Som tu zas ale rozpútal debatu :-)
Ja neviem, čo furt všetci stále máte s tými automatmi a neviem akými blbými zaškatuľkovanými teóriami, že klíma musí byť zapnutá nonstop, a jedine Auto režim a celoročne nastavená jedna hodnota teploty (ako sa tu nedávno pretláčala táto teória) + že už si človek ani okno v aute nemôže otvoriť a podobné hlúpe kecy... Že človeka pomaly zhodíte pod čiernu zem za to, že si dovolí otvoriť okno.
Nie je "čerstvý vzduch" ako čerstvý vzduch. Čo je na tom, že to mám rád občas aj trochu do prievanu, aj trochu cítiť "život" z vonku (vzduch, zvuk okolia) a nebyť vždy len uzavretý v robotizovanom systéme s "umelým" klímovým vzduchom?
Či sa ideme posrať teraz všetci, že niekto u auta s klímou otvorí okno?
Systémy používam ako mi vyhovuje.
Podľa trasy, počasia a nálady je to niekedy klíma, niekedy len pootvorené okno, inokedy nič.
A áno, ako už Milan správne napísal, klímu sa snažím vypínať určitý čas pred vypnutím motora, aby sa stihol vysušiť výparník. Naopak po zapnutí klímy nechám chvíľu prevetrať s otvorenými oknami a až potom zatváram.
Och, a áno, občas aj v lete kúrenie naplno a do toho otvorené okno! Bič na mňa, za mrhanie energiami!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Syny 18.07.25 21:00:36: Máme na to v práci pistoli s tryskou. Něco jako na dutiny. U mě přes filtr přímo na vyparník. Od O3 vycvaknout větrák a tudy. Stejný u Tebe. Plus tam hodím občas ozonovač.
-> Milan 136 18.07.25 18:56:40: Jak ji cistis? Sprejem a skrz filtr?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.07.25 20:20:24: Pokud nikdy nevypínáš motor, tak ano.
Pokud ale běží klima do poslední chvíle běhu motoru, tak po vypnutí máš totálně mokrej výparník a ten právě plesniví. Kdežto když tu klimu vypneš nějakou dobu před koncem jízdy, tak se může vyparník vysušit a je to zdravé i pro Tebe, když nevystoupíš ze zimy do vedra.
Pokud ale běží klima do poslední chvíle běhu motoru, tak po vypnutí máš totálně mokrej výparník a ten právě plesniví. Kdežto když tu klimu vypneš nějakou dobu před koncem jízdy, tak se může vyparník vysušit a je to zdravé i pro Tebe, když nevystoupíš ze zimy do vedra.
Nevim no, u sluzebaku jsem klimu zapnul a uz nikdy nevypnul
V PKV mi nefunguje teda
Kdyz jede furt, tak prave neplesnivi... Horsi je, kdyz se zapne po pul roce.


Já si taky často otvírám okno. Provětrá to daleko lépe a rychleji než větrák. Klimu čistím i několikrát za sezónu, filtr každý rok nový. AC zapínám když potřebuju chladit, nebo sušit sklo. Pořád to nechci mít zapnutý, vadí mi ten suchý vzduch.
-> Syny: na ja, ale to by ta klima musela byt aspon dvakrat za sezonu vycistena, inak to smrdi jak vysavac od starej mamy...



-> palinator 18.07.25 16:16:05: někdo,hold vyznává tradiční hodnoty....
-> minno 17.07.25 10:29:13: Pokud nemas zapnutou vnitrni cirkulaci vzduchu, tak jak klima brani pristupu cerstvyho vzduchu? Vzdyt te do interieru jde, jen pres klimu.
-> minno 17.07.25 10:29:13:
K smrti se děsím, až budeme mít v baráku rekuperaci, že bude žena otvírat okna kvůli "čerstvýmu vzduchu...
K smrti se děsím, až budeme mít v baráku rekuperaci, že bude žena otvírat okna kvůli "čerstvýmu vzduchu...
-> charon: to nejdůležitější jsem zapomněl - zhoršený výhled z auta. To mně vadilo nejvíc
-> minno: Práve som zložil z felicie číre ofuky,chceš to?

