www.rtvs.sk/radio/.../110
7
Fajn relácia a triezvy pohľad na elektromobilitu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1680 příspěvků (zobrazeno 951 až 1000) od 04.09.2021 do 21.07.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda: na firmě máme 10 let Citroena Zero - myslím si, že má 16 nebo 18kWh - za nova dal kolem 120km, teď v lepším případě kolem 70. Najeto necelých 60kkm. Ale pro účel postrků kolem firmy a po Praze to pořád dostačuje. Dřív nebo později klekne úplně. Na druhou stranu, se za celou dobu prakticky neřešil servis. Brzdy jsou stále původní, akorát se stáčely bubny, které mají tendenci zarezávat. Nejfatálnější problém bylo tekoucí gufero u diferáku a pak čidlo polohy řadící páky, jinak bezúdržbové auto.
-> Jarda/felda:
Je težký hodnotit technologii, do který se začalo šlapat přávě před 10 lety. To je jako kdyby si porovnával motor z trabanta s motory okolo roku 2001...
jinak viz -> palinator: 60kWh je uz docela cajk
mám už třetí elektrosrot 1. Citigo IV, pak i3 42kWh a ted mám nejslabší TM3, ale za me je asi podstatnejší dojezd (takže baterie/spotřeba) a rychlost nabíjení km/h.
Je težký hodnotit technologii, do který se začalo šlapat přávě před 10 lety. To je jako kdyby si porovnával motor z trabanta s motory okolo roku 2001...
jinak viz -> palinator: 60kWh je uz docela cajk

-> Jarda/felda:
A kolik takovejch elektroaut s 22 kWh jmenovitě, znáš? Úplně obráceně, 74% kapacita po 9 letech v takhle ždímaným pohonu (čím jsou baterky poddimenzovanější, tím je všechno horší) mi přijde dost solidní výsledek. Že to auto bylo poměrně nepoužitelný z hlediska dojezdu už jako nový, je úplně jiná věc.
Ale abych nekecal. Ono jmenovitých 37 kWh nebo kolik je v Golfu po FL, je taky dost málo. Od 60 kWh bych to považoval za perspektivní
A kolik takovejch elektroaut s 22 kWh jmenovitě, znáš? Úplně obráceně, 74% kapacita po 9 letech v takhle ždímaným pohonu (čím jsou baterky poddimenzovanější, tím je všechno horší) mi přijde dost solidní výsledek. Že to auto bylo poměrně nepoužitelný z hlediska dojezdu už jako nový, je úplně jiná věc.
Ale abych nekecal. Ono jmenovitých 37 kWh nebo kolik je v Golfu po FL, je taky dost málo. Od 60 kWh bych to považoval za perspektivní

a takhle nějak to reálně dopadá s elektroautama
www.autoforum.cz/technika /nemecti-kolegove-si-pred- 9-roky-poridili-elektromob il-dnes-uz-jim-poslouzi-le da-na-cestu-pro-rohliky?ut m_source...

www.autoforum.cz/technika /nemecti-kolegove-si-pred- 9-roky-poridili-elektromob il-dnes-uz-jim-poslouzi-le da-na-cestu-pro-rohliky?ut m_source...
-> Jirik_Tuňák1983 05.06.23 19:15:40: Jo, umí to psát velmi hezky. A často velmi přesvědčivě tvrdit úplné blbosti
Ale určitě je to šikovnej nástroj.

-> dragon_cb_cz 05.06.23 18:56:47: Nojo, ale to nepoznáš. Kluci zkoušeli v práci nechat napsat AI odborný článek dle zadaných kritérií a mělo to hlavu a patu. Zahrnulo to technické pojetí, materiály a jejich využití, historii i design. Jako kdyby to psal problematiky znalý člověk, žádné plané plkání. Jednomu píše AI úkoly z AJ.
-> Jirik_Tuňák1983 05.06.23 18:48:16: Ty se směješ, ale do těch diskusí dávno AI píše. Akorát přesně s opačným efektem než naznačuješ 

-> minno 05.06.23 18:11:43: Ty se směješ, ale jsi si jistý, že U-geen skutečně existuje? Že to není takový český Skynet?



