skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jake auto do 150tis?
prohledat
1993 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 22.01.2012 do 13.03.2020, založil/a WMA - navigátor :)
-> palinator: AZD BCB to je tiež zázrak motor
-> bouchy: blbosť , BTS je hliník aj hlava aj blok
ide to lepšie ako 1,4 , len sa nesmie začať riešiť hrkotajúci rozvod a prestavovač ...
ide to lepšie ako 1,4 , len sa nesmie začať riešiť hrkotajúci rozvod a prestavovač ...
-> vhml: Není, blok je grey cast iron en.wikipedia.org/wiki/Lis
t_of_discontinued_Volkswag
en_Group_petrol_engines
S těma hlavama jsem si to asi poplet, nebo to tam měli prohozený.
S těma hlavama jsem si to asi poplet, nebo to tam měli prohozený.
Ale houby. V romstru je 1.6 celohliník. BTS
-> bouchy:
Kdes přišel na to že je hlava litinová?
Kdes přišel na to že je hlava litinová?
-> vhml:
1,6 8V 74/75 kW je celohliník. 1,6 16v de facto vychází z 55 kW Felicie. Na tom 16v se mi nelíbí, že to jede až nahoře. Kámoš to měl v Boře a pořádně se to probralo až kolem 4500.
1,6 8V 74/75 kW je celohliník. 1,6 16v de facto vychází z 55 kW Felicie. Na tom 16v se mi nelíbí, že to jede až nahoře. Kámoš to měl v Boře a pořádně se to probralo až kolem 4500.
-> palinator 07.09.17 21:01:16: klidně i 1,9. Jen jich není tolik na výběr a není potřeba se u takového motoru na nic ptát :-)
-> bouchy 07.09.17 21:02:47: 1.6 16V je celohliník. U tý 1.4 i otec nadával, že to nejede, když ho měl. A to je jinak spokojenej s rozhašenou feldou
A přecházet z 8 ventilovýho dvoulitru na 1,4 16V nemám chuť ani k trochu vzhledem k velikosti a prubehu momentu.
-> bouchy 07.09.17 21:02:47: 1.6 16V je celohliník. U tý 1.4 i otec nadával, že to nejede, když ho měl. A to je jinak spokojenej s rozhašenou feldou

-> saskyn2 07.09.17 13:59:37: Ale tak nejede to špatně, spíš ten traktoroidní projev. Nicméně za mě pokud diesel tak 1.9 a pokud za levno tak klidně 1.4 benzín, jezdil jsem s tim a stačí to na nějaké courání po městě a okolí...
-> vhml: 1,4 16V není špatná, na poměrně těžkej roomster možná slabší. 1,6 16V je litina (i hlava), občas jsem četl o papání oleje. Velmi málo jich bude v inzerci - málo se prodalo (cena fabie letěla někam nad 450 tisíc), nikdo se toho nezbavuje. V benzínu (4 válce) holt moc není na výběr...
-> vhml:
Proč ne 1,9?
Proč ne 1,9?
-> Nwkt 07.09.17 20:07:01: Kdy se mam stavit? 

Za kolik ta 1,4 TDI jezdi? Ja mam na 2,0 TDI dlouhodobej prumer 5,9 a to litam ted posledni dobou hodne po meste. Plzen - Praha a zpet jsem posledne jel za 4,9 a to jsem celou dobu jel min 130 km/h GPS.
-> vhml: kamos mal tu 1,4 tdi v pole a vlastnil ho asi 4 roky a bol velmi spokojny, hlavne so spotrebou
potom ho predal, kupil saab a rozletel sa na saabe po polroku motor
potom ho predal, kupil saab a rozletel sa na saabe po polroku motor

Jo, tak samozřejmě počítám s tím, že cokoliv bude oproti dvoulitrový atmosféře krok zpátky v kultuře. Spíš mi šlo o to, jestli takový motor zavrhnout rovnou nebo ne. A vyznívá to tedy, že ne. Trochu mi teda vrtá hlavou proč jsou defakto po HTP nejlevnější, ale možná to bude fakt jen kvůli projevu nemocnýho traktůrku a obecnýmu odporu k tří válcům.
-> Venca.: tak ja nikde netvrdím ze je to nejaka střela. Ale jede to lip nez treba ta 1.4 16v 63kw
-> saskyn2: Tak felicie je celá někde jinde
Ale tenhle motor dokáže zabít i jinak slušný auto...

