Sedr vs. Lekr

prohledat
575 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 11.06.2014 do 29.07.2025, založil/a BooCheer
řadit dle data
14:18:26
25.07.2014
minno
-> Peťa Klíč: Myslíš otvor. Ten je vyrezaný normálne flexkou.
14:04:08
25.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: ď





-> minno: tu velkou jamu do filtrboxu, aby tam sedlo lekří těsnění
13:19:09
25.07.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Lanko sem kupoval v obi, to nejtenčí co maj, myslim že 2mm^2.
13:14:19
25.07.2014
minno
-> Peťa Klíč: Nerozumiem otázke. Akú jamu? A aké lanko - plynové? Plynové lanko mám to isté, čo som mal aj na SEDR, nič som nemenil.
23:37:33
24.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
minnoušku, pls, jak jsi dělal tu jamu do filtrboxu ??? a jaké lanko jsi zvolil? díík
22:17:44
13.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
minno --- ty zapuštěný šrouby -- ten čtvrtej jsi obrousil aby nešel do závitu coo :)) sem sehnal zapuštěný s imbusovou hlavou měl jsem strašnou radost ale v jednom případě -- na tom samým místě -- leze do závitu :))
22:04:52
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jinak dík za optání -- LEKRáckou páku táhla plynu jsem ufik, SEDRáckou provrtal, našel pro ni nejvhodnější úhel ,, a přisoplil COčkem
upraveno 1x, naposled 11.07.2014 22:05:21
15:31:23
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: obdivoval jsem zásobu trysek na sedr a dodal jsem "škoda že se sedrem nadobro končím" když jsem si předtím koupil podložku pod SEDRa a už to bylo 3



nevim kdo vyhrál, já jsem mu vysvětlil že ten samej motor co jezdil na lekru jak drak je na sedru línej jako prase,,, a on oponoval že na sedru se nemá co pokazit, kromě osiček, příruby, víka,,, 3



ale donutil jsem ho shodnout se na tom, že sedry jsou oblíbenější u závodíků jen proto, že se daj snadno převrtat a přetryskovat
15:21:26
11.07.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: a kdo vyhrál?
15:01:36
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: andrta jsem četl 3×, doufal jsem že vneseš světlo z praxe 47



mimochodem právě jsem se hádal s prodavačem u šrámka, jestli je lepší sedr nebo lekr 9
10:24:52
11.07.2014
Klubko_
-> minno 11.07.14 09:50:54: no to to trvalo 3 doteď tu vládla nejistota a spekulace ty jsi vnesl světlo a řád do našich dní 3
09:54:38
11.07.2014
minno
Študujte. Nie je to nič zložité nastaviť, len sa k tomu musí človek "vohnout".
09:52:44
11.07.2014
minno
09:52:31
11.07.2014
minno
09:52:18
11.07.2014
minno
09:52:06
11.07.2014
minno
09:51:46
11.07.2014
minno
09:51:36
11.07.2014
minno
Tu je o sytiči a zvýšených otáčkach voľnobehu všetko:

1.
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od minno vložen 11.07.2014 09:51:36
09:50:54
11.07.2014
minno
tu som 3
09:05:52
11.07.2014
Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 08:51:46: to už si přesně nepamatuju a nastudováno z manuálu nemám 132
09:02:26
11.07.2014
Nepér
Já to všechno umím nastavit, jen si to takhle z hlavy nepamatuju 3

Každopádně při plném otevření klapky 1. stupně to má na konci pootevírat přívěru. Je to proto, aby se to nepřechastávalo, když nějakej trotl dá plnej kotel na studenym motoru. Jinak v ohřátém stavu musí mít ten mechanismus trochu vůli, nesmí se o sebe nic opírat, dá se to všelijak ohýbat a ladit...

