
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dacia - zkušenosti, vychytávky, vylepšení
-> saskyn2 10.06.25 13:58:54: Blbě jsem četl. Ale ty rozvody to má vlastně stejný. Na 1.2 a 1.0 se jim na těch regulačních ventilech rozpadalo sítko a tlak oleje ho natlačil dovnitř a ten ventil samozřejmě zasekl. Nedávno jsem ho na 1.2 tsi nemohl dostat ven
se to tam za to sítko ještě kouslo.

-> Milan 136: To je obyč fsi. Asi jo, taky mě to napadlo, ale je to prostě nahovno dát zákazníkovi auto že je opravený ale nejsem si jistej čím
ještě s tím pojedu emise a stk tak uvidím jestli se to neprojeví

-> saskyn2 09.06.25 21:59:43: Byl nějakej bordel v tom ovládacím ventilu ne? U tfsi pravděpodobně karbon 

Jako já jsem třeba zatvrzelej a když už to vezmu tak se to vždycky snažím vyřešit. Nicméně když vidím jak funguje průměrnej servis tak je mi jasný že raději vyměněj půl auta za těžký love než aby si s tím lámali hlavu.
Ale teda někdy jsou prostě závady mezi nebem a zemí který vyřešit nejdou, nebo alespon nějak rozumně a rozumně vysvětlit zákazníkovi. Dneska 2.0FSI volnoběh jak pumpa na sračky, asi měsíc takhle jezdil než jsem na to měl čas, v diagnostice čtyři závady z toho tři s klapkou a čtvrtá poměr klika/vačka. Tak jsem to pomazal, zustala klika/vačka, říkám nejspíš přestavovač, pořád to jelo jak pumpa na sračky, pustil jsem akční členy jestli cvaká n205(u těhle veteránů nejde vybrat konkrétní, musí se projet všechny) nastartuju to a ono to jede normálně
Zákazník říká že teda to necháme když to jede, já říkám že to není oprava když vlastně nevím jak jsem to opravil
Ale teda někdy jsou prostě závady mezi nebem a zemí který vyřešit nejdou, nebo alespon nějak rozumně a rozumně vysvětlit zákazníkovi. Dneska 2.0FSI volnoběh jak pumpa na sračky, asi měsíc takhle jezdil než jsem na to měl čas, v diagnostice čtyři závady z toho tři s klapkou a čtvrtá poměr klika/vačka. Tak jsem to pomazal, zustala klika/vačka, říkám nejspíš přestavovač, pořád to jelo jak pumpa na sračky, pustil jsem akční členy jestli cvaká n205(u těhle veteránů nejde vybrat konkrétní, musí se projet všechny) nastartuju to a ono to jede normálně


-> Milan 136 08.06.25 12:03:22:
Milane, při vší úctě, seš blázen.
A jsem strašně rád, že takový lidi ještě existujou.
P.S: blíží se výlet do Budějc
Milane, při vší úctě, seš blázen.
A jsem strašně rád, že takový lidi ještě existujou.
P.S: blíží se výlet do Budějc

-> saskyn2 08.06.25 22:24:49: No jasný
tohle je opačnej extrém.

-> Milan 136: Hele upřímně když vidím kolik servisů je schopných naplnit klimatizaci ač tu utrženou spojku by viděl snad i Žižka, tak mi představa technika co dává k motoru gopročko (ještě k tomu nejspíš vlastní a riskuje že se mu s ním zákoš nevrátí) přijde spíš jak ze sci-fi filmu
Ale jo chápu jak to myslíš


Nehledě na to, že to řeší jako reklamaci, takze ji nedostanou proplacenou dokud problém není vyřešený, a ohodnocení toho výkonu bude dle garancnich podmínek, takže si na to nemůžou napsat 1000 hodin práce na hledání závady. Tedy aspoň u nás to tak je.
-> saskyn2 07.06.25 22:59:11: Zase na druhou stranu bych měl já osobně snahu to vyřešit. A v takovém případě je na místě se tomu asi pověnovat trochu víc. Určitě lepší, než to řešit 100x opakovaně.
-> 11mAjA11: -> Matthes, záškodník z TechWebu: co mi říká že kdybys měl ten plat jako má ten technik co to řeší a takové věci neměl v popisu práce a nadstandardní aktivitu neměl placenou, tak by sis s tím taky nedělal moc starostí

