-> Duri - Prasa rider: No osobně si myslim kdyby ti někdo mohl pujčit jiný kola tak bych to zkusil na zkoušku s jinejma kolama. Pak bych teda začal zkoumat kde co je volný a co vyměnit a nakonec seřídit tu geometrii.
EDIT: Hele a ještě něco jenom bych vždycky přizvednul kolo a zatočil s nim jestli nehází nebo jestli nemá bouli na sobě.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
plave/neplave
-> Duri - Prasa rider: tak to bude asi fakt chyba v aute
-> haso: tak to ja o obiehani nemozem ani snivat, ked vsetci idu 70-80 km/h a ja ledva 50km/h a neviem to udrzat na ceste 

-> Duri - Prasa rider: tak to auto ma najazdene 50tis km, zimaky (kleber krisalp hp 185/60 R14) maju 4 roky (prvy rok sme nemali) a je to zvlastne na snehu...jak clovek zrazu prida aby dakoho obehol, tak si to lieta kade chce to auto
ale, zas ten ford nema ani dobre referencie od ludi/testy pri jazde na snehu...

-> minno: Vdaka Minno.
Vidim to na Go naprav a naslednu geometriu.
Kedze som do Felicie lama, a moc sa mi to teraz nechce studovat, viete mi prosim vypisat zoznam veci (silentbloky, capy, ulozenia, a ine ...) co treba pri GO alebo ked su uz napravy von vymenit? Ma to nalietane 180k km a myslim, ze to doteraz ziadnu udrzbu nemalo.
Prosim pre prednu aj zadnu napravu...
Poprosim aj nejakych preferovanych vyrobcov alebo znacku, nerad by som vyhodil peniaze za daky lacny cinsky alebo polsky shit...
Vdaka este raz
-> haso: To fakt robia gumy taketo veci? Kua tak to je o drzku.A ja ze ake dobre gumy som na to zohnal (krisalp 3)
Vidim to na Go naprav a naslednu geometriu.
Kedze som do Felicie lama, a moc sa mi to teraz nechce studovat, viete mi prosim vypisat zoznam veci (silentbloky, capy, ulozenia, a ine ...) co treba pri GO alebo ked su uz napravy von vymenit? Ma to nalietane 180k km a myslim, ze to doteraz ziadnu udrzbu nemalo.
Prosim pre prednu aj zadnu napravu...
Poprosim aj nejakych preferovanych vyrobcov alebo znacku, nerad by som vyhodil peniaze za daky lacny cinsky alebo polsky shit...
Vdaka este raz
-> haso: To fakt robia gumy taketo veci? Kua tak to je o drzku.A ja ze ake dobre gumy som na to zohnal (krisalp 3)
-> Duri - Prasa rider: to bude tymi kleber krisalp...rovnake gumy mame na forde a je to divne jazdenie...lepsie sa mi slo so skodovkou na or34 nez s fordom na zimnych...take nepredpokladane veci to auto robi
-> Duri - Prasa rider: Na plavanie auta môže mať vplyv jedine: geometria naprav, tlmiče, vôle v uložení náprav (predok/zadok), vôle v riadení, a s tým súvisia silentbloky, čapy. Takže niečo z tohto. Kdekoľvek v nápravach je vôla, robí to neplechu.
All: chlapi, jazdim pravidelne predohraby, Ford, Opel, Fabia, zadohrab 1000MB, ziadny z tych vozov to nerobi. Najazdil som 10-tisice km. s kade cim, nikdy som sa s takym niecim nestretol. Nie je to ani pretacave ani nedotacave. Je to taky pocit ako keby to chodilo v lavo 10cm, v pravo 10cm a to stale celou cestou, stale to treba korigovat. Niekedy to hodi viac do strany, niekedy menej. Nie je to kriticka situacia ale spomalovat tym dopravu a byt stale v napati kedy to vyleti a to pri rychlosti 40km/h
je brutal
Ta geometria by to mohla byt, musim ju dat spravit. Este je otazne, ci to moze pripadne robit aj ulozenie zadnej napravy...?