Ale tenhle motor dokáže zabít i jinak slušný auto...
-> Venca.: jako na cesu do HR to asi neni úplně idealni ale zase utrpenim bych to nenazyval. Si vem ze jsou lidi co jezdej ve felicii. To je utrpení
-> saskyn2: No to sice jo, ale za jakou cenu...
Já bych si to nekoupil, ale dobrovolnému utrpení nikomu nebráním
Já bych si to nekoupil, ale dobrovolnému utrpení nikomu nebráním

-> Venca. 07.09.17 13:10:11: nj ale oproti dvoulitru pujde tak o 3l niz se spotřebou.
-> vhml: jj podle kodu. Jestli vsechy nevim.
-> vhml: jo je to jinej motor, ale vsude se pise ze je vyrazne lepsi a i tak to stoji za hovno, teda kultivovanosti. Vykonu to ma dost v malym spektru otacek, spotreba super. Ale jako dobrovolne to koupit...
-> saskyn2 07.09.17 13:12:51: to dpf se najde podle kodu motoru? To měli všechny kusy v Německu?
-> Venca. 07.09.17 13:10:11: jenze ten common rail už je naprosto jinej motor ne? Ženě to bude úplně jedno. Stejně jako jsem kupoval dvoulitra jenom proto abych ho měl 

-> vhml: na motor jsme nemuseli sahnout. V praci jsme na tom parkrat delali napinak byvazovaku jinak nic. Pokracena 1.9.Akorat si dej bacha abys nekoupil variantu s dpf pro D trh.
-> vhml: 1.4 trivalec mame ve firemnim rapidu a projevem je to peklo, byt uz je to novejsi motor a udajne kultivovanejsi nez to, po cem koukas. To by te zena nepochvalila po downgrade z dvoulitru.
-> saskyn2 07.09.17 13:06:28: a životnost techniky? To je jen pokrácená 1.9 nebo to má nějaký zvláštnosti?
-> vhml: Markéta měla 1.4tdi odbržděných 81kw. Není to vůbec špatný motor. Spotřeba naprosto pecka. Trochu horší hlučnost ale není to tak hrozný jak se traduje.
-> Nwkt 07.09.17 12:50:15: nj, už zas budou vánoce
Stejně jako rok předtím tu bílou 1.4 :-D

-> vhml: Nekupoval si tu fábii nedávno?
Postupně začínám pokukovat po Roomstru pro ženu, protože Fabie je pro dvě děti prostě ultranahovno skrze malý zadní dveře. A podle mě i obrovska bezpecnostni vyhoda s moznosti vyhodit prostrední sedadlo a nechat v autě jen dvě zadní dál od dveří, stejně jako v Sharanu.
Trochu mi tam ale trápí nabídka motorů. Nejradši bych 1,6TDi CR nebo 1.2TSI , ale to je určitě za víc peněz, než bych za to chtěl dát, už pro to, že je to vždy facelift.
V předfacu se tak jeví jako rozumná volba 1.6 16V 77kW ( 1.4 63kW bych se asi rád vyhnul, skrze marnej papírovej výkon - jaká je ale praxe? ). Těch 1.6 ale není v nabídce moc.
Naopak je za dostupný peníze nabídce spousta třívalcových 1.4 TDi. Představa takovýho nemocnýho traktůrku mi trochu děsí, ale zas na druhou stranu spotřeba, průběh krouťáku atd atd. S čipem by to mohlo i nějak smysluplně ject. Nebo je to nějakej průserovej motor, že jsou tak levný?
Trochu mi tam ale trápí nabídka motorů. Nejradši bych 1,6TDi CR nebo 1.2TSI , ale to je určitě za víc peněz, než bych za to chtěl dát, už pro to, že je to vždy facelift.
V předfacu se tak jeví jako rozumná volba 1.6 16V 77kW ( 1.4 63kW bych se asi rád vyhnul, skrze marnej papírovej výkon - jaká je ale praxe? ). Těch 1.6 ale není v nabídce moc.
Naopak je za dostupný peníze nabídce spousta třívalcových 1.4 TDi. Představa takovýho nemocnýho traktůrku mi trochu děsí, ale zas na druhou stranu spotřeba, průběh krouťáku atd atd. S čipem by to mohlo i nějak smysluplně ject. Nebo je to nějakej průserovej motor, že jsou tak levný?
-> U-Geen:
Právě kvůli tobě jsem tam napsal to slůvko "skoro".
-> saskyn2:
Prvně jmenovaný tip je nastaven příznakem "výchozí", takže právě čekám, jestli někdo přijde s něčim podobným, co jsem přehlédl.
B5 se mi nelíbí že je to podélňák.
-> dragon_cb_cz:
V pohodě. Zrovna tebou zmiňovanej Sob by mě asi neurazil, vzhledem k tomu že ten Fiat v tom by měl bejt jeden z nejlepších dieselů vůbec, ale to pak rovnou někdo může říct, jak spolehlivý a kvalitní jsou toho času Opely.
Právě kvůli tobě jsem tam napsal to slůvko "skoro".

-> saskyn2:
Prvně jmenovaný tip je nastaven příznakem "výchozí", takže právě čekám, jestli někdo přijde s něčim podobným, co jsem přehlédl.

