
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
Hele jen tak mimo mísu, jak se tu řeší karburátory, nezkoušeli jste nekdo oturbit dva webery? Co jsem koukal tak jeden člen tady má v garde na 5ti kanálu webera a má turbo, co myslíte jak by to fungovalo? 

Tak jsem no nadlabl na volnobeh dobry,ale kdyz jsem to projizdel zaclo to skubat a nechtelo se rozjet cim to? Smes se pohybuje kolem 14 predstih jsem dal zakladni 0.
-> czechino: nafta 2.5 a vejš nebo benzín 2.0 a vejš
A na jake auta se mam konkretne zamerit az pujedu na vrakac?
Ja svoje prvni turbo ktery mi jezdi uz od zacatku pres 20 tisic, koupil za 800,- a vubec se netocilo, ted ma malicke vule, ktere bych rekl ze jsou zdrave. Celou dobu jezdim celkem vyrazny naklon v ose hridelky na saci stranu. Ted uz teda zacina kourit, ale verim tomu kdybych tam nelil naftu a podobne sracky, kdy jsou zbytecne vysoke teploty vyfukovych plynu, ze by jezdilo dál
.
BTW: druhe turbo co ceka jako nahradnik stalo taky 800,- bez vuli.

BTW: druhe turbo co ceka jako nahradnik stalo taky 800,- bez vuli.
-> djmaso: Tak to jsi udělal opravdu luxusní kup, turba bez vůlí za takovýhle peníze opravdu nekoupíš za 5 kil .. Já u toho svého T15 sem měl drobnou vůly zhruba ani né +/-0,5mm, lopatky ještě nedřely o hliníkový futrál, ale bylo znát že v ulitě bylo hodně bordelu od oleje a celý zasraný mazutem.. Vrtulky nebyly nijak odřené a nebo mechanicky poníčené... Docela se mi to Turbo líbilo, takovej malej turboš pro LOW BOOST :) Rád bych se k němu zase někdy vrátil a třeba zadělal do jiného auta na takové to domácí ježdění 