Ta geometria by to mohla byt, musim ju dat spravit. Este je otazne, ci to moze pripadne robit aj ulozenie zadnej napravy...?
-> kury: taky ten předek od letoška nemůžu dostta do ruky. Je potřeba trénovat.
-> Duri - Prasa rider: je to přetacive, nebo nedotacive? Tatovy plaval pikap s uvolnenyma silntblokama zadni napravy
-> Duri - Prasa rider: je to přetacive, nebo nedotacive? Tatovy plaval pikap s uvolnenyma silntblokama zadni napravy
-> Duri - Prasa rider: Já jsem tuhle zimu taky v pasti. První zimu jezdím s felicii obutou na nových GY Ultragrip 8 a nemůžu se s tím nějak srovnat. Doposud jsem jezdil jen zadohrab a s tím se mi i na starých Matadorech MP55 jelo lépe.
-> Duri - Prasa rider: a nebude to len tým, že predohrab predsalen jazdí na snehu trochu ináč ako zadohrab?
Ak nejde len o nezvyk, a všetko ostatné čo si napísal, je OK, tak jedine môže byť zlá geometria, auto je potom viacmenej stále v šmyku a na šmyknej vozovke sa to prejavuje najviac.
Ak nejde len o nezvyk, a všetko ostatné čo si napísal, je OK, tak jedine môže byť zlá geometria, auto je potom viacmenej stále v šmyku a na šmyknej vozovke sa to prejavuje najviac.
Poprosil by som vas o radu, co moze sposobovat nehoraznu neovladatelnost/plavanie pri rychlosti nad 40-50km/h pri zasnezenej a posypanej alebo aj jemne namznutej vozovke.
Jedna sa o Feliciu, za sucha to jazdi v pohode, v zakrutach to sedi OK (aj za mokra, snehu samozrejme pri primeranej rychlosti), naprava nema podozrive vole, jemna vola na jednom gulaku... Tlmice boli na teste, vysledok 90-95%. Zimne gumy slusne: Kleber Krisalp nahustene na 2atm. Proste za zhorsenych adheznych podmienok (vietor, sneh, lad) je to takmer neovladatelne, pricom ostatna premavka ide bezpecne o 20-30km/h rychlejsie...
som z toho na nervy
Toto sa mi nedeje ani na 1000MB, ani 120cka ani ziadne ine auto toto doteraz nerobilo
Vdaka za kazdu radu
Jedna sa o Feliciu, za sucha to jazdi v pohode, v zakrutach to sedi OK (aj za mokra, snehu samozrejme pri primeranej rychlosti), naprava nema podozrive vole, jemna vola na jednom gulaku... Tlmice boli na teste, vysledok 90-95%. Zimne gumy slusne: Kleber Krisalp nahustene na 2atm. Proste za zhorsenych adheznych podmienok (vietor, sneh, lad) je to takmer neovladatelne, pricom ostatna premavka ide bezpecne o 20-30km/h rychlejsie...
som z toho na nervy


Vdaka za kazdu radu
-> Tommyk: z feldy těžko nemám podložky na změnu rozteče...teď sem navíc prodal i apolla který sem moh zkusit :D na jaře to zkusím z plecháčema a uvidím co to udělá-> Bagrr- máma mele Emu: jak by to stabilizátor mohl ovlivńovat to že se auto roztřese?mě to teda nejde nějak do hlavy.. uchycený tam samože je a silentbloky tam jsou nové
Taková blbá otázečka. Což takhle stabilizátor?
-> tunerlada: tak ono OR taky neni zadna vyhra asi
zkus tam dat treba kola z feldy, nebo z auta u kteryho vis ze to neplave..

-> Tommyk: tak předtím sem měl or 34 a dělalo to to samé takže spíš asi ty tlumiče mno 

-> tunerlada: viděl bych to na tlumiče/pneumatiky
jinak takový postřeh jak jste tady psaly stím zatíženým předkem tak teď aktuálně na sraze v Pasohlávkách sem měl v kufru rezervu,nářadí,Nd (altík,rozdělovač,cívky atd)Baterku 55Ah,2l vody v pet,2l Oleje a nějaký další kraviny a v autě nějaký oblečení,jídlo a přítelkyni a pořád ty samé příznaky
-> minno: jj tam sou jen kyvkové pružiny a ty atesa ;-) stejně aji tak to je zas laborování za tisíce
chtělo by to nejlíp jen zadní super tlumiče, na předek tlumiče a pružiny a zkusit ty náboje...

