
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1680 příspěvků (zobrazeno 851 až 900) od 04.09.2021 do 21.07.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj: ... kterym jsme se slozili na dotace 

-> King: Nojo, to jsou ti solární uhlobaroni...

-> palinator 23.01.24 10:18:14: Co to? Ty nedobijis v praci?!
Taky nam ted prislo vyuctovani a zvedli nam mesicni zalohu na zavratnych 2400 :-)

Taky nam ted prislo vyuctovani a zvedli nam mesicni zalohu na zavratnych 2400 :-)
-> palinator: A kolik´s ušetřil na PHM? 

-> palinator 30.12.23 10:07:22: ta globalizacia celkom nevysla...ked vacsinu presunula hamiznost do Ciny.
-> darklord:
A koho z toho chceš vinit? Když si dlouhá desetiletí dělal západ z Asie pracovní lágr a globalizace byla něco jako posvátná kráva.
Já to řikal, já to povidal.
A koho z toho chceš vinit? Když si dlouhá desetiletí dělal západ z Asie pracovní lágr a globalizace byla něco jako posvátná kráva.
Já to řikal, já to povidal.
Xixao uz vykrada aj teslu?
www.idnes.cz/auto/.../xia omi-prvni-elektromobil-su7 .A231228_091412_automoto_l obl
www.idnes.cz/auto/.../xia omi-prvni-elektromobil-su7 .A231228_091412_automoto_l obl
-> Syny:
Ono je to asi o tom, kdo na to jak sere. Navíc se to musí rozlišit do tří úrovní:
- krátké písknutí, například při posunu, signalizuje rozjezd vozidla - chrání zejména provozní zaměstnance
- dvě zapískání v peronu - info pro vlakvedoucí že má urychleně vydat souhlas k odjezdu, protože už svítí volnoznak. Občas jsou taková pískání i vzteklá, když se nahání zpoždění a je to signál pro kaštany, že maj pohnout prdelí
- úpěnlivé pískání nebo i houkačka ve 160 km/h, když se vlak blíží k jinému vlaku, který stojí v zastávce. On se ten slepej dement se sluchátkama po čele mašiny docela rozstříkne
E: Tak prý dříve to v předpisech skutečně nebylo
Ono je to asi o tom, kdo na to jak sere. Navíc se to musí rozlišit do tří úrovní:
- krátké písknutí, například při posunu, signalizuje rozjezd vozidla - chrání zejména provozní zaměstnance
- dvě zapískání v peronu - info pro vlakvedoucí že má urychleně vydat souhlas k odjezdu, protože už svítí volnoznak. Občas jsou taková pískání i vzteklá, když se nahání zpoždění a je to signál pro kaštany, že maj pohnout prdelí

- úpěnlivé pískání nebo i houkačka ve 160 km/h, když se vlak blíží k jinému vlaku, který stojí v zastávce. On se ten slepej dement se sluchátkama po čele mašiny docela rozstříkne