-> TechniX: no já ho viděl bylo top, bez vůlí (teda nepociťoval jsem ji rukou). a ta cena hmmmm hlavně turbo u una co tam bylo před, tak odešlo dva dny před závody a na vrakáči jsem šáhnul po tomto (sedělo na příruby) a už drží cca rok
-> djmaso: To jsi koupil opravdu za výbornou cenu, já toho svého garretta ještě musel smlouvat a stejně měl vůli na pouzdrech, ale s tím sem počítal když to mělo najeto přes 200 000km :) Pak tu mám ještě jeden velký turboš od KKK a ten je v cajku bez vůlí.. co to tvoje v jakém stavu to mělo pouzdra byla nějaká vůle ?
-> czechino: já sehnat třebas svoje KKK na vrakáči za 500 :D
No jasne, ale ktere turbo ma pripojku T3 a je sehnatelne za normalni penize?
-> czechino: tak budeš zase strhávat olej a to čerpadlo ti tam dlouho nevydrží, sežeň jiné turbo a máš klid :)
Jeste me napadlo dat na hadicku z odtoku turba nejake olejove cerpadlo, co vi na to?
Tak to udelam mirne z kopce uplne svisle se mi to nepodari no :(
-> czechino: no vytlačí ho to, ke vzduchu a do výfuku , musí tam být samospád, já jsem dokonce předělával kolínko na konci z 9mm na 14mm aby byla jistota odvodu při samospádu.
Skusim to a uvidim, tlak privodu by to mel vytlacit ne? Ulitka pootocit jde,ale to mi je k nicemu kdyz bych potreboval pootocit vyfukovou casti...
Tak to nemusis redit natoceni osy hridelky, kdyz mas takhle vtup a vystup, tak to olej zacne zrat drive ne li hned. Vystup tuba musi byt dolu, nb temer dolu a nesmi tam byt zadny tlak... to je zaklad ja kse tu pise.
-> czechino:
teleso turbo, sacia a vyfukova cast sa da pootocit presne tak ako potrebujes
vstup a vystup oleja musia byt vo vertikale....to je zaklad
teleso turbo, sacia a vyfukova cast sa da pootocit presne tak ako potrebujes
vstup a vystup oleja musia byt vo vertikale....to je zaklad
Já původně když chtěl turbařit s Garrettem T15 tak mi to taky vycházelo divně, přímaz kolmo, ale vývod z hliníkové ulity výstup tlaku mi vedl dolů smerem k vozovce a dávat tam obrovské koleno se mi nechtělo... měl sem to vymyšlené že hliníkovou ulitu bych přetočil jak potřeboval, v zadu sem měl asi 6 nebo 9 šroubů teď nevím, který se povolily a otočila ta hliníková ulita .. jen sem musel vyrobit speciální držák tvaru C na kterým by byl uchycen přetlakový ovladač na westgate .. Pak potom by to splňovalo mé požadavky :)
Akorát už na to nedošlo ..
Akorát už na to nedošlo ..
Ne, priruba je svarena takto a turbo by se tam ani jinak neveslo.
-> czechino: nejde to turbo pootočit tak abys měl přívod a vývod svisle ?
Vstup i výstup je vodorovně na výstupu po cca 2 centimetrech jde hadička dolů.
Jedine kdy mu to bude vadit je kdyz bezi motor ale turbo netlaci, coz se deje pri velkem turbu na motor, kdy se na volnobeh jen tak lehce toci a nestredi se vule. Postupem casu odejde tesneni a zacne brat olej a zacne to kourit.
-> czechino: tam spíš je o to jak máš vstup a výstup olej
Ma na turbo vliv když není vodorovně? Je mírně nahnuté výfukem dolu
....
....
-> djmaso: Přesně to je ono! :-) k veceru se ozvu
-> TechniX: jj jasná páka zavolej mi a domluvíme se :)
-> djmaso: Delší dobu potřebuji repas sadu na Solexe vsechny komplet těsnění + membranu na akcelerační pumpičku atd.. Bylo by něco takoveho k sehnaní tam od kud to kupuješ ? :-)
Nepotřebuje někdo něco na karbec SOLEX 32 DIS? budu si objednávat součástky :)
-> TechniX: ještě ne, popravdě na to teď vůbec, ale vůbec nemám čas (nová práce, auto 50 km ode mě) a pokud někdy bude, tak asi budu ladit turbo, protože mám teď známého, který mi v tomhle může dost pomoct. Fén bude K16 zatím. potom si můžu už vlatně v\brat jaké chci. což o to, je to dobrá cesta ten kompresor, zvolášť ten můj, který se dá na šáde celkem jednoduše pomocí klínového řemene rozjet, ale je to spíš na denní ježděné a na to mám jiné auto, takže to s turbem popřípadě může jít do jiných výkonů.
-> prcin: Zkoušel jsi i jiné možnosti krom toho že si zkoušel ten regulátor tlaku paliva ? ... Turbo máš připravené jaké ?
mno nic, rozhodl jsem se, že půjdu do turba. kompresor půjde do světa (kdyby měl někdo zájem, tak pisněte do zpráv, fotky jsou tady ve vláknu).
-> pavucina: jo určitě by to bylo lepší stabilizace napětí, nějaký 78L05, filtrační kondenzátory + keramické kondenzátory 100nF a bylo by to.. přeci jen v tom autě jsou dost velký výkyvy, kord když se tam živý ještě audio sestava 

