažení do ČR zkolabovaly 3
20:38:12
06.04.2013
Hurdis
-> MerHanz: Mě už spíše začíná vadit mít auto pro sebe, auto pro ženu, auto záložní kdyby něco, auto pro zábavu, auto na špinavou práci, auto na renovaci,...Nějak jsem si ty tisícovky měsíčně začal počítat. Takže bych asi o jedno méně časem uvítal, ale kolečko se sháněním jednoho dobrého kusu a kupců na dvě, to se mi opravdu hrozně nechce.
20:31:23
06.04.2013
MerHanz
-> Hurdis: Chápu tvoje pohnutí. Taky už jsem chtěl prodat a koupit 1,8 benál, ale ze strachu, že narazím na paštiku si nechávám stávající, kde už vím co mu je a není a vím co čekat. dneska je risk i nový. SIce ti to musej opravit na záruku, ale zase bejt dobu bez auta je na hovno. Kolega už fábku 1,2 tsi nechává jak je ( za studena v tom rachotí a cvaká ).
20:14:18
06.04.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> MerHanz: Mě teda připadá, že nad 130 už se to moc točí, tak proto. :)



-> Mr_Kubas: To by ti pak přišlo strašně líný, to nevyměňuj! ;-) Tak já jezdím buďto hen hén a nebo město, klidnou jízdu jenom než se to ohřeje, takže mi těch šest připadá adekvátní.
20:13:00
06.04.2013
Hurdis
-> MerHanz 06.04.13 19:53:01: No právě. Ono nové auto je díky propadu hodnoty vždycky nezajímavé, ale díky své zkušenosti i v rámci rodiny, ono se to začne po letech a při vysokém nájezdu vracet.

Nicméně s ohledem na dnešní dobu bych si tohle odpustil a zároveň se odmítám na nátlak vzdát sice již relativně postarších spotřebáků (těch ve striktně rodinném režimu) 6 a 14 let, které v prvním případě znám od showroomu a druhý mám prolezlý k vlastní spokojenosti, a vyměnit je oba za velký kombík v podstatě přesně odpovídající té diskutované V70.



Je možné, že to tak nakonec dopadne a nebude vyhnutí, bylo by to nakonec asi i rozumné a nejspíš ve výsledku levnější, ale nějak se mi do toho nechce, když už, tak koukat alespoň o 150 výš.
upraveno 1x, naposled 06.04.2013 20:15:46
20:08:15
06.04.2013
Mantrabeach
tak to mi teda řekněte jestli mám vzít multivana 2.5 81kw na LPG a nebo Sharana TDI první generace.nájezd jak kdy od 20 až třeba do 30t.km
20:08:01
06.04.2013
Mr_Kubas
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Jsme sice už OT, ale to docela koukám, čekal bych při ostré jízdě max těch 6l.. Já právě chtěl pořídit to co máš ty, ale nakonec se naskytl ke slušné koupi Myšák 1,8 benzín (starší motorizace 85 kW) a dlouhodobá spotřeba je těch dejme tomu sedm teď v zimním provozu a to se taky nebojim předjíždět apod., prostě žádná zdržovačka.. Styl jízdy jako popisuješ ty, krom té dálnice..



Ptám se spíš proto, jestli by mělo význam to vyměnit za podobný nafťák jako máš ty, ale jak na to koukám, tak by se mi to moc nevyplatilo při mém ročním nájezdu 15-20.000 km. V létě se doufám dostanu na těch 6,5/100..
20:00:15
06.04.2013
MerHanz
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : prej 6q :D leda by se pozměnilo rozložení kvaltů ( rozdíl mezi 2 a 3 je zbytečně velkej ) Ale jinak mi to přijde jako lenoch na 5q, natož další. Co třebas Pašíka jako má Radek. B5,5 s ocelovou přední nápravou a 96KW a 6q pod kapotou. Díly budou o něco lacinější jak na Volvo a servis dostupnější ;) .
19:54:48
06.04.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> MerHanz: No tak beru to zaokrouhleně, ono to asi bude o něco míň, protože většinou to je kombinovaný s městem (např. HK => přes celou Prahu a zpět). Experiment natankovat na začátku a na konci dálnice jsem nikdy nedělal, zas tak mě to netrápí. Zkrátka držet to 100km přes 160km/h se na spotřebě podepíše no... ale to ty závody v odpoledním provozu na státovkách taky. Mít to 6q bylo by to mnohem lepší.

