Pokud nezaostane infrastruktura za prodejem aut, tak sae toho opravdu nebojím. Sledoval jsem jak vypadají nabíječky po ceste do Chorvatska, když se tam stehuje pulka evropy, a jo tam problém byl, ale vzhledem k tomu, že se tam nabíječky postavali jeste před boomem a ted na to nikdo nešahnul, se není čemu divit.
Superchargery mají 6-8 stání V2 (max 125kW a pokud dva sousední obsazene, tak to dělí na půl) To nemuze fungovat.
Ale zápádní evropa je už ted nesmyslná, každý kousek 20-40 stojanů...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1680 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 04.09.2021 do 21.07.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
Nedávno tu někdo projevil obavu, jestli na cestě na dovču bude na nabíječce místo. Tak aktuální report ze země, kde už spalováky jsou druh na vymření říká, že to asi nebude tak žhavý - foceno na myslím turisticky "hlavním tahu" z Oslo směr Kristiansand:
-> dragon_cb_cz 27.06.23 08:45:38: A proto si hodně lidí pořizuje domů bazény. Resp. pořizovalo, to byla taková ta bazénová vlna. Ne každej snese přecpaná koupaliště a veřejné bazény, kam chodí cikorky chcát, umýt se a strkat žiletky do tobogánů jako v Plzni.
Mám to stejně, když chci plavat, tak plavat a ne se s někým postrkovat v bazénu kde je víc lidí jak vody. Bohužel ale spousta českých rybníků je docela humus a jakmile se oteplí, tak voda v nich je hnusná 
No a to že Alča v práci dělá rozbory vody z koupališť pro hygienu taky úplně nepomáhá

No a to že Alča v práci dělá rozbory vody z koupališť pro hygienu taky úplně nepomáhá

-> David29: Mám to podobně. Koupu se rád, ale tam, kde nejsou lidi a ani nemám plavky. Ten lom u Berouna je fajn - chodíme tam, když jsme na soustředku se sborem - na jaře, když se ještě lidi nekoupou a na podzim, když už se lidi nekoupou
Jinak teď v červnu a přes léto je ideální čas na koupání za světla neděle v devět hodin večer - to už jsou přírodní koupaliště většinou pustá

Jinak teď v červnu a přes léto je ideální čas na koupání za světla neděle v devět hodin večer - to už jsou přírodní koupaliště většinou pustá

Taky to neznám 
Já jsem takhle objevil koupání v lomu u Berouna - čuměním do letecké mapy. Na internetech se o tom dalo něco najít, že se tam lze koupat, byť oficiálně tam je vstup zakázán... Bylo to super, lidí fakt málo a voda super.
No a další rok o tom psali na novinkách.cz a už to bylo v prdeli
Já, kterej nesnáší davy lidí, se moc v létě koupat nechodím - pro mě prostě není kam. To když, tak si udělám koupačku za tmy, kdy lidi nevotravujou

Já jsem takhle objevil koupání v lomu u Berouna - čuměním do letecké mapy. Na internetech se o tom dalo něco najít, že se tam lze koupat, byť oficiálně tam je vstup zakázán... Bylo to super, lidí fakt málo a voda super.
No a další rok o tom psali na novinkách.cz a už to bylo v prdeli

Já, kterej nesnáší davy lidí, se moc v létě koupat nechodím - pro mě prostě není kam. To když, tak si udělám koupačku za tmy, kdy lidi nevotravujou
-> Bukaj 26.06.23 23:35:28: Tak pokud to nehledáš, tak se tam asi moc nedostaneš... autem rozhodně
Jedna z věcí co jsem zjistil, když jsem začal víc jezdit na kole - kolika věcí si člověk nevšimne, když jezdí autem.

-> dragon_cb_cz: Hnedle vedle vás - to jsem nikdy nezaregistroval...