-> tunerlada: aha, to na tvojom rapide? Som tomu potom zle porozumel, lebo si napísal "vzadu kyvkové,nápravy po g.o.". tak som to pochopil že tam máš kyvku a to nakoniec len tlmiče kyvkové :) No nič. Ináč Ateso tlmič = blato. Takže daj tam radšej nejaké normálne tlmiče, môže to byť aj tým.
-> Eidy: to teda už potom jenom asi jak říkáš ty náboje zkouknout ve předu nebo poměnit za jiné
zadek tam to sedí všecko pěkně to sem před cca měsícem měl rozhozené a čustil to všecko kůli tomu že mě přibržďovalo kolo.. och to si mě teda moc nepotěšil,musím sehnat někde nějaký náboje na vyzkoušení-> minno: tlumiče mám ve předu PALy (zánovní nejsou ale uplně hrozné si myslím že taky ne - názor víc lidí ) a v zadu mám nové atesa (najedo na nich cca 400 km co s autem občas jedu) jinak mám vlečku (rapid přeci )

-> tunerlada 15.09.11 21:14:06: sám píšeš že si geometriu na tom aute spravil. Pokiaľ je teda geometria nastavená OK, môže ti byť šuma fuk či je auto krivé alebo nie. Takže geometriu môžeš vylúčiť. Rezané pružiny taktiež vylúč, tie na to nemajú absolútne žiadny vplyv. Skôr sa zameraj na tlmiče, hádzavosť nábojov atď.
Sériové tlmiče pokiaľ sú to originály PAL sú úplne v pohode aj na vyššiu rýchlosť, samozrejme musia aj fungovať ako nové / zánovné.
Jeden z hlavných problémov toho, že auto sa ti zdá nestabilné, by som videl to, že je tam kyvadlová zadná náprava. Ak si zvyknutý na jazdu s vlečkou alebo na moderné autá, tak kyvadlovka je čo do jazdných vlastností na diaľnici vo vyššej rýchlosti veľké mínus. Na kvalitný povrch cesty OK, ale akonáhle je už povrch cesty v horšom stave, kyvadlovka a ešte k tomu možno aj horšie tlmiče a v rýchlosti nad 120 km/h to už pláva nehorázne.....
Sériové tlmiče pokiaľ sú to originály PAL sú úplne v pohode aj na vyššiu rýchlosť, samozrejme musia aj fungovať ako nové / zánovné.
Jeden z hlavných problémov toho, že auto sa ti zdá nestabilné, by som videl to, že je tam kyvadlová zadná náprava. Ak si zvyknutý na jazdu s vlečkou alebo na moderné autá, tak kyvadlovka je čo do jazdných vlastností na diaľnici vo vyššej rýchlosti veľké mínus. Na kvalitný povrch cesty OK, ale akonáhle je už povrch cesty v horšom stave, kyvadlovka a ešte k tomu možno aj horšie tlmiče a v rýchlosti nad 120 km/h to už pláva nehorázne.....
Nesousosost náprav to nebude. Třeba Kóča má nesousý nápravy a pohoda (bylo to bouraný a vařený). Vyšlehaný tlumiče nebudou kmitat, když jsou vyvážený kola. Spíš bych se podíval na to, jestli nejsou uhozený náboje/unašeče. Kolo pák háže a může bejt vyvážený jak chce. Sedí dobře bubny na poloose? On se tam občas rád kousne klínek a pak je to na pikaču. Nebo jestli není někde vůle v uložení náprav. Pružiny bych do toho taky netahal.
-> Matulo: je to možný, máš pravdu, že sériové tlumiče na takovýhle ježdění nejsou dostatečný.
-> Marcius: Ja mam predne pruziny tiez zrezane o 2 zavity a nemam s tym problemy... Skor bych to videl na tlmice! Tie seriove to je hovno aj ked su nove...
-> tunerlada: zkus zatížit předek. jinak osobně si myslím, že svůj podíl mají i řezané pružiny. tehdy jsem taky vytočil 140, motor by chtěl dál, ale já už měl strach, protože to nebylo stabilní. po výměně pružin jsem s tím ještě tolik nejel.
-> tunerlada: Nemohli by to byt blatove tlmice???
-> kamikaze: geoška je ok tak jak má být dle hodnot,kola to sem si taky myslel jak tady níže psali kluci klubkovi ale dělalo mi to to samé i na plechách kde sem měl dušové or34,teď tam mám nové semperitky na ARCčkách a to samé.. vyvážené to je dobře vyvažoval sem si to taky sám v práci tak nevím co stím.Ale sere mě to nedá se stím jet rychleji a kolikrát i to předjíždění na horší silnici je o hubu
jako volant se začne chvět jako když jsou nevyvážená kola ale zároveň hned celý auto začne nehorázně plavat a lítat po cestě :-/ kola sem přehazoval i mezi sebou a pořád to samé

