skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přední brzdy Fa/fe
-> James1991: spíš zprava , aspoň bude pevnejší
Takže v podstatě by to šlo tady v těchto místech rozříznout a navlíknout to tam. Zkusim to.
-> srnka: kotúče ferodo , ale platničky nie , inak aj pilengy jedú , pár som ich už videl
-> srnka: Pilengu řadím k ekonomické značce, něco jako Starline a podobné, proto za mě Ferodo. I když s Ferodem mám taky samo negativní zkušenosti a to dokonce na své Octavii jsem je dvakrát reklamoval kvůli pískání a po třetí jsem už dal osvědčené ATE, nevím, že jsem se nechal unést a nedal jsem je rovnou...

-> srnka: citujem "Firma Pilenga je na automobilovém trhu v oblasti výroby brzdových kotoučů s délkou působení 50 let jednou z nejzkušenějších firem na problematiku brzdových systémů. Díky jejím zkušenostem jsou jejich kotouče schopny splňovat nejtěžší nároky za různých jízdních situacích. Jako výdrž brzdícího účinky při vysokých teplotách a tlaku, jakožto udržení si tvarové stálosti. Pilenga je dodavatelem kotoučů do značek jako Maserati a také Harley-Davidson." 

-> auta.petr: ja tak isto sa priklanam k Ferodu, ale cenovo sa to az tak nelisi a preto chcem vediet preco ci je to zla znacka alebo co
-> srnka: Já osobně bych se přikláněl k Ferodu, rozhodně. Tedy v případě výběru z těchto dvou.
chcem sa opytat objednavam dneska si komplet brzdy na svojho formana...chcem ale aspon ako taku kvalitu do beznej prevadzky a tak viem splasit kotuce FERODO za 13,77ks a potom nejake PILENGA za 13,39Ks....chcem sa opytat co to je za znacku PILENGA ci sa s nou niekto stretol uz
-> Kuladmin: Přesně tak, v nejslabším místě přestříhnout, nebo přeříznout a jde to a ničemu to nevadí.
A jo ted na to koukam on je kolem dokola tak to pak jo ja myslel ze je jen tak cca 3/4.
Mozna ho nariznout ohnout nasadit a zase srovnat a prisroubovat.
Mozna ho nariznout ohnout nasadit a zase srovnat a prisroubovat.
nejde to , ale možno by šlo vyrezať kus s neho prestrčiť a naskrutkovať
-> Kuladmin: No, když teď nad tím přemýšlím, tak by to mělo asi fakt jít sundat, jsou tam tři šroubky a mělo by to jít sundat.
-> Kuladmin: nejde
-> James1991: Mozna blbej dotaz .. to nejdou pridelat jen se sundanyma kotoucema?
-> James1991: Nebezpečné to není, ale brzdy půjdou brzo do kopru, protože na ně půjde ze vnitřku veškerá voda a špína ze silnice, budou se vydírat a reznout atd...
Není nebezpečné jezdit bez předních štítů brzdičů? Budu montovat celý těhlice, kde štíty nejsou a při montáži nových nechci zničit ložiska, jelikož jsou ok. Je v tom nějaký problém kdyby tam štíty nebyly? Díky
vhml 16.05.11 16:35:42 napsal: → OndraKrupi-TenČtvrtý: tomu kusu železa je to celkem ukradený
Tento výrok patří spíš do tématu "Pokusy o vtipy"...
Tento výrok patří spíš do tématu "Pokusy o vtipy"...
Já už to nedávám, snad jen dodám, že s vhml prostě nesouhlasím a rozhodně bych dle toho nevybíral brzdy...
-> vhml: zkroutí se a bude po prdeli



-> OndraKrupi-TenČtvrtý: tomu kusu železa je to celkem ukradený
-> vhml: no ale bude to vadit tomu kotouči který se bude nadměrně hřát a vadnout ne?
-> Syny: ale ty desticce zase na druhou stranu teplota nevadí
-> vhml: Nevim no, ale kdyz da poradny desky, ktery vic brzdi, tak tim vznika vetsi treni a tim vetsi teplo, takze pak se ty chladaky docela hodi rekl bych...
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: takze nieje problem aj ked je seriovy strmen chcel by som to tak ako ma martin
-> castrol: rozměrově mam teď stejné kotouče. třmeny siera 54mm pístek a celkem jsem to tam poskládal bez problémů
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: ked to bude len jedina uprava tak to by sa dalo freza je tak by som ich ofrezoval 

-> castrol: no že budeš muset nechat ubrat střed kotouče aby se ti vešel na těhlici felicie
-> vhml: jasně jak říkam jsou destičky a destičky, ale tak třeba u mě
origo kotouč 236, desky ferodo premium - brzdí docela dobře, desky ani moc neubývají
chlazený kotouč 236, desky šmejd - brzdí líp nez origo kotouč
takže až z další výplaty koupim pořádný desky, tak to teprv bude paráda.