-> Jirik_Tuňák1983: 

-> Jarda/felda 05.06.23 17:47:52: to bi nebilo špatní . kdibi to výc viužívaly . a spoň bi bil třeba lšpeý pra vopys . a dalo bi se to lé pe čízt . a rovnou bi mohly nechat psád umnělí yntelepence i do dyskuzý a bilo bi to. Ne bili bi hátki a ros broje . sjvet bi bil krásnější 

Rovnou se tu střelim do vlastní nohy.. 
Aneb poslední iterace zbývajícího dojezdu. Asi 5 km ujeto na nulu. Při 50 km to hlásí že zbývá malý dojezd, při 30 km že jsou omezeny komfortní funkce, pak se objeví želvička, pak to hlásí omezena rychlost... nakonec zůstávalo disponibilních asi 10 kW, to už víc jak 40 nejelo.
Jsem prostě k tomu kolegovi s elektrárnou potřeboval dojet, abych předtím neplatil doma 7,20 Kč/kWh
Blbý bylo, že jsem jel s ženou na oslavu narozenin na Moravu, potřebovali jsme stihnout MHD, aby nám neujel rychlík... no zbylo 30 vteřin, ani zamknout jsem to auto nestih
E: na té 1f přípojce se to pak nabíjelo 16 hodin

Aneb poslední iterace zbývajícího dojezdu. Asi 5 km ujeto na nulu. Při 50 km to hlásí že zbývá malý dojezd, při 30 km že jsou omezeny komfortní funkce, pak se objeví želvička, pak to hlásí omezena rychlost... nakonec zůstávalo disponibilních asi 10 kW, to už víc jak 40 nejelo.

Jsem prostě k tomu kolegovi s elektrárnou potřeboval dojet, abych předtím neplatil doma 7,20 Kč/kWh

Blbý bylo, že jsem jel s ženou na oslavu narozenin na Moravu, potřebovali jsme stihnout MHD, aby nám neujel rychlík... no zbylo 30 vteřin, ani zamknout jsem to auto nestih

E: na té 1f přípojce se to pak nabíjelo 16 hodin

-> palinator: Jo, už mi to asi doteklo. Já to původně pochopil úplně jinak. Až teď mi došlo, že to je vlastně hejt na elektroauta jako celej článek :) No nic 
-> U-Geen: Tak to jsem rád, že v tom nejsem sám

-> U-Geen: Tak to jsem rád, že v tom nejsem sám

-> Syny: na mě asi taky :)
-> Syny:
Tak si to ještě párkrát přečti..
Tak si to ještě párkrát přečti..

-> palinator: Tak v tom případě je to na mě moc složitý 

-> Milan 136 05.06.23 09:14:23: Jsou to normální clickbaity, ty titulky jsou úplně učebnicový- "Pomazali jsme starý nafťák hovnem nutrie a výsledek vás překvapí". Už tam chybí jen "sdílejte, než to smažou!".
-> Syny:
Však je to napsané správně.
Však je to napsané správně.
-> vlasmi: "Dále kalkuluje s tím, že účinnost elektromobilů je třikrát vyšší než účinnost spalovacích motorů (což je směrem k elektromobilům velmi optimistické i v případě benzinových motorů, natož pak těch naftových, ale nechme to tak)".
Neni nahodou ucinnost naftovych motoru vyssi nez benzinovych?
Neni nahodou ucinnost naftovych motoru vyssi nez benzinovych?
-> dragon_cb_cz 05.06.23 08:57:43: Jo. Občas to na mě vyskočí na fb a už ty nadpisy článku vyvolávají často úsměv. Ty články píše snad nějaký dítě 

-> Bukaj: O holých nesmyslech píšou na autofóru nejraději
Teda spíš holé nesmysly...