-> David29: Jo, taky jsem nad tím přemýšlel, ale nechat mi v obytný zóně bublat X hodin nastartovaný motor, tak už bych svině byl a to nepovolený parkování bych nahlásil. Teď je to ještě dobrý, ale přes prázdninytu občas ty lidi parkujou fakt jak debilové.
-> Bukaj 26.06.23 14:05:05: www.koupalistekolovraty.c z/ Ale v létě je tam teda hlava na hlavě, takže tam vůbec nechodím
-> Bukaj 26.06.23 14:05:05: www.koupalistekolovraty.c z/ Ale v létě je tam teda hlava na hlavě, takže tam vůbec nechodím

-> dragon_cb_cz: Nevím jak tohle průchozí.. Ty nesmíš mít nastartováno bezdůvodně.
No a běh klimatizace už důvod je
No a běh klimatizace už důvod je

-> Bukaj: celkem vyhlášeny bazén. Taky tam jezdíme s dětmi
-> dragon_cb_cz 26.06.23 08:58:12: U vás je nějakej koupák?

-> Borderer 26.06.23 12:04:00: Jo, je to možný - ale nechat někdo bublat V8čku v obytný zóně z tohodle důvodu, tak už to městapo volám stopro...
-> charon 26.06.23 12:10:22: Mám to stejně. Já i manželka jsme charakterem tras pro EV ideální uživatelé (vlastně i naše "dlouhý" trasy by se v pohodě daly - přes 200km jedeme zcela výjimečně), ale ta ekonomika jaksi nevychází
-> charon 26.06.23 12:10:22: Mám to stejně. Já i manželka jsme charakterem tras pro EV ideální uživatelé (vlastně i naše "dlouhý" trasy by se v pohodě daly - přes 200km jedeme zcela výjimečně), ale ta ekonomika jaksi nevychází

Já bych si třeba elektromobil dovedl představit pro manželku hnedka - ona jezdi s děckama do skolky naprosto typicke trasy pro elektromobil - denně do 20 km a minimálně 4x nastartovat ... Pro sebe konecne taky - ja jezdim 30 km denne a z toho nejmene 2 starty.
Bohužel rozpočet není nafukovací a nez projedim tech minimálně cca 100 000 CZK v palivu, kdyz vezmu porizovacku pouzitelneho benzinu / elektromobilu i když bych nabijel bych ze solaru, tak mi to proste smysl nedava. Servis nepocitam - gumy a tlumice potrebujou obe, ruceni a STK taky, olej a filtry jsou 1000 CZK rocne a rozvody jsou 3000/za sest let. To by ale zas vykompenzoval nakup a instalace solaru na nabijeni ...
Bohužel rozpočet není nafukovací a nez projedim tech minimálně cca 100 000 CZK v palivu, kdyz vezmu porizovacku pouzitelneho benzinu / elektromobilu i když bych nabijel bych ze solaru, tak mi to proste smysl nedava. Servis nepocitam - gumy a tlumice potrebujou obe, ruceni a STK taky, olej a filtry jsou 1000 CZK rocne a rozvody jsou 3000/za sest let. To by ale zas vykompenzoval nakup a instalace solaru na nabijeni ...
-> dragon_cb_cz: Nedivil bych se, kdyby tohle uměl i ten Challenger. Strýc si pořídil Durango Hellcat a na dálku si to umí vychladit nebo vytopit. Jen s tím rozdílem, že tam ta V8ma klape na volnoběh, no. 

-> palinator: Jsem tak nějak doufal, že tyhle věci jsou standard... holt das Auto...
-> dragon_cb_cz:
To umí i Éčko. Na displeji nacvakáš čas odjezdu a jestli to má před odjezdem vychladit/vytopit.Ideální je, když je to ještě na kabelu. Když si zaplatíš konektivitu, dá se to ovládat i dálkově mobilem. Ale já jsem škrt.
To umí i Éčko. Na displeji nacvakáš čas odjezdu a jestli to má před odjezdem vychladit/vytopit.Ideální je, když je to ještě na kabelu. Když si zaplatíš konektivitu, dá se to ovládat i dálkově mobilem. Ale já jsem škrt.