-> dragon_cb_cz:
V pohodě. Zrovna tebou zmiňovanej Sob by mě asi neurazil, vzhledem k tomu že ten Fiat v tom by měl bejt jeden z nejlepších dieselů vůbec, ale to pak rovnou někdo může říct, jak spolehlivý a kvalitní jsou toho času Opely.

-> palinator: Myslím, že jo. A nebudu doporučovat něco, s čím zkušenost nemám, googlit umíš taky
A všimni si, že nedoporučuju Soba (i když 9-3NG s 1.9 naftou by asi taky tvoje požadavky uměla splnit, ale shnat kus s malým nájezdem už je složitější).

-> palinator: Já ti klidně doporučím něco co nemám. Když budeš chtít něco co není extra, zato je to extra držák a má superlevný provoz tak kup jedničkovou oktu. Pokud něco trochu lepšího tak B5, nebo B5.5.
-> palinator: ja to doma nemam, Subaru ti na levnej provozn nedoporucim a Ignis co mam jeste doma zas neni reprezentativni limuzina ;))
-> palinator 06.09.17 13:14:38: Buď rád, že někdo něco doporučuje a doporučuje to co má doma a má s tím zkušenost. "Nejlepší" jsou doporučení z doslechu.
Kolega teď koupil Mercedes V6 AMG (3.2) s kompresorem rok 2001 (viz. fotky v Sobích spřeženích) a je to moc pěknej vozejk, takže můžu doporučit i to co nemám.
Jeho tata měl / má Mercedesy dlouho (služební a soukromé kupé).


-> dragon_cb_cz:
Líbí se mi jak skoro každej doporučuje to, co má doma.
Accord byť se mi docela líbí to bejt nemůže, páč ho chce kupovat kámoš.
To CTDi je postavený na Boschi?
Líbí se mi jak skoro každej doporučuje to, co má doma.


-> palinator: Accord 7. generace v kombajnu? Jinak to D4-D myslím také není špatný motor...
-> palinator: Já mám rok 98 a nikde nic. Kamarád má asi sedmý a krom pár puchýřů na horších kusech taky nic.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Souhlasim, nicméně bych řekl, že se dá určitým způsobem říct, u čeho je větší a u čeho menší riziko dražších a složitějších oprav.
-> Eidy:
Tyhle auta nehnijou? Mám obavu, že spotřeba benzinovýho dvaapůllitru by mi v ročním součtu zaplatila vyvaření Toleda i s lakem.
-> Nwkt:
Operáku jsem nějak nepřišel na chuť a v tomhle případě by mi roční limit kilometrů nestačil. Uvažuju cesty 2x50 km denně.
-> U-Geen:
Co deasel, dokonce turbodeasel.
Neuváděl jsem to z toho důvodu, kdyby náhodou někdo nepřišel s nějakým zázrakem, kterej mi unikl, jako teď machrujou s těma Mazdama Skyactive nebo jak se to jmenuje, že to bude jak dízl.
Souhlasim, nicméně bych řekl, že se dá určitým způsobem říct, u čeho je větší a u čeho menší riziko dražších a složitějších oprav.
-> Eidy:
Tyhle auta nehnijou? Mám obavu, že spotřeba benzinovýho dvaapůllitru by mi v ročním součtu zaplatila vyvaření Toleda i s lakem.

-> Nwkt:
Operáku jsem nějak nepřišel na chuť a v tomhle případě by mi roční limit kilometrů nestačil. Uvažuju cesty 2x50 km denně.
-> U-Geen:
Co deasel, dokonce turbodeasel.

-> palinator: vo deaselu jsi nic nepsal :)
-> palinator: Co takhle jedničkový Volvo V70 v pětivácovým benzínu 2,5? Spotřeba bude trochu větší, ale jinak samá pozitiva a sociální jistoty. Vyborný kastle a výbava, za tu cenu koupíš krásnej kousek a ještě zbude.
-> palinator 05.09.17 16:21:29: Jako nizky servisni naklady atd... To mas tezky, zalezi na jakej kus narazis bez ohledu na model a vyrobce...
-> U-Geen:
Kdybych vybíral benzíňáka, tak bych asi neměl proti Avensisu nic, ale ten D-4D? Nějak nemám ponětí co je to zač, ale důvěru to ve mně nějak nevzbuzuje, protože je to nějaký moc "clean" a co je clean to je špatně.
Navíc mám pochybnost o tom, že by se v tuzemsku dalo sehnat zachovalý auto.
Kdybych vybíral benzíňáka, tak bych asi neměl proti Avensisu nic, ale ten D-4D? Nějak nemám ponětí co je to zač, ale důvěru to ve mně nějak nevzbuzuje, protože je to nějaký moc "clean" a co je clean to je špatně.

-> U-Geen: Toyota? Ta nadchne jen kokota..
