-> King: Tak jasné ,když se vyjíždí/vjíždí z/do obce a neni tam nic jen cedule, tak už to za obec taky nepovažuju a jedu podle toho. Já beru obec = možnost že se mi tam připlete z chodníku děcko/senior/opilec/roztr
žitej člověk a nebo pumpičkář.
Max. 55 dle tacho jezdim prostě mezi barákama a nebo kde vím že se velmi často měří (typicky u nás v Sázavě pod kopcem hned za železničním mostem a kousek dál se to zrovna kasíruje).
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2954 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 01.11.2011 do 11.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> U-Geen:
Jednou se mi takhle vesral jeden z vedlejší, když jsem byl rozkulačenej na neutrál asi 120 km/h. Naproti jelo auto, ale nějak jsem mozkovým myšlením vypočítal, že to vyjde. Radši jsem tam hodil kvalt, nasraně pustil dálky a v těch 120 jsem udělal po průjezdu protijedoucího regulérní losí test Ovce. Jestli mě sledoval ten předjížděnej ve zpětným zrcátku, tak by mě zajímalo co mu běželo hlavou.
A přemejšlim, že kdyby to poslal ve strachu z nárazu zezadu radši do lesa - tak snad bych viníkem nebyl ne?
Jednou se mi takhle vesral jeden z vedlejší, když jsem byl rozkulačenej na neutrál asi 120 km/h. Naproti jelo auto, ale nějak jsem mozkovým myšlením vypočítal, že to vyjde. Radši jsem tam hodil kvalt, nasraně pustil dálky a v těch 120 jsem udělal po průjezdu protijedoucího regulérní losí test Ovce. Jestli mě sledoval ten předjížděnej ve zpětným zrcátku, tak by mě zajímalo co mu běželo hlavou.

A přemejšlim, že kdyby to poslal ve strachu z nárazu zezadu radši do lesa - tak snad bych viníkem nebyl ne?

-> King: ja tem 55 obcas spadnu (ale moc ne) ale ty sberaci kladnych bodu me vytacej asi stejne jako tebe :) Vetsinou jdou identifikovat tak, ze ti to vlepej z vedlejsi rovnou pred cumak, asi aby byl svet v poradku a body sbiralo vic lidi.
-> King:
Bohužel tahle jízda ale není vůbec ekonomická. Ekonomika je jet přinejlepším furt stejně, podle auta mezi 70-100 km/h.
Pokud teda neberu EV, tomu vyhovuje jezdit co možná nejpomalejc, nějaký zmatený změny rychlosti jsou mu v rámci účinnosti rekuperace při elementární předvídavosti a dodržování odstupu jedno, no a hlavně člověku nemusí jet v hlavě složitej algoritmus na předjíždění, jestli se situace vyvine k rychlýmu přeřazení o dva kvalty níž a nebo nikoliv. Prostě se šlápne a za 100 ms je tam full power
E: takže musím zhodnotit jednoznačně kladný vliv na psychickou pohodu v dnešním debilním silničním světě... což teda kompenzuje již dobře popsaný fenomén zvaný "dojezdová úzkost"
Bohužel tahle jízda ale není vůbec ekonomická. Ekonomika je jet přinejlepším furt stejně, podle auta mezi 70-100 km/h.
Pokud teda neberu EV, tomu vyhovuje jezdit co možná nejpomalejc, nějaký zmatený změny rychlosti jsou mu v rámci účinnosti rekuperace při elementární předvídavosti a dodržování odstupu jedno, no a hlavně člověku nemusí jet v hlavě složitej algoritmus na předjíždění, jestli se situace vyvine k rychlýmu přeřazení o dva kvalty níž a nebo nikoliv. Prostě se šlápne a za 100 ms je tam full power

E: takže musím zhodnotit jednoznačně kladný vliv na psychickou pohodu v dnešním debilním silničním světě... což teda kompenzuje již dobře popsaný fenomén zvaný "dojezdová úzkost"

