skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co používáte za nářadí.
-> Bukaj 17.02.21 08:04:00: to zmeras mikrometrom...ale urcite to nebude nieco kalibrovane.
-> castrol: Existuje na 100%
-> Jarda/felda 16.02.21 16:53:41: Něco takového jsem měl na mysli, jen tohle není přesný kalibr, ale nějaké podivné rozměry na čištění. I když tam jsou rozměry drátů zmíněné, tak ty míry jsou úplně na prd a určitě tam nebudou vyznačené...

-> Jarda/felda 16.02.21 16:53:41: Něco takového jsem měl na mysli, jen tohle není přesný kalibr, ale nějaké podivné rozměry na čištění. I když tam jsou rozměry drátů zmíněné, tak ty míry jsou úplně na prd a určitě tam nebudou vyznačené...

-> Bukaj: dlhsie som nenasiel ale urcite nieco existuje
-> castrol: Má to hrozně krátké ty "měrné čudly", které koukají z plastu. Potřebuju tak alespoň 2,5 cm, tohle má jen 0,5 cm...

Vzhledem k tomu, že potřebuju jen ten nejtenčí (ideálně 2 ks, abych měl do zásoby) a všude jsou k mání pouze jako sady, tak asi pořídím tohle: www.promodels.cz/modelcra
ft-precizni-ctyrhranny-vys
truznik-0-6-2-0mm-sada-6ks
-p41668
Je to levné, má to plastové madélko (sice k těm výstružníkům mám rukojeť, ale nepoužívám ji, používám jen samotné jehly) a jako snad jediné, co mi našel Google, je sada od 0,4 mm
A ty spárové měrky potřebuju něco na tento způsob, ale minimálně do 3 mm www.enaradinastroje.cz/tr yskova-sablona-format--1-5 -3-0-mm a kdyby měly delší tu měřicí část (nebo kratší ten plast, ve kterém je kalibr zasazen)...

Je to levné, má to plastové madélko (sice k těm výstružníkům mám rukojeť, ale nepoužívám ji, používám jen samotné jehly) a jako snad jediné, co mi našel Google, je sada od 0,4 mm

A ty spárové měrky potřebuju něco na tento způsob, ale minimálně do 3 mm www.enaradinastroje.cz/tr yskova-sablona-format--1-5 -3-0-mm a kdyby měly delší tu měřicí část (nebo kratší ten plast, ve kterém je kalibr zasazen)...

-> Luky 15.02.21 16:51:02: Až na to, že tohle není konické a blbě se s tím bude dělat. Takhle nějak by měly vypadat ty kulaté spárové měrky
-> vhml 15.02.21 16:52:44: Tak nějak. Ale měrky nepotřebuju na trysky, ale i větší průměry. Třeba po 0,5 mm odstupňováno od 0,5 do 5 mm...
-> castrol 15.02.21 16:57:12: Tohle je přesně ono, jen potřebuju menší, než 0,6 mm (tedy pokud těch 0,6 mm je na špičce a ne v nejsilnější části - u stopky) - jdu googlit, díky
-> stepan 15.02.21 17:51:10: -> Pilot 105 15.02.21 18:07:53: Válečkové měrky/kalibr/ - to není ono. Hledám něco, co je v takovéto sadě, jako posílal odkaz Luky -> Luky 15.02.21 16:51:02: , ale s hladkou stěnou - ne stružicí, ale měřicí. Určitě to existuje, kdysi jsem to měl v ruce
Jinak ty výstružníky na trysky musím pokoumat - všude píšou od 0,6 mm - tak to asi bude míra v té silnější části výstružníku...
Zatím díky všem

-> vhml 15.02.21 16:52:44: Tak nějak. Ale měrky nepotřebuju na trysky, ale i větší průměry. Třeba po 0,5 mm odstupňováno od 0,5 do 5 mm...
-> castrol 15.02.21 16:57:12: Tohle je přesně ono, jen potřebuju menší, než 0,6 mm (tedy pokud těch 0,6 mm je na špičce a ne v nejsilnější části - u stopky) - jdu googlit, díky

-> stepan 15.02.21 17:51:10: -> Pilot 105 15.02.21 18:07:53: Válečkové měrky/kalibr/ - to není ono. Hledám něco, co je v takovéto sadě, jako posílal odkaz Luky -> Luky 15.02.21 16:51:02: , ale s hladkou stěnou - ne stružicí, ale měřicí. Určitě to existuje, kdysi jsem to měl v ruce

Jinak ty výstružníky na trysky musím pokoumat - všude píšou od 0,6 mm - tak to asi bude míra v té silnější části výstružníku...
Zatím díky všem

-> Bukaj: Válečkový kalibr? www.bo-import.cz/meridla/
.../valeckovy-kalibr-0-50-
0-99mm-dle-vyberu-margage-
426-d-ocelovy-samostatny-m
ahr-4828234-263620.html
Výstružníky na trysky www.nakol.cz/vystruznik-n a-trysky-sada?gclid=EAIa.. .
Výstružníky na trysky www.nakol.cz/vystruznik-n a-trysky-sada?gclid=EAIa.. .
-> Bukaj: A měrky se jmenují válečkové měrky, jestli správně chápu, co chceš. 

