hany/škoda 120L hany/škoda 120L

komentáře | popis | fotky | hany | 25.08.24 20:48 | 404x v oblíbených
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.

popis:
- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie
- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče
- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED
- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1
- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát

plány:
- dodělat to

aktuality:

_________________________ 2010_________________________ _________________

2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně
16,1,10 - doštelování motoru
23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-
12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku
13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr
16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)
8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)
10,4,10 - třetí lem skoro hotovej
6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda
4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...
16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)
18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)
10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením
30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků
31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)
11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp
15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší
17,11,10 - doveženy sedačky autostyl

_________________________ 2011_________________________ _________________

2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce
3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat
6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení
25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma
24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd
14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět
21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm
3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře
20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu
1,5,11 - test R1 běží to!!!!
6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět
2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(
7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka
13,6,11 - odvoz auta směr lakovna
16,7,11 - lehce poleštěny límce kol
23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky
26,7,11 - vše mimo kastle v laku
28,7,11 - návrat auta z laku
30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat
1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel
5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)
6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken
13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie
26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň
12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D
17,9,11 - GAZy jsou doma
20,9,11 - GAZ shock namontován
22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes
26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)
30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika
29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená
15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)
19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno
25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky
26,12,11 - skádání motoru

_________________________ 2012_________________________ _________________

10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....
6,4,12 - úprava elektriky u motoru
22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu
17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI
18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit
22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru

_________________________ 2013_________________________ _________________

malá pauza ve vývoji
20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu
22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech

_________________________ 2014_________________________ _________________

30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit

_________________________ 2015_________________________ _________________

19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout
7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá
31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích


_________________________ 2021_________________________ _________________

11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta


_________________________ 2022_________________________ _________________

18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech


_________________________ 2023_________________________ _________________

25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tak nějaký ty videa:
auto 2011
-
hany škoda 120

auto 2005
-
Skoda 120 start by hany

-
Skoda120 by hany


zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)

hany/škoda 120L - komentáře:

21:34:15
20.06.2011
hany
-> Josifek: to s tebou souhlasim, ale zase podle mě dávat tam motor z něčeho jiného je až orpavdu poslední řešení.... jinej motor do toho auta prostě nepatří 4 je pravda že jsem to nikdy tak neřešil co tam patří a co ne, ale tahle varianta se mi líbí že se to dá parádně sprasit doma na koleně 3
21:29:33
20.06.2011
Josifek
sry ze sa vmiesam ale celkovo riesit skodovacky motor na extremne vykony je extremne nevyhodne z hladiska pomeru vykon/cena/spolahlivost
upraveno 1x, naposled 20.06.2011 21:29:48
21:29:11
20.06.2011
hany
-> Šediváček: souhlas... když započítám vačku výfuk a karby tak je cena motoru někde na 20t a to jsem dával co se dalo nové takže původní jsou ojnice a klikovka... ostatní dostalo zásah a úpravu a nezlobte se na mě, ale myslim si že mi to celkem jede 4
21:25:41
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 20.06.11 21:19:16: Podívej se třeba ke Kapříkovi co stojí díly a prostě pokud chceš nové, tak to tolik stojí... To že jde za půlku udělat výkonější motor to asi jde ale nikdy to nebude udělané pořádně. Třeba jen pořádně udělaná hlava je 15 - 20tKč když dotyčný ví co a jak a to není JPP, ale cena co nastínil třeba Bohoušek, když teď stavěl 1,3 do svého RHčka aby se vešel do skupiny... Ano jde jít cestou vesnického tuningu, kde stačí líznout hlava a vačka za trojku a 80koní tam taky bude, nebo jde jít cestou motoru 20tkm nejeto jako jsem měl štěstí já, ale tady se prostě bavíme o stavbě nového a to stojí to co to stojí...
21:19:16
20.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Tak za holej motor to je pálka jako blázen, o opaku mě nikdo nepřesvědčí a ještě jestli výsledkem snažení je nárůst výkonu o 18Hp. To jsou drahý koně. Neříkám, že to není adekvátní cena, ale na motor aspoň o třídu vejš a ještě k tomu to příslušenství, to mě ani neříkej......

S těma dílama máš pravdu, ale hodně záleží jak a kde umíš nakupovat. Pokud člověk de do mototechny a skočí po prvním co vidí, tak pak se to prodraží. Zatim nevím o nikom, kdo by v okolí STAVĚL celej motor, ne nechal si postavit. To vlastně taky nevím 1 ale osobně je něco v plánu, tak se uvidí jakej bude výsledek vůči ceně použitých věcí. Ale ty částky co tady padají,.....jediná normální je co říká vhml za ten stovkovej.
20:50:08
20.06.2011
vhml
-> Tuner#2: 2005.

Písty a kroužky nový jsou. Vložky přerovnaný. Ojnice a klika kontrolovaný a usouzeno, že nový netřeba.