Já si teda cestu 1200km bez zastávky nedovedu představit v žádným autě - ani kdybych ho nemusel řídit. Každopádně o víkendu jsem si u nás u domu vyfotil tenhle kontrast. A jakkoliv se mi o dost víc líbí ten Challenger, tak myslím, že po návratu z koupaliště bude určitě spokojenější majitel Tesly - foukání klimatizace bylo sice tiché, ale slyšitelné.
Ale chuť zavolat Městapo jsem měl na oba stejnou teda...
Ale chuť zavolat Městapo jsem měl na oba stejnou teda...
-> pavucina 25.06.23 23:57:59: Když ty nádrže dnes mají kvůli váze nebo hybridním pohonům 45 litrů a člověk může být rád.
-> pavucina 25.06.23 23:57:59: ale jo to souhlas

Já taky beru tu jednu cestu za rok do Chorvatska jako false argument. Horší je to s tou ekonomikou. A to nemusím počítat bezcenný vraždy, ale auto třeba 5 let starý. Před 3 lety by to vycházelo lépe.
-> saskyn2: Já tu cestu sem dával protože jsem ji podnikl, jinak ano mě si ted na tom to chytil, ale všichni zarytí odpůrci ti touhle cestou budou argumentovat a jezdí ji jednou ročně.
Jinak, když si tady pročtěs moje komentáře dozadu, tak jsem psal, že ano, ten kdo jezdí 1000km často, tak je naučeněj a bude ho to zdržovat. Ale pro zbylých 98%, který na to nejsou zvyklý a tuhle cestou podniknou 1-2x do roka to už je a stále více bude lichý argument.
Ano např. TM3 Long range potřebuje na této ceste nabíjet 45minut.
Jinak, když si tady pročtěs moje komentáře dozadu, tak jsem psal, že ano, ten kdo jezdí 1000km často, tak je naučeněj a bude ho to zdržovat. Ale pro zbylých 98%, který na to nejsou zvyklý a tuhle cestou podniknou 1-2x do roka to už je a stále více bude lichý argument.
Ano např. TM3 Long range potřebuje na této ceste nabíjet 45minut.
-> pavucina: Já se nechci vysmívat, ale právě takovou podobnou cestu si tady řešil ty. Naopak já jsem psal že na určitý jízdní profil(krátký častý trasy s možností dobíjet) je elektromobil super. Jinak nevím kde si přišel na to že takovou cestu jezdím jednou ročně
Fakt tomu stačí 45 minut na 1200km cestu? 
-> pavucina 25.06.23 23:46:03: S Pašíkem


-> pavucina 25.06.23 23:46:03: S Pašíkem
-> saskyn2: S kterým autem jezdíš dálky 1200km na nádrž, a tankování trvá 5minut předpokládám ?
-> saskyn2:
Já se nechci vysmívat, ale proč proboha každej řeší tu jednu jedinou cestu za rok do Chorvatska(kde je už tak draho, že ani ty nejvetsi odpurci tam přestanou jezdit), a tím je to pro něj nepoužitelný. Dyt auto velikosti octavie na té ceste nabíjí 45min. A těch nabiječek je po ceste tolik, že i při rozmarech dětí to dodržíš.
Na rovinu říkám, že sebemrskačství byla cesta se citigem dál jak 400km, ted už se tomu jen směju.
Naopak naprosto nerozporuju: pořizovací cena s kombinací malého nájezdu -> proste není návratnost, a vnucování.
-> Jarda/felda: To je právě ten problém, že je to zatím strašná džungle. Ale to je vývoj.
Já se nechci vysmívat, ale proč proboha každej řeší tu jednu jedinou cestu za rok do Chorvatska(kde je už tak draho, že ani ty nejvetsi odpurci tam přestanou jezdit), a tím je to pro něj nepoužitelný. Dyt auto velikosti octavie na té ceste nabíjí 45min. A těch nabiječek je po ceste tolik, že i při rozmarech dětí to dodržíš.
Na rovinu říkám, že sebemrskačství byla cesta se citigem dál jak 400km, ted už se tomu jen směju.
Naopak naprosto nerozporuju: pořizovací cena s kombinací malého nájezdu -> proste není návratnost, a vnucování.
-> Jarda/felda: To je právě ten problém, že je to zatím strašná džungle. Ale to je vývoj.
-> Jarda/felda: A je hezký jak zapomínáte že třeba ty nabíječky taky můžou být obsazený atd. Prostě jsem zvyklej jet s čistou hlavou a jedním dotankováním po 1200+ km a ne takovýhle hovna, sorry to nechám sebemrskačům, který to očividně baví...
-> saskyn2 25.06.23 23:35:19: každých zhruba 300km si dáš půlhodinku možná dřív, to spočte podle toho kde je nabíječka 