E: Tak prý dříve to v předpisech skutečně nebylo
-> David29 15.07.23 14:05:20: Ty kondenzatory jsou kompenzace. Jinak by platili "pokutu".
-> palinator 15.07.23 13:36:25: Ale to se zacalo az nejakych poslednich par let zpatky, ne? Driv tady u nas vlaky nepiskaly vubec, ted jo (ac tedy ne vsici).
-> pavucina: No, mě osobně je to v tohle směru fuk - když mě to nebude omezovat v práci. Tzn. aby to vydrželo +/-12h nepřetržitého provozu a za 9h se to nabilo (a bylo to po ruce)
Ovšem i já sám reaeguju prostě na hluk od auta, kde se pohybuju. Tichý provoz je nebezpečný
Robotizovanou jak u čeho - u Volva s robotizovanou, u Mercedesu s klackem. Protože prostě Mercedes řadí tragicky
Ovšem i já sám reaeguju prostě na hluk od auta, kde se pohybuju. Tichý provoz je nebezpečný
Robotizovanou jak u čeho - u Volva s robotizovanou, u Mercedesu s klackem. Protože prostě Mercedes řadí tragicky
-> David29: zajimalo by me, jak by jsi se po tydnu jezdeni s truckem na baterky, vrátil do klasiky, jaky by jsi na to mel komplexni nazor co je lepsi a co horsi.
Jezdis radeji manualem, nebo robotizovanou prevodovkou ?
Monotonni hluk treba od motoru unavuje docela dost. Jasne, stoji mi cu*ak, kdyz slysim V8, ale uz bych to chtel jen na vikendy.
Nejak nechapu takove mohutne braneni pokroku. Ano, neco je slepa ulicka, ale neco treba potrebuje 2-3. verzi, aby to plne nahradilo to predtim “jedine dobre” reseni.
Ropa driv nebo pozdeji dojde a myslim si, ze je lepsi ji vyuzit na vyrobu nekterych vyrobku, nez ty zbytky debilne propalit 10-20%, protoze jeden clovek jede do prace, a zbytek v podobne tepla vypustit do atmosfery.
Jezdis radeji manualem, nebo robotizovanou prevodovkou ?
Monotonni hluk treba od motoru unavuje docela dost. Jasne, stoji mi cu*ak, kdyz slysim V8, ale uz bych to chtel jen na vikendy.
Nejak nechapu takove mohutne braneni pokroku. Ano, neco je slepa ulicka, ale neco treba potrebuje 2-3. verzi, aby to plne nahradilo to predtim “jedine dobre” reseni.
Ropa driv nebo pozdeji dojde a myslim si, ze je lepsi ji vyuzit na vyrobu nekterych vyrobku, nez ty zbytky debilne propalit 10-20%, protoze jeden clovek jede do prace, a zbytek v podobne tepla vypustit do atmosfery.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.07.23 13:50:58:
Nu, já dokonce chvílema dumal i o nějaký sabotáži..
-> StepaNoFUN 15.07.23 13:52:02: Vzpomněl jsem si na anakondu z místního vápencovýho lomu - tak 10 - 12 cm..?

-> StepaNoFUN 15.07.23 13:52:02: Vzpomněl jsem si na anakondu z místního vápencovýho lomu - tak 10 - 12 cm..?

-> palinator: Tramvaje vždy zvonily. Ale kvůli stížnostem se od toho ustoupilo.. Ale ony snad ted kvůli tomu vydávaj takový to hučení, ne?
-> StepaNoFUN: Nebo betonárky. Ta míchačka si taky něco vezme - tuplem při roztáčení.
Jsou tam i jakýsi kondenzátory, jinak by blikala celá čtvrť
To je jako s těma elektronckejma zrcátkama - kdyby to bylo na 100% funkční a nebylo znatelné zpoždění, tak pro řidiče super, nebo mu to může bejt přinejmenším úplně jedno.
Ale pro okolí je to na hovno - žádná zpětná vazba skrz zrcátko, že řidič o mě ví. O navigování nemluvě
-> StepaNoFUN: Nebo betonárky. Ta míchačka si taky něco vezme - tuplem při roztáčení.
Jsou tam i jakýsi kondenzátory, jinak by blikala celá čtvrť

To je jako s těma elektronckejma zrcátkama - kdyby to bylo na 100% funkční a nebylo znatelné zpoždění, tak pro řidiče super, nebo mu to může bejt přinejmenším úplně jedno.
Ale pro okolí je to na hovno - žádná zpětná vazba skrz zrcátko, že řidič o mě ví. O navigování nemluvě
-> Jozka: ono to tak drasticky nebude. Bude to jako v lomech a dolech. 6kV...
-> Jozka 15.07.23 13:36:53: Tak sem asi blazen no, vzdyt je to pekny, kdyz ten motor poradne zabere, pak to neni monotonni
Jako otacky stejny furt, ale slysis, jestli bezi na volno nebo v zatezi... 


Mě to připomnělo někdejší mobilní lis na šroťáku u garáže - každoročně mi tam cca měsíc vždycky hučel diesel ve vysokých otáčkách od 8mi ráno do 8mi večer, pravidelně se mi strefovali do termínu dovolený.. Dalo se tam vydržet tak hodinu, pak by člověk i zabil, aby to ztichlo..
Ale holt "smíšená" zóna, tak i obyvatelstvo kolem "na plnej úvazek" mělo smůlu.. jen si neumím představit ten kabel, kterej by k tomu vedl, aby hydrauliku nakrmil..

