Ja muzu k dobrymu pridat svoje zkusenosti Ford KA vs VW Bora, r.v.97 vs. 01. Ford kupovany 9let stayry s najezdem 80tkm, Bora jako 13let stary s najezdem 170tkm. Provozovano na cca 90% stejne - manzelky postrk do prace a na nakupy, leto, zima, nikdy garazovano, pece a udrzba stejna.
Ford ukoncil aktivni sluzbu v roce 2014 pro rozsahlou korozi (to nastoupila Bora) a dojizdel jsem ho ja v nejhorsich podminkach (zima, sul), v roce 2017 uz neslo udelat STK ani pres nejvetsi mafiany co znam

, v roce 2019 po utrzeni predni napravy zlikvidovany. Za celou svoji sluzbu byla jen jedna zavada ktera si vynutila odstaveni: zatuhle pistky v LP brzdovem trmenu. Jinak mel krome zminene koroze tyto zavady: prelomene draty k LP dverim, omydlene klice, zrezly vyfuk, a masivni unik oleje skrz posilovac. Celkove najel 230tkm a dozil se 22let (aktivnich jen 19).
Bora slouzi od 2014, ted je ji 19 let, ma najeto 230tkm. Stav: koroze temer zadna, jen par pupinku na lemech prednich blatniku, spodek naprosto zdravej. Uz nekolik zavad, ktere defacto vynutily odstaveni (jen se stestim nebyla treba odtahovka, protoze se staly kousek od domu): 1x KO zapalovaci civka - dojeto 10km na 3 valce, 2x KO lternator (oba Bosch, puvodnimu odesel regulator, druhy z Fabie odesel na loziska), jinak jsou problemy s mikrospinacema v zamcich, obcas nejde otevrit kufr, obcas se spinal alarm.
Poznamka: Prvni alternator odesel v UK pri navratu z dovoleny, dojeto jen se stestim diky tomu, ze jsme prehazovali baterii z svagrovo O2 (asi diky tomu zahulu odesel jeho alternator 2 mesice potom :D). Ted jsem dal novej polskej alternator, tak snad to s nama dozije.
Celkove je uz ted videt, ze ta Bora se dozije vic let a v dustojnejsim stavu, ale jen diky tomu ze v tomhle obdobi VW neflakal zinkovani. Celkove me opravy Bory uz staly vic penez nez Forda, ale s tim, ze se dozije vic se to asi ekonomicky vyrovna nebo ho i prekona. S dalsi generaci aut od VW koncernu (G5, T5, O2 a spol.) uz by to asi neslo zopakovat, protoze ty maji velky problemy s korozi taky.