-> charon 01.02.24 09:28:16: Ono je to drobatko slozitejsi - priznam se, ze podobne jako Libor, jsem jeste nedospel do stavu takove ridicske uvedomelosti, abych v jakemkoliv useku silnice "v obci " dokazal jet "55 tacho ". Nicmene dokazu zit s tim, ze nekdo to takhle ma. Ale spis narazim na sberace kladnych bodu systemu pomoci vyrazne podlimitni rychlosti. Vylozene pak tecu z vjezdu do nasi Prdele od nakupne-prumyslovy zony. Kruhak v polich miko obec, pak asi 1500m normalni silnice 2. tridy - spravny dodrzovac opusti kruhovy objezd rychlosti rychlejsi chuze, protoze jinak by asi hrozil smyk, nasleduje sotva postrehnutelna akcelerace na 60km/hod. (v mistech, kde je predjeti mission impossible), pak nastesti rovinka, kde je mozno sporilky "odbavit " a nasleduje dalsi prubirsky kamen ridicske zdatnosti - umely ostruvek na vjezdu do obce, ktery je tam za ucelem zpomaleni rozvasnenych kamionu. Presto se najdou i umelci v osobakach, ktery to deventni esicko vydesi natolik, ze ho vymetou 30-40 a korunu tomu nasadi jeste dvouice kamer usekovyho mereni, kde by nekteri radsi snad i preventivne zastavili. Co to dela s plynulosti si asi umime predstavit. No a jaka je optimalni rychlost pro prujezd merenym usekem na siroky paterni komunikaci, kde jsou odbocovaky a z casti vede casti, ktera neni zrovna rezidencni - spravne - 40km/hod. Tak ma totiz "dobry ridic " jistotu, ze mu neprijde vyzva k uhrazeni likvidacnich 200Kc, ktere nas Vidlakov posila za bagatelni prekroceni rychlosti v usekovkach. A co udela vzorny ridic, kdyz nekdo nesdili jeho nadseni pro predpisovou a ekonomickou jizdu? Spravne, zacne mohutne akcelererovat, aby si ten prahajzl, co ho predjizdi, poradne uzil.
-> charon:
Jojo, jsem jeden z těch, co tě serou.
V obcích kde to znám a je ta silnice přehledná, tak valim 60-70. Mimo obec zpravidla do kila. Když mě někdo dojede, tak pokud je možné předjíždění (provoz nebo šířka silnice), tak uhnu ke kraji, aby mohl předjíždět. Pokud ne, zrychlim tak jak je potřeba, zpravidla stačí 120, víc se mi už nechce, když sám nespěchám.
Jojo, jsem jeden z těch, co tě serou.

V obcích kde to znám a je ta silnice přehledná, tak valim 60-70. Mimo obec zpravidla do kila. Když mě někdo dojede, tak pokud je možné předjíždění (provoz nebo šířka silnice), tak uhnu ke kraji, aby mohl předjíždět. Pokud ne, zrychlim tak jak je potřeba, zpravidla stačí 120, víc se mi už nechce, když sám nespěchám.

Já taky jezdim v podstatě ze zásady co je předepsáno + 10%. Podle GPS to zhruba sedí. Nicméně i tak bývám v obci jeden z nejpomalejších. Je zajímavé že mimo obec to bývá obráceně ...
-> King: To je v klidu - já jezdím o 10km/h rychleji, než ukazuje tachometr 

-> David29 29.01.24 17:48:58: Tak uz aspon vim, kde se berou ty matohy, co se v Blance, kde je 70, batolej 60

-> darklord: No já kvůli tomu nebudu zapínat navigaci.
Proto tam je tachometr
Proto tam je tachometr

-> David29: ja uz v ziadnom aute budikom.neverima jazdim len podla gps rychlosti
-> David29: Upřímně nevím, která jednotka to řeší. ECU se flashujou běžně (a kdyžtak sehnat jinou asi nebude problém).
On ten rozptyl je fakt okolo 10% - což není málo. Tam kde je 80, můžu jet dle tacho klidně 88.. Nevím, sere mě to 
A ono je riziko, že při záasahu se to podělá?

A ono je riziko, že při záasahu se to podělá?
-> David29: Napsal bych případně Zdenálovi, ten by mohl vědět. Ale osobně bych se na to... víš co 

-> David29:
Spíš bude bezpečnější do ty x let starý eeprom nezasahovat … nemusí to dopadnout dobře..
u brambor to jde … ale už jsem taky jedny budiky “bricknul” byt to byla jen adaptace
Spíš bude bezpečnější do ty x let starý eeprom nezasahovat … nemusí to dopadnout dobře..
u brambor to jde … ale už jsem taky jedny budiky “bricknul” byt to byla jen adaptace
-> David29 27.01.24 23:51:11: je to hovadina
pokud zachováš předepsaný rozměry tak ty mají všechny +- stejný obvod takže ujedeš vždycky stejnou vzdálenost

