skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jake auto do 150tis?
prohledat
1993 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 22.01.2012 do 13.03.2020, založil/a WMA - navigátor :)
-> palinator: co nejaka Toytoyotka?
Rozpoutám tu třeba lehkej flame:
Nějaký alternativy k jinýmu autu kolem 100 tKč +-20?
Požadavky:
- liftback/kombi (ne, sedan a nic malýho fakt nechci)
- nízké provozní a servisní náklady (zkrátka cena na 1 ujetý km)
- v této ceně dobrý technický i estetický stav, požadavek je auto bez koroze s předpokladem, že nebude mít proč výrazně hnít
- 5. dveře
, posilovač, aspoň přední okna v elektrice, vejškově stavitelný sedadlo řidiče a centrál
možná by se v 21. století zišla i funkční klíma (stačí manual).
- LPG/CNG free
Bez čeho budu umět žít:
komfort, prestiž (ale Dacii asi ne
), cool design
Nějaký alternativy k jinýmu autu kolem 100 tKč +-20?
Požadavky:
- liftback/kombi (ne, sedan a nic malýho fakt nechci)
- nízké provozní a servisní náklady (zkrátka cena na 1 ujetý km)
- v této ceně dobrý technický i estetický stav, požadavek je auto bez koroze s předpokladem, že nebude mít proč výrazně hnít
- 5. dveře


- LPG/CNG free
Bez čeho budu umět žít:
komfort, prestiž (ale Dacii asi ne

-> vhml: tak ona dobře ví, co je to auto zač a neměla by s tím problém
Nicméně vysvětlil jsem ji, že modrá by taky byla hezká, asi by s tím zvládla žít

Nicméně vysvětlil jsem ji, že modrá by taky byla hezká, asi by s tím zvládla žít

-> Luky 23.02.17 10:01:17: ta barva je průserová no. Žena namísto krátký sociální Fabie s 1,4 dostala dvoulitrový kombíka ,,f plný" , ale je to špatně, protože je modrej a ta bílá byla prostě lepší 
Ale pokud v tvým případě tu správnou barvu má jen STčko tak je to pořádku :-)

Ale pokud v tvým případě tu správnou barvu má jen STčko tak je to pořádku :-)
-> dragon_cb_cz: Ona ta velikost auta je jenom relativni - zena obcas vozi jeji rodice a uz se vyskytly reklamace, ze se do toho sice nastupuje lip, nez do Kužara, ale i tak to dela problemy. Ze prej zlata Lada :-)
-> Luky: Tak trochu, i když bych spíš řekl, že v tomhle případě jde o to, že jí na velikosti prostě záleží
Žena nesnáší malý auta, já bych třeba docela bral Swift Sport a ona tomu neřekne jinak než "malá mrdka" 
Čímž neříkám, že by jí na výkonu nezáleželo, ale spíš by kousla větší auto s nějakým obyčejným motorem (třeba naší Hondu) než kapesní raketu


Čímž neříkám, že by jí na výkonu nezáleželo, ale spíš by kousla větší auto s nějakým obyčejným motorem (třeba naší Hondu) než kapesní raketu

-> dragon_cb_cz: Beru vazenej prumer, extremy typu tvoji zeny vyskrtavam :-)
-> vhml: já si stejně myslím, že vybírala spíš podle barvy, ale na to se historie neptá 

-> Luky 23.02.17 09:52:54: tak s tím správným pětiválcem, co by ne 

-> dragon_cb_cz: něco jako když se moje manželka tvářila dosti netečně na koupi FUNa a pak mi na internetu ukázala, že by se ji líbilo spíš něco takového? 

