TO ja bych se toho vubec nebal ze to funguje, je to jednoduchy, pripadne se lehce pretryskuje karbec a jede se. Kratni vedeni vzduchu je vyhodny.
Nekde lze nalezt myslim, ze hnedou skodovku, ktera pred sesrotovanim s timhle jezdila, ale je to hodne let zpatky, takze technickej popis na ...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> vhml: Eaton je hovno vintage, sežeň Judsona assets.hemmings.com/story
_image/232661-1000-0.jpg?r
ev=2 Broukaři mají tuším naměřeno kolem 1/3 zvýšení výkonu na seriovém motoru s minimálním tlakem a tím zachovanou životností.
Že bych si toho Eatona fakt koupil, když to vypadá tak skvěle? :-D
Mít karbec před turbem má i svoje výhody. Třeba, že palivo se perfektně smísí se vzduchem. A je to asi jednodušší na karbec.
Podobně jezdila i Škoda Salamander TURBO, první přeplňovaná škodovka u nás. Taky to byl systém Dvojitý WEBER > Turbo > Sací potrubí > Hlava motoru...
Když se nad tím člověk zamyslí jak to může fungovat zní to dementně, jak může směs paliva a vzduchu být něčím srážená jako jsou lopatky ... Přeci jen logicky zní něčím budu foukat do karburátoru a to pak leze do motoru že ?
... ale zpátky k tomu předchozímu, přeci jen tento jednoduchý systém má i své mouchy, už jen že to trpí strašnou nad spotřebou, vzpomínáte si na ty plechy pod karburátorem Jikov u škodovek ty vrtulky na rozprášení a turbulence směsi ? :) To taky nebyl žádnej zázrak..
Když se nad tím člověk zamyslí jak to může fungovat zní to dementně, jak může směs paliva a vzduchu být něčím srážená jako jsou lopatky ... Přeci jen logicky zní něčím budu foukat do karburátoru a to pak leze do motoru že ?

-> LUKAS: Tento způsob opravdu funguje, v 60´s letech takto jezdily všechny přeplňované vozidla v USA například první co se do sériové výroby dostal byl například Oldsmobile JETFIRE, ten měl taky Karburátor > Turbo > Hlava motoru. Je to v celku snadné, nemusíš ani řešit tlak palivového čerpadla, aby kvůly přetlaku měl by být větší a podobné věci jako se řeší u Solexe 32 DIS, navíc můžeš použít každý podtlakový karburburátor dvokomorák jakej se ti hodí, pak už ho jen poupravit ...
Jak myslíte že v usa do dnes motorový nadšenci upravují své ameriky s přeplňováním ?
Obrovský čumák na vzduch, kolikrát i s klapkama BLOWN, pod tím karburátory, kompresor který saje vzduch + směs a pak do obrovského sacího potrubí, který to rozděluje do sacích kanálků hlavy motoru.
Jednoduché a funkční, stejně tak se to dělalo i s turbama akorát že tam je furt ta nejistota pro nás škodovkáře toho teplého žáru
Jak myslíte že v usa do dnes motorový nadšenci upravují své ameriky s přeplňováním ?

Obrovský čumák na vzduch, kolikrát i s klapkama BLOWN, pod tím karburátory, kompresor který saje vzduch + směs a pak do obrovského sacího potrubí, který to rozděluje do sacích kanálků hlavy motoru.
Jednoduché a funkční, stejně tak se to dělalo i s turbama akorát že tam je furt ta nejistota pro nás škodovkáře toho teplého žáru
-> pavucina: nejde my do hlavy jedna vec že ten karbec pred turbom" namixuje" zmes z benzinom a zohriate turbo na niekolko 100viek stupnou ju nezapali chcel by som to staršne tuto koncepciu vidiet na dakom videjku ako to ide :)
Tak taky to lze takto provozovat, kazdopadne a urcite bez IC !
jedna vec je dobre vyriešena že netreba zhanat pretlakovy karbec napr. R5 T ..ale ako to funguje ten motor v reale neviem....:/
mate niekdo s takymto usporiadanim skusenosti?? karbec pred turbom ...
muzes, ale nevydrzi vyssi tlaky. Pokud budes kupovat starsi, tak pocitej s tim ze muze mit spatnou membranu a bude blbe fungovat.
Zdravím mám dotaz na blow off ventil jestli mužu použít tento viz obrázek
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/06a145710g-vypinaci- ventil-deceleracni-1-8t-de -8349.html
našel jsem ho na netu nevim jestli je vhodný na stavbu předem děkuji za radu
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/06a145710g-vypinaci- ventil-deceleracni-1-8t-de -8349.html
našel jsem ho na netu nevim jestli je vhodný na stavbu předem děkuji za radu

-> Favohopin: Napis mi SZ co pootrebujes.
-> Favohopin: otázka je jaká jestli kompletní přestavba atmosférického motoru na přeplňovaný ? a nebo jen montáž a umístění turba ? 