Na nastavení volnoběhu je jednak dole v rohu šroubek, co reguluje množství směsi, co se přisává pod klapku. Pak je tam klasicky doraz 1. klapky na nastavení otáček.
upraveno 1x, naposled 11.07.2014 09:04:21
08:51:46
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: na nastavení volnoběhu je tam ještě jinej bazmekoid ne?
08:27:59
11.07.2014
Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 07:18:39: kde je minno 3

no, řekl bych, že při motoru zahřátym na provozní teplotu musí bimetal nastavit tu zubatou vačku tak, aby šroubek dosedal na nejnižší pozici a tam nastavit volnoběh. Další stavy zařídí bimetal.
upraveno 1x, naposled 11.07.2014 08:28:22
07:18:39
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
při ťuknutí o plyn padaly,, a kde je minno, ten to určitě ví jak se to má správně chovat
22:45:23
10.07.2014
MVM
-> Peťa Klíč: Někdo pootáčel s celým vyhrívaným tělesem ovládající přivěru (je uvnitř bimetal) a to stačí na celý rozhašení - přiznám se že i já to kdysi zkoušel a nepoznačil si ryskou polohu.. Potom to dělá tyhle stavy a motor má vysoký otáčky a nechce klesnout (ani při ťuknutí o plyn nespadnou ??)
22:40:47
10.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> MVM: nevrtal bych se v tom, kdyby fungoval jak má ,, ale pamatuju si jak byl zvýšenej volnoběh i při plně zahřátym motoru a pamatuju si jak to žralo devítku na tom favoritu 47 47
22:40:01
10.07.2014
MVM
-> Klubko_: Je to tak .. třeba najdu někde schéma s jednotlivýma polohama
22:32:11
10.07.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: na začátek asi budem muset definovat co je otevřenej sytič a co aktivovanej sytič.

Aktivovanej je přivřená hurní klapka.

Takže když bude fakt kosa, tak horní klapka sytiče bude úplně nebo téměř zavřená a šroubek se bude opírat o nejvyšší stupeň na vačce, čímž bude mírně oteřená klapka 1. komory.

Při deaktivovanym sytiči - úplně otevřená horní klapka, šroubek by se asi neměl opírat o vačku. To teď přesně nevím nebo o nejnižší stupeň a tím se šteluje volnoběh...asi už si to přesně nepamatuju, ale tak nějak to je 6

-> MVM 10.07.14 22:27:09: 3 3 jo, tak nějak jsem s LEKRem taky skončil 3
upraveno 1x, naposled 10.07.2014 22:33:00
22:27:09
10.07.2014
MVM
"Pane doktore Vy jste se v tom zase vrtal" Pierburgy a později Lekry fungovaly nejlíp než se do nich začalo šťourat a točit.. Nejvíc tomu pomohli následně zavedený slavný emisní kontroly a bylo neštěstí na světě ... 5
22:11:12
10.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tak jsem začal obdivovat lekra



jak je to s tím sytičem? je tam krásná stupňovaná vačka, to je bezva, ale při plně otevřenym sytiči se má doraz opírat o ten úplně největší výstupek nebo ne-e?



a při plně zavřeném sytiči má pružinka ovládání vzduchové přívěry tendenci ten sytič zase otvírat -- šroubek dorazu se opírá o první schod a škrtící klapka je mírně pootevřena



a zjistil jsem že nějak nerozumim té aktivaci sytiče sešlápnutím plynu -- pákování kope do toho hejblete ale s tendencí sytič zavřít, než otevřít
13:41:43
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: (navíc se nechystám nechávat ovládací páčku z lekra -- to je přeci naprostá blbost)
13:26:33
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: jasne, šak lanek stihnu koupit šedesát než pude motor zpátky do auta 3 jenom prostě sem mohl mít lanko už dávno, když si vzpomenu kolikrát jsem jel bez plynovýho pedálu s plynem "napevno" prostřednictvím nějakýho uvázání táhla
13:07:46
02.07.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: k LEKRu se dává lanko, protože má ovládací páčku zahnutou. Což se strune nelibi.
12:59:05
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: co kulíš voči ty bandasko 3
12:41:53
02.07.2014
minno
-> Peťa Klíč: 36
12:37:50
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: že mě to nenapadlo už u sedru
12:30:53
02.07.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Nepraskne a dá se víc ohnout.
upraveno 1x, naposled 02.07.2014 12:31:09
12:30:07
02.07.2014
vhml
-> Kadelus 02.07.14 12:13:47: Nevím jak je to řešený u SEDRu ale u Webra je to hranatý těsnění léty rozmačkanej O-kroužek 3
12:29:48
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
to lanko má nějaký význam nebo je to jenom machrovinka? (odolnost ??)
12:13:47
02.07.2014
Kadelus
Áha .... všem1