Je pravda, že pokud stavíš motor tak, že do posledního dílku použiješ nový kusy, tak to pak stojí nesmysl.
upraveno 1x, naposled 20.06.2011 20:50:52
20:47:11
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.06.11 20:42:05: Napiš dobu vzniku toho motoru ve 140L a převeď to do dnešních cen... Navíc v podstatě vzal a upravil Fabii, rozhodně nekupoval novou pístní sadu, vložky, kroužky, ojnice, kliku, atd. atd.
upraveno 2x, naposled 20.06.2011 20:47:42
20:42:05
20.06.2011
vhml
-> Tuner#2: Nám vyšel celej motor, tak jak je v autě aktuálně na 55 cca :-)

Ale je pravda, že karby byly starší, zato výfuk stál 12.

Motor do stovky se vešel do 10, z čehož nejdražší byla nová klika za 3 :-)
upraveno 2x, naposled 20.06.2011 20:43:36
20:37:03
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 20.06.11 20:08:40: Holej vždyť jen svody od Hlušičky s tlumičem vyjdou víc než na desítku + šopování, páska a jsi na 15tKč a jak jsem říkal jen díly na renovaci jsou 20 jak vyšitejch...
20:08:40
20.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Ta cena byla za komplet motor jak už je v autě nebo jenom za GO a úpravu holého motoru.
19:57:33
19.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 18.06.11 23:48:25: Ani se neptem, ale lítalo to kolem 4 desítek tisíc, což zas když prostě vemeč nové díly, které nenakoupíš na aukru, ale běžně v "mototechně" za obvyklé ceny tak jsi na dvacítce jak vyšitej. Prostě tak je třeba to brát. 4
23:48:25
18.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Tak ty máš ten motor nějak podezřele povedenej, ale stane se1



A kolik za ten motor zhruba vysolil? Počítám, že dost a s tim výsledkem bych spokojenej nebyl teda. Kdyby to bylo za cenu toho karburátoru, tak by to byla jiná. Když vemu, že tu špínu co sem chvíli jezdil já a měl o 10 koní míň a nemá to žádný laděný svody ani vejfuk a ani odlehčenej setrvák nebo řemenci, sportovní filtry a napíchnutej předehřev... Tak jak je na fotkách se to měřilo 6 A investice cca 15-20% co jenom karbec na tamtom motoru. Já bych ten motor reklamoval.
20:13:11
17.06.2011
hany
pánové jen pokračujte 1 aspoň se něco dozvim
upraveno 1x, naposled 18.06.2011 15:17:03
15:49:29
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: není za dvojku, stál 1150 i s poštou :-D

A koupit si novej Weber ze španělska, děkuji nechci, to radši vylítanou itálii.
15:46:15
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 16.06.11 15:36:24: Ano v tom souhlas, taky to není karbec za dvojku jako Sedr, ale za více jak čtyřnásobek, takže ta kvalita provedení musí být někde znát. Spíš jsem narážel na to, že když není schopen vyladit na Sedr, tak ale chyba není v Sedru. Stejně tak jako nebyl schopen rozchodit vačku 265/258 od ME tak to nebyla dle mě chyba vačky. Těch vaček jezdí mraky a nejde podle jednoho nezdaru vše házet do jednoho pytle. O to celou dobu jde. No nic končím, tahle diskuze ztrácí smysl...
upraveno 2x, naposled 16.06.2011 15:51:10
15:39:12
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: Jenže narodzíl od tvých grafů, moje stopky měří pořád stejně a kopec mi snad taky jinak nepostavili. Tudíž u bez brzdy mám podložený přínos.
15:36:24
16.06.2011
m8rinek
-> Tuner#2: ale VHML má pořád vertikální dvojitej karburátor s oddělenym sánim. A to je ta podoba jakou chválí VHMLo.

Narozdíl od jednorázového Sedru jsou karburátory jako Weber repasovatelné, osičky obvykle neběhají v těle, ale minimálně v bronzových ložiskách, které není problém vyměnit...
15:31:46
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 16.06.11 15:15:27: A co je v té citaci špatně 9 pouze jsem vyloučil to, že se bavíme o různých druhách vertikálních karbců a ne horizontálních...

-> vhml: Já s tím žádnou práci neměl, osadil jsem to co doporučil motorář/Čepek a jak to funguje... Sice jsem zkoušel laborovat, ale dělat to bohatší (jako že to jde takže fakt nevím co by jsi chtěl zlepšovat...) už nemělo smysl. Ano jsem toho názoru, že nový origo díl, je nový origo díl jak u karbce, tak u rozdělovače apod.

Co prostě nechápu, jak tady můžeš takhle obecně házet mýty a přitom jsi ani jednou nebyl na brzdě narozdíl od porovnání mých a kamarádovo grafů. Já mám taky vždy po zimě pocit, že to jede jako kráva, dokonce při první změně trysek za jiné jsem ten pocit měl, pak si ale vzal stopky a na 1km kopci to bylo horší než lepší...
15:18:32
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: však já neříkám, ty koně se tom sedru najít daj, ale co to dá práce narozdíl od jiných.

A že dávám dohroamdy repase? Co ti odejde na karburátoru kdy to má rovnou přírubu, víko a klapky nejsou vybehany? Pak do toho koupis membranu, sadu tesneni a nevidim rozdil oproti novymu kusu a usetrenejm 2tisicum. Bohužel nemám tolik peněz abych mohl stavět skvělý ,,sériový" auto. Viz diskuze kdysi u čokina s tím co ho to všechno stálo :-)
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 15:18:43
Extreme Tyres