Přesunuto z tématu turbo skoda favorit...
Dobry den chtel bych se zeptat jestli ma nekdo zkusenost s montazi turba do skody favorit...potreboval bych s par vecmi poradit...predem dekuji za cene rady
Dobry den chtel bych se zeptat jestli ma nekdo zkusenost s montazi turba do skody favorit...potreboval bych s par vecmi poradit...predem dekuji za cene rady
-> hrdacek: Čau, regulátor tlaku paliva na R5 nový stěží tu někde najde, maximálně z inzerce použitej nebo koupit nějaký sportovní nastavitelný pro přeplňování.
Jinak ohledně přímazu turba, tak si musíš vyrobit redukci u baroskopu tlaku oleje, vyrobit a připojit hadicí k turbu, které většinou má být kolmo, aby od zhora šel olej a dole turbem vycházel, takže jak je obrázek níže ta šipka tam to připojíš nahoru k turbu a spodek vývod turba zapojíš jako by přepadem do olejové vany samospádem.
Počítej s tím že budeš muset i u olejového koše vypodložit pružinku kde je ventil. Asi podložka M6 se tam vejde nebo tak něco. Aby si zvýšil tlak oleje v mazací soustavě.
Olejový výměník si dam dej, protože potřebuješ "chladit" i olej, kvůly osičce v turbu, která je uložena na pouzdrech a klouže na olejovém filmu..
Jinak ohledně přímazu turba, tak si musíš vyrobit redukci u baroskopu tlaku oleje, vyrobit a připojit hadicí k turbu, které většinou má být kolmo, aby od zhora šel olej a dole turbem vycházel, takže jak je obrázek níže ta šipka tam to připojíš nahoru k turbu a spodek vývod turba zapojíš jako by přepadem do olejové vany samospádem.
Počítej s tím že budeš muset i u olejového koše vypodložit pružinku kde je ventil. Asi podložka M6 se tam vejde nebo tak něco. Aby si zvýšil tlak oleje v mazací soustavě.
Olejový výměník si dam dej, protože potřebuješ "chladit" i olej, kvůly osičce v turbu, která je uložena na pouzdrech a klouže na olejovém filmu..
Zdravím mám dotaz turbím škodu 135, mám turbo fiat tipo, intercooler, solex 32dis, ale ještě sháním regulátor tlaku paliva z renaulta 5 turbo nemáte ho někdo? A dokonce mě někdo říkal že by jsem potřeboval výměník oleje na co je potřeba při turbení? A jak mazat turbo olejem odkaď mám dat přívod a odvod? Díky moc 

-> Sepp:
vyřeš jako já :D

-> Sepp: aby to aspon trochu fungovalo pod kapotou, musel bys udelat odvetrane celo a idealne otvory v celu utesnit k IC, jinak tam nebude dostatecny rozdil tlaku a vzduch pres to nepoleze.
-> Dušan: Střešní křídlo jsem od tebe už zdatně "oprásknul"
na minulým autě. Ale vadí mi nutnost viditelné díry do kapoty a kvůli křídlu nechci vrtat do pěknýho auta, tak jsem přemýšlel nad tou vanou, že ten cooler bude skrytej. Ale musel by být pod kapotou, do tý vany si neumím představit, že by se v nějaký obvyklý velikosti vešel.

-> Sepp: jestli myslis v tom křídle umístěno pod uhlem tak jo, ale pokud pod kapotu tak jen na chladnější měsíce :-) Jinak LR křídlo na střechu.
Asi se to už řešilo, ale tak ještě jednou.
Plánuju nasadil lr vanu, udělat do ní otvor ve směru jízdy (rovněž do kapoty) a tak chladit intercooler. Má to šanci na rozumnou účinnost?
Plánuju nasadil lr vanu, udělat do ní otvor ve směru jízdy (rovněž do kapoty) a tak chladit intercooler. Má to šanci na rozumnou účinnost?
-> havlik: čas pro porovnání EVO 9 2:35
Escort 2.0 3:01
Escort 2.0 3:01
-> havlik: -> darabos: on ten podvozek dostal dost záhul, a vytekli mi oba přední tlumiče :(
-> djmaso: to radenie este treba doladit :)
-> djmaso: a nějakej jinej čas pro porovnání? Jinak podle videa bych řekl že máš podvozek dost měkkej
Řekl bych že ne, postup bude stejný jak při benzínovým turbu 