-> tunerlada: Pokud máš teda souose nápravy a geometrii tak jak má být(tzn žádnej pokus), bez vůlí v řízení, tak by mělo být vše OK. Co kola, nehází, nemá guma bouličku, vyvážení?
-> Nwkt: geoška je právě ok ,všecko sedí dolaďoval se jen předek a jedna strana zadku a je to to samé dá se říct co předtím
-> kamikaze: to jo to je šecko ok , normálně na to u takovejch aut každej sere ale tohle sem si dělal sám u známého na servise kde má geošku
(vše je tam vyměněné zatuhlé není nic :o) )


-> tunerlada: Zadek snad se dává souose s předkem, nevím jak se to seřizuje u vlečky ale u kyvky to jde. Jen na to každej se.., šrouby a hliníkový torzo bejvaj zatuhlý
-> tunerlada: Ale v tom případě bude blbě geometrie ne?
-> kamikaze: tam vůle taky nejsou žádný ,nic povolenýho ani moc dotaženýho..já se obavam aby to nebylo že nápravy sou jakoby oproti sobě vychylené z osy a přední např. předbhá zadní vlivem té špatné opravy z minulosti...
-> tunerlada: Jak je na tom řízení, vůle?
obnovuju téma..auto mě od cca 130 km začne plavat a ve 140 je to téměř neudržitelný,auto bylo zřejmně bourané na pp bok a asi né moc dobře opravené minulým majtelem (nesedí mi přední nárazník a nosníky se mi prostě zdají být sunuté) jinak pružiny dole o 1.5 zavitu,vzadu kyvkové,nápravy po g.o. před měsícem a něco to bylo na geošce (dělal sem si ji sám u známého takže ok ) na autě sou r 13 185/60 ale dělalo to to samé i na seriových or 34 , co stím ? myslíte že je to dáno hlavně tím že to auto bude zřejmě křivé ?
-> havlik:




-> Syny: mokrá vlečka je třeba když ti jí někdo pochčije
-> Crestik: Ajo - me to bylo divny 

-> Syny: chybí interpunkce...
...náprava mokrá čárka vlečka až s motorem...
...náprava mokrá čárka vlečka až s motorem...
-> Discovera 04.12.07 11:57:47: Mokra vlecka? To je co?
-> deathcat: 

->Klubko:mě to na 130ce dělá to samé a pěkně mě to sere

tak o vikendu tam pujde uhlovka, tak seu zvedavej, esi se to zlepsi 

kurna kluci, tak to asi fakt bude tema gumama
akorat tedka, kdy clovek nevi, esi neco napadne radsi nebudu nahazovat letnaky, abych to vyzkousel ze.
-> vhml: jo tak za vetru to se mnou pekne hazelo no, ale az od tech 110ti kolem kila je to v poho

-> vhml: jo tak za vetru to se mnou pekne hazelo no, ale az od tech 110ti kolem kila je to v poho
Ja jsem na zimu přezul ze 186/60 R14 na zimáky s hodně hlubokým vzorkem a bohatým lamelováním a především za větru je neustálá mírná korekce nutná...
-> Discovera: Teď ještě tu o Červené karkulce




me to taky plavalo po nasazeni novejch zimaku - ale uz se to zlepsuje - proste nez se zajeli, ale stejne jak sou to spalky a lamely taks e to choav jinak nez na letnakach rekl bych take guma 

-> Klubko_: jojo...ještě stále...130 se pořád leští
a náprava zatím mokrá vlečka až s motorem....jinak motor a seriový 5q mokrym valí po dálnici téměř 165km/h což je až k neuvěření...alejel sem stím jednou...né že bych se bál...to auto sedělo jak přibitý, ale žralo to jak prase. ale kupodivu v autě uplné ticho žadné vybrace nic....ti co nevěří tak ať nevěří.

Xmax88: rozhod si geometriu a uvidis ze budes plavat na ceste aj ked budes suchat koritko o dno ;)
Klubko_: skontroluj si geometriu a vole na napravach, na riadeni, alebo nemas dost nizko predok a tlakova vlna vetru ta podfukne a vznika to co pises, taktiez pomoze ak das nieco tazsieho do kufra
Klubko_: skontroluj si geometriu a vole na napravach, na riadeni, alebo nemas dost nizko predok a tlakova vlna vetru ta podfukne a vznika to co pises, taktiez pomoze ak das nieco tazsieho do kufra

-> Jirik : co je na tom k smíchu....pouč mě..