-> Jarda/felda 25.06.23 23:20:56: Takže to vypočítá kdy se dětem chce čůrat, nebo jim to nějak nakáže? A fakt je to za půl hodiny nabitý na celou cestu nebo těch půlhodin bude 5? Já fakt nemám nic proti elektromobilům, při správném používání-krátké a časté trasy-typicky různé rozvážkové služby a podobné po městě to určitě smysl má, ale tvl tohle je za mě sebemrskačství, nic proti...
-> Jarda/felda:
Ono vychází špatně i 7 Kč/kWh, co je dneska ještě relativně slušnej VT.
Já zjistil, že nejlepší je nabíjet na fotovoltaice sousedů a kolegů
Ono vychází špatně i 7 Kč/kWh, co je dneska ještě relativně slušnej VT.
Já zjistil, že nejlepší je nabíjet na fotovoltaice sousedů a kolegů

-> pavucina 25.06.23 22:10:56: platit běžný ceny u nabíječek tak to tolik výhodný není 

-> palinator 25.06.23 23:22:23: teoreticky by měl, nový enyaq to umí 

-> Jarda/felda:
Nejsem si jistej jestli ty nabíječky neumí i Golf. Rozhodně je zobrazuje.
Nejsem si jistej jestli ty nabíječky neumí i Golf. Rozhodně je zobrazuje.
-> darklord:
Asi jsi to nepochopil... Existuje EV, kterej by odpovídal té 66kW Ovci? Neexistuje. Proč? Protože vytvořit takovou baterku je řádově dražší, než k tomu přismrknout elektromotor, kterej výkonově tu baterku i využije. Marketing to navíc ochotně zhodnotí.
Uznávám, že někomu ta finanční rozvaha vyjde lépe, pokud tou elektrikou nahradí nějakej rozežranej a na servis náročnej fekál. Na druhou stranu, ten eGolf jsem koupil silně pod tržní cenou a stejně to vychází nahovno, navíc s určitým rizikem drahého servisu. Přitom se mu dostane přesně toho provozu, ke kterému je určen - časté trasy po desítkách km.
Asi jsi to nepochopil... Existuje EV, kterej by odpovídal té 66kW Ovci? Neexistuje. Proč? Protože vytvořit takovou baterku je řádově dražší, než k tomu přismrknout elektromotor, kterej výkonově tu baterku i využije. Marketing to navíc ochotně zhodnotí.
Uznávám, že někomu ta finanční rozvaha vyjde lépe, pokud tou elektrikou nahradí nějakej rozežranej a na servis náročnej fekál. Na druhou stranu, ten eGolf jsem koupil silně pod tržní cenou a stejně to vychází nahovno, navíc s určitým rizikem drahého servisu. Přitom se mu dostane přesně toho provozu, ke kterému je určen - časté trasy po desítkách km.
-> saskyn2 25.06.23 22:32:36: v tom je právě tesla suprová že ti vypočítá trasu i s tim kde budeš dobíjet a ta půlhodina u nabíječky nejni takový terno, dáš si kafe, vyvenčíš psa kterýho měl sebou....
-> darklord 25.06.23 22:50:49: Jenže v supersportu se rád svezu. Když pojedu do chorvatska tak ti na nějakej supersport z vysoka jebu, stejně každá blbá oktávka těch 150 v kopci udrží a víc si kvůli pokutám nerisknu. A jediný co mě zajímá je jestli to pojedu 9h nebo 15h a že mi tam nebudou děti řvát protože tu cestu prospěj. Asi nechápu to kolenovrctví dát o mega víc za auto ve kterým pak budu takhle trpět abych na takový cestě ušetřil 400Kč. Ale nikomu to necpu, každý dle své libosti.
S tím LPG souhlas, to je v podstatě stejná písnička.
S tím LPG souhlas, to je v podstatě stejná písnička.