S celkovou průměrnou spotřebou nafty jsem docela spokojen, s beznínem bych za tolik určitě nejezdil, takže nafta se mi zdá zatím jako jasná volba. K LPG/CNG nijak natíhnu.
19:53:01
06.04.2013
MerHanz
-> Hurdis: Tak ono u auta jako je V70 kombi ( který rozpoutalu tuto diskusi ) je pak rozdíl, mezi 5válcovou naftou a benalem odhadem cca 3-4 litry na 100 při Michalově noze v závislosti na počasí a povaze tratě a provozu. A to není málo. Ale chápu, že je třeba v potaz brát spolehlivost auta. Jenž je dnes už kusová záležitost. Hlavně z důvodu zacházení ( lidi jsou neskutečný dementi a prasata ) a notorickýho stáčení tacháků. Ideální by byl jednoduchej bezín kousek naddimenzovanej velikosti auta a mit lehonkou nohu ;)
19:42:20
06.04.2013
Hurdis
Nevím no, mám auta na naftu, na benzín, dokonce i jedno na LPG (se kterým jsem v životě nejel, jezdí jiní, zítra se svezu prvně 100m na dílnu na laně), experimentoval jsem s etanolem.

Jezdím z donucení, jezdím pro radost, jezdí žena, posledních deset let to ten půlmíč na nájezdu překonalo a ve výsledku?



Je úplně u prd_le, na co se jezdí. O náklady na palivo ve stínu výsledku ostatních důležitějších a nákladově razantnějších a méně předvídatelných nákladů jde až tak asi ve třetí řadě a zároveň souběžně se subjektivními kritérii.



Tím nemyslím, že mne spotřeba nezajímá, naopak. Sleduju ji. Asi stejně jako venkovní teplotu a některé hodnoty jsou mi samozřejmě mnohem příjemnější.

Ale rozhodně na tom nebudu zakládat výběr vozu. Nemá to moc smysl, ledaže by se zanedbala všechna ta ostatní kritéria.
19:34:16
06.04.2013
MerHanz
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : po dálnici za 7 9 . To jsi na tom ještě 0,5 litru hůř jak já. Po dálnicích jsem většinou jezdil okolo 150 a při spěchu i okolo papírový maximálky ( však ty víš ) .
19:28:50
06.04.2013
MerHanz
-> Nwkt: LPG je fajn, ale tam je pak třeba opravdu minimálně 2litr a přijdeš buď o kufr a nebo rezervu 8 Navíc je tam pak dalších pičovinek k posrání. Ale kdo je s tim smířenej, tak asi ideál 4
19:22:29
06.04.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Mr_Kubas: Zjednodušeně = dlouhodobý průměr 6,2l/100km.

Vzhledem k jízdnímu stylu si myslím že dobrá spotřeba. V létě dálky kolem šesti, v zimě kolem půl litru navíc (ale po státovce devadesát nejezdím a předjíždět se nezdráhám). Dálnice když na to hodně šlapu tak sedm. Kolik to bere ve městě zmapovaný moc nemám, ale dejme tomu těch osm. S klidnou nohou na plynu se s tím dá pod šest dostat myslím bez problému, ale já raději obětuju těch pár deci navíc než se táhnout. Včerejší výlet tu spotřebu asi taky moc nesnížil. :)

-> MerHanz: No já si myslím... nevěřím, že bych se s tím dostal na alespoň podobnou spotřebu jako s D.
upraveno 2x, naposled 06.04.2013 19:33:13
18:50:14
06.04.2013
Mr_Kubas
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ty máš tu třistašestku 2,0 HDi, viď? Kolik máš průměrnou?
18:42:14
06.04.2013
Nwkt
-> MerHanz: Co v lpg
18:40:40
06.04.2013
MerHanz
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Jako v tvým případě, kdy jezdíš denně cca 40 do práce a zrovna tolik zpět bych o benálu neuvažoval, tím spíš do takový lodě
18:36:21
06.04.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> MerHanz: Tak já doufám, že jsem se přes tu hranici dostal, když jsem asi za rok a 3/4 najel nějakých 50tis.
18:28:12
06.04.2013
MerHanz
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : 25 je okolo tý marketongový hranice návratnosti vyšší pořizovaví ceny a servisních nákladů ve spotřebě.
18:19:13
06.04.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> King: A přes 25tis. km/rok už zásadní je?