Ale holt "smíšená" zóna, tak i obyvatelstvo kolem "na plnej úvazek" mělo smůlu.. jen si neumím představit ten kabel, kterej by k tomu vedl, aby hydrauliku nakrmil..
-> David29:
Na dráze se před rozjezdem píská.
Na dráze se před rozjezdem píská.
Věřím, že bezpečáci to zvládnou nějak vyřešit, aniž by kvůli tomu nafťák musel bafat a já se pořád zvládnu vyspat...
No jistě - bude pípání, houkání, bzučení. To je fakt lepší, než stereotypní a postupný hučení motoru
Nový nakladače už taky pípaj, zatím jen při pohybu vzad - což je zbytečný, protože člověk reaguje už na tem motor.
To samý u otoče vrtačky - jak se otáčí, vydává pazvuky. Jenže opět - člověk reaguje už na to zvýšení otáček
Mimochodem - přesně z tohoto důvodu měly tramvaje před rozjezdem zvonit :-)
No jistě - bude pípání, houkání, bzučení. To je fakt lepší, než stereotypní a postupný hučení motoru

Nový nakladače už taky pípaj, zatím jen při pohybu vzad - což je zbytečný, protože člověk reaguje už na tem motor.
To samý u otoče vrtačky - jak se otáčí, vydává pazvuky. Jenže opět - člověk reaguje už na to zvýšení otáček
Mimochodem - přesně z tohoto důvodu měly tramvaje před rozjezdem zvonit :-)
-> vhml: Ale benzinku postavis kdekoli na zeleny louce u silnice. Dobijecky na auta potrebujou slozitku infrastrukturu...
-> StepaNoFUN 15.07.23 08:42:37: jak ja s oblibou říkám - v dobách kdy se jezdilo na koních, tak tech benzinek u dalnic taky tolik nebylo...
-> StepaNoFUN:
Tak možná ty baterky budou použitelný jen na malejch stavbách a nebo na velkejch budou mít menší podíl. Podobně, jaká omezení mají dnešní EV.
Tak možná ty baterky budou použitelný jen na malejch stavbách a nebo na velkejch budou mít menší podíl. Podobně, jaká omezení mají dnešní EV.
-> dragon_cb_cz:
No třeba já kolegu 2x málem přejel, ale jelikož má hydrodynamika značnou prodlevu než najede do tahu (a začne to lomozit), tak stihl utéct.
Bejt to nějaká elektrika tak je pod mašinou.
No třeba já kolegu 2x málem přejel, ale jelikož má hydrodynamika značnou prodlevu než najede do tahu (a začne to lomozit), tak stihl utéct.
Bejt to nějaká elektrika tak je pod mašinou.
Ja jsem pro, aby masiny byly na elektriku. Vaha bateriii je treba u bagru jednoznacny plus.
To ale prichazi s rezervovanym prikonem pro dobijeni. I kdyz vezmu, ze ten stroj vydrzi jednu smenu, tak ho do rana potrebuju nabit. A ne jeden. Treba ted mame v Jicine na jednom place 5 velkejch bagru. Dalsich minimalne 10 tam maj dalsi firmy. Celni nakladace a dalsi techniku nepocitam.
Uz vidim, jak ve 4 vsichni skoncej a daj to nabijet.
Vim jakej je ted problem presvedcit rozvodaky, ze potrebujem jednu pitomou pripojku na boudy. Tady by se jednalo o nasobne vic a uz vidim, jak nam tam stavej vlastni trafo, tahaj k nemu VN a po dokonceni stavby to zase balej.
To ale prichazi s rezervovanym prikonem pro dobijeni. I kdyz vezmu, ze ten stroj vydrzi jednu smenu, tak ho do rana potrebuju nabit. A ne jeden. Treba ted mame v Jicine na jednom place 5 velkejch bagru. Dalsich minimalne 10 tam maj dalsi firmy. Celni nakladace a dalsi techniku nepocitam.
Uz vidim, jak ve 4 vsichni skoncej a daj to nabijet.
Vim jakej je ted problem presvedcit rozvodaky, ze potrebujem jednu pitomou pripojku na boudy. Tady by se jednalo o nasobne vic a uz vidim, jak nam tam stavej vlastni trafo, tahaj k nemu VN a po dokonceni stavby to zase balej.
-> David29 15.07.23 00:32:47: prosimte a kolik takovej spalovák bagru vydává zvuků, aby se podle toho nechalo orientovat? Když začne dělat, tak si přidá plyn a když se za dvě hodiny jde vychcat tak ho ubere. Přesně na to ti stačí to jedno pípnutí a nemusíš motor celej poslouchat v konstatních otáčkách.
Pokud se tedy bavíme o technice současnýho století, kdy motor slouží jen jako pohon hydročerpadla.
Mnohem větší komplikace to je pro výrobce bagru. Zatímco spalovák dělal kravál, tak nemuseli řešit různý pazvuky zbytku vozu. Jenže teď je ticho a najednou tady vrže loketka, tamhle občas zavibruje okno. Čímž se ta kvalita zpracování musí značně přesouvat do automotive standartů a nadále to prodražuje už tak drahý řešení.
Pokud se tedy bavíme o technice současnýho století, kdy motor slouží jen jako pohon hydročerpadla.
Mnohem větší komplikace to je pro výrobce bagru. Zatímco spalovák dělal kravál, tak nemuseli řešit různý pazvuky zbytku vozu. Jenže teď je ticho a najednou tady vrže loketka, tamhle občas zavibruje okno. Čímž se ta kvalita zpracování musí značně přesouvat do automotive standartů a nadále to prodražuje už tak drahý řešení.
-> David29 15.07.23 00:32:47: U prdele jim to může být, ale nakonec "já" (hodně zobecněně) jsem ten, kdo je platí. Takže zas tak u prdele ne 
A že zrovna ty se začneš ohánět pravidlama BOZP... holt nová doba asi
Věřím, že bezpečáci to zvládnou nějak vyřešit, aniž by kvůli tomu nafťák musel bafat a já se pořád zvládnu vyspat...