-> palinator: no tak si skus do kopca predbiehat s nalozenou oktaviou 66kW co pojde "za 4". Ked chces porovnavat bez kompromisov, tak bez kompromisov. Osobne ma ide porazit uz len pri cakani na LPG pumpe, kedy tankovanie polovicneho objemu paliva trva tak minimalne stvornasobok casu beznej plnej nadrze. Ale porovnavat cestovanie v rebrinaku vs supersporte, to mi nejak nehra...
-> saskyn2:
Hele asi takhle, než to obhajovat co je a co není super napíši mojí motivaci tohoto výletu.
1) jeli jsme se psem
2) chtěli jsme projet kus anglie, tzn. pujčit si auto vyjde na docela nesmysl
3) nesmyslné emisní zony v Londýně a nemalý poplatek, když tam jedes s nižším než euro 6
To proč už 3. rok jezdím 3. elektromobilem rozepisovat nebudu, to že v tom mám najeto skoro 100tkm o něcem svedčí, že to tak strašný nebude. (3. ptž provozem těchto krámu si můzu za usetrený penize na paliva dovolit upgrade).
Praha Calais 1100km, nabíjení zabralo 1,5h. V autě mě na delších cestách často bolí hlava, zvláste, kdyz svití sluníčko, takže hodně piju, takže jsem nekdy docela vyhlížel, kdy budu stavět na té nabíječce a mohl se vychcat. Jo jsem asi divnej, ale mám to tak ale tohle auto už me opravdu neomezuje. Chápu, že to není pro každého, když někdo dává 600km bez zastávky, ja bych chcíp. Je to návykově, bohužel je, mesíc a pů jsem jezdil na naftu a fakt mi ten klid chyběl. To by asi spravila V8, kterou jsem měl dva roky, ale zase ten provoz co to stálo.. br.
Přesto, že tesla navigace je strašná píčovina a nejradsi bych ten tablet někdy prokop (zvlástě při přehlašování na nového perátora v další zemi) zadám kam chci jet a ono ti to řekne, kde budeš nabíjet. Asi tak je to složité.
Hele asi takhle, než to obhajovat co je a co není super napíši mojí motivaci tohoto výletu.
1) jeli jsme se psem
2) chtěli jsme projet kus anglie, tzn. pujčit si auto vyjde na docela nesmysl
3) nesmyslné emisní zony v Londýně a nemalý poplatek, když tam jedes s nižším než euro 6
To proč už 3. rok jezdím 3. elektromobilem rozepisovat nebudu, to že v tom mám najeto skoro 100tkm o něcem svedčí, že to tak strašný nebude. (3. ptž provozem těchto krámu si můzu za usetrený penize na paliva dovolit upgrade).
Praha Calais 1100km, nabíjení zabralo 1,5h. V autě mě na delších cestách často bolí hlava, zvláste, kdyz svití sluníčko, takže hodně piju, takže jsem nekdy docela vyhlížel, kdy budu stavět na té nabíječce a mohl se vychcat. Jo jsem asi divnej, ale mám to tak ale tohle auto už me opravdu neomezuje. Chápu, že to není pro každého, když někdo dává 600km bez zastávky, ja bych chcíp. Je to návykově, bohužel je, mesíc a pů jsem jezdil na naftu a fakt mi ten klid chyběl. To by asi spravila V8, kterou jsem měl dva roky, ale zase ten provoz co to stálo.. br.
Přesto, že tesla navigace je strašná píčovina a nejradsi bych ten tablet někdy prokop (zvlástě při přehlašování na nového perátora v další zemi) zadám kam chci jet a ono ti to řekne, kde budeš nabíjet. Asi tak je to složité.