-> vhml: jasně jak říkam jsou destičky a destičky, ale tak třeba u mě
origo kotouč 236, desky ferodo premium - brzdí docela dobře, desky ani moc neubývají
chlazený kotouč 236, desky šmejd - brzdí líp nez origo kotouč
takže až z další výplaty koupim pořádný desky, tak to teprv bude paráda.
co poviete na tieto dostanem ich tam autopela.datahosting.sk/a
rticle/.../24.0320-0115.1?
page=1
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: no základ prostě je, aby si nezainvestoval do kotoučů na úkor destiček. Prvně pořádný destičky a pak uvidíš jak hodně budeš nebo nebudeš potřebovat chlaďák
-> vhml: jasný o tom se nehádám, jsou destičky a destičky, ale tak jestli bych měl volit mezi plným a nebo chlazeným tak vemu chlazený i když v trochu horší kvalitě
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: to jo, ale pořád máš sérivou brzdu jenom chlazenou, narozdíl od obložení, které i brzdí víc.
-> vhml: no jasný, ale tak asi bych bral chlazené než tyhle plné.
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: opravdový závodní auto je zase trochu jiná úroveň než místní ,,závodní". Chlaďák určitě není na škodu, ale na normální blbnutí to lze i bez něj, pokud je pořádný obložení. Aneb na litru jsme taky závodili na bubnech a brzdilo to až až. Tam už je spíš problém s kapalinou, která by to dokázala vydržet
-> Eidy: no tak jsem to nemyslel, že by to byl šmejd, ale co jsem se díval na závodních autech,(př. fiat punto S1600) tak předek je na chlaďácích a zadek třeba na obyč kotouči.
takže asi vědí proč radši chlazený
někde jsem četl, že nejlepší je kotouč samostatný a unašeč na něj přišroubován, ale tak to už bude jiná liga
takže asi vědí proč radši chlazený
někde jsem četl, že nejlepší je kotouč samostatný a unašeč na něj přišroubován, ale tak to už bude jiná liga
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: Plnej kotouč neznamená nutně něco špatnýho.
-> M@rtin: ISO 9000? To je jen seznam pojmů a základních principů pro 9001 pokud vím. A ani certifikát ISO 9001 není zárukou kvality. Je to jen předpoklad. Ale to je jen moje profesní deformace. Důležitý jsou reference.
-> M@rtin: ISO 9000? To je jen seznam pojmů a základních principů pro 9001 pokud vím. A ani certifikát ISO 9001 není zárukou kvality. Je to jen předpoklad. Ale to je jen moje profesní deformace. Důležitý jsou reference.
-> Mach: Musel bych se pokouknout, tohle mi poslal známej.
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: Ano plný kotouč
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: Ano plný kotouč
-> M@rtin: to vypadá ale na plný kotouč
-> M@rtin: nemáš přímo odkaz na ty kotouče? zajímalo by mě co je to. kdyžtak ho sem hoď.
-> vhml: dle popisu na feliciaklubu, tudíž je ze Sierry
Ale našel jsem i nějakou eng. firmu Black Diamond a jejich Performace produkty.
Brzdový kit BD performance Felicia
Škoda Favorit, Felicie, rozteč 4x100 od 9/1993-2001. Brzdový kit obsahuje brzdové přední destičky + 2 přední kotouče performance. Kit je určený pro sportovní, závodní nasazení typu race street, hill climb, slalom. Součinitel tření 0,48-0,50 ISO 9000, vyrobeno v UK.
Ale našel jsem i nějakou eng. firmu Black Diamond a jejich Performace produkty.
Brzdový kit BD performance Felicia
Škoda Favorit, Felicie, rozteč 4x100 od 9/1993-2001. Brzdový kit obsahuje brzdové přední destičky + 2 přední kotouče performance. Kit je určený pro sportovní, závodní nasazení typu race street, hill climb, slalom. Součinitel tření 0,48-0,50 ISO 9000, vyrobeno v UK.
-> M@rtin: a co že to je za brzdič?
Jestli by třeba nebylo nejlepší dát 4p, mezikus na montáž, rozšířít ho na kotouč dle potřeby a desky do něj koupíš za 2500 ze žigula
Jestli by třeba nebylo nejlepší dát 4p, mezikus na montáž, rozšířít ho na kotouč dle potřeby a desky do něj koupíš za 2500 ze žigula
-> vhml: To není zase plug and play na těhlici, tenhle brzdič tam sedne po lehkém ubrání držáku
-> M@rtin: to je fakt moc :-D
Co jít cestou jiného brzdiče, do kterého jsou levnější desky? Peugeot, 4píst, atd.
