hany/škoda 120L hany/škoda 120L

komentáře | popis | fotky | hany | 25.08.24 20:48 | 404x v oblíbených
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.

popis:
- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie
- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče
- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED
- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1
- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát

plány:
- dodělat to

aktuality:

_________________________ 2010_________________________ _________________

2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně
16,1,10 - doštelování motoru
23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-
12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku
13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr
16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)
8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)
10,4,10 - třetí lem skoro hotovej
6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda
4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...
16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)
18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)
10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením
30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků
31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)
11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp
15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší
17,11,10 - doveženy sedačky autostyl

_________________________ 2011_________________________ _________________

2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce
3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat
6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení
25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma
24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd
14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět
21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm
3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře
20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu
1,5,11 - test R1 běží to!!!!
6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět
2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(
7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka
13,6,11 - odvoz auta směr lakovna
16,7,11 - lehce poleštěny límce kol
23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky
26,7,11 - vše mimo kastle v laku
28,7,11 - návrat auta z laku
30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat
1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel
5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)
6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken
13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie
26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň
12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D
17,9,11 - GAZy jsou doma
20,9,11 - GAZ shock namontován
22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes
26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)
30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika
29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená
15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)
19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno
25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky
26,12,11 - skádání motoru

_________________________ 2012_________________________ _________________

10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....
6,4,12 - úprava elektriky u motoru
22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu
17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI
18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit
22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru

_________________________ 2013_________________________ _________________

malá pauza ve vývoji
20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu
22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech

_________________________ 2014_________________________ _________________

30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit

_________________________ 2015_________________________ _________________

19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout
7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá
31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích


_________________________ 2021_________________________ _________________

11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta


_________________________ 2022_________________________ _________________

18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech


_________________________ 2023_________________________ _________________

25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tak nějaký ty videa:
auto 2011
-
hany škoda 120

auto 2005
-
Skoda 120 start by hany

-
Skoda120 by hany


zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)

hany/škoda 120L - komentáře:

15:15:27
16.06.2011
m8rinek
Reagoval jsem na tohle:
Tuner#2 16.06.11 13:52:01 napsal:
→ vhml 16.06.11 13:35:08: Proč bych se měl nechat vysmát?
Ano myslím to smrtelně vážně pokud se bavíme o webru v podobě v jaké
ho chválíš (ne dva dvojité 40/45tky)…

Je mi buřt co tam má nějakej kluk. VHML má IDF což je v podstatě malé DCOE, má dvě separované komory, které krmí svůj ,,kanál,,.

A ve chvíli kdy bude i sebeprašivější weber pořádně nastaven na danej motor vždy bude mít oproti SEDRu navíc. Výhoda Sedru je to, že je konstruován právě pro použití na 742.
15:06:49
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 16.06.11 13:56:19: Koukal jsi vůbec na ten odkaz můj odkaz na fotky jakého webra tam má ten můj kamarád?

BTW vím, že Venca má 5ti kanál na stodesítce a vím, že to tím pádem má jen dva sací kanály a tím pádem stačí i jeden dvojitý wober jako má Eidy, stejně tak jako na origo parohách nějaký takovýhle vertikál. Spíš mě jde o to, jak tady Venca "objevil Ameriku" a všude to tady píše i když to dle mě není pravda viz. můj příklad... Jak vidíte i přes téměř dokonalý motor a karbec snad za 8 - 9.000,- nebo co ho to stálo (už si přesně nevzpomínám) to má horší výsledky než můj se Sedrem. Ono -> vhml: není Sedr jako Sedr a při Tvé oblbě dávat do kupy nějaké plesniviny a nekupovat nové tomu díly tomu tak může být, ale já s novým Sedrem problém nemám a dle mě ho pomlouváš zbytečně. Toť celé o co v diskuzi šlo.

-> hany: Sorry za OT, ale alespoň to tady žije 4
upraveno 4x, naposled 16.06.2011 15:08:49
14:52:21
16.06.2011
matoo
-> vhml: neni nemozne 4
14:51:16
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: nevím jak na 5kanál budeš cpát dva karby. Mě zatím stačí jeden a víc jich neplánuju :-) V této oblasti už se nemám kam dostat dál, mimo nějaký doladění
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 14:52:35
13:56:19
16.06.2011
m8rinek
-> Tuner#2: IDF je vertikální obdoba DCOE a na 5k stačí opravdu jen jeden :))).
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 13:58:41
13:52:01
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 16.06.11 13:35:08: Proč bych se měl nechat vysmát? Ano myslím to smrtelně vážně pokud se bavíme o webru v podobě v jaké ho chválíš (ne dva dvojité 40/45tky)...

Tady ten kluk na fotkách 73 a dál kde je vidět jeho motor: skoda-virt.cz/cz/.../167- doksy-podzim-2009 má komplet nově poskládaný motor od Čepka (nově už teda asi druhým rokem :-) je to taky 1,3, stejná vačka, hlava dělaná od Čepka a ne šmudlovina co mám já, svody od Hlušičky (což je špička mezi výrobcema výfuků) a má na brzdě o 10 koní méně než já a z webru do kterýho ho uvrtal Čepek moc odvařenej nebyl když jsem s ním mluvil...
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 13:53:14
13:35:08
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: chceš snad tvrdit že SEDR funguje líp i než Weber? :-D Nenech se vysmát :-D