Ono není špatný, že někdo (kdo chce) si jezdí em a tráví čas u nabíječky - každýho věc. Nejhorší na tom je to vnucování - a to se týká všeho. MHD, cyklo...
-> darklord:
To je trochu nefér srovnání ne? Jestli má ten elektromotor 100 kW nebo 250 kW nehraje tak zásadní roli na spotřebě, jako u spalováku. Rozdíly jsou papírově malé.
Navíc jsem ještě neviděl, že by se prodával nějaký elektromobil s velkou baterkou, kterej by zároveň neměl výkonnej motor. Ona je jaksi baterka hlavní omezující prvek v tom, jaký výkon auto mít bude.
-> StepaNoFUN:
S jebnutym 1,6 Rapidem to jde i na dálnici. O1 to nedá.
-> vhml:
Máš nějakou alternativu, koupit si slabší EV s delším dojezdem, aby to bylo na dálky použitelný? Nemáš. kW jdou ruku v ruce s kWh - samozřejmě v určitých mezích.
Jako možná jsem nejpřísnější spolumajitel EV na světě, ale to nasáté éčko se dokáže zaplatit podle mejch odhadů pouze za důsledného využívání levného zdroje elektřiny. Křivka pádu hodnoty je dost šílená s kilometrama i rokama. Auto nesmí jezdit moc dlouhý střeky, ale musí jezdit často. Při ceně elektřiny 1 Kč/kWh jsem vypočítal návratnost na nějakých 120000 km proti obdobně starému TSI, počítal jsem i odhadovaný servis s tím, že el. pohonu se nic nestane. Po 120000 km auta bude asi 12 let a bude mít najeto 200 tisíc. Takže asi KO.
To je trochu nefér srovnání ne? Jestli má ten elektromotor 100 kW nebo 250 kW nehraje tak zásadní roli na spotřebě, jako u spalováku. Rozdíly jsou papírově malé.
Navíc jsem ještě neviděl, že by se prodával nějaký elektromobil s velkou baterkou, kterej by zároveň neměl výkonnej motor. Ona je jaksi baterka hlavní omezující prvek v tom, jaký výkon auto mít bude.
-> StepaNoFUN:
S jebnutym 1,6 Rapidem to jde i na dálnici. O1 to nedá.
-> vhml:
Máš nějakou alternativu, koupit si slabší EV s delším dojezdem, aby to bylo na dálky použitelný? Nemáš. kW jdou ruku v ruce s kWh - samozřejmě v určitých mezích.
Jako možná jsem nejpřísnější spolumajitel EV na světě, ale to nasáté éčko se dokáže zaplatit podle mejch odhadů pouze za důsledného využívání levného zdroje elektřiny. Křivka pádu hodnoty je dost šílená s kilometrama i rokama. Auto nesmí jezdit moc dlouhý střeky, ale musí jezdit často. Při ceně elektřiny 1 Kč/kWh jsem vypočítal návratnost na nějakých 120000 km proti obdobně starému TSI, počítal jsem i odhadovaný servis s tím, že el. pohonu se nic nestane. Po 120000 km auta bude asi 12 let a bude mít najeto 200 tisíc. Takže asi KO.
-> StepaNoFUN: Mně teda s naftou (ano dodávka 3t) vychází průměr 9l/100km.
A jestli dobře počítám - 9x30,91 (průměrná cena za 1. čtvrtletí bez DPH), mi to vychází na 2,78... V nakladu pro firmu, který "vrátěj" DPH.
A jestli dobře počítám - 9x30,91 (průměrná cena za 1. čtvrtletí bez DPH), mi to vychází na 2,78... V nakladu pro firmu, který "vrátěj" DPH.
-> pavucina: Spíš bych odečetl komfort dobíjení a ten čas strávený nad onanijí kde a jak dobíjet a hlavně ten čas strávený samotným dobíjením, pak člověk zjistí že by to i letecky vyšlo levněji
Ale samozřejmě pokud tě to baví, tak proč ne, každý má nějakou libůstku.