-> vlasmi: Tohle je velmi zjednodušený pohled na věc - předpokládám, že prvotním úmyslem green-dealu nebylo přejí na jiné zdroje energie, ale hlavně omezit její spotřebu - tedy i omezit potřebu individuální silniční dopravy. Jestli je to realizovatelné z pohledu sociálně-ekonomického, je věc jiná, ale to, že přejít na elektrický pohon při současném zachování objemu dopravy je holý nesmysl, je snad jasné a nemusejí se o tom psát články, ne?
-> Jakub M.:
Ono je asi zásadní říct si, jestli to auto má bejt sportovní náčiní a nebo co možná nejefektivnější cesťák.
Absolutní benefity jsou prostě ve městě, kde nemá žádný smysl divočet. Jen ty odpaly z křižovatek můžou být fakt slušný a klidně to může bejt ráno od prvního metru. Překvapilo mě ale, jak i ten "low-end" eGolf dokáže při troše předvídavosti jezdit bez brzd.
Ono je asi zásadní říct si, jestli to auto má bejt sportovní náčiní a nebo co možná nejefektivnější cesťák.
Absolutní benefity jsou prostě ve městě, kde nemá žádný smysl divočet. Jen ty odpaly z křižovatek můžou být fakt slušný a klidně to může bejt ráno od prvního metru. Překvapilo mě ale, jak i ten "low-end" eGolf dokáže při troše předvídavosti jezdit bez brzd.
-> palinator:
Ta dynamika el. aut je fakt návyková ... Podrobili jsme teslu 3 řekneme svižnějšímu testu a fakt nás to bavilo - dynamika, podvozek.. celkem slušně to předává informace o povrchu a dobře to potlačuje svoji hmotnost ...Jde brzdit levou .. jinak brzdy jsou tragédie.. 2x ostřeji a auto je bez brzd ... Bohužel na silničkách na pomezí podhůří Jizerek a Krkonoš byl se svižným tempem dojezd sotva 100km .. pak spadne baterka pod 40% a dynamika značně klesne. Byla to 3jka long range .. tuším 2020, asi nuceně dual motor. Dokonce i nejspíš nevypínatelná stabilizace (asi jsme spíš nepřišli na to jak vypnout) nereagovala panicky nebo nesmyslně pozdě. Pobavily nás hodinový tankovačky (nejbližší charger měl 50kW .. což tak možná lze odhadnout, že může být brzy běžně u benzínek a dostupné) kde človek uprostřed ničeho hodinu sedí v autě a skoro vlastně nejde nic dělat ... Infotainment zaměstnaný nabíjením a balancingem článků se docela nepříjemně seká
.. max mobil a kafe a pár zjevenejch petrolheadů. Prostě se s tím dalo tak, že vydržet to v podobně svižném tempu o něco déle, vůbec by mi to jako daily nevadilo
.. asi bych ale chtěl aby byla baterka podobně servisovatelná jako třeba v i3.
Ta dynamika el. aut je fakt návyková ... Podrobili jsme teslu 3 řekneme svižnějšímu testu a fakt nás to bavilo - dynamika, podvozek.. celkem slušně to předává informace o povrchu a dobře to potlačuje svoji hmotnost ...Jde brzdit levou .. jinak brzdy jsou tragédie.. 2x ostřeji a auto je bez brzd ... Bohužel na silničkách na pomezí podhůří Jizerek a Krkonoš byl se svižným tempem dojezd sotva 100km .. pak spadne baterka pod 40% a dynamika značně klesne. Byla to 3jka long range .. tuším 2020, asi nuceně dual motor. Dokonce i nejspíš nevypínatelná stabilizace (asi jsme spíš nepřišli na to jak vypnout) nereagovala panicky nebo nesmyslně pozdě. Pobavily nás hodinový tankovačky (nejbližší charger měl 50kW .. což tak možná lze odhadnout, že může být brzy běžně u benzínek a dostupné) kde človek uprostřed ničeho hodinu sedí v autě a skoro vlastně nejde nic dělat ... Infotainment zaměstnaný nabíjením a balancingem článků se docela nepříjemně seká