-> charon 18.07.25 06:15:45: Číre ofuky sa snáď ani nerobia. Videl som vždy (aj na eshopoch) len zatmavené. Ale aj ja by som privítal číre viac.
-> Nwkt 17.07.25 16:04:43: To by teda aj mňa zaujímalo, prečo klímu nemám vypínať, keď tam je na to tlačidlo
Klímu si zapínam len vtedy, keď to potrebujem.

-> StepaNoFUN: To se týká spíš automatických klimatizací. Proč, to nevím, ale taky mi to bylo řečeno. Jak u služebního, tak při koupi vlastního. 

Ty jo, já ofuky fozil na favo roky, dal si je tam tata. Byly na autě snad 15 let celkově, popraskaný nebyly, ale to auto byl dlouho garážované. A měl teda zatmavený, osobně bych byl spíš pro čiré, ta tmavá v npoci hrozně rozšiřuje A sloupek. Docela se mi po nich stejska. za mě je největši výhoda, že když máš pootevřené okénko za deště, tak dovnitř nekape. A když je zima, tak tolik netáhně, jen příjemně větrá. Ale já v autě kouřim (sice jen elektronky, ale co už ...), takže mám okýnko pootevřené skoro pořád. Co se týče hlučnosti, tak bych řekl, e to rozdíl moc není - při malé škvíře o fous lepší, při velké možná o fous hlučnější, uplně otevřené okno je jedno řekl bych ...
tyjo, já klimu nezapinam, nebo nepoužívám.. max když třeba jedem daleko mulťákem a na dvou autech mám ofuky. a vetram si oknama a nechávám pootevrena okna přes den i noc a pod ofuky neprší.
-> Tomaso435: taky nepíšu, že se tvoří námraza pod nimi.
-> Nwkt 17.07.25 16:04:43: Duvod, proc klimu nevypunat? Kdyz je venku 18-20°, tak mi naprosto nedava smysl vzduch chladit a ohrivat zaroven...
-> minno: Klimu nikdy nevypínej, ani s otevřeným oknem. Jinak ofuky jsou pro dnešní auta nesmysl
-> MATTESS: nj, mi tá formulácia akosi nedávala zmysel :)
S klímou + otvorené okná nejazdím ani ja. Klímu normálne používam, ale sú situácie (v závislosti od počasia / nálady atď.), kedy sa rád povozím len tak s pootvoreným oknom. Mám rád čerstvý vzduch a aj zvuk okolia.
-> Tomaso435: Asi to vyskúšam a uvidím. Vyhodiť sa to dá vždy.
S klímou + otvorené okná nejazdím ani ja. Klímu normálne používam, ale sú situácie (v závislosti od počasia / nálady atď.), kedy sa rád povozím len tak s pootvoreným oknom. Mám rád čerstvý vzduch a aj zvuk okolia.
-> Tomaso435: Asi to vyskúšam a uvidím. Vyhodiť sa to dá vždy.
-> darklord 17.07.25 10:47:52: ja teda větrám furt.. nenávidím ten jasně daný rozvod vzduchu co Ti buď fouká do xichtu ofukem na sklo díky tomu že sedím tak jak sedím, nebo celkově na mě, od čeho hnedka nastydnu, nebo na nohy a to je celkem nepříjemný v letní obuvy.
-> minno 17.07.25 10:29:13: normálně si je kup. Mám je na všech autech. Žádný námraze to rozhodně nevadí už jenom proto že pod nimi se žádná netvoří a pokud jde o ometání celého auta nějakým velkém koštětem tak se tomu plastu prostě vůbec nic nestane. Jenom za nějakých 10 15 let musíš počítat s tím že budou v plastu vidět podobné trhlinky jako v předních plastových světlech a bude to víceméně na výměnu protože skrze to bude strašně špatně vidět.
-> minno 17.07.25 10:29:13: normálně si je kup. Mám je na všech autech. Žádný námraze to rozhodně nevadí už jenom proto že pod nimi se žádná netvoří a pokud jde o ometání celého auta nějakým velkém koštětem tak se tomu plastu prostě vůbec nic nestane. Jenom za nějakých 10 15 let musíš počítat s tím že budou v plastu vidět podobné trhlinky jako v předních plastových světlech a bude to víceméně na výměnu protože skrze to bude strašně špatně vidět.
-> minno: přesně jak vysvětluje -> U-Geen: Napsall jsem to trochu komplikovaně