-> 11mAjA11 07.06.25 22:33:21: Asi tak...
Jestli tam nebude někde trhlina v hlavě nebo bloku a uchčije tam někde olej..na něco rozpáleného..ale doprcic, kdybych tam to auto jako technik měl já tak najebu pod kapotu goprocko s lampickou a nechám tě to nasimulovat se záznamem.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.06.25 21:40:14: Blbá príčina no, ale zas opravovať dookola to, čo je Ok, to je teda tiež niečo :-) Zo začiatkov škodovkárčenia mám aj ja zopár podobných spomienok na "odborné opravy" motora automechanikni. Ľudia a mechanici vtedy boli snáď ešte viac blbí, než dnes.
Ale to bude nějaká totální kundovina asi jako když mámě před lety vařila škodovka a furt se na to nemohlo přijít (tehdá jsem se v autech ještě nerejpal). Servis měnil těsnění pod hlavou, rovnali hlavu atd... A furt se to dělo. Nakonec bylo vadný těsnění u čidla teploty. Byla tam mikrodirka, který fungovala jako jednocestnej ventil. Ven voda netekla, ale když motor chladnul po jízdě, tak si to nasálo vzduch k termostatu a ten termostat pak při další jízdě při studenym startu nemohl při ohřátí motoru otevřít, páč byl ve vzduchu a ne ve vodě...
-> Jarda/felda 06.06.25 20:27:15: Odstoupení od smlouvy?
-> Mil@n 06.06.25 17:04:21: Tak to nevim teda co ted 

Tak volali,že auto je opravené .Měnilo se turbo a odvod od turba. Bohužel při zkušební jízdě to opět začalo kouřit. Dostal jsem jiné auto sandero s tím stejným motorem a jel tu samou trasu a to nezakouřilo. Takže závada je na mém autě a technik jí při zkušební jízdě neumí vyvolat.
Nemáte někdo schémata na Duster 2024? Potřeboval bych někde rozumně vzít KL15. Nebo nevíte jak funguje podsvit tlačítek? Má to nějakou PWM regulaci? Naměřím na tom 8,5V ale nefunguje na tom krabička pro ambientní lišty, která mi na zdroji na 6-12V běží bez problémů
-> ajok 08.03.25 11:39:04: No já umývám auto jen wapkou ale tam už ho 2x myli,že ho předají,tak doufám,že nic dalšího nenajdu.Auto doted nemělo žadné poškození.Při parkovaní vždy vybírám místa kde bud kolem není možné zaparkovat a nebo při nejhorším parkovaní kdy je auto vepředu a zamnou,hlavně nesmí být z boku

-> Mil@n 08.03.25 11:09:42: taky duvod, proc se vyhybam servisum, ze vzdy je pak na aute neco poskozene :/
-> 11mAjA11 07.03.25 21:33:47: No to nevím,jedem pořád na jeden zakazkový list.Vždy dojedu,zkusíme to a jedu dom.Radši bych měl spravené auto.Navíc jsem zjistil,že mi poškodili,poškrabali dveře u řidiče tak ještě řešíme toto.