Ono to asi půjde, i pamět na závady to má. Spíš je otázka, jestli to někdo umí. Se na to poptám
-> David29: zalezi kto to auto vyrobil, napriklad u 30 rokov stareho bmw to nastavit ide 

To by se mi taky líbilo, až tam koupím nový gumy tak to srovnat... Ale bůhví, jestli to vůbec jde u 20let starýho auta
-> David29 27.01.24 23:54:54: Já mám taky analog, ale trochu poštelovanej přes diag od zdejšího mistra, takže ukazuje reálný hodnoty dle GPS s odchylkou max mínus 1 km/h :)
A přijde mi, že spotřeba bylo to poslední, co by s v Saabu řešili 

-> Syny: Já mám čistě analog, ale přesnou odchylku si nepamatuju 
Nj, tak nafta no
Tak já mám benzin s asi o 30kW více

Nj, tak nafta no

-> David29 27.01.24 23:51:42: No u mě to co ukazuje tachometr = to co ukazuje GPS (maximálně to je reálně o 1km/h míň).
-> David29 27.01.24 23:51:42: 2,0 deasel 103kW 

-> Syny: A co ty tam máš za motor?
Já to mám čistě tacho, takže real bude lehce pod 140
Na delším úseku by se to možná asi ještě hnulo.. Těch 140 jsem jel cca 10km
Já to mám čistě tacho, takže real bude lehce pod 140
Na delším úseku by se to možná asi ještě hnulo.. Těch 140 jsem jel cca 10km
-> MATTESS: A co tahle myšlenka?
Že bych řekl, že na zimních máš spotřebu o trochu vyšší - ale auto to neví, protože neví že na těch 16 jsi ujel kratší dráhu a vychází ti teda proto +/- stejná.
Kdybys měl zimní taky 17, tak by byla vyšší.
Je to hovadina, nebo ne?
Že bych řekl, že na zimních máš spotřebu o trochu vyšší - ale auto to neví, protože neví že na těch 16 jsi ujel kratší dráhu a vychází ti teda proto +/- stejná.
Kdybys měl zimní taky 17, tak by byla vyšší.
Je to hovadina, nebo ne?

-> David29: Tvl já když na tempomatu dám 145 km/h (a to podotýkám, že je reálných 145 km/h) a jedu tak Plzeň - Praha, tak mám spotřebu 5,3 

Měl jsem před sebou kus volné cesty, tak jsem si s nulováním palubáku prubnul spotřebu v různých rychlostech - aktuální to bohužel nemá. Moc teda nevím jak moc to je nepřesný, ale něco snad z toho je 
Ale asi by to i odpovídalo, ne?
120km/h - 8,3
145km/h - 9,3
175km/h 11,5

Ale asi by to i odpovídalo, ne?
120km/h - 8,3
145km/h - 9,3
175km/h 11,5
Já mám spotřebu ± stejnou; letní 17" (225), zimní 16" (205). Do práce mi ukazuje průměr 4,6 - 4,8, domů 5,1 - 5,2
-> Pavel P@nkáč 12.11.23 20:51:49: No, mně to klesne z 10 na 9, tak to taky není až taková výhra
-> Syny 12.11.23 20:12:26: Jo, mám to stejně, downgrade z 225/45 R18 na 205/55 R16...

-> Syny 12.11.23 20:12:26: Jo, mám to stejně, downgrade z 225/45 R18 na 205/55 R16...
-> Milan 136: super, aspoň nejsem sám:)
-> Pavel P@nkáč 12.11.23 20:51:49: Mně to taky přes zimu žere víc...
to máte dobrý že vám přez zimu spotřeba klesne já měním 20ky za 20ky a jak je zima tak mě palubní pc po čase zvedne z 9,5 na 10,5......
-> Milan 136 12.11.23 20:26:16: Jo takhle, já myslel, že máš letní 18" a nechce se tě přezouvat na zimní 15" :) No já mam zimáky 16", 15" tam nedam
Ale že by to až tak bylo tím rozměrem ráfku? Spíš to bude těma gumama - ty moje letňáky jsou fakt na spotřebu blbý. Sice hezky sedí, ale fofrem mizí jak guma, tak nafta
Ale ten litr jsem asi přestřelil - nicméně takovejch 0,5 l / 100 km tam ten rozdíl bude...