-> palinator: dobře, to jsem pochopil, tak blbej nejsem.
Ale špís tvoje výpočty, průměrná spotřeba a cena za litr. Jako chápu, že se dálkově cesty rovnají cene paliva, zvlástě při dnesních cenách za naftu, která je v ČR okolo 30Kč.
Když odečtu komfort klimatizace, který si u naftáka stejne nemuzu dopřát, tak je to 1,45kč/km.
EDIT: komfort klimatiazce pri zaparkovaném voze se psem uvnitř
Ale špís tvoje výpočty, průměrná spotřeba a cena za litr. Jako chápu, že se dálkově cesty rovnají cene paliva, zvlástě při dnesních cenách za naftu, která je v ČR okolo 30Kč.
Když odečtu komfort klimatizace, který si u naftáka stejne nemuzu dopřát, tak je to 1,45kč/km.
EDIT: komfort klimatiazce pri zaparkovaném voze se psem uvnitř
Hele to se to tu hezky sešlo




-> palinator 25.06.23 22:16:53: jakej 240kW diesel jezdí za 5 litrů? Potažmo za dramaticky míň než 5 litrů aby se dalo mluvil o tom, že to opravdu bylo dražší/levnější?
-> palinator: Jezdíš dálky za 4,xx?
-> palinator: tesla 3, 239kW. Tak si najdi nejake auto s 240kW naftou plusminus, budes v tom za 8l nafty na 100km, pri ONO cene 30.50CZK budes len v nafte niekde nad 10kCZK. Ci? Niekde som sa pomylil?
-> pavucina:
1,59 Kč/km v energiích je víc než za naftu.
1,59 Kč/km v energiích je víc než za naftu.
-> palinator: To mi trošku rozveď 

-> pavucina:
Hmmm.. Takže výlet dražší, než na naftu.
Hmmm.. Takže výlet dražší, než na naftu.

Byl jsem s elektromobilem v anglii an dovolené. Tam vlakem, zpátky trajektem, do obou věcí mě pustili, Po anglii přes 2000km. Jeli jsme se psem, takže dost bežela klimatizace na stojícím vozem. Na autobahnu jsem se toho nebál. Nabíjení převážne na SC a Ionity (měl jsem balíček 320kWh za 99 eur). Pár kWh jsem teda nabíjel i na lokálních poskytovatelech, jen pomocí platební karty, kdy teda kWh stála i 18Kč, ale chtel jsem to zkusit.
I přes tyto skutečnosti výlet byl za 1,59Kč/km. To jsou dálkové cesty. Bežné cesty okolo komína mám do 0,4Kč/km, a předpokládám, že ted to bude jeste míň, neboť již svítí sluníčko a já dobastlil 4,6kWp FVE.
Berte to jako praktickou ukázku se životem s elektromobilem, žádné vychloubání, přemlouvání nb co by si z toho kdo mohl vzít jiného než to je myšleno. Auto Tesla Model 3 SR+; 11/2021; 60kWh, 239kW; RWD
I přes tyto skutečnosti výlet byl za 1,59Kč/km. To jsou dálkové cesty. Bežné cesty okolo komína mám do 0,4Kč/km, a předpokládám, že ted to bude jeste míň, neboť již svítí sluníčko a já dobastlil 4,6kWp FVE.
Berte to jako praktickou ukázku se životem s elektromobilem, žádné vychloubání, přemlouvání nb co by si z toho kdo mohl vzít jiného než to je myšleno. Auto Tesla Model 3 SR+; 11/2021; 60kWh, 239kW; RWD