A když tam dám to turbo z diesla musím něco poupravit?
promin te že se tak ptám díky :)
promin te že se tak ptám díky :)
-> pavucina 26.05.13 22:06:13:
Ok, podívám se po nějakých, zatím snad moje IHI bude fungovat,je to sice takovej mrzáček ale tlačí, kouření bylo z motoru a ne z turba jak jsem po rozebrání zjistil.
Ještě mě zaujali tyhle turbínky za pěkné penízky: www.turbo-parts.de/Turbol ader:::78.html?MODsid=04a. ..
Mě by se líbíla ta druhá od zhora.
Ok, podívám se po nějakých, zatím snad moje IHI bude fungovat,je to sice takovej mrzáček ale tlačí, kouření bylo z motoru a ne z turba jak jsem po rozebrání zjistil.
Ještě mě zaujali tyhle turbínky za pěkné penízky: www.turbo-parts.de/Turbol ader:::78.html?MODsid=04a. ..
Mě by se líbíla ta druhá od zhora.
-> czechino: Ono je spis vhodne se zamyslet nad geometrii turba... Lepe receno sehnat si k nemu mapy a podle toho vybirat turbo. Nelze rict, ze dieslove turbo je nevhodne na benzin to rucite ne. Neni vhodne pro kazdy motor...
Tady se to taky neresi, proste mam turbo dam ho tam...
Ja to mam na favoritu tak taky, ale duvod byl usetrit penize pri shaneni turba a dat tam to, ktere je overene ze se vejde. Po te jsem to az zkoumal mapy a presto jsem se trefil presne do nejvyssi ucinnosti, sice zacina tlacit trosku vejs, ale to neni na skodu.
Bavim se o turbu K16. Najdi si ho v katalogu at vidis kam se vsude cpalo. A je tam hodne zastupcu jak od benzinu, tak od dieslu.
Tady se to taky neresi, proste mam turbo dam ho tam...
Ja to mam na favoritu tak taky, ale duvod byl usetrit penize pri shaneni turba a dat tam to, ktere je overene ze se vejde. Po te jsem to az zkoumal mapy a presto jsem se trefil presne do nejvyssi ucinnosti, sice zacina tlacit trosku vejs, ale to neni na skodu.
Bavim se o turbu K16. Najdi si ho v katalogu at vidis kam se vsude cpalo. A je tam hodne zastupcu jak od benzinu, tak od dieslu.
Neřikám že je to problém,jen že není stejné. Ale dost jsem četl o tom že dieslová turba jsou na benzín nevhodná...
-> czechino: V cem je problem, ze turbo je z diesla ? Jediny turbo, ktery na benzinu nevydrzi je s naklapecima lopatkama....
-> ochoda 18.05.13 18:29:37: na YT uz som videl zopar videi s oturbenymi motokarburatormi na 8k v skodovke... 

Tipo má garretta,ne? A navíc je to diesel... 

Mám doma turbo z fiatu tipo 1.9tdi napohled je to stejny turbo jaky ma fiat uno. Je to možný že jsou stejný? díky 

Hoši nemáte někdo na prodej turbo z punta GT? IHI VL7 dik.
Já se jen zeptal :D. Každopádně díky za objasnění. :)
Do jakých všech vývodů se zapojuje tlak u solexe z fuega? Má někde přepad? Pro upřesnění foto: www.iresa-web.com/fotos/.
../DSCF1345%5B1%5D12998444
43_max_resized.jpg
Dík.
Dík.
Vsak vy dva ano, ale to je i pro ostatni, pokud budou schopni a bue se jim to zamlouvat, tak musi resit zapalovani, tak proc to neresit rovnou i se svrtikovanim a usetrit penize pri koupi karbce 