-> Syny 12.11.23 20:12:26: No mám. Od 23.10. A právě 18", jak píšu 

-> Milan 136: Tak pořiď zimní taky 18", ne
Jako o 3" menší kola, to je docela slušnej skok. Ty ještě nemáš přezuto? :) Já to dělal někdy ke konci října, kdy venku bylo asi 25°C
Ale byl jsem rád, protože pak už začalo různě chcát a bejt zima a to mě vždy štve to dělat - kor v bahně co před garáží vždy je.
-> dragon_cb_cz 12.11.23 18:47:21: No já mám zimáky na průměr jen o palec menší než letní, ale šířkově jsou 205, kdežto letní 225. A hlavně, ty letní Dunlopy SportMaxx maj spotřebu psanou snad E


-> dragon_cb_cz 12.11.23 18:47:21: No já mám zimáky na průměr jen o palec menší než letní, ale šířkově jsou 205, kdežto letní 225. A hlavně, ty letní Dunlopy SportMaxx maj spotřebu psanou snad E

-> Syny 12.11.23 18:02:26: Neser. Já nechci dávat zimní 15" místo 18"

-> Syny 12.11.23 18:02:26: Taky mám na zimních nižší. Ono ten rozdíl 16" vs 18" je znát.
Takovyhle cisla fakt nevidam casto
Ale ze mam se zimakama o cca litr mensi spotrebu nez na letnich, to je teda pekny 


-> palinator: 

-> Borderer: 
-> minno: Tak pokud je spoluvlastník, tak to tak trochu z jeho kapsy jde, ne?
Já chápu, že to z jeho strany vnímáš spíš jako racionalizaci a může být - ale tu představu, že je to zjevný nesmysl, tu bych si teda dovolil rozporovat. Ono to že firmy točí většinou auta po účetním odpisu má svůj důvod...

-> minno: Tak pokud je spoluvlastník, tak to tak trochu z jeho kapsy jde, ne?
Já chápu, že to z jeho strany vnímáš spíš jako racionalizaci a může být - ale tu představu, že je to zjevný nesmysl, tu bych si teda dovolil rozporovat. Ono to že firmy točí většinou auta po účetním odpisu má svůj důvod...
-> Sita: A teď si vem ty nervózní obličeje řidičů za mnou na čerpací stanici, když přijedu s hladovým okem a láduju 70l nádrž. 

-> minno: no ale ta spotřeba bude dost jiná, mezi Outbackam a hybridní Rafkou :-) Takže to samozřejmě argument není, ale to ježdení s možná i třetinovou spotřebou bude daleko příjemější.
-> dragon_cb_cz: O to akosi nejde. Ani náklady na kúpu auta, ani prevádzkové náklady nejdú z jeho vlastného vrecka. Vo firme je len postavička, pretože rodina. Ide o to, že si kúpu nového drahého auta obhajuje spotrebou
-> Syny: To Subaru malo asi 3 roky. Ten strieda autá len preto, že ho to baví a nemá nič iné na robote.

-> Syny: To Subaru malo asi 3 roky. Ten strieda autá len preto, že ho to baví a nemá nič iné na robote.
-> minno 09.10.23 15:57:50: Tak on ten rozdil asi nebude jen spotreba, ale celkovy komfort, stav a pravdepodobne i vybava. Ja chci taky vymenit auto za novejsi a rozdil vuci starymu ve spotrebe nebude pravdepodobne zadnej.
-> Borderer 07.10.23 23:33:42: takovy auto by me dlouho nebavilo :D
-> minno: No tak to Subaru asi taky odprodá a Toyota bude mít po těch letech taky nějakou zůstatkovou hodnotu, ne?
O tom jak "levně" se dá vozit se starším Outbackem by mohl třeba -> U-Geen: vyprávět
O tom jak "levně" se dá vozit se starším Outbackem by mohl třeba -> U-Geen: vyprávět

Kolegovia v práci sa dnes smiali, ako si starý pán - spoluvlastník firmy, kde pracujem - 78 ročný, pochvaľoval, ako si výrazne polepšil so spotrebou na jeho novej RAV4 hybrid, oproti predošlému Subaru Outback
Ale že dal do kúpy toho auta 50t. € a za tú sumu by sa na "starom" Subaru mohol voziť už do konca života a ani by to neprejazdil, nad tým sa už nezamyslí...
Prázdne reči, alebo sa na to veľa ľudí pozerá len úzkoprso. Ale hlavne, že má malú spotrebu



-> palinator 02.10.23 18:44:40: Neviem ako ty, ale ja nepotrebujem poznať spotrebu na každej vyjazdenej nádrži.