-> minno 26.02.20 16:42:34: To záleží od volby příslušenství, které na to budeš montovat. Při montáži na T-drážku by ti ta nízká výška neměla vadit, spíš naopak.
Tyče bych bral hliníkové. Jednak ocelové většinou bývají jen hranaté, zatímco hliníkové mají aerodynamičtější tvar. Z toho plyne nižší spotřeba a nižší hluk. Při montáži je manipulace s hliníkovou taky daleko příjemnější. A v neposlední řadě - jakmile se na té ocelové poruší ten ochraný plastový povlak, tak začne korodovat. A speciálně při montáži na objímku se poruší téměř tutově.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> dragon_cb_cz: OK.
Otázka skôr je, či brať ten pekný nízkoprofilák, alebo ten škaredý vysoký :)
Prípadne či brať oceľové tyče, alebo hliníkové.
Otázka skôr je, či brať ten pekný nízkoprofilák, alebo ten škaredý vysoký :)
Prípadne či brať oceľové tyče, alebo hliníkové.
-> minno 26.02.20 16:28:34: Neříkám, že je to Menabo vyloženě špatné - já to nechtěl používat moc intenzivně a sehnal jsem nerozbalený za 900 Kč. V balení chyběla jedna plastová koncovka, tu jsem koupil za 25 Kč samostatně. Ale v porovnání třeba s Thule co jsem měl na Hondu tak to prostě bylo vidět, že se šetřilo. V tomhle souhlas s -> suri 26.02.20 16:29:56: , je to dost sázka na jistotu.
-> minno: potom je Thule jasná voľba
-> suri: No tak niektorí ľudia nechcú dať ani 20 eur za nové brzdové platničky, keď už ich treba vymeniť... Takže to ja neriešim a radšej si priplatím za niečo, s čím budem potom spokojný a v týchto veciach som asi prehnane náročný :)
-> minno 26.02.20 16:18:32: Levné nosiče občas mají prý ty tyče dost sračkové a při uchycení za T-šroub do drážky se "vyžvejkávaj".
Ale nevím, jestli to není jen urban legend - měl jsem Menabo Brio, což je fakt celkem levný, a odvezl jsem na něm (v Thule nosiči kol) i mámy elektrokolo, který už bylo váhově vlastně za limitem toho nosiče kola. Na příčníku žádná stopa...
Že to přečuhuje bych neřešil, pokud to neplánuješ na střeše nechávat dlouhodobě. Spíš si někde vyzkoušej montážní mechanismus atd - u těch levnějších to je občas dost "fórový". To Menabo nevyjímaje... Thule je v tomhle relativní jistota.
Ale nevím, jestli to není jen urban legend - měl jsem Menabo Brio, což je fakt celkem levný, a odvezl jsem na něm (v Thule nosiči kol) i mámy elektrokolo, který už bylo váhově vlastně za limitem toho nosiče kola. Na příčníku žádná stopa...
Že to přečuhuje bych neřešil, pokud to neplánuješ na střeše nechávat dlouhodobě. Spíš si někde vyzkoušej montážní mechanismus atd - u těch levnějších to je občas dost "fórový". To Menabo nevyjímaje... Thule je v tomhle relativní jistota.
-> minno: záleží čo ideš voziť , nevýhoda nízkeho môže byť to že je proste nízky a niektoré tie klieštiny čo držia box nevedia obísť tak aby sa nedotkli strechy ... ale 260eur nechcú ľudia dať ani do nového auta takže by som šiel do prvej varianty ktorá ničomu vadiť nebude ... dobré nosiče sú ATERA ale na puňťo to nevidím u môjho dodávateľa
Neviem sa rozhodnúť, aký strešný nosič kúpiť na Punto (a k nemu nosič na bicykel - ten teraz neriešim).
Uchytenie bude cez vstavané fixpoint-y v karosérii.
Možnosti sú:
1. obyčajná univerzálna "sračka", nepáči sa mi, že priečniky vytŕčajú až za pätky a sú "meter" nad strechou :)
Napr.:
www.autonosice.sk/stresny -nosic/.../green-valley-15 6607-156500-204_7842
Prípadne ešte lacnejší s oceľovými tyčami.
Výhoda je cena.
2. Páči sa mi nízkoprofilový nosič s uzavretými pätkami, tyče nevytŕčajú a vyzerá to omnoho lepšie.
Ale stojí megadosť.
www.autorelax.sk/thule-st resny-nosic-th3110-9594-wi ngbar-edge
Nejaké odporúčania, skúsenosti? Nebude ma ten nízkoprofilový limitovať? Tá nižšia medzera medzi strechou a tyčami...
Uchytenie bude cez vstavané fixpoint-y v karosérii.
Možnosti sú:
1. obyčajná univerzálna "sračka", nepáči sa mi, že priečniky vytŕčajú až za pätky a sú "meter" nad strechou :)
Napr.:
www.autonosice.sk/stresny -nosic/.../green-valley-15 6607-156500-204_7842
Prípadne ešte lacnejší s oceľovými tyčami.
Výhoda je cena.
2. Páči sa mi nízkoprofilový nosič s uzavretými pätkami, tyče nevytŕčajú a vyzerá to omnoho lepšie.
Ale stojí megadosť.
www.autorelax.sk/thule-st resny-nosic-th3110-9594-wi ngbar-edge
Nejaké odporúčania, skúsenosti? Nebude ma ten nízkoprofilový limitovať? Tá nižšia medzera medzi strechou a tyčami...
-> minno: to nie je náplasť ale obojstranná páska a funguje to na 100% , prilepí platničku o držiak a je to ticho ... máme to v koncerne na tých sprostých TRW brzdách /hold sa nepoučili pri Felicii/ a toto funguje ... vyskúšaj
-> suri: To si nemyslím. Platničky majú na sebe náplasť na zadnej strane už z výroby. A ono to aj tak hrkoce o kotúč, keď je tam trochu vôľa. Aj na škodovke mi to občas zahrká a tiež mám platničky s náplasťou.
To ale nie je hlavný problém.
Na fiatke to hrkotalo na tomto čape, trochu voľnejšie platničky len umocňovali hrkot strmeňa v tom čape. Pozriem sa, či sa nevyrába abnormálny rozmer toho čapu.
To ale nie je hlavný problém.
Na fiatke to hrkotalo na tomto čape, trochu voľnejšie platničky len umocňovali hrkot strmeňa v tom čape. Pozriem sa, či sa nevyrába abnormálny rozmer toho čapu.
-> minno: 4G0615359 A je ticho
-> minno 27.01.20 15:19:53: Tak nakoniec sa zdá, že rachot od PP kolesa mala na svedomí len blbá brzda
Vôľa strmeňa v jeho spodnom zaisťovacom čapíku a k tomu trochu vôľa v platničkách a celé to od toho dosť hrkotalo. Zatlačil som trochu piestik, aby sa po zošliapnutí brzdy platničky trochu inak vymedzili a zatiaľ je ticho.