Každopádně změna vačky veškerý střílení do sání odstranila. Neříkám že je defaultně špatná, jen se nějak neschodla s mým hardwarem a po dočasování by nejspíš fungovala
12:13:41
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 16.06.11 00:14:51: Tak co to teda je? Díval jsi se na ten odkaz? Myslím, že to tehdy Jate-line přesně zjišťoval a má jí jeho táta ve Fávu a je to na 100% 280/280. Asi se budu muset někdy stavit podívat na ten katalog až budu mít čas. 4

-> vhml 15.06.11 18:28:48: No o tom bych polemizoval a opravdu záleží co to bylo za vačku a jak byla časovaná... Ono když čtu jak jsi nadřený z polma/webra a přitom já mám z brzdy jinou zkušenost od toho známého s motorem od Čepka tak je to min. divné stejně jako to, že jsi s ME nebyl spokojen...
00:19:17
16.06.2011
vhml
-> Šediváček: a co píšou konkrétně v knížce? Ona tuším existuje mimojiné ještě 10-252-1148. A to by měla bejt 290, co ale nemá vůbec žádnej spodek.

A vůbec, naskenuj to 3
00:14:51
16.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: 280-ka to není, a nebo to není stará vačka, ale do nějakých novějších motorů jako LA nebo něco podobného. Nevím jestli se to nějak měnilo potom, nebo se používali 20let stejný vačky. Ale vačka z 120S to nejspíš nebude.

Jinak k těm vačkám, možná jsou překonaný, ale motor bych si z MB klidně nějakej půjčil. Ovšem v jejich zlatých časech a samozřejmě do nějakýho soutěžáku. Dneska je úspěch vymáčknout 120k z fabky na webrech nebo motocyklových karbecech jak tu má mnoho lidí. Dřív se dalo dostat cca 100koni z litrovýho obsahu a tomu já říkám umění. O výdrži samozřejmě není řeč.

Osobně jsem měl možnost jezdit "cosi" za vačku na 1,2l a víc bych ke štěstí nepotřeboval, nemám zkušenost s podobnýma jako máš ty. Můžou být lepší, ale jsem to nepotřeboval zkoušet. To co jsem měl stačilo bohatě, takže částečně souhlasim s vhml.
23:58:01
15.06.2011
Šediváček
-> vhml: Tak sem pohledal v knížce a můžu ti na 100% říct, že nemáš 280-ku a ani 260-ku jak by někdo mohl předpokládat. Osobně se přikláním k 290-ce nebo něco mezi 280-290°. Do jakých otáček je ten motor schopnej jet? A co s nim je zhruba děláno a čim ho krmíš, to by mohlo dost pomoct. Ale řeknu ti rovnou, pokud ten motor netočí aspoň zhruba 7000ot v maximálním výkonu a je to opravdu vačka kolem 290°, dost věcí tomu nasvědčuje, tak je v tom motoru něco špatně a nebo nevyužiješ její potenciál danýma úpravama co máš.
18:28:48
15.06.2011
vhml
-> Tuner#2: rozhodne to funguje lip nez 265 z ME. I kdyz ta asi potrebovala docasovat na klinku, jelikoz to moc nefungovalo a strilelo do sani ve vyssich otackach

A tahle i v nizkejch otackach dava vice kroutaku nez eRkova i noname 260tka co jsem zkousel. Ve vysokejch je to samozrejme uplne neco jinyho.
upraveno 2x, naposled 15.06.2011 18:29:45
14:28:50
15.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.06.11 14:14:10: Pocitově? Pokud vím nikdy jsi nebyl na brzdě a když se podíváš na výsledky některých 280tek tak je to zoufalost viz. třeba Jenda5...
14:14:10
15.06.2011
vhml
-> Tuner#2: ač dávno překonaná, funguje naprosto skvěle. Cenu 500Kč taky těžko překonat :-)
upraveno 1x, naposled 15.06.2011 14:15:06
10:45:34
15.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.06.11 08:32:05: Tak 300° to rozhodně není, je to poměrně rozšířená 280tka podle které dost lidí kopíruje, ale v dnešní době už poměrně zastaralá vačka, která nemá úplně optimální plnění a je dávno překonaná...: skoda-virt.cz/cz/.../1264 82-oznacenie-origo-vacky?g otopost=2...

5
upraveno 2x, naposled 15.06.2011 10:48:13
08:32:05
15.06.2011
vhml
-> Šediváček: že je to 280 nevím přesně. Majitel tvrdil 300, Daves 280, podle chování to má blíž k tý 280, jelikož to nemá problém vrkat na 2500ot. Knížku zkus prohledat, ideálně naskenovat, slyším o ní prvně.
23:24:26
14.06.2011
Šediváček
Nechci tady zasírat někomu kartu, tak jestli chcete nějak debatovat, bylo by lepší asi někde jinde. Buď vytáhnout nějaký téma u motorů s tím, že se to za chvíli pohádá nebo třeba u mýho auta. Tam je místa dost 3
23:19:25
14.06.2011
Šediváček
-> vhml: Na tu vačku se ti můžu kouknout, jestli to je opravdu na 120S. Víc ti s tim nepomůžu a pokud víš na 100%, že to je 280, dalo by se něco vydedukovat z tý knížky.
23:17:49
14.06.2011
Šediváček
-> m8rinek: Tak Lambo jezdí 2x rychlejc a je tu dost lidí, co jim auta jezdí stejně nebo rychlejc. Tak co 4 Jinak to v té rychlosti nedělá vůbec nic, na to že nemá nějakej extra podvozek a zastaví to taky bez problémů. A zase aby sis nemyslel, že se takhle jezdí někde v provozu a zatáčky v protisměru. Nejsme sebevrazi a hlavně musí dávat člověk bacha na lidi okolo.
23:14:40
14.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 14.06.11 23:12:33: Kdy se můžu stavit na tu knížku mrknout? 1
Extreme Tyres