Co jít cestou jiného brzdiče, do kterého jsou levnější desky? Peugeot, 4píst, atd.
-> Eidy: Ano já jsem odvařil destičky úplně, kotouče jsou v pohodě, ale destičky to prostě v Mostě nedali. To byl ten hlavní problém. Stačili by lepší destičky na tyhle kotouče, ale to jednoduše nenacpu do sériového třmenu.
-> vhml: Jo jo na to jsem už koukal a zjišťoval to, ale dát 8tkč za desky je fakt peklo .....
-> vhml: Jo jo na to jsem už koukal a zjišťoval to, ale dát 8tkč za desky je fakt peklo .....
Bororo 15.05.11 14:48:17 napsal: → Jura_Favorit: Kladné nebo záporné?
Kladné, zadek se přestal flákat a je při brzdění cítit, že se to tolik neboří na čumák, na modrém bez nich jezdím už přes dva roky a ani v problémových situacích nebyla jediná potíž způsobená vytažením omezovacích válečků. Ale! Základ jsou brzdy celkově v perfektním stavu, pokud třeba nemáš předek v úplně nejlepším stavu nebo tam máš nějakou shitovskou kombinaci desek a kotouče, pak by to mohlo být o hubu a raději bych to v takovém případě neriskoval...
Kladné, zadek se přestal flákat a je při brzdění cítit, že se to tolik neboří na čumák, na modrém bez nich jezdím už přes dva roky a ani v problémových situacích nebyla jediná potíž způsobená vytažením omezovacích válečků. Ale! Základ jsou brzdy celkově v perfektním stavu, pokud třeba nemáš předek v úplně nejlepším stavu nebo tam máš nějakou shitovskou kombinaci desek a kotouče, pak by to mohlo být o hubu a raději bych to v takovém případě neriskoval...
-> M@rtin: DSka seženeš do jakýhokoliv brzdiče, musíš si v katalogu na Renovaku najít typ destičky, kterej patří do brzdiče a napsat si mejla o cenu.
-> afro100: Je úplně jedno jak kdo jezdí. Brzdy musí odebrat pořád určitou energii z pohybu auta a zmařit ji v teplo. A aby se tak stalo během kratší doby, jsou potřeba silnější brzdy.
Lepší destičky jsou taky řešením. Je to vždy o vzájmemné vhodnosti materiálů kotoučů a desek. Chlazený samozřejmě budou líp zvládat opakované silné brzdění, ale i s plným se dá nadělat paráda.
-> M@rtin: Podle mě nějaká hadice v tvym případě zas tak extra nepomůže. On tepelný spád u 400°C kotouče je dost slušnej a kdybys měl problém s vadnutím tak ok, ale tys je odvařil úplně. Takže musíš pořídit jinej materiál. Možná kotoučů, určitě destiček.
Lepší destičky jsou taky řešením. Je to vždy o vzájmemné vhodnosti materiálů kotoučů a desek. Chlazený samozřejmě budou líp zvládat opakované silné brzdění, ale i s plným se dá nadělat paráda.
-> M@rtin: Podle mě nějaká hadice v tvym případě zas tak extra nepomůže. On tepelný spád u 400°C kotouče je dost slušnej a kdybys měl problém s vadnutím tak ok, ale tys je odvařil úplně. Takže musíš pořídit jinej materiál. Možná kotoučů, určitě destiček.
-> vhml: A proto já stále nevím co s těma mejma. koukal jsem a na 260mm se kotouče Brembo Max nedělají a destičky co bych použil ze Sierry taky žádnej zázrak, je to samá série.
Uvidím co mi řekne bejvalej náš kitkárovej závodník, a pak se rozhodnu. Už jsem s ním nedávno mluvil a doporučil mi OZ Zimmerman a DS2500, že to bude mnohem lepší jak ty chlaďáky co tam mám a brousit o 6mm DS2500 abych je nacpal s 20mm Ate Powerdisc do sériového třmenu se mi nějak nechce. Když by byla udělaná ještě nějaká hadice co by přivedla ještě více vzduchu na druhou stranu kotoučů, tak asi žádný problém.
Uvidím co mi řekne bejvalej náš kitkárovej závodník, a pak se rozhodnu. Už jsem s ním nedávno mluvil a doporučil mi OZ Zimmerman a DS2500, že to bude mnohem lepší jak ty chlaďáky co tam mám a brousit o 6mm DS2500 abych je nacpal s 20mm Ate Powerdisc do sériového třmenu se mi nějak nechce. Když by byla udělaná ještě nějaká hadice co by přivedla ještě více vzduchu na druhou stranu kotoučů, tak asi žádný problém.
-> M@rtin: to je to o čem celou dobu mluvím, a to tam Eidy má dnes už nevyráběné DS2000. Doba pokročila dál...
-> afro100: A to je nějaký problém? já si myslím že je to spíš dobře ....