-> Jirik_Tuňák1983: asi tak.
-> dragon_cb_cz 28.01.20 09:39:13: Nejsou. Ale otázkou je, kde je má koupit. Páč v autorizovaném servisu je to raketa.
-> minno: Origo? Fiat origo díly myslím nejsou nijak strašně drahé.
Ak by som potreboval vymeniť spodné ramená (spodný guľoý čap je súčasťou ramena), prípadne čapy riadenia, akú značku kúpiť, aby ma to prežilo? :) Radšej si priplatím, ako to meniť čo rok.
Origo drží už cca 100 tkm.
Tiež Lemforder? Čo som pozeral, tak vo všetkom to vychádza tak najdrahšie.
Origo drží už cca 100 tkm.
Tiež Lemforder? Čo som pozeral, tak vo všetkom to vychádza tak najdrahšie.
-> minno: nj SKF
-> minno 13.01.20 12:20:06:
Tak som vymenil to PP horné uloženie na Punte, dal som tam Lemförder. Staré SKF ložisko s 18 tis. km je značne KO = rozhégané do všetkých strán.
Ale drngoce to z pravej strany aj tak stále
Takže asi spodné rameno s čapom / čap riadenia. musím to pozrieť.
Tak som vymenil to PP horné uloženie na Punte, dal som tam Lemförder. Staré SKF ložisko s 18 tis. km je značne KO = rozhégané do všetkých strán.
Ale drngoce to z pravej strany aj tak stále

-> palinator: keď ste s tým začali ... tyčky stabíku nové a búcha to viac ako to búchalo a v servise sa vyjadrili že nevedia čo s tým ....
-> Borderer 16.01.20 08:44:37: Člověče, měl bych pár protipříkladů 

-> Jarda:
Povoluje, protože to očividně někdo neutáh. Asi jako když jsem přivez OIII TSI po výměně spojky a na třech místech jsem musel docvakávat vedení stlačenýho vzduchu, protože to pískalo jako kdyby to mělo rozedmu.
Povoluje, protože to očividně někdo neutáh. Asi jako když jsem přivez OIII TSI po výměně spojky a na třech místech jsem musel docvakávat vedení stlačenýho vzduchu, protože to pískalo jako kdyby to mělo rozedmu.
-> palinator 16.01.20 08:08:06: jezis, nepis tady, ze se neco povoluje na ovci, ja za to tady uz dostal kartac
jinak na naftovej drzi porad ty, se kteryma se to auto koupilo
-> minno 16.01.20 07:56:15: ja ne na povrchu, ale total praskle
a boucha... povrchovy vzhledovy detaily fakt nehodlam resit :)

-> minno 16.01.20 07:56:15: ja ne na povrchu, ale total praskle

-> palinator: Ten kdo se o auta zajímá a tvrdí, že se o něj starat bude jen v nejnutnějším, tak vždycky vědomě či nevědomě lže. 