A že zrovna ty se začneš ohánět pravidlama BOZP... holt nová doba asi

-> dragon_cb_cz: Bagrák nic slyšet nepotřebuje - ten ví kam se bude hejbat. Bavím se o lidech okolo, kteří nemaj tušení co bagrák zamejšlí a už vůbec se nemůžou dívat za sebe
Každá pohybující věc má vydávat nějak zvuk - to je prostě základ BOZP.
Ty v provozu neděláš - nemáš ani tušení jak to funguje
A mimochodem - věř, že všem těm pracujícím je úplně u prdele, že ty se potřebuješ vyspat
-> StepaNoFUN: Za určitých podmínek určitě - já se bavím o práci, kde se pohybujou lidi a dle toho zvuku i dělaj, uhnou apod.
A nevím teda, jakou to má výdrž.. Jako pokud mi mix nebude na 100% fungovat cca 12h, je to k ničemu
Každá pohybující věc má vydávat nějak zvuk - to je prostě základ BOZP.
Ty v provozu neděláš - nemáš ani tušení jak to funguje
A mimochodem - věř, že všem těm pracujícím je úplně u prdele, že ty se potřebuješ vyspat

-> StepaNoFUN: Za určitých podmínek určitě - já se bavím o práci, kde se pohybujou lidi a dle toho zvuku i dělaj, uhnou apod.
A nevím teda, jakou to má výdrž.. Jako pokud mi mix nebude na 100% fungovat cca 12h, je to k ničemu
-> David29 14.07.23 23:27:53: Sorry jako, ale mně je upřímně řečeno úplně jedno, co si o tom myslí obsluha. Pro mě jakožto někoho, kdo to má poslouchat tam kde bydlí, je ta volba úplně jasná. Chci se vyspat. Zbytek si zařiďte. Já ve svojí práci si taky nevystačím se status quo z roku 1960 a musím se trochu posouvat. Pokud někdo k práci potřebuje brblání dieselu a bez něj se neobejde, tak je mi líto, ale jeho hodnota na pracovním trhu asi výhledově půjde dost do prdele.
A jako všude "důkaz praxí" - těm týpkům v Oslo zjevně tyhle věci u prdele, bagrák měl v uších sluchátka a dělal si svoje a žádná mrtvola se tam za celou dobu nekonala....
A jako všude "důkaz praxí" - těm týpkům v Oslo zjevně tyhle věci u prdele, bagrák měl v uších sluchátka a dělal si svoje a žádná mrtvola se tam za celou dobu nekonala....
-> David29: ja bych to az zase tak kriticky nehodnotil. Mam k tomu hromadu ale, nicmene to uz se mi touhle dobou nechce psat. Mozna zejtra.
Nicmene za urcitejch podminek si dokazu masiny na baterie predstavit.
Nicmene za urcitejch podminek si dokazu masiny na baterie predstavit.
-> dragon_cb_cz 14.07.23 18:04:38: Kolik už bylo přejetejch a zmrzačenejch lidí pracovním strojem, co dělá i kravál..
Tímhle začalo i pípání u návěsu, protože to byla klasika - kamion začal couvat, ale vzadu u návěsu ticho. Takže se zavedlo pípání
A zkus do tématu "Bagráci" se zeptat, co je lepší. Ono i podle samotnýho zvuku se jako spolupracovník orientuješ - já to třeba tak mám na pumpě:
Slyším že jdou otáčky nahoru, tak taky přidám plyn (nebo zastavuju, když slyším jak jdou otáčky dolu)
Když mám vedle sebe rameno, tak na zvuk reaguju tím, že očkávám pohyb ramene atd...
Takže ono je sice hezký, že "čumilové" maj ticho, ale pracovat s tím musí bejt na hovno. A říct "tak zavedem pípání" - za prvé pípá to až současně s pohybem (což je logický) a při jakkékoliv činnost to bude pípat stejně... A jestli si mám vybrat co chci poslouchat - tak radši motor
Však i na stavbě mi běhaj lopaty okolo auta - a jak přidám plyn, tak se rozutečou a uhnou..
Tímhle začalo i pípání u návěsu, protože to byla klasika - kamion začal couvat, ale vzadu u návěsu ticho. Takže se zavedlo pípání
A zkus do tématu "Bagráci" se zeptat, co je lepší. Ono i podle samotnýho zvuku se jako spolupracovník orientuješ - já to třeba tak mám na pumpě:
Slyším že jdou otáčky nahoru, tak taky přidám plyn (nebo zastavuju, když slyším jak jdou otáčky dolu)
Když mám vedle sebe rameno, tak na zvuk reaguju tím, že očkávám pohyb ramene atd...
Takže ono je sice hezký, že "čumilové" maj ticho, ale pracovat s tím musí bejt na hovno. A říct "tak zavedem pípání" - za prvé pípá to až současně s pohybem (což je logický) a při jakkékoliv činnost to bude pípat stejně... A jestli si mám vybrat co chci poslouchat - tak radši motor

Však i na stavbě mi běhaj lopaty okolo auta - a jak přidám plyn, tak se rozutečou a uhnou..
-> rsvancara 14.07.23 13:11:44: promin, ale pusobi na me jako nakej strejda, kterej to zna akorat z 30 let staryho favorita.
Tvl Liberec -> Hradec je 100km….
Tvl Liberec -> Hradec je 100km….
-> vhml 14.07.23 16:04:03: Přesně, dokud neškrtal o beton nebo něco podobnýho, tak skrz zavřený okno ani netušíš, že se venku něco děje...
-> dragon_cb_cz 14.07.23 15:54:30: kdepak, bagrovani neslysis. Jen motor a různý vrzání hydrauliky.
-> vhml 14.07.23 14:56:18: Ty jo, tak značku si nepamatuju
A spíš než jako "hlukový smog" jsem to myslel tak, že vlastně z domova člověk jiný než spalovací pohony pro tyhle stroje nezná, takže prostě má pocit, že to k nim patří a fakt mě nenapadlo, že by to mohlo být výrazně jinak. Vždycky jsem měl pocit, že ta samotná práce tvoří většinu toho hluku.... ani prd.

-> dragon_cb_cz 14.07.23 14:40:36: byly to alespoň Volva s pohonama z naší fabriky? 
Jak je ten zvuk spalováku pracovních strojů monotonni, tak ho rychle prestanes vnimat a vsimnes si toho prave hlavne az kdyz se to vypne. Ale hlukovej smog to proste je nezanedbatelnej.