-> King: Neznám jeho segru.... pokud je něco jako moje žena, tak by Lupo asi nepadlo na úrodnou půdu 

-> dragon_cb_cz: Podle cilove osoby bych to tipoval na Lupo v automatu :-)
za me samozrejme Subaru, volba konkretniho typu dle preferenci :) diesel teda vynechat
-> Petr98: Saab 9-3NG - ale tam se ti asi nebude líbit hůř dostupnej servis. Ale jestli existuje něco jako bezproblémovej Saab, tak 9-3NG, s automatem je jich spousta a když nebude nutně trvat na kůži atd, tak bys se do rozpočtu měl vejít v pohodě.
Asi taky záleží jak moc velký vozítko to má bejt a na jaký využití?
Asi taky záleží jak moc velký vozítko to má bejt a na jaký využití?
-> Pavell:
Moc složitý vzhledem k tomu že pokaždý parkuju jinde.
Moc složitý vzhledem k tomu že pokaždý parkuju jinde.
-> palinator: klín pod kolo

-> Tuner#2: Tak ja myslel jistotu ve smyslu, ze vis co se na tom dela, kdy se to dela a ze se to dela... A ne ze koupis auto, kde te prodejce nabulikuje vsecko mozny a v realu to servis ani nevidelo... Samorejme jde polemizovat o tom, ze to v autorizaku neudelaj, ale osobne mam s autorizakem VW a Skoda celkem dobrou zkusenost, tak verim (nebo alespon chci verit), ze to moc neojebavaj.
-> Syny 22.02.17 11:45:34: Jo to je "jistota", jako ten můj kamarád v tématu vedle s 60tkm na O3 a ložiska v převodovce KO. Pak se tady jen dočteš, že se o tom ví, jen to škodovka neřeší... 

máme v multivanu DSG na 2,0 biturbu 4x4 a jezdí se s tím luxusně. když to tu čtu,tak mě ale mrazí....to už by si člověk nesměl koupit nic ale...
-> palinator: Raketa je to pořádná. Mám předběžně komplet (lamelu, ložisko a dvouhmotu) za cca 18 000 Kč, pouze díly. Teď řeším, jestli to rozhodit doma, nebo to někomu dát.
-> Jumbo:
Na 2,5 TDI je to fakt raketa, to jsem čuměl. No mě se neptej, já mám (opět) v čudu lanovod a v mrazu ručka pak neodbrzdí LZ kolo, takže to ve kvaltu někdy taky nechávám.
Na 2,5 TDI je to fakt raketa, to jsem čuměl. No mě se neptej, já mám (opět) v čudu lanovod a v mrazu ručka pak neodbrzdí LZ kolo, takže to ve kvaltu někdy taky nechávám.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak záruka u jetého dílu je blbá věc, na druhou stranu když vyměníš třeba tu mechatroniku za novou, tak kdo ti zaručí že se ti v té převodovce neposere něco jiného. Já to řeším tak že mám nějaké kontakty, který by mi špatný díl neprodali a kdyby nechtěně jo, tak mi to vezmou zpátky, naštěstí se mi zatím nestalo že bychom namontovali vadnou převodovku. Bohužel jinak se to řešit nedá. Teda dá, novou převodovkou, ale to je trochu jinak o financích
-> saskyn2 22.02.17 14:52:26: A jak třeba sháníš převodovku, kterou nemůžeš projet, vyzkoušet a nebo je vyndaná z vozu? Tam záruka další dlouhodobé bezproblémové funkčnosti není pravidlem, nie?
-> Milan 136: Já neříkám, že to není opravitelný, ale spíš třeba blbě diagnostkikovatelný(např jestli je závada ve spojkách nebo mechatronice) Jak říkám, já tomu nerozumím, jsou lidi kteří tomu rozumí určitě líp jak já, ale co jsem tak vyzjistil, tak nikdo není schopen říct, ani ten Sixta, jo, tohle je 100% spojkama vyměníme a budete jezdit. No a výměna mechatroniky je akcička tak za 50 a to mi nikdo nezaplatí, když se dá sehnat funkční převodovka za 10.
-> palinator: A když mi pořádně nedrží ručka, tak jak mám v kopci parkovat?
Každopádně mě dvouhmota čeká v následujících měsících a není to žádná sranda...