-> minno: ne, pise ze s klimou nejezdi se stazenymi okny vubec, ne ze s klimou nejezdi a se stazenymi okny vubec :-)
-> darklord: píše, že s klimou nejezdí
-> minno: nejazdi so stiahnutymi oknami pretoze ma klimu, ako kazdy iny 

-> MATTESS: Dík sa skúsenosti. No, s tou námrazou to je asi fakt, ma nenapadlo.
A ako prosím ťa znášaš vysoké teploty v aute / dusno, bez klímy a bez okien?
A ako prosím ťa znášaš vysoké teploty v aute / dusno, bez klímy a bez okien?

-> minno: jeden čas jsem je měl na Fabii a to jen díky poukázce ze srazu. Na autě byly asi 2 roky, na zimu jsem je sundal. Vadily mi při odstraňování námrazy z oken. Co si pamatuju, pokud bylo okno staženo jen trochu (méně než šířka deflektoru), byl poměrně klid. Při více staženém nebyl rozdíl s/bez. Osobně se mi to na autě nelíbí. A s klimou nejezdím s staženými okny vůbec
-> minno: obavam sa ze tuto zvrhlost snad uz dneska na normalnych autach s klimatizaciou nikto nepouziva 

Nemátie niekto skúsenosti s deflektormi na oknách dverí u G7, alebo podobnom aute?
Výhody / nevýhody?
Rád by som trochu eliminoval hlučnosť od vetra pri pootvorenom okne predných dverí.
(rád jazdím s pootvoreným oknom - čerstvý vzduch).
Má to zmysel na takýto účel?
Nebude to pri zavretom okne naopak hlučnejšie od vetra?
Výhody / nevýhody?
Rád by som trochu eliminoval hlučnosť od vetra pri pootvorenom okne predných dverí.
(rád jazdím s pootvoreným oknom - čerstvý vzduch).
Má to zmysel na takýto účel?
Nebude to pri zavretom okne naopak hlučnejšie od vetra?
325 koní pouze na předek, už je celkem dost.
www.novinky.cz/clanek/aut o-vw-golf-gti-prijizdi-v-h istoricky-nejvykonnejsi-ve rzi-40526945
www.novinky.cz/clanek/aut o-vw-golf-gti-prijizdi-v-h istoricky-nejvykonnejsi-ve rzi-40526945
-> Pavel P@nkáč 12.06.25 17:42:59: V tom prípade to budú naozaj detonácie a zameral by som sa na tú chybu snímača klepania. Na skúšku skús natankovať 100 oktán, čo to povie.
-> minno: je to ted auto dovezené z D. tak nevím kdy to začalo, dělá to vždy když je méně ot. asi pod těch 1500 a motor se dostane do lehké zátěže, jak se motor trochu více roztočí tak to prestane, čerpadlo to není.....
vím že to nejsou žádné provozní ot že je to lehce podtočený motor ale normální to není, na dvojku na trojku než se trochu auto rozjede když jedeš klidně to na vteřinku dvě tři zarachotí.
vím že to nejsou žádné provozní ot že je to lehce podtočený motor ale normální to není, na dvojku na trojku než se trochu auto rozjede když jedeš klidně to na vteřinku dvě tři zarachotí.
-> Pavel P@nkáč: Zvuk, ktorý riešiš, tam predtým nebol a teraz sa objavil?
Nebude to len zvuk od palivového čerpadla?
Ten zvuk tam je vždy, alebo len sporadicky?
Čo sa týka detonácií, tie sa vyskytujú obvykle len pri záťaži, resp. v určitom režime záťaže, čiže pri jazde dole kopcom by to detonovať nemalo.
Chybu vymaž a sleduj, či sa objaví znova.
Nebude to len zvuk od palivového čerpadla?
Ten zvuk tam je vždy, alebo len sporadicky?
Čo sa týka detonácií, tie sa vyskytujú obvykle len pri záťaži, resp. v určitom režime záťaže, čiže pri jazde dole kopcom by to detonovať nemalo.
Chybu vymaž a sleduj, či sa objaví znova.
Nemáte někdo zkušenost u golfa VII 1,2Tsi 63Kw (rozvod řemenem - CJZB) mě při malých ot. cca 1500 celkem nahlas asi detonuje v motoru. jinak jede normálně, nějaká chyba tam byla ale nic sem nenašel o tom...
Ale dvakrát úplně stejné místo stejného kabelu
Ale ano, MQB. U eRka mi nikdo nikdy nic nepřekousal 