Jak je ten zvuk spalováku pracovních strojů monotonni, tak ho rychle prestanes vnimat a vsimnes si toho prave hlavne az kdyz se to vypne. Ale hlukovej smog to proste je nezanedbatelnej.
-> Borderer 14.07.23 12:24:22: Jasně, proti tomu ani popel. Taky bych ale řekl, že svůj vliv na to má i skutečnost, že prostě nabídka těch elektrických aut podobné velikosti a užití zatím asi není nijak velká? Nemám přehled, tohle vůbec nesleduju.
Jinak už jsem to tu zmiňoval, ale teď jsem měl i možnost zažít - u toho kamaráda doma dělají komplet rekonstrukci ulice - inženýrské sítě atd. Veškerá mechanizace typu bagry atd je elektrická. A ten rozdíl v hlučnosti je enormní. Nikdy mě nenapadlo, jak velkou část hluku podobných strojů dělá ten motor, tak nějak to člověk bere, že to k nim patří. A vůbec... Tihle mohli pracovat kousek od otevřeného okna a dokud zrovna lžící neshraboval materiál z betonovýho podkladu, tak se dalo v klidu spát.
Jinak už jsem to tu zmiňoval, ale teď jsem měl i možnost zažít - u toho kamaráda doma dělají komplet rekonstrukci ulice - inženýrské sítě atd. Veškerá mechanizace typu bagry atd je elektrická. A ten rozdíl v hlučnosti je enormní. Nikdy mě nenapadlo, jak velkou část hluku podobných strojů dělá ten motor, tak nějak to člověk bere, že to k nim patří. A vůbec... Tihle mohli pracovat kousek od otevřeného okna a dokud zrovna lžící neshraboval materiál z betonovýho podkladu, tak se dalo v klidu spát.
-> Sita 14.07.23 12:07:33: Myslím, že v Norsku s jeho energetickým mixem to moc nedává smysl - ta sluneční elektřina by byla výrazně dražší než ta vodní, které mají přebytky. A asi to teda spíš dává smysl na místech, kde ty auta stojí dýl? Protože výkon toho panelu asi pro nějkaý rychlodobíjení nebude...
-> Borderer 13.07.23 07:38:46: Jako bych slyšel Kalinu (řas 3:46, který jen tlumočí co mu říkají sami majitelé EV) :)
-> dragon_cb_cz: To mělo bejt spíš lehké oboření proti tomu "kde jsou spalováky na vymření", protože osobně to považuju za nesmysl. Jinak ano, jezdíme střed a sever. Lidi daleko od sebe, nabíječky sem tam nějaká a ve škodovce sme si připadali jak v angličáku, protože každý druhý auto bylo čistokrevná Amerika. Na druhou stranu je to pak opravdu vzor, protože to jak je využívají dává smysl. Ve městě a po okolí jedeš na elektriku a když chceš někam dál, vezmeš si pořádný auto (v případě hybrida nastartuješ)....to bohužel eurosráčům v Bruselu nedochází.
-> dragon_cb_cz 10.07.23 23:41:41: trochu se divim, ze uz ty stanice rovnou nemaji vybudovany jako carporty s FVE na strese, ale asi by to zpozdovalo a zdrazovalo budovani. Btw, potkal jsi to tam nekde, pripadne cestou? Ja to vnimam jako super napad na vsechny parkoviste, ale v realu jsem to nikde zatim nevidel :D