Dneska jsem si vyzkoušel eGolfa... Bohužel se mi to líbilo.
Líbí se mi, že při troše předvídání se s tím dá jezdit hodně dynamicky, ale zároveň celkem efektivně, když se účelně využívá rekuperace. Virtual kokpit na to jak jsem byl vždycky pro klasiku, tak mě to taky neuráželo... No nic. 


hm budu muset nekdy nejakou dvojspojku vyzkouset... menicovej automat mi teda vyhovuje.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.02.22 17:08:00: Tak třeba v SIII v Tdý jak tomu naložíš na semaforech, kde jsi první, tak je mi to fakt nepříjemný. Navíc ta spolehlivost je u toho taky diskutabilní. Tím ale nechci říct, že by mi klouzání klasického automatu bylo milejší. Tam od toho ale nic moc nečekám a přijde mi to pocitově příjemnější.
-> Jirik_Tuňák1983: Heh... jezdim s kundajem s dvojspojkou a na bliti mi neni... Kdyz clovek nejede jak hovado, tak ani nepozna razeni
Kdyz jsem vezl mamu toho casu, tak se ptala kdy uz to konecne preradi a to jsme jeli uz na petku :-D
Jediny co je naprd, tak prudka zmena jizdniho stylu (kdyz chces predjet kamijon)... Jak jsem psal Bukajovi, musi se na ten plyn slapnout tak akorat, aby to zbesile nepodrazovalo.

Jediny co je naprd, tak prudka zmena jizdniho stylu (kdyz chces predjet kamijon)... Jak jsem psal Bukajovi, musi se na ten plyn slapnout tak akorat, aby to zbesile nepodrazovalo.
-> saskyn2 16.02.22 11:10:44: To je asi tak všechno. Osobně je mi jízda s dvojspojkou nepříjemná. Při pomalé jízdě i při prudké akceleraci. Je sice krásný, jak to "jako furt táhne", ale při změně rychlostních stupňů se mi zvedá kufr, což ne každej s nadšením a stáním závodně nevybouřeného pipíška vyhledává. 

No ja jsem mel tu cest, když si 5HP24 postaví hlavu
a ne nechci to ani videt, mozna automaty v mercedesech jsou na tom docela OK, DSG bych asi taky nechtel...
Z elektra si rád sednu do manuálu a vyradim se, ale na daily bych manual uz nechtel. S manualem jsem moc problému nezazil, snad jen na fabiich ty 5kvalty staly za prd zvláste po chipu.

Z elektra si rád sednu do manuálu a vyradim se, ale na daily bych manual uz nechtel. S manualem jsem moc problému nezazil, snad jen na fabiich ty 5kvalty staly za prd zvláste po chipu.
-> Borderer 16.02.22 12:39:44: Koukám, že koukáme na podobný videa na usnutí :-) Mně už zbejvá dokoukat 3. díl, ten chlápek mě vždycky uspí :-) Ale zajímavý to je....
-> Jarda/felda 16.02.22 09:42:51: Viz -> vhml 16.02.22 09:59:34: , to si úplně nevybereš... pár aut jsem měl tak i tak a shodou náhod jsem problémy měl spíš s manuálama. Ale naštěstí nikdy nic fatálního.
-> vhml 16.02.22 09:11:02: Kdyby tu byl nejmenovaný žlutý, tak by ti vysvětlil, proč ho máš chtít. Pokud zapátráš, určitě to tu párkrát bude 