U MPi jezdi na 5V, zvladne vic co by ne, ale zauvazoval bych nad tema 5V a k tomu odpovidajici stabilizator napeti... Prece jen ruseni je svine.
-> Marcius: Já tohle vytáhl informace k Favoritu BMM .. je vidět že co druh to něco jiného, ale obojí je napojeno do jednotky ECU, ale napájení je rozdílné :)
k tomu napětí... v DP na feldu píšou u BMM požadovaná hodnota napětí min. 10V a u MPi (SIMOS 2P) min.5V, vycházel jsem z tohoto. Nevím jak je to vevnitř udělaný, tak jsem s tím radši nelaboroval... hlavně když to jezdí...
-> Marcius: Je to možný, já to více méně tušil že to bude beztak otočený, proto sem upozornil na přeměření .. Hold ve schematu jsem to blbě vyčetl a je to otočeno obráceně ... jinak co tam píšou tak napájecí napětí je HODNOTA:8... 15V
Mám na něm 12V a funguje normalne
TechniX 29.04.13 12:23:06 napsal:
milióny chytrých keců a hovno z toho … → djmaso: tady
jsem ti to popsal dle schematu z BMM :) Je to pohled na konektor, který
připojíš potom do Hallu.
hele nechci bejt hnidopich, ale máš to na tom obrázku označený naopak... teď jsem vytáhl ze šuplíku BMM hall včetně toho káblíku s konektorem jako máš na fotce a je to zrcadlově obrácené. Když se dycky koukneš na konektor na hallu, tak vevnitř mají u jednotlivých pinů vylitý nápisy ( - A +)
takže dle toho tvého obrázku je pin 3 GND , pin 2 Výstup, pin1 + 5V, ne 12. Taky jsem si to myslel, ale je to napájený z jednotky, pěti voltama Tak si to kdyžtak nějak zprav, ať si to někdo blbě nezapojí...
milióny chytrých keců a hovno z toho … → djmaso: tady
jsem ti to popsal dle schematu z BMM :) Je to pohled na konektor, který
připojíš potom do Hallu.
hele nechci bejt hnidopich, ale máš to na tom obrázku označený naopak... teď jsem vytáhl ze šuplíku BMM hall včetně toho káblíku s konektorem jako máš na fotce a je to zrcadlově obrácené. Když se dycky koukneš na konektor na hallu, tak vevnitř mají u jednotlivých pinů vylitý nápisy ( - A +)
takže dle toho tvého obrázku je pin 3 GND , pin 2 Výstup, pin1 + 5V, ne 12. Taky jsem si to myslel, ale je to napájený z jednotky, pěti voltama Tak si to kdyžtak nějak zprav, ať si to někdo blbě nezapojí...
-> TechniX: budu mít taky jeden doma :)
-> Dušan: super, moc by jsi mi pomohl. 

-> TechniX: mrknu kde ho mam a domluvime se.
-> Dušan: Jako jeden na víc ten detector detonací máš? Pokud je ok, tak bych ho klidně odkoupil a doma si pro něj udělal rozborku pro další svoje 4 auta, z toho 1 bude přeplňované.. Takže by jsi mi tímto moc pomohl.
-> TechniX: holt smula. Jeden navic tu mam, ale musim ho najit.
-> Dušan: To si děláš srandu :D jako fakt máš odbroušený i ten druhý co má 18pinů nožiček ? .. docela šikovná ochrana proti kopiím
U pravých sérií Knock link, jsou tam názvy originál napsané na švábech.
Ten 8 pin by měl být nějaký operační zesilovač, protože nějaký knock procesor k těmto piezo snímačům jsem v 8 pin podání doposud nenašel
U pravých sérií Knock link, jsou tam názvy originál napsané na švábech.
Ten 8 pin by měl být nějaký operační zesilovač, protože nějaký knock procesor k těmto piezo snímačům jsem v 8 pin podání doposud nenašel
to vis ze je to odbrouseny :)
-> ZdenoR: oni ty názvy/čísla rádi vyškrábavají
-> TechniX: mám ten první, ale bez výstupu 0-5v (to by se mi dosti šiklo)
-> TechniX: Je na tom 8mi pinu něco napsane ?