-> saskyn2: zatim jsme neresili na DSG nic jinyho, nez sem tam nejaka mechatronika, snimac otacek atd. Veci normalne opravitelny. Jednou na superbu hucely loziska a zakaznik si je nechal vymenit od sixty. Jinak to je v klidu. 7q se suchyma spojkama je kapitola sama o sobe.
Ted ma VW novou 7q s mokryma spojkama na silny motory
Ted ma VW novou 7q s mokryma spojkama na silny motory
-> Nwkt: Njn, jenže ten kluk řeší píčoviny, já bych prostě koupil za 10t. jinou převodovku, nandal a jezdil. On bude špekulovat jestli je to, to nebo to, ted mi psal zprávu za kolik se to dá prodat v tomhle stavu
Sixta mu to opraví maximálně stylem řekni co chceš a já ti to vyměním, ale záruku na funkci nedám. Problém toho DSG je v tom že tady nikdo té převodovce nerozumíme(včetně mě) díly se do toho sehnat nedaj, snad kromě spojek a když se na tom něco vysere tak prostě nikdo není schopnej říct co. V tom má manuál nespornou výhodu-v té jednoduchosti, ale fakt dělám častěji vadný 6q(klasika obal-ložisko) než vadné dsg.
-> Syny 22.02.17 11:45:34: Hele samozřejmě je dsg k dvouhmotě mnohem šetrnější, at se jedná o rázy, nebo už jen o to že to žádnej jantar nemůže nechat stát z kopce přes noc se zařazeným kvaltem, kdy je dvouhmota neustále opřená o doraz. Takže pružiny/vymačkání setrvačníku tam určitě není takové jako u manu. Na druhou stranu na ten setrvačník je nasazena převodovka do drážek(tvar hradby), které se nájezdem vymačkají a jak tam je vůle tak to pak taky vydává pazvuk. Takže ve finále je to úplně šumák jestli manuál nebo dsg. To spíš bych řekl že mnohem víc záleží na typu motoru, nebo výrobě. První PD vydržely ty dvouhmoty cca 150tkm, nevím jestli pak VW začalo dělat kvalitnější setrváky, nebo je to kulturou chodu, ale na CR vydrží cca 300tkm, a je jedno jestli manuál nebo dsg.

-> Syny 22.02.17 11:45:34: Hele samozřejmě je dsg k dvouhmotě mnohem šetrnější, at se jedná o rázy, nebo už jen o to že to žádnej jantar nemůže nechat stát z kopce přes noc se zařazeným kvaltem, kdy je dvouhmota neustále opřená o doraz. Takže pružiny/vymačkání setrvačníku tam určitě není takové jako u manu. Na druhou stranu na ten setrvačník je nasazena převodovka do drážek(tvar hradby), které se nájezdem vymačkají a jak tam je vůle tak to pak taky vydává pazvuk. Takže ve finále je to úplně šumák jestli manuál nebo dsg. To spíš bych řekl že mnohem víc záleží na typu motoru, nebo výrobě. První PD vydržely ty dvouhmoty cca 150tkm, nevím jestli pak VW začalo dělat kvalitnější setrváky, nebo je to kulturou chodu, ale na CR vydrží cca 300tkm, a je jedno jestli manuál nebo dsg.
-> Jumbo:
Jedna věc je, v jakých otáčkách se DSG pohybuje, což je taky asi podstata toho, na co se Syny ptal a opotřebení dvouhmoty je i při necitlivým řazení, prostě to mrdne na dorazy. Dokonce by se ani nemělo stát s dvojhmotou v kopci na kvalt, že se vymačkává. Jakou měrou se na tom podílej nízký otáčky a jakou měrou právě hovadský zacházení, to říct nedokážu.
Třeba jsou to všechno jen babský kecy.
Jedna věc je, v jakých otáčkách se DSG pohybuje, což je taky asi podstata toho, na co se Syny ptal a opotřebení dvouhmoty je i při necitlivým řazení, prostě to mrdne na dorazy. Dokonce by se ani nemělo stát s dvojhmotou v kopci na kvalt, že se vymačkává. Jakou měrou se na tom podílej nízký otáčky a jakou měrou právě hovadský zacházení, to říct nedokážu.
Třeba jsou to všechno jen babský kecy.