-> Borderer 13.07.23 07:38:46: opustil, ale asi záleží kterým směrem jedeš. My byli na jihu a u pobřeží. Pokud jste byli spíš na severu nebo někde v horách, tak věřím, že je to tam jiné.
Což ale tak úplně nesouvisí s tou původní myšlenkou, ne? Důvody proč to tam tak je asi budou jiného rázu než nedostatek nabíječek na rušných dálničních tazích....
Což ale tak úplně nesouvisí s tou původní myšlenkou, ne? Důvody proč to tam tak je asi budou jiného rázu než nedostatek nabíječek na rušných dálničních tazích....
-> dragon_cb_cz: A opustil si ty hlavní tahy? V týhle zemi, "kde jsou spalováky na vymření" totiž potkáš elektromobil hlavně ve velkých městech a jejich okolí (což dává smysl). Na venkově dál vévodí RAMy a podobný obrovský pick-upy. Během týdne sme tam potkali jedinou Teslu.
-> StepaNoFUN: ty neco platis za to, ze musis tankovat na benzince ?
EV nemusi videt rychlonabijecku klidne celej zivot.
A nemel by to spis platit provozovatel nabijeci stanice a to zhohlednit v cene nabijeni ?
Docela by me zajimalo, jak to resi seversky zeme, kde ta hustota zalidneni je nic moc a presto v kazdy prdeli je rychlonabijecka, nebo rovnou hub rychlonabijecek. Kdyby to byl takovy problem, tak uz na autoforum je napsano, jak to bylo strasne drahy a kdo to zaplatil, kvuli te zle elektromobilite.
Jak se tu psalo, podstatne vetsi problem bude zmena zdroju elektriny… to je zmena, ktera je proste nevyhnutelna.
Transformace distribuce a zdroju proste musi prijit a neco k ji k tomu donuti, nemuze byt vse pri starem, protoze to je lepsi (ale hlavne z duvodu, ze se s tim nemusi nic delat).
Trosku mi to pripomina dobu okolo 2011, kdyz jsem tu pdal o vstrikovani s jednotkou ve skodovce a taky to byla cerna draha magie.
EV nemusi videt rychlonabijecku klidne celej zivot.
A nemel by to spis platit provozovatel nabijeci stanice a to zhohlednit v cene nabijeni ?
Docela by me zajimalo, jak to resi seversky zeme, kde ta hustota zalidneni je nic moc a presto v kazdy prdeli je rychlonabijecka, nebo rovnou hub rychlonabijecek. Kdyby to byl takovy problem, tak uz na autoforum je napsano, jak to bylo strasne drahy a kdo to zaplatil, kvuli te zle elektromobilite.
Jak se tu psalo, podstatne vetsi problem bude zmena zdroju elektriny… to je zmena, ktera je proste nevyhnutelna.
Transformace distribuce a zdroju proste musi prijit a neco k ji k tomu donuti, nemuze byt vse pri starem, protoze to je lepsi (ale hlavne z duvodu, ze se s tim nemusi nic delat).
Trosku mi to pripomina dobu okolo 2011, kdyz jsem tu pdal o vstrikovani s jednotkou ve skodovce a taky to byla cerna draha magie.
-> StepaNoFUN 11.07.23 18:29:51: Těch 750 Kč asi distribuci bude platit spíš provozovatel nabíjecí stanice, ne? 

