Co je lepši?

prohledat
171 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 16.07.2009 do 03.11.2009, založil/a elbacil
řadit dle data
18:50:22
23.07.2009
Bery
-> elbacil: já mám skládačku,ty brepto a to jak jsi začal svoje téma vypadalo že jedeš nejmíň ME ve všech autodisciplínách5
14:16:58
23.07.2009
Zazaa
no ono to je spis podle motoru a co se jede a hlavne kolik se do toho ma nasypat penez ...



na rally potrebujes kratsi qalty bliz u sebe a neni potreba kdovijaka max takze treba nechas seriove kola a zainvestujes do kratsiho staleho prevodu a cela skrin je kratsi, pripadne nechas udelat jen prevody ktere nevyhovuji



naopak na okruhy prvni rychlost skoro nepotrebujes takze muzes nechat beznej rychlej SP ale zas je potreba predelat prevody jednotlivejch rychlosti
10:36:40
23.07.2009
TTomas
-> pistaa: Vzdyt ti rikam, ze na 6q Kaspara a ne Sixtu 4



-> elbacil: Ja pouzivam 3,083 – 2,125 – 1,571 – 1,261 – 1,08 s prevodem 4.5 a je to fajn. Takze castecne to co jsi napsal. Jen jsem zvedavej kde levne ziskas uvedeny kolecka.
23:15:03
22.07.2009
pistaa
-> vhml: no jo to verim i to je dovod preco to nerobi



-> elbacil: ked das do auta 5 ci 7 tisic tak 600 kaciek za prevodovku je pohoda nie? ja jazdim seriu len jednu a i to coskoro uz tak nebude dufam



-> Mlhoš: to verim ale to sa musis uradit k smrti ;)
23:14:41
22.07.2009
petr s
-> palinator: Velké kola je větší zatížení převodovky
23:05:27
22.07.2009
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

Ale řekl bych, že s tím třením máš pravdu. Dle mýho soudu čím menší kola, tím větší tření. Vyšší otáčky, geometricky vyšší zátěž na zuby - i nižší životnost. Je to podobný jako valivej odpor. Takže myslím, že co se ztrát týče, dát co největší kola (při zachování stejnýho poměru). Byly by tam ale zase větší točivý hmoty, takže by se to vytáčelo pomalejc.

Jsem jen teoretik, ne praktik.4
22:43:20
22.07.2009
Mlhoš - zrušená registrace
ja mam 1ku prevodovy pomer 2,4 takze hodne dluha....starty nic moc ale pak to mam krasne poskladane za sebu....3ka me odpovida 3ce v seriove skriny a 6ka me odpovida 4 v seriove skrini......na kopce je to paradni......na rozjezdu ztracam
22:15:14
22.07.2009
elbacil
-> TTomas:Pravdu máš , ide len o tie peniaze.Každý nemá na Hewland ani na skladanu prevodovku.Nemaju ani na brzdu tak prečo im neponuknuť aspon nejaku variantu prevodovky.Jasné že nikto k sériovému motoru nedá 6 kvalt, každý kto má slušný motor a ked dá nejaku dobru prevodovku tak sa nejak premotká.Verte mi že je tu takých čo nemaju záujem to robiť na takej urovni aspon 99 %.-> vhml: ja som to neobjavil to mi poradili a aj to použijem. Ani ty nemáš nejaku špeci prevodovku . Zatial všetci čo písali ake prevodovky treba dať maju sériové , tak načo radia? Mal som možnosť prave včera vyskušať skladanu 4.44. Páni je to strašné, to len toči do aleluja a nejde .Ja sa s vami nechcem hádať chcem len čo najviac skuseností.
22:03:17
22.07.2009
vhml
-> pistaa: ideální to rozhodně není. Viděl jsem 5kvaltů ve 4Q obalu a i přesto že na čtyřce a pětce to mělo ,,hewlanda" tak se to tam sotva vešlo a kola byly docela malinký.
21:57:34
22.07.2009
pistaa
-> Bery: hej hej jasne len tam je hodne tazky start cez to 2kove kolecko i ked je pravda ze sa rozbieham len raz, co sa sixtu tyka je zasadne proti 6q v skodovke nema zaujem o tom ani diskutovat nie to este robit ma na to svoj nazor ze je to na ukor zivotnosti a nema zaujem aby niekto povedal ze sa to roszypalo a bolo to od sixtu. takze leda ak 5q a ponuku mi ma poslat.
15:05:47
22.07.2009
Bery
-> vhml: tenkrát sem na to koukal u Sixty když jsem si vyzvedával svou skříň.začínáš "dvojkou" a 5ka přez 200 jako prd)
15:01:47
22.07.2009
vhml
-> pistaa: no třeba okruhové převodovky vůbec ,,nemají" jednotku. Převod jednotky bývá někde přes 2. Pokud v tu chvíli máš i 6 kvaltů tak už máš docela možnost mít dlouhý kvalty blízko u sebe.
13:53:12
22.07.2009
TTomas
-> pistaa: Osobne bych se obratil na profiky … Pro tvoje pozadavky by asi byl nejlepsi 6q, takze bych zkusil Kaspara – Kalmar motorsport. Pokud bys chtel opravdu investovat do dela, pak ma vymyslenou i sekvenci 6q. Do prevodovek pouziva prevazne seriove stale prevody a na ne ma spocitane kola, aby se to dalo tak nejak i zaplatit. Dodej graf z brzdy s pozadavky a o vic se nestarej. Teda akorat o penize 4
11:39:06
22.07.2009
pistaa
-> vhml: no jo ale ked to bude blizko seba nepojde to rychlo.. a potrebujem sa aj rozbehnut a potom i rychlo jazdit a v relativne nizkych otackach ;)
11:37:40
22.07.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: Lamanim zubu prevodovky pomer nezmenis. Nebo jo, ale ne v dobrym slova smyslu 4 3
10:28:35
22.07.2009
vhml
-> pistaa: šel bych cestou změny koleček aby sis složil kvalty blíže k sobě. Sériové odstupňování nikdy nebude na žádné velké závodění a cenově to vyjde skoro na stejno jako výroba stálého převodu.