-> Syny: Podle mě dvouhmota nemá moc společného s převodovkou, ani s tím jak "citlivě" zacházíš se spojkou. Hlavní opotřebení dvouhmoty je díky vibracím motoru hlavně v nižších otáčkách, rázy od spojky na to myslím moc vliv nemají.
-> saskyn2 22.02.17 10:47:22: To je mozny, ale to mas jedinou jistotu asi u novyho auta, ktery mas od zacatku ty. Koupit ojetinu s touhle prevodovkou bych se asi bal
Jinak jen takovej dotaz - odchazi u tech DSGcek taky dvouhmoty tak jako u manualu, nebo je k nim ten automat neznejsi a vydrzi dyl? Ne ze by to bylo nejak aktualni pro me, jen me to zajima :)

-> saskyn2: Já když to vidím co řeší na vw clubu, tak si říkám zlatej manuál
po záruce to někdo dá nějakýmu vometákovi, ten tam naleje bůhví co a ještě s proplachem ... 


-> Nwkt: No ono záleží na tom jestli suchý 7q nebo mokrý 6q. Suchý 7q DSG je sračka na entou, většina jich zdechne při 100tkm. Ty 6q jsou při dodržení výměny oleje jedny z nejspolehlivějších převodovek, dokonce spolehlivější než manuál.
-> Nwkt 22.02.17 08:40:27: a na všetko ostatné ako je dážď sneh , sucho , teplo a iné fyzikálne javy :D ale inak je to super prevodovka , hlavne 7DSG
-> Petr98: Pokud se bavíme o koncernu, tak bych byl s automatem opatrnej, hlavně DSG je dost háklivý na servis a pravidelný výměny oleje
Trošku OT, ale snad mi to projde. Plánuju koupit ségře nějaké vozítko. Parametry: automat, benzín, aspoň 2004 a novější, max 90000 Kč. Doporučili by jste něco? Popř. co nee - co se sere.... atd. Díky
Tak se dívám na katastrofickou hovadinu "Ohnivá zkáza" (USA - Canada), kde jsou záběry z Čech a hlavně Škoda 120 :-) ... na Prima cool
-> Jirik_Tuňák1983: ne on to svede na teba bo ty si mu to poradil 

-> Jirik_Tuňák1983:
Já vím ... dobrý tip :-)
Já vím ... dobrý tip :-)
-> SexyStroj 11.02.17 10:56:49: Toho jsem dával dole já.
Až si na to budeš brát hypotéku, tak to pak nesváděj na nás. 


