hany/škoda 120L hany/škoda 120L

komentáře | popis | fotky | hany | 25.08.24 20:48 | 404x v oblíbených
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.

popis:
- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie
- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče
- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED
- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1
- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát

plány:
- dodělat to

aktuality:

_________________________ 2010_________________________ _________________

2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně
16,1,10 - doštelování motoru
23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-
12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku
13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr
16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)
8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)
10,4,10 - třetí lem skoro hotovej
6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda
4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...
16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)
18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)
10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením
30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků
31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)
11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp
15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší
17,11,10 - doveženy sedačky autostyl

_________________________ 2011_________________________ _________________

2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce
3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat
6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení
25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma
24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd
14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět
21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm
3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře
20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu
1,5,11 - test R1 běží to!!!!
6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět
2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(
7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka
13,6,11 - odvoz auta směr lakovna
16,7,11 - lehce poleštěny límce kol
23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky
26,7,11 - vše mimo kastle v laku
28,7,11 - návrat auta z laku
30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat
1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel
5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)
6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken
13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie
26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň
12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D
17,9,11 - GAZy jsou doma
20,9,11 - GAZ shock namontován
22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes
26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)
30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika
29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená
15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)
19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno
25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky
26,12,11 - skádání motoru

_________________________ 2012_________________________ _________________

10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....
6,4,12 - úprava elektriky u motoru
22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu
17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI
18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit
22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru

_________________________ 2013_________________________ _________________

malá pauza ve vývoji
20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu
22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech

_________________________ 2014_________________________ _________________

30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit

_________________________ 2015_________________________ _________________

19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout
7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá
31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích


_________________________ 2021_________________________ _________________

11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta


_________________________ 2022_________________________ _________________

18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech


_________________________ 2023_________________________ _________________

25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tak nějaký ty videa:
auto 2011
-
hany škoda 120

auto 2005
-
Skoda 120 start by hany

-
Skoda120 by hany


zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)

hany/škoda 120L - komentáře:

10:48:47
23.06.2011
vhml
-> Šediváček: problém je, že doma si motor hardworově postavíš, a postavíš jako kterejkoliv jinej motorář, vždyť je to jen skládačka. Ale nikdy ho doma nenastavíš aby si z něj dostal maximum. A v tu chvíli ti tam lítá minimálně 10koní, který tam jsou, ale nemůžeš je osedlat.
23:01:59
22.06.2011
Kurier Grobar
4dni točíte o agregáte 3 , riadna vytrvalosť
22:59:01
22.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 22.06.11 22:45:27: Mohu Tě ujisti, že 250tKč práce není 3
22:45:27
22.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Tak já vim, kolik co stojí když to je nový. Starší věci jsou o štěstí kolik to bude stát a v jakým budou stavu. A ten RS motor, to bych věřil tak 100 000 na dílech, možná víc když budou taky nový a těch 250 000 práce. A to je na tom zarážející, proto bych si nikdy stavět motor u někoho nenechal. Zbytečně se to prodražuje, ale je pravda, že každý má jiný možnosti.
10:16:42
22.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 22.06.11 10:15:20: jenže vhml měl původně svody od Hlušičky a ten má aktuálně takové ceny, Bohoušek je na půlce a nemůžu říct křivého slova 4
upraveno 2x, naposled 22.06.2011 10:17:04
10:15:20
22.06.2011
havlik
-> Tuner#2: svody od bohouse uz nejsou dostatecne dobry?
08:35:11
22.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 21.06.11 19:25:39: Jenže to máš karbce nové za 18 - 20tKč, jeté kolem 8 - 10tKč dle stavu, svody od Hlušičky taky desítka, vačka z polotovaru taky 10 a rázem jsme na 40 a máme jen základní elementy motoru 4 Tady na poslední fotce máš cenu co stojí třeba origo RS motor: skoda-virt.cz/cz/.../8386 -prestavba-skody-110r-na-s kodu-130rs
19:25:39
21.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Aha 6 ale stejně když to vemeš motor vhml, karbeci, vejfuk, potom série fábka sehnatelná za 5 000kč a zase ta investice. Holt jsem z levnýho kraje…