Jo - povedlo se mi ztratit z "rozprašovače?" takový to oblo-hranatý těsněníčko . Dá se to někde sehnat?
upraveno 1x, naposled 02.07.2014 12:15:17
10:14:38
02.07.2014
stepan
-> minno: Jo, to sem zapomněl napsat, já to mám přes kladku, ale musel sem pedál rozbrousit ve sváru a víc ho postavit.
upraveno 1x, naposled 02.07.2014 10:14:54
10:12:02
02.07.2014
Jarinko
-> Kadelus: alebo páku zo sedra
10:11:43
02.07.2014
minno
-> Kadelus: ja som mal lanko aj na sedri :)



Inak na lekri je viac možností ako to spraviť. Musíš ale rátať s tým, že u pôvodnej kladky je väčšia dráha otvorenia klapky pri použití sériového plynového pedálu, inak povedané pri plnom plyne nebude naplno otvorená klapka -> treba to prepákovať, aby to chodilo naplno.

Ja som kladku odrezal preč a nahradil som ju pridaním upravenej páčky zo SEDRa - treba prepilovať hrany otvora pre osku o 180st., pretože LEKR to má opačne a prípadne odrezať zbytočný koniec páčky.

Takto:

minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR

minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR



+ som si vyrobil medzikus z plechu na uchytenie bowdenu - aby bol bowden pekne v horizontálnej polohe ako u SEDRa ( minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR ).



Aj tak som ale aj s takoutou úpravou musel odrezať doraz na plynovom pedáli, aby sa klapka otvárala naplno pri plnom plyne (asi mám veľa kobercov na podlahe :D)
upraveno 1x, naposled 02.07.2014 10:13:20
09:58:13
02.07.2014
stepan
-> Kadelus: Já to mám ovládaný normálně přes tu kladku, jenom struna vyměněná za lanko a funguje to.
09:46:51
02.07.2014
Kadelus
Klucííí - právě mám na ponku lekr + sání a chci ho vetknout do 136 rapida. A koukám že tam máte místo struny lanko /minno - fotky na rajčeti/ to budu muset mněnit strunu za lanko?A z čeho je ta páka ovládání /ta co se mřimontuje po uříznutí té vačky z plastu na lekru....)?
22:27:33
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no tak já to zkusim koupit někde, ale nevim kdy, budu si muset vyječet nějaký půlvolno
22:09:38
29.06.2014
stepan
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 29.06.14 22:02:35: Ta dvoudílná podložka jde normálně koupit. Z tý jednodílný by to asi šlo taky, ale bude to takový horší.
22:07:15
29.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: tak si pohľadaj PDF (www.uloz.to/hledej?q=favo rit+...

Tá "hranatá" klapka je prívera sytiča.

Jednodielnu podložku som ešte nemal v ruke. Prilož ju k 742 saniu a ak ti tam výjde vyvŕtať diery tam kam treba, tak ju použi. Obecne je ale lepšie použiť tú dvojdielnu.
22:02:35
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: z tý jednodílný podložky mysliš to pude?
22:01:56
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: andrta k favoritu jsem myslim daroval onďovi 8 8



no já jsem koukal a nahoře (pod filtrboxem) je jakási hranatá klapka pod takýms jakýms čímsi co nad to vede 3
Extreme Tyres