-> Jirik_Tuňák1983:
Vždycky to budu nakonec já, který se rozhodne :-) ... jen zkrátka někdy je člověk postavený před otázku, kterou neumí (nechce) rozhodnout hned, protože to rozhodnutí je závažné.
Pro mě koupě auta závažná je. Proč? ... Peníze :-)
Mám nějaké ušetřené a po autě toužím. ... na druhou stranu je pravda že by stálo všechny úspory a člověk musí být rozumný a mít finanční rezervu.
A proto ty otázky na Vás. ... Přemýšlím o Vašich odpovědí, zhodnocuji. každá Vaše odpověď mě posouvá ke konečnému rozhodnutí.
Ano , je pravda, že nyní můj sen ustupuje logickým závěrům, ale to neznamená, že se ho vzdávám. myslím si. že důležité je sny mít a nevzdávat se jich a směřovat k nim. Když se jich dosáhne, je to krásný završení. Když se jich nedosáhne, nic se neděje. ... život je více než auto.
Po pravdě ... jsem rád, že se mohu o některých svých rozhodnutí v životě poradit. Jak s Těmi nejbližšími v rodině, přáteli, tak s Vámi na Virtu, když jsem přesvědčen že by jste k tomu měli co říci :-) ... A za to díky
( ale jednu věc Vám prozradím ke které bych asi nedospěl díky debatě tady ... zamiloval jsem se do téhle káry ...
auto.idnes.cz/neporazitel na-silnicni-stihacka-merce des-e500-f3u-/auto_ojetiny .aspx?c=A070316_...
Vždycky to budu nakonec já, který se rozhodne :-) ... jen zkrátka někdy je člověk postavený před otázku, kterou neumí (nechce) rozhodnout hned, protože to rozhodnutí je závažné.
Pro mě koupě auta závažná je. Proč? ... Peníze :-)
Mám nějaké ušetřené a po autě toužím. ... na druhou stranu je pravda že by stálo všechny úspory a člověk musí být rozumný a mít finanční rezervu.
A proto ty otázky na Vás. ... Přemýšlím o Vašich odpovědí, zhodnocuji. každá Vaše odpověď mě posouvá ke konečnému rozhodnutí.
Ano , je pravda, že nyní můj sen ustupuje logickým závěrům, ale to neznamená, že se ho vzdávám. myslím si. že důležité je sny mít a nevzdávat se jich a směřovat k nim. Když se jich dosáhne, je to krásný završení. Když se jich nedosáhne, nic se neděje. ... život je více než auto.
Po pravdě ... jsem rád, že se mohu o některých svých rozhodnutí v životě poradit. Jak s Těmi nejbližšími v rodině, přáteli, tak s Vámi na Virtu, když jsem přesvědčen že by jste k tomu měli co říci :-) ... A za to díky
( ale jednu věc Vám prozradím ke které bych asi nedospěl díky debatě tady ... zamiloval jsem se do téhle káry ...
auto.idnes.cz/neporazitel na-silnicni-stihacka-merce des-e500-f3u-/auto_ojetiny .aspx?c=A070316_...
Já si zase myslím, že by měl mít každý svůj vlastní názor a rozhodovací schopnosti bez asistence někoho dalšího mimo svojí partnerky / rodiny. Velké plány a sny a pak kompletně ucuknout na základě internetové debaty (změti často protichůdných názorů) mi nepřijde úplně nejzralejší. Ale jen můj názor.
Tak kamarádi, děkuji za rady ! :-)
Díky nim jsem se rozhodl žádné auto nekupovat a ušetřit peníze ... ještě jednou díky.
Díky nim jsem se rozhodl žádné auto nekupovat a ušetřit peníze ... ještě jednou díky.
-> palinator: ... to je pravda ... to byla mylná představa ... díky :-)
-> SexyStroj:
Ona je hezká představa jezdit do práce v opečovávaným veteránovi, ale při každodenním ježdění ho chtě nechtě zničíš a tu hodnotu to úplně ztratí. Proto používání veterána pro denní ježdění bych neviděl jako finanční zhodnocení, ale jako znehodnocení. Když to bude stát věčně v garáži a projede se to jenom občas za pěknýho počasí, tak to auto vydrží a na ceně bude růst. Jinak je to docela drahej koníček.
Ona je hezká představa jezdit do práce v opečovávaným veteránovi, ale při každodenním ježdění ho chtě nechtě zničíš a tu hodnotu to úplně ztratí. Proto používání veterána pro denní ježdění bych neviděl jako finanční zhodnocení, ale jako znehodnocení. Když to bude stát věčně v garáži a projede se to jenom občas za pěknýho počasí, tak to auto vydrží a na ceně bude růst. Jinak je to docela drahej koníček.
-> SexyStroj: 

-> castrol: ... máš pravdu! Zatím to nechám být ... on i jenom ten sen je vlastně hezký :-) ... Peníze ušetřím a budu spořit a čas ukáže. Díky :-)
-> Tomaso435: ... jo, to máš pravdu, takhle bych to nechtěl a koupit něco jen abych si něco dokázal, z toho už jsem vyrostl ... Ale člověk se raději zeptá, aby mohl srovnat pro a proti. Jo ... kašlu na to! Peníze neutratím a auto nekoupím ... Díky :-)
-> SexyStroj: radsej este volaco pospor aby bolo aj na udrzbu ked uz nieco kupis
-> SexyStroj: no že dyž na to nemáš, tak to nekupuj. akorát to za pár let prodáš jako tu šáde a bude z toho mít hovno.. jesi chceš tech 70 000 zhodnotit, kup nějakou zahrádku nebo něco takovýho... to budeš mít furt, hodnotu to neztratí a když to za rok neposekáš, tak se hovno stane... to auto tě vyždíme.....
jinak to starání o auto není jen o mytí na wapce za 10kč....
jinak to starání o auto není jen o mytí na wapce za 10kč....