-> kpt.Budha: To je "normální" u aut MQB platformy a novější. Hlavně jim chutnají hadičky kolem filtru sání a kabely kolem čidel NOx apod.
-> kpt.Budha: Posledních cca 20? let platí nějaká ekosměrnice, že výrobci vozidel musejí určitou část auta dělat z "přírodních" rozložitelných materiálů.
Proč si výrobci vybrali zrovna izolace vodičů (i VN zapalovacích kabelů) a materiály na bázi soji a kukuřice, které kunám chutnají, to netuším - možná náhoda, možná záměr...
Proč si výrobci vybrali zrovna izolace vodičů (i VN zapalovacích kabelů) a materiály na bázi soji a kukuřice, které kunám chutnají, to netuším - možná náhoda, možná záměr...

Pánové, nezačaly se poslední dobou dávat do aut nějaké chutnější kabely? Nikdy jsem to nezažil, žiju 40 let na stejném místě, skoro na stejných místech i parkuji a teď najednou jeden kabel překousaný, vyměněný a do měsíce opět na tom samém místě
Překvapivě jediné co pozoruji je, že nefunguje start-stop, takže mě to ani tak netrápí, ale jak je možné, že je překousnutý dvakrát na stejném místě? 


-> Sita:
Myslíš že hláškou "Škodovka se nekupuje, Škodovka se fasuje" se nějak očistíš?
Myslíš že hláškou "Škodovka se nekupuje, Škodovka se fasuje" se nějak očistíš?

-> palinator 15.05.25 18:46:06: jakypak machry, vsak je to obycejna skodovka 

-> palinator: 

-> Sita:
Pán dostal nový klíče a jaký hned dělá machry že mají ostatní šroty..
Pán dostal nový klíče a jaký hned dělá machry že mají ostatní šroty..

-> saskyn2 14.05.25 16:50:08: Ale často je to plný štěrku.
-> Sita 14.05.25 16:39:24: Záleží kde to jezdí. Je sundej a vyklep
-> Sita 14.05.25 16:39:24: Záleží kde to jezdí. Je sundej a vyklep
-> Sita: pod kryty je to vždycky hezčí jak to co je nezakrytované. Neobával bych se.
-> Milan 136 14.05.25 15:56:17: ok, a co ty plastovy kryty? Na octe jsem jeste nemal cas je sundavat, ale pri poklepavani je znat, ze tam jsou nejaky kaminky, tak se docela obavam co bude pod nima...