-> palinator: Toho co píšeš, jsem si vědom. Nicméně ta odbočka/linka 110kV něco stojí, trafo něco stojí, transformační ztráty něco stojej a rezervovanej příkon taky.
A kdo to ve finále zaplatí? Jsou 2 možnosti. Buď majitelé EV (který budou chtít mít rezervovanej příkon 125kW v každý prdeli ideálně jen pro sebe), nebo nakonec my všichni.
Ono když to vezmu, tak je to stejný jako odběr. 125kW při 400V je cca 300A, budu počítat tedy 3x100A => momentální platba za "jistič" 3x100A pro elektromobilitu je 750,- Kč/měsíc.
Takže každej, kdo bude mít elektromobil, bude i když najede 0km, nebo bude nabíjet jen doma z běžnýho příkonu, kterej si doma platí (ale bude chtít mít možnst "tankovat" kdekoli), bude platit 750,- Kč měsíčně Distribuci?
A kdo to ve finále zaplatí? Jsou 2 možnosti. Buď majitelé EV (který budou chtít mít rezervovanej příkon 125kW v každý prdeli ideálně jen pro sebe), nebo nakonec my všichni.
Ono když to vezmu, tak je to stejný jako odběr. 125kW při 400V je cca 300A, budu počítat tedy 3x100A => momentální platba za "jistič" 3x100A pro elektromobilitu je 750,- Kč/měsíc.
Takže každej, kdo bude mít elektromobil, bude i když najede 0km, nebo bude nabíjet jen doma z běžnýho příkonu, kterej si doma platí (ale bude chtít mít možnst "tankovat" kdekoli), bude platit 750,- Kč měsíčně Distribuci?
-> pavucina 11.07.23 14:27:05: Za celou dobu jsem nepotkal jedinou plnou nabíječku, max tak z půlky a většinou ani to ne. Takže pokud se to nenechá totálně vyhnít, tak problém fakt nečekám.
-> StepaNoFUN:
Tak tu a tam nějakou linku ZVN/VVN/VN to bude chtít posílit. Nakonec, posiluje se to od doby co je přenosovka přenosovkou a distribuce distribucí. Bude to sice trochu závislý na geografii, ale jinak celkem řešitelný. Když se někde elektrifikuje trať, kde si mašina v klidu cucne 8 MW, obvykle s tím nejsou větší problémy, než postavit dvoulinkové vedení 110 kV z nejbližší rozvodny, případně udělat odbočku. Pravdou je, že u trakce se počítá s nějakým trvalým, hodinovým a špičkovým výkonem - ta mašina na 8 MW zcela jistě nepojede dýl než jednotky minut a i kdyby jela, tak velmi pravděpodobně brzy začne odebírat na sousední měnírně.
U nabíječek je to horší. Tam to plným výkonem dokáže valit dost dlouho a běžné třífázové prodlužováky po hodině nabíjení hřejou solidně - a to se těch 16 A v mém případě bere jen ze dvou fází. 
Myslím, že investičně bude náročnější přizpůsobit síť fotovoltaikám a hlavně zahraničním tranzitům, ono potahat z Německa další 2 GW by nebyl vůbec žádnej problém (a bylo by to samozřejmě žádoucí), jen k tomu chybí vedení.
Platba za jistič se asi bude zvedat z toho důvodu, že existuje riziko stále většího cílení spotřeby a nemožnosti cílit výrobu z FVE. Spotřebitelé budou stále více motivováni skrze spotové tarify, spotřebovávat elektřinu v určitý čas, kdy je určitá nadvýroba, mimo toto okno bude elektřina stále dražší. Upozadí se tedy zájmy distribuce a přenosovky (která chtěla, aby odběr byl co možná nejrovnoměrněji během dne rozložen) a spotřebovávat se bude více tehdy, kdy se více vyrábí (kde je tlak na cenu směrem dolů). Uhelce bylo jedno, jestli elektřinu pro bojler vyrobí ráno nebo večer.
Každopádně si myslím, že vzhledem k rychlosti elektrifikace naší dopravy, tohle nebude problém rychleji, než se přenosovka a distribuce posílí. S FVE si už tak jistej nejsem.
Tak tu a tam nějakou linku ZVN/VVN/VN to bude chtít posílit. Nakonec, posiluje se to od doby co je přenosovka přenosovkou a distribuce distribucí. Bude to sice trochu závislý na geografii, ale jinak celkem řešitelný. Když se někde elektrifikuje trať, kde si mašina v klidu cucne 8 MW, obvykle s tím nejsou větší problémy, než postavit dvoulinkové vedení 110 kV z nejbližší rozvodny, případně udělat odbočku. Pravdou je, že u trakce se počítá s nějakým trvalým, hodinovým a špičkovým výkonem - ta mašina na 8 MW zcela jistě nepojede dýl než jednotky minut a i kdyby jela, tak velmi pravděpodobně brzy začne odebírat na sousední měnírně.