Vstriky jsou jasná volba a je to jen další EVO v rámci přestavby.
-> pavucina: souhlas, ale na odstartovaní akce Turbo je nej ten karbec :)
třebas, při mém zjištění spotřeby více než 100l/100km ostrejch na vrchu, no tak když budu chtít na okruh na déle, tak musím do vstřiku, taky se na tom pracuje :)
třebas, při mém zjištění spotřeby více než 100l/100km ostrejch na vrchu, no tak když budu chtít na okruh na déle, tak musím do vstřiku, taky se na tom pracuje :)
-> pavucina: souhlas, ale na odstartovaní akce Turbo je nej ten karbec :)
třebas, při mém zjištění spotřeby více než 100l/100km ostrejch na vrchu, no tak když budu chtít na okruh na déle, tak musím do vstřiku, taky se na tom pracuje :)
třebas, při mém zjištění spotřeby více než 100l/100km ostrejch na vrchu, no tak když budu chtít na okruh na déle, tak musím do vstřiku, taky se na tom pracuje :)
VIm, ze se budu opakovat, ale kdyz uz resite vhodnost ruznejch karbcu.
Ja nevim co se furt resi karburator, ale jde to snim, ale ani zde nejpouzivanejsi solex neni nejidealnejsi, ptz ty auta nejezdili vysokej tlak, jako se jezdi zde a pak ostatni rezimy nejsou uplne ono, a ekonomicky to opravdu nejezdi, kdyz se tady ta ekonomicka cast provozu nakousla.
Ja nevim proc se neproberete a nezacnete resit vsrikovani, pridatesi kde chcete kolik chcete nebudete resit, ze to nekde je bohaty a nejde to uz snizit. Karbce jsou za zenitem.
Ja nevim co se furt resi karburator, ale jde to snim, ale ani zde nejpouzivanejsi solex neni nejidealnejsi, ptz ty auta nejezdili vysokej tlak, jako se jezdi zde a pak ostatni rezimy nejsou uplne ono, a ekonomicky to opravdu nejezdi, kdyz se tady ta ekonomicka cast provozu nakousla.
Ja nevim proc se neproberete a nezacnete resit vsrikovani, pridatesi kde chcete kolik chcete nebudete resit, ze to nekde je bohaty a nejde to uz snizit. Karbce jsou za zenitem.
-> ochoda: Ten jeden člen má právě Dellorto, kde se přímo prodává kit.
Proč někdo shání solexe? To je asi tak stejně jako Ti s minimálním úsilím bude fungovat motor se SEDRem a když tam dáš nějaký webery, který jsi našel za popelnicí, tak to nebude fungovat vůbec.
Nastavit Solexe pro slušnou funkci nebude takovej problém jako s dvojitym karburátorem, kde je každej prvek ,,laditelnej,, a taky pěkně mastnej.
Navíc přichází problém se sáním atp.
A ještě jedna věc, kolik stojí ten strašně nesehnatelnej karbec? Bůro? Nevyjde dvojitej karburátor na stejný prachy (myslim jeden)?
Proč někdo shání solexe? To je asi tak stejně jako Ti s minimálním úsilím bude fungovat motor se SEDRem a když tam dáš nějaký webery, který jsi našel za popelnicí, tak to nebude fungovat vůbec.
Nastavit Solexe pro slušnou funkci nebude takovej problém jako s dvojitym karburátorem, kde je každej prvek ,,laditelnej,, a taky pěkně mastnej.
Navíc přichází problém se sáním atp.
A ještě jedna věc, kolik stojí ten strašně nesehnatelnej karbec? Bůro? Nevyjde dvojitej karburátor na stejný prachy (myslim jeden)?
-> ochoda: Karburátor můžeš použít dalo by se říct skoro "jakýkoliv" jen máš akorát dost práce s jeho úpravami jako zatěsnění klapek a vhodně ho natryskovat od hlavní trysku, obohacovače, vzdušníky, nastřikovou pumpičku atd .. Solex 32DIS je plug and play, uděláš mu drobné doladění a jezdíš byly na motorech 1.4 a pak u 1.6 který měly 3 obohacovače ... V zaharaničí se jezdí na všechno možné, delorta, webry, solexy, v rusku v žigulech myslíš že mají nějaké Solexy 32DIS ba naopak neví že něco takového skoro exsituje, jezdí na těch svojich žigul karburátorech, v USA třeba Edelbrock nebo i HOLLEY, v Brazílii se jezdí na karburátoru BROSOL je to od licence SOLEX a koho by napadlo že tento karburátor je i ve Škoda Favorit
jen oni v brazílii ho umí udělat hezkej, pěkně jak chromovanej .. Jen to má nevýhodu u těchto karburátorů že už od základu na volnoběch to má hodně bohatou směs, takže po stránce ekonomické to není ono ...

-> škodec: -> havlik: Mě de spíš o to proč teda každej schání ten "nesehnatelnej" karbec z toho renaultu nebo jakej to je, nejsou ty webery jednodušší řešení?
-> ochoda: třeba na dellorta se prodává přestavbová turbo sada
-> ochoda: normalne ked to niekto vie, davno vymyslene to uz je. vid VW chrbak fora v us ci uk