Mě by zajímaly konkrétní zkušenosti ohledně konkrétních motorů, ale to tady nikdo nenapsal... dohady koumu se líbí nafta a komu ne jsou k ničemu. Nevím jaký tam byly všechny motory, tak se ptám...
18:11:51
06.04.2013
King
-> MerHanz: Mame benzinovej doulitr a celorocni prumer je neco pres 7 litru, ale je to prevazne s lehkou damskou nozkou :-)
14:59:18
06.04.2013
MerHanz
-> King: to asi ne, ale osobně vím, že mám problém se držet s nafťákem okolo 6l. Když pojedu normálně a nebudu se hlídat, tak 6,5 -7,5. Tak s benzínem bych byl někde na 10ti. A to mám celkem lehký auto ( necelejch 1300 ). Takže pak už je to znát. Natož s károu co má přez 1,5 tuny. Ale přiznám, že dnes už bych si asi koupil benzína ( kvuli strachu z devastace turba na krátkejch trasách ). Ale pak by to asi stálo v garáži ještě víc 3 .
14:52:41
06.04.2013
King
-> MerHanz: Pokud nekdo povazuje spotrebu u auta, ktery s bidou najede 10tkm rocne, za zasadni nakladovou polozku....
14:02:45
06.04.2013
MerHanz
-> dragon_cb_cz: To bych rád viděl, jak s tím budeš jezdit okolo 6,5l v průměru 3 . S 5válcem v benalu bych to viděl tak na nějakejch reálnejch 8-9. Při tý váze. Ale ten benal nemám podloženo, jen tip.
01:03:04
06.04.2013
dragon_cb_cz
I když jsem spokojený majitel 1.9TDi tak souhlasím s Kingem, Volvo a nafta? Radši benzínový 5tiválec... žrát to bude skoro stejně.
00:46:28
06.04.2013
MerHanz
-> colaczech: To je dost možný4 i podle celkovýho stavu auta a toho co měnil by odpovídalo tak 280 + . V tomhle jsem měl já kliku. Podle servisky z německa i podle celkovýho stavu auta mi kiláky seděj 1 .
00:17:04
06.04.2013
venni
-> colaczech: 4
00:10:23
06.04.2013
colaczech
-> MerHanz 05.04.13 23:48:39: jestli to auto nema od novoty, tak to ma ve skutecnosti najeto spis 380tis km. A to se jeste drzim pri zemi.
00:01:03
06.04.2013
King
Ta naftová posedlost!9 1
23:48:39
05.04.2013
MerHanz
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : To už žabí kůže dosluhuje ?? Jinak starší V70 s 5válcen v naftě má kolega a po 180 tic se z toho stala pokladnička, teda spíš černá dira. Odcházej klasický věci jako u jinejch aut, jen tady je to dost raketa. A dle divnýho rachotění z motoru bych to tipoval, že teď ho pozdravujou vstřiky. Ale loď je to monstrózní 4
22:52:36
05.04.2013
Bobesh
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Vezl jsem se s automatickým Volovem a bral bych hned,mít na to5
22:24:05
05.04.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Tak to tu trochu oživíme... docela by se mi zamlouvalo něco takovýho:

auto.bazos.cz/inzerat/... /Volvo-V70-24d-185-PS--MAN UAL---NOVE-LETPNEU-.php

Je tu někdo, kdo má zkušenosti nebo by k tomu mohl něco poreferovat? Jak auto, tak motor, případně jiné alternativy. Stačila by mi určitě i ta 120kW verze, ale AWD by se mi líbilo. :) Jedno pěkný za dobrý prachy jsem taky našel, ale bohužel automat a to nechci.
zvětšit jake auto do 150tis? - obrázek od dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)   vložen 05.04.2013 22:24:05
upraveno 1x, naposled 05.04.2013 22:25:22
13:57:21
31.01.2013
palinator
-> MerHanz:

To je docela dost... asi zkusim jezdit bez nich... I když ono je to stejně jedno, neni to škodovka, tady snad ty synchrony vydržej a věřim že auto v pohodě přežijou.
12:45:58
31.01.2013
MerHanz
-> palinator: Je to odzkoušený, že podle povahy provozu a silnice kde jezdíš to dělá cca 0,5l na 100 km Někdy víc, někdy míň, ale vzhledem k tomu, že někdy jedu ostřeji a jindy dědkovštěji tak je to subjektivní.
10:45:05
31.01.2013
palinator
-> MerHanz:

Máš odzkoušenej vliv meziplynů na spotřebu? Dělám to totiž taky, ale nehodlám na tom nic měnit.
00:14:34
31.01.2013
MerHanz
-> krup: Jo však oni tyhle nový motory upalujou a maj slušnou spotřebu.Mě dosti překvapilo jaký zacházení si nechá líbit 1,2 TSI, ( o jeho životnosti vím svý :D ) Jen u mě každý auto jezdí nějak za moc. Zlozvyk meziplynu a ostřejší jízdy je na výslekdu znát :D Každopádně nový korejci už jsou na pěkný úrovni. Jen bych místo i20 volil ceeda :)
19:28:27
30.01.2013
Jawák - zrušená registrace
-> P@nis 28.01.13 16:34:34: a hlavne to za 10 rokov zhnije na prach...
14:51:46
30.01.2013
Durnbach
-> venni:



Ono se není třeba bát ani těch starších. Konkrétně starší Háčka se hromadně odváží do Afriky, jsou to vesměs jednoduché auta s motory které mají 2 ventily na válec.
Extreme Tyres