Myslím, že investičně bude náročnější přizpůsobit síť fotovoltaikám a hlavně zahraničním tranzitům, ono potahat z Německa další 2 GW by nebyl vůbec žádnej problém (a bylo by to samozřejmě žádoucí), jen k tomu chybí vedení.
Platba za jistič se asi bude zvedat z toho důvodu, že existuje riziko stále většího cílení spotřeby a nemožnosti cílit výrobu z FVE. Spotřebitelé budou stále více motivováni skrze spotové tarify, spotřebovávat elektřinu v určitý čas, kdy je určitá nadvýroba, mimo toto okno bude elektřina stále dražší. Upozadí se tedy zájmy distribuce a přenosovky (která chtěla, aby odběr byl co možná nejrovnoměrněji během dne rozložen) a spotřebovávat se bude více tehdy, kdy se více vyrábí (kde je tlak na cenu směrem dolů). Uhelce bylo jedno, jestli elektřinu pro bojler vyrobí ráno nebo večer.
Každopádně si myslím, že vzhledem k rychlosti elektrifikace naší dopravy, tohle nebude problém rychleji, než se přenosovka a distribuce posílí. S FVE si už tak jistej nejsem.
-> pavucina: Tak ono nejde snad ani o výstavbu těch stanic jako takovejch, ale o to aby to dala přenosová soustava. Ta nabíječka je jen koncovej článek. Musej to dát rozvodny a musej se k tomu postavit trafa...
Čož je docela prdel v době, kdy se bojuje za to, že chtěj zpoplatnit rezervovanej příkon docela šílenou částkou. Takže na baráky si budem dávat ideálně 16tky jističe a nabíječky nebude stačit 300A..
Čož je docela prdel v době, kdy se bojuje za to, že chtěj zpoplatnit rezervovanej příkon docela šílenou částkou. Takže na baráky si budem dávat ideálně 16tky jističe a nabíječky nebude stačit 300A..