Různé varianty si můžeš odzkoušet tady: wmr.cz/dokumentace/tachom etr.xls
10:26:13
22.07.2009
petr s
-> pistaa: Mám jeden převod kde jsou ulomené 3 zuby zadarmo
10:14:24
22.07.2009
pistaa
no skusim to na sebe, takze co chcem je :



Vmax : 210km/h pri 6100ot/min pri 530kach pneu



da sa to dosiahnut zmenou:



1.SP na cca 3.5 s seriovymi koleckami

2. zmenou koleciek a ponechanim SP



tak poradte
09:18:47
22.07.2009
vhml
-> elbacil: Gratuluji. Objevil jsi dávno objevené1

Použít homologovaný rychlosti se sériovou jednotkou...

Bohužel na slalomy to bude nevhodné, dvojka bude moc dlouhá...
08:37:52
22.07.2009
COL
Nejni divny zkouset vymyslet odstupnovani prevodovky bez znalosti charakteristiky konkretniho motoru?? Alespon jsem tu zadnou nenasel... a idealni by k tomu bylo znat "zatezovaci charakteristiku" auta, pak by to melo jit vymyslet na zaklade nejakeho opodstatneni.

Pak zahrnout jeste nejake faktory a muze jezdit sprinty treba v Matlabu :o).
upraveno 1x, naposled 22.07.2009 08:51:50
08:20:26
22.07.2009
Bery
-> elbacil: zamkni to tady,ju at nám ta blbost nepřeteče jinam
06:28:48
22.07.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> elbacil: ty sam svojou poslednou vetou robis zo seba pana boha...a vôbec...naco sa pytat virtakov na prevodovku ked ot toho existuju specialisti ktory s ty maju bohate skusenosti? preco si takto komplikujes zivot?
23:32:54
21.07.2009
elbacil
Toto je typické na virťakov ked neviem poradiť tak sa ho zbavim.To kto je ten pánboh čo rozhoduje čo je vhodné a čo nie ?Nech sa hanbí ked také niečo spravil.Potom čo je vhodné? Vulgarizmy tam neboli tak o čo ide.Príspevky typu od koho vačku- vedu niekam?Tak aké prispevky su vhodné?Ako vymeniť olej?Alebo nedajbože ako nafukať kolesa?Aby ste nedopadly ako v tuningklube kde to bolo dobré ako tu kým nezačal rozhodovať nejaký pánboh čo je vhodné a čo nie.Teraz je tam pusto ako na pušti.Poradiť mi nakoniec jeden poradil ale nie je to virťák.Takto mi poradil.Nechaj stály prevod (S.P.) 3.9 Daj povodnu 3.8 jedničku(aby bola tročku dlhšia)dvojku nechaj povodnu trojku1.57 (všimnite si C.P. je už skoro ako 4.44) štvorku daj 1.26 (už je C.P. lepši ako na 4.44, a nakoniec daj piatu 1.08 a bude to dobré jak na kopec tak na slalom aj dokonca na šprint. Velice pekne vám dakujem za rady a posielam svoje skromné video ako jazdi moj črep a ked niekto z vás zajazdi čas 14,02 so seriovou prevodovkou rád sa snim zoznámim.www.ceknito.sk/video/2540 71
13:23:06
21.07.2009
vhml
-> elbacil: bohužel jsi ztracenej případ 1 3 1
12:56:25
21.07.2009
petr s
-> elbacil: Ale zatím jsi neřekl jestli chceš co největší rychlost nebo zrychlení
12:55:04
21.07.2009
elbacil
-> vhml: teoretiku a načo mi bude pilový diagram , nechcem drevo rezať.Radšej daj nejaku vlastnu skusenosť.že neviem čo chcem?-snáť je to jasné hned z prvej otázky.čo by si chcel ešte vedieť? a potom poradíš?
10:23:46
21.07.2009
vhml
-> elbacil: a co si vzít kalkulačku a nakreslit si pilovej diagram? Velekj problém že jo?