Mě teda neuráží ani jedno, automat je fajn na jízdu s čistou hlavou, kdy se člověk nemusí věnovat řazení a ubyde zbytečná činnost, popřípadě se dá s ním telefonovat a žrát najednou a volantem otáčet volnou nohou
Klacek pro dinosaury je samozřejmě zase lepší na sportovnější jízdu. Je fakt že k tomu automatu mají odpor hlavně individua jak píše-> vhml 16.02.22 09:11:02:
A ono taky asi záleží co za automat, ted nedávno jsem jel v klasickym hydroměničovým automatu, nějaký starý volvo to bylo a tvl zjistil jsem že jsem úplně zapomněl jakej je to strašnej humus oproti DSG jak to pořád táhne jak pitomý i bez plynu když člověk zastaví na semaforu


A ono taky asi záleží co za automat, ted nedávno jsem jel v klasickym hydroměničovým automatu, nějaký starý volvo to bylo a tvl zjistil jsem že jsem úplně zapomněl jakej je to strašnej humus oproti DSG jak to pořád táhne jak pitomý i bez plynu když člověk zastaví na semaforu

-> vhml 16.02.22 08:45:25: Slysim dobre, ze me nekdo z dali vola?
Jako vidlak v podstate jsem, s ruznejma automatama v roli nahradniho povozu jsem nejakej ten desetitisic km namotal a presto porad tihnu ke "klasice ". V rezimu "denniho jezdeni " tech par zutomatizovanych pohybu nevnimam a kdyz me to treba v nedeli vystve na servis do Kromerize, s manualem se da imho lip prasit

Jako vidlak v podstate jsem, s ruznejma automatama v roli nahradniho povozu jsem nejakej ten desetitisic km namotal a presto porad tihnu ke "klasice ". V rezimu "denniho jezdeni " tech par zutomatizovanych pohybu nevnimam a kdyz me to treba v nedeli vystve na servis do Kromerize, s manualem se da imho lip prasit

-> vhml: jo, treba u Sorenta, co ted mam, je problemovejsi manualni prevodovka nez automat, a benzin nez diesel... svet naruby :)
-> Jarda/felda 16.02.22 09:42:51: ne že by VW manuál s vymačkaným obalem byl větší výhra 

-> Borderer 16.02.22 08:53:57: vidlák ani ne, spíš rozumný, nemusíme si nic nalhávat že nový by jsme si nekoupili a jetý automat je vždy dost riziko 

-> palinator: Pořád ale přemejšlím, v čem by to bylo úchylnější, než si připlácet za tohle. 

Pokud s tím má někdo dlouhodobou odmítavou zkušenost, nemám s tím problém. Ale z 90% případů tyhle odpory slyším na hospodský úrovni od lidí, co viděli automat akorát na obrázku ve Světe motorů. A sám nerozumím tomu proč bych u auta na denní ježdění měl chtít manuál.
-> Borderer: Tak takových vidláků nás asi je víc. Taky nechápu to spojení

-> Borderer:
Jednodušší možná, ale tak nějak nahovno.
Jednodušší možná, ale tak nějak nahovno.

-> vhml: To musím bejt vidlák, když bych si opravdu automat dobrovolně nepořídil?
-> Jirik_Tuňák1983: Nebylo by jednodušší spřáhnout ten el. motor s normální převodovkou po vzoru Favorita? Tohle řešení mi přijde spíš úsměvný až úchylný.

-> Jirik_Tuňák1983: Nebylo by jednodušší spřáhnout ten el. motor s normální převodovkou po vzoru Favorita? Tohle řešení mi přijde spíš úsměvný až úchylný.

-> Jirik_Tuňák1983 16.02.22 08:37:27: Fejkový fofrklacek, fejkový pedál spojky, fejkový točkoměr, fejkový zvuk motoru...
...už chybí jen fejkový sex na zadní sedačce jako ze scény Sylvestera a Sandry z Demolition Man...
...už chybí jen fejkový sex na zadní sedačce jako ze scény Sylvestera a Sandry z Demolition Man...

-> Jirik_Tuňák1983 16.02.22 08:37:27: ale jakoby proč ne. Pro vidláky co by "automat v životě nechtěli" to bude hrozně super. Jen bych možná vynechal ty repráky a můžou si " hééén hééén" dělat sami při tom řazení