-> palinator: vieš že toto ja nerátam , by som sa zbláznil , už takto je toho dosť ...
-> suri:
Jj, taky mě to loni vyšlo asi na 30 Kč/km.
Jj, taky mě to loni vyšlo asi na 30 Kč/km.

-> palinator: ty do toho tiež pcháš peňazí
-> suri:
Jak řikám, tohle mi udělali na dílně protože to dělali po koupi s rozvodama a tak. Nevim co tam dali. Zanedlouho budu dělat spojku, protože Alenka.
Jak řikám, tohle mi udělali na dílně protože to dělali po koupi s rozvodama a tak. Nevim co tam dali. Zanedlouho budu dělat spojku, protože Alenka.

-> palinator: buď rád , tam na OI je výhoda že ak máš peniaze tak ešte všetko zoženieš v normálnej kvalite
-> suri:
Já vim kokot, já s tim nic víc nedělal, jen jsem to utáh a šel od toho, nic netluče.
Já vim kokot, já s tim nic víc nedělal, jen jsem to utáh a šel od toho, nic netluče.

-> palinator: bodnúť ju tam ... silenbloky si dal originál správneho priemeru a máš aj správne strmene ? tie v strede vybraté ? stabilizátor ok ? tie plastové blbosti čo vymedzujú chod do strán máš ?
-> suri 15.01.20 22:44:07:
Já mám skoro 2 roky vyměněný gumy stabilizátoru na OI a teď jsem to musel řešit znova. Buchotalo to tak nějak náhodně, ale dost hnusně. Byl skoro úplně povolenej ten třmínek, co tu gumu drží. Mimochodem, jakej je postup na to, to rozdělat a zase složit? Měl jsem ojebanej závit, tak jsem to chtěl trochu přeříznout, samozřejmě mi spadla matka do nápravnice
S druhou jsem to už zkoušet nechtěl, tak jsem musel oboustrankou přilepit matku na špičku klíče a opatrně chytat závit. Kokotina, ani normální stranovej klíč se tam nevejde, aby matka dosáhla na díru.
Já mám skoro 2 roky vyměněný gumy stabilizátoru na OI a teď jsem to musel řešit znova. Buchotalo to tak nějak náhodně, ale dost hnusně. Byl skoro úplně povolenej ten třmínek, co tu gumu drží. Mimochodem, jakej je postup na to, to rozdělat a zase složit? Měl jsem ojebanej závit, tak jsem to chtěl trochu přeříznout, samozřejmě mi spadla matka do nápravnice

-> Jarda: mne by sa zišiel možno nový stabík , tento je dáky divoký a zodratý -> minno: toto moje praská , ale ja tu mám len v obci tri retardéry a cestou do roboty ešte dva , takže si môžeš tam aj rúrky zavariť a vytrepeš ich ... skôr bude na čase kúpiť nejaký novší vehikel , lebo toto sa rozpadá a nie je z čoho robiť
-> suri: KO v zmysle, že to búcha, robí neplechu, alebo KO že len gumky trochu na povrchu popraskané?
-> suri 16.01.20 07:29:34: ja ty silenty bral z AMD, nevydrzi to nic :( ale mozna jsem nekde videl, ze nekdo dela polyuretany...
-> Jarda: jj mám ABS
-> suri 15.01.20 22:44:07: to stejne :( ale ja u 1.6, ty mas u 1.3?

-> minno: rok ... ja som menil v marci na Felicii uloženie stabilizátora a už je KO
-> suri: keď vymením, poviem
Ok to bude, len zas ako dlho...

Ok to bude, len zas ako dlho...
-> minno: nevyzerá že by tomu niečo bolo , po výmene OK?
-> minno 15.01.20 20:24:44: To je tintítko.
Karkule tam má větší krávu, aj Cromaňonec. Masakr je to na Volvo, to je soustava. Ale tam má pružina průměr kanálové skruže, takže asi proto. 


-> minno: nj, ty hujdy nase, ted jsem todle kupoval na feldu, polskej maxgear za 40,-kc :) (ta znacka mi zatim na vsem drzi) a na octu asi budu muset taky... stejne mi zas na STK rekne, ze je vse OK, uz me s tim serou, na sluzebni O2 boucha vsude vsechno a na STK napsali jen povrchova koroze budky, jinak bez zavad

Pod tým plastovým / plechovým obalom to chodí medzi dvoma kovovými platňami.
A deštrukčne otvorené staré ložisko neznámej značky (vľavo jedno celé ložisko, vpravo druhé rozobraté).
Ložisko tam je Rollax Germany. Počujem prvýkrát o takej značke, ale našiel som v jednom fóre, že sa také dávalo origo z výroby? Ktovie. Snáď to bude OK. Má celoplastový obal, čo vo mne trochu vzbudilo obavy (SKF malo zvonku plech), ale po rozobratí jedného starého ložiska som zistil, že ten obal nemá žiadnu funkciu, takže asi OK.