A já mluvim taky o stavbě celého nového motoru, aby jsme si rozuměli 4 Původní zůstane blok a hlava. To je ve stavu, kde nemá cenu kupovat nové. Dělat úpravy na ježděným motoru, pokud to není třeba jako máš ty, že moc nenajezdil. Tak zezačátku doháníš sériovej výkon a po 5–10 koních teprve začínáš upravovat 1
22:08:28
20.06.2011
Josifek
-> Tuner#2: no jasne s tym pocitam prave preto to chcem vyskusat... ale mne ide najma o celkovu rychlost a pozitok z jazdy a nie nejake kategorizovane sutaze...
22:01:29
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Josifek 20.06.11 21:57:48: Právě proto, že je až vzadu. Nejde o trakci, pro tu je větší váha jedině + což dokazuje Klásek na sprintech, ale jde o ovladatelnost auta v zatáčce, kde je těžší motor nevýhodou. Navíc jak říkám v kategorii 3,5litrů kde jedou EVA, STička a pod. takové auto nemá moc šanci a pokud by mělo být konkurence schopné, tak do motoru nasypeš víc než do origo OHVčka.
upraveno 1x, naposled 20.06.2011 22:01:43
21:57:48
20.06.2011
Josifek
-> Tuner#2: Prevodovku menis tiez... ja som zohnal z renaultu 25 za 30 euro... naviac motor mas vzadu takze az o tolko menej trakcie mat nebudes... taktiez pohon 4x4 je tazka mrcha...
21:57:00
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 20.06.11 21:55:00: Ta fabie byla ale reakce na Vencu a jeho motor ve 140L a psal jsem to ve smyslu reakce na jeho motoráře 4 To vůbec s autem z Doksů nesouvisí, je to reakce na to, že ho ta ostrá Fábie vyšla tak málo. 1. to bylo rokem vzniku (přece jen dneska za ty peníze nikdo nedělá) a 2. to bylo tím, že ne vše tam šlo nové.
upraveno 1x, naposled 20.06.2011 21:58:17
21:55:00
20.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: No píšeš, že se vzala fabie a upravila, nedávala nová pístní sada, klika, ojnice, ....... Tak jsem myslel, že to je na ten motor jak je v tý asi bílý z Doks, jak se o něm bavíme od začátku. Tak teď nevim.
21:52:34
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> hany 20.06.11 21:45:15: Já ne, aktuálně stavím a stačí mě to co mám, ale na druhou stranu chápu lidi co do toho ty peníze dají a jezdí třeba kopce. Tam když se chceš umisťovat, tak prostě takové investice jsou běžné. A to jaké kdo máme možnosti je čistě na nás, pokud ten kamarád chtěl udělat GO od Čepka, měl na to, tak proč ne 4

-> Josifek 20.06.11 21:46:02: Hmm a za těch 200tkm vyměníš 40 x převodovku a to se taky vyplatí... Navíc jaksi s 1,8T jedeš ve skupině 3500ccm a tam prostě nemáš proti 4x4x autům šanci s tím že z auta uděláš nic moc ovladatelnou těžkou mrchu...
upraveno 1x, naposled 20.06.2011 21:53:55
21:46:02
20.06.2011
Josifek
-> Tuner#2: Skor mam namysli ze je vyhodnejsie tam prdnut 1.8T a mat 150PS na 200 000km pri investicii cca 1000euro nez mat 150PS so skodovackym motorom pri investicii 3000euro a zivotnosti ledva 20 000km
21:45:15
20.06.2011
hany
-> Tuner#2: to chápu, ale beru to podle možností... ty teď půjdeš a vysolíš 100t do motoru když s tim skoro nejezdíš?? tak proto ta cenová relace... uvedl jsem cenu cca kterou jsem do toho vložil já...
21:43:56
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 20.06.11 21:41:19: Tak teď nevím na co reaguješ? uvedl jsem tam víc příkladů 42
upraveno 1x, naposled 20.06.2011 21:44:15
21:42:03
20.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> hany 20.06.11 21:29:11: Ono je jede a jede, mrkni na časy z Želivi a uvidíš jak má ject 1,3 4 NJ ale takový motor prostě stojí 100, 150, ale i 200tKč když už to má tlakové mazání a opravdu dotažený každý detail a stejně jako vše špičkové prostě nejde porovnávat poměr výkon/cena. Když to vztáhnu na svůj odor, tak mezi reprákama za 10 a za 20tKč je obrovský kvalitativní skok, ale mezi 20 a třeba 100tKč už takový skok zdaleka není a tak je to se vším, ale rozhodně bych netvrdil, že ty za 100 nemají cenu, že jsou předražené apod. jako to tady plyne z diskuze.
21:41:19
20.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: To je jako zgenerálkovaný motor tím, že se daly kroužky, lágry na kliku a zkontrolovaly přesahy. To nemyslíš vážně 9 Pokud mluvíme pořád o tom stejnym z Doks. To bych zkousnul, pokud by měl tak do 15-20 000km najeto. Jinak v tom případě tam ten karbec a vejfuk má pouze estetický význam......
Extreme Tyres