-> Bukaj 15.02.21 16:33:40: vola sa to minivystruznik vercajch.sk/produkt/vystr
uznik-na-tryskysada-12-die
lna-06-19-mm-turnus
-> Bukaj 15.02.21 16:33:40: jakoze vrtaky a merky na trysky?
-> Luky: Ano - pětiboký jehlan.
-> Bukaj: čili hladký vícehran se špičkou?
-> Luky: To jsem též našel, ale pilník to není. To, co potřebuji, má hladké hrany - tedy nikoli pilník, ale fréza

-> Bukaj: jehlový pilník?
Třeba tenhle 0,8 mm? www.chn.cz/rasple-a-pilni ky/dictum-705092-glardon-v allorbe-round-file--cut-2
Třeba tenhle 0,8 mm? www.chn.cz/rasple-a-pilni ky/dictum-705092-glardon-v allorbe-round-file--cut-2
Dotaz pro znalce technického (strojařského a nástrojářského) slovníku:
Potřebuji sehnat něco, co bych nazval "jehlová ruční fréza" - vhodnější termín mne nenapadá. Bohužel pod tímto názvem (ani jinými, které jsem zkoušel zadat do Googlu) jsem nenašel to, co potřebuji.
Jedná se o (pravděpodobně kalenou) ocelovou jehlu se zužujícím se konickým hrotem pětiúhelníkového průřezu - viz přiložené foto.
Používám je na úpravu (odstranění nánosů a případně zvětšení) otvorů v mosazných tryskách a jiných částí karburátorů a co čert nechtěl - zlomil jsem si hrot té nejtenčí (takže momentálně nepročistím trysky volnoběhu 40 a 45
, naštěstí na 50 už je zbytek jehly dostačující).
Kde bych něco takového sehnal, případně jak se to jmenuje?
A dále bych potřeboval štěrbinové (spárové) měrky, ale nikoli lístkové, ale tyčinkové. Také jsem googlil bez úspěchu...

Potřebuji sehnat něco, co bych nazval "jehlová ruční fréza" - vhodnější termín mne nenapadá. Bohužel pod tímto názvem (ani jinými, které jsem zkoušel zadat do Googlu) jsem nenašel to, co potřebuji.
Jedná se o (pravděpodobně kalenou) ocelovou jehlu se zužujícím se konickým hrotem pětiúhelníkového průřezu - viz přiložené foto.
Používám je na úpravu (odstranění nánosů a případně zvětšení) otvorů v mosazných tryskách a jiných částí karburátorů a co čert nechtěl - zlomil jsem si hrot té nejtenčí (takže momentálně nepročistím trysky volnoběhu 40 a 45

Kde bych něco takového sehnal, případně jak se to jmenuje?
A dále bych potřeboval štěrbinové (spárové) měrky, ale nikoli lístkové, ale tyčinkové. Také jsem googlil bez úspěchu...

-> suri 05.02.21 18:39:45: taky na výměnu došlo 

-> Jarda/felda: ak to nejde normálne kľúčom ani po prestreknutí manžety tak mením strmeň a neriešim , nebudem si kurviť vercajk na vrakoch
-> Jumbo: Mám tu Geko, ale ještě jsem nepoužil. Nicméně na pohled je solidní a má dobrý zpracování.
-> Jumbo: já koupil tuhle sadu aukro.cz/stlacovak-brzdov
ych-pistu-sada-18ks-adapte
ry-zatlaceni-pistku-g02540
-6977065457 abych zjistil že pístky jsou zatuhlý a sotva s nim otočili 300 knipexy




-> Jumbo: jop
-> suri: Díky, takže něco takového by mi na to mělo stačit? www.alza.cz/auto/stlacova
k-brzdovych-pistu-sada-12k
s-d4850034.htm
-> Jumbo: Obe doprava
Pánové, máte někdo nějakou osvědčenou sadu na zatáčení pístků, nebo je to v cenových relacích všechno na jedno brdo? Budu to potřebovat asi jenom párkrát, takže nepotřebuju nic profi, ale zas nechci ať se mi to rozpadne po chvilce v ruce... Bude to hlavě na koncern (Felda, O1, Yeti), takže asi nepotřebuju žádnou extra velkou sadu... Je na Yetiho (OII) potřeba zatlačovat zadní pistek jedou doleva a jednou doprava (podle strany auta), nebo se oboje točí na jednu stranu a pak mi stačí ta nejlevnější sada?
Co jsem se díval tak mají tady (mám ten obchod rád): www.mojedilna.cz/pripravk y-na-zatlaceni-brzdovych-p istku?order=cost
Případně Alza má GEKO: www.alza.cz/auto/.../1886 8751.htm
Co jsem se díval tak mají tady (mám ten obchod rád): www.mojedilna.cz/pripravk y-na-zatlaceni-brzdovych-p istku?order=cost
Případně Alza má GEKO: www.alza.cz/auto/.../1886 8751.htm
-> darklord 25.01.21 10:50:39:
bod pro tebe.
V dnešní době, kdy to za pár vteřin vygooglíš to taky nechápu
-> Eidy 25.01.21 12:01:28:

V dnešní době, kdy to za pár vteřin vygooglíš to taky nechápu

-> Eidy 25.01.21 12:01:28:

-> Nwkt: to sice ano, ale ta hatmatilka sa aspon da nejak rozluskat. Isto lepsie zabit 5 sekund s googlom, ako ked to niekto musi skenovat / fotit, a vymyslat kam to uploadne atd...
-> Eidy: / -> Nwkt:




-> darklord: Ale to je jiný než ten dole 

-> darklord: Šlo by, že bys mi to vytisknul, zalaminoval a poslal? 

-> darkUTFGlord:
Děkuji..

-> darklord: eng verze by nebyla?



-> darklord:



chlapi to ste naozaj take internetove nemehla vsetci do radu? www.aac-kabel.de/wp-conte
nt/.../