Nediv se, že všichni teoretizujou, když ani ty sám nevíš co chceš a pravděpodobně nemáš o něčem jako jsou převodové poměry vůbec tušení...
23:16:33
20.07.2009
DuriQ
elbacil: ja mam pidi kolecka staly prevod 3.9 seria prevca... na koleckach 175/50 to ma posunute kvalty smerom o 1 nizsie cize ked idem na 5q tak oproti seriovemu obutiu to je ako by som isiel 4q :) je to tak jak pise Bery :) motor sa lahsie mota ... je viacero ciest ako si k tomu motaniu dopomoct : ))
22:22:25
20.07.2009
Bery
-> elbacil: 3,9 může být klidně s jinýma kolama v převodovce kratší,než 4,22.Je to otázka toho pro co to chceš,kolik na to máš,nebo jestli chceš jen prostě přehodit SP.Oproti 3,9 se ti bude s 4,2 líp motat motor,ale posuneš níž maximálku,budeš víc řadit...já mám třeba maximálku 165km/h/7200 ot...
21:49:01
20.07.2009
elbacil
-> gabo000000: A kde sa mám pýtať?Nikto nevie poradiť len teoretizovať.Teraz mám 3,9 , oplatí sa ju preskladať?
19:45:07
19.07.2009
m8rinek
-> elbacil: výsledky nic moc, zatim jen třetí místo v Běšinech v kategorii Special do 1200ccm, převodovka suchá serie 4,22, až se něco svezeš zjistíš co potřebuješ, já na převodovku nemam peníze tak jezdim serii, ale aspoň jezdim něco a neteoretizuju
19:39:46
19.07.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> elbacil: preco sa pytas na virte?
19:29:54
19.07.2009
Bery
-> elbacil: ;je jedno,co budeš jezdit,prostě si chceš postavit převodovku...hmm - to jsou specifika..nebude to nakonec nějaký domorobo slovak hewland?
18:45:06
19.07.2009
elbacil
-> suri: Práve si chcem nejaku prevodovku poskladať a neviem sa rozhodnuť že aku.1
18:10:58
19.07.2009
vhml
-> elbacil: vyhrál jsem kategorii při Historic Vltava Rallye (mistrovství evropy v rally) ve sériovou skříní, jenom s kratší čtyřkou. Ještě nějaký dotazy 1 3
17:02:19
19.07.2009
suri
-> m8rinek: kámo ser nato vidím že to je len další provokatér on vie velmi dobre čo sa pýta len nam musi dokazat ze to nevieme
16:50:28
19.07.2009
elbacil
S kolesami sa to už len doladuje ked dobre viem.Tu nikto nie je kto by povedal ja som vyhral toto a tuto a mám takuto prevodovku.Sprav krátke prevody a krátky stály prevod a budeš boss.
14:03:23
19.07.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: pisal som co by som volil ja4
12:45:08
19.07.2009
Syny
-> vhml: Kola vymenis snaz :)
12:44:11
19.07.2009
vhml
-> gabo000000: a proč bych dával malý kola, když mám možnost volby převodů mi pověz...
11:55:02
19.07.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: no ked vyskusas 80ky gumi a 50ky hned zistis4
11:12:59
19.07.2009
vhml
-> gabo000000: proč menší kola? jakou to má výhodu?
22:13:17
18.07.2009
gabo000000 - zrušená registrace
najidealnejsie je pdola mna sa poradit s clovekom ktory nejaku tu zavodnu prevodovku uz postavil...ja by som volil asi 4.22 mensie kola a odstupnovanie podla motora....dlhsiu 1Ku a potom nech uz nepopadaju otacky priklad pod 4500 vsetko zalezi od motora nie?
20:39:12
18.07.2009
elbacil
-> m8rinek: prečo si mysliš že je to stupidní dotaz?Ty máš aku prevodovku? Máš snou nejaké výsledky.Tak potom porad dementom.1
16:59:29
18.07.2009
Ultim
-> Bery: No pocky ted nevim jak moc si elas srandu.

Je nam vsem snad jasne ze v prevodovce,ostatne jako v kazdem mechanickem stroji, vznikaji ztraty ne? Jakoze: trenim zubu o sebe,v loziscich,vyrenim vzduchu a oleje. Netvrdim, ze napriklad to ze ten zub jak rozhani vzduch tak to ubere 10poniku,ale do ztrat to taky patri...
14:59:33
18.07.2009
Bery
-> Ultim: jasně...tření....tak ocasem o převodovku)))
13:40:44
18.07.2009
Fén
-> vhml: Jsem si říkal, že ty čísla ze základní řady jsou nějaká známá. :o)
13:34:01
18.07.2009
vhml
-> Fén: když počítáš i sériový kvalty tak jo 1
12:29:36
18.07.2009
Ultim
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jake ztraty? Pokud jako trenim,tak tomu je to jedno jaky tam bude prevodovy pomer. Ty kola se o sebe budou muset trit tak jako tak ....
12:27:23
18.07.2009
Fén
-> vhml: Nemělo L/A dvě sady kol?
Extreme Tyres