-> ajok 08.03.25 08:43:51: tyhle problémy jsou nejhorší
kdyby něco odešlo "natvrdo" tak jdeš najisto, takhle začneš měnit věci, bude to stát milion a ve výsledku to bude ta nejméně pravděpodobná věc za pět korun 


-> ajok 08.03.25 08:43:51: Husty, uvidis, kdo je tady praskac 

co jsou ty cervene podtrzeny prispevky? podle me kdyz dacii protika olej a nekdo to porovnava s jinejma znackama aut, kde a jak to taky protika/neprotika, tak to neni off, protoze to muze pomoci k reseni problemu
Ale to je jedno, kdyz dacie, tak dacie a o nicem jinym se nebavme :)

Ale to je jedno, kdyz dacie, tak dacie a o nicem jinym se nebavme :)

Hej to snad ani nemůže být možné ne , to je potřetí. Můžeš to tím pádem vrátit už 

Tak dnes jsem si byl pro auto podle servisu už 3x opravené a závada tam stále je.Tak jsem ho tam opět nechal a ozvou se cca 17.3. jak to vypadá.Ted zkusí konečně to turbo a pokud by to stále pokračovalo tak ta čidla.
-> StepaNoFUN 02.03.25 11:58:41: No to věřím 

-> Bukaj 02.03.25 12:24:14: Jenze Fabia mela "utesnenej" konektor a ne faton. Takze tam to nebylo hned videt. To, ze to neteklo nekam do svazku bylo dany jen tim, ze k tomu cidlu vedl jen jeden drat.
-> StepaNoFUN 02.03.25 09:40:30: Protejkání oleje baroskopem a kolek konektoru ven nebyla žádná novinka u Fabií - to tu bylo už od počátku výroby MBček a vydrželo až do Felicií - a zjevně tato tradice pokračovala dál... :-D
-> Milan 136 02.03.25 11:46:23: Tohle je zajimavy u silovejch kabelu v zemi. Mnohokrat se mi stalo, ze nasi kluci pretrhli nejakej kabel v zemi a kdyz jsem ho sel opravovat, tak pri ohnuti dolu z nej na ferovku vytejkala voda. To je pak prdel to opravovat a resit, aby to melo nejakou izolaci pri tom napeti. U 12V je je to sranda. To funguje snad i pod vodou...
Ale u silovejch kabelu se pak spis resi izolace jednotlivejch zil mezi sebou, pripadne i zatesneni vnitrku kabelu jako takovyho v miste spojky. Ono 1000 Ohm na Volt (hranicni hodnota aby to alespon nejak fungovalo a nevyhazovalo to jistic) neni pak uplne jednoduchy dosahnout.
Ale u silovejch kabelu se pak spis resi izolace jednotlivejch zil mezi sebou, pripadne i zatesneni vnitrku kabelu jako takovyho v miste spojky. Ono 1000 Ohm na Volt (hranicni hodnota aby to alespon nejak fungovalo a nevyhazovalo to jistic) neni pak uplne jednoduchy dosahnout.
-> StepaNoFUN 02.03.25 09:40:30: Přesně tak. Když z kabelu teče voda, nafta, nebo olej, tak je to k smíchu bez ohledu na značku.
-> Mil@n: Já teď asi nějak ty Tvé reakce nechápu.
-> StepaNoFUN: Jo, to beru.Ale když ti v servise při mé závadě nejsou schopni najít závadu,chytám se i pomyslného stébla kdy by se závada konečně našla.Jinak myslel jsem,že pomuže výměna čidel tlaku označeno zde -> Mil@n 28.02.25 10:46:04: kde bylo vidět,že to tam kouří.Bohužel kouření se trošku zmenšilo ale kouří to furt dal.V servise celý motor očistili a tvrdí,že tam žádný unik neni.Takže jak zavolají,že to opraveno a zas dojedu a bude to kouřit,zkusím je nasměrovat -> 11mAjA11 01.03.25 15:37:52: To by vysvětlovalo,že nevidí unik.
-> Mil@n 02.03.25 08:44:01: Ten Milanuv komentar s vysmatym smajlikem byl predpokladam na to, ze z kabelu tece nafta/ fridex a ze to je usmevna zavada. Kdyz kabelem tece neco jinyho nez elektrickej proud. Asi tak usmevy, jako kdyz jsem sem daval fotku cedulky na rozvadeci "Hlavni uzaver elektriny"
Ja na to reagoval tim, ze na jednickovy Fabii byla bezna zavada, ze z konektoru olejovyho cidla vytejkal olej. A ten konektor nesel odpojit po jizde. Muselo se pockat, az postupne klesne tlak oleje v motoru.
Na coz Milan reagoval tim, ze to uz je davno, zapomelo se na to a tudiz je to promlceny.
Rozhodne to nebylo urcite mysleny tak, ze koncernovy auta se neserou.
Ja na to reagoval tim, ze na jednickovy Fabii byla bezna zavada, ze z konektoru olejovyho cidla vytejkal olej. A ten konektor nesel odpojit po jizde. Muselo se pockat, az postupne klesne tlak oleje v motoru.
Na coz Milan reagoval tim, ze to uz je davno, zapomelo se na to a tudiz je to promlceny.
Rozhodne to nebylo urcite mysleny tak, ze koncernovy auta se neserou.
-> Milan 136: Aby to nevypadalo,že jen haním.Tak kámoš koupil Octavii 3 z roku 2014 s 1,4TSI při koupi najeto 96tkm.Za 2 roky najel dalších 110tkm a kromě běžného servisu auto jezdí bezvadně.Ted řeší jestli komplet udělat(rozvody,tlumiče a napravy...) nebo koupit nové a toto auto prodat

-> Milan 136 01.03.25 17:36:24: jinak to mělo spíš odkazovat na tento komentař,ale nečekal jsem,že to tak budeš řešit.Proste na každém modelu auta se budou objevovat vady.Což je pochopitelne vzhledem k čimdal větší složitosti.Jinak jsem viděl někde na youtube video s majitelem Octavie 4 kde furt řešil nějaké chybové hlašky.Takže jestli to je vlastnost a ještě k tomu třeba převodovka bude nic moc tak chudaci budoucí majitele. Ano čidlo je promlčeno ale vyznělo to od tebe jak kdyby se ty novější modely nekazili.

-> Milan 136: Myslel jsem to tak,že to je technika a sere se vše.Něco víc něco mín
No právě že autorizák,vždy dolili a utřeli,zákazník odjel a myslel že je vše OK.Víc k tomu nevím,bylo to při řeči o mé závadě a tak mě uklidnoval,že tady se aspon snaží v záruce to opravit.Tak trvanlivost těchto převodovek muže být dobrá a mohl jako já narazit na špatný kus nebo se časem ukaže,že jsou nic moc.

-> Mil@n 02.03.25 08:44:01: Jak to souvisí s tím mým komentářem? Já to myslel v tom smyslu, že už to je dávno.
Kdo to jako neřešil tu převodovku? Zákazník? Servis?
Kdo to jako neřešil tu převodovku? Zákazník? Servis?
-> Milan 136 01.03.25 18:10:57: No kámoš ted řeší Octavii 4 s DSG 7kvalt která jezdila do autorizaku a dlouhou dobu unikal převodový olej z převodovky a neřešili to.Ted má majitel po záruce a je z toho neštastný.Takže je to o lidech a přístupu...
-> 11mAjA11 01.03.25 15:37:52: Díky za radu.Pokud na to nepřijdou,zkusím jim to poradit.

No vono nejnesmyslnější a nejvíce nepravděpodobné věci občas pravdivé sou..
-> StepaNoFUN 01.03.25 18:06:23: To už je promlčeno

-> Milan 136 01.03.25 17:36:24: se moc netlem. Uz jsi zapomel na FAB I a jeji olejovy cidlo?
Takova hloupost, koukni do konektorů kolem toho prostoru jestli se tam neprotlačil olej z nějakého čidla přes kabely..takhle se nám na hyundajich tlačí vnitřkem kabelu nafta, pak voda z IC a občas i ten olej..že by to ukáplo z toho konektoru 

Bohužel tam nic takové určitě není.Dojeli jsme,zastavili jsme koukame do motorovýho prostoru.Tak to parkrat proturuju na volnoběh a koukame,tak po 3minutách to začlo kouřit.

No to je tedy velice záhadné místo..nekape tam třeba z kapoty/nebo něčeho, konzervační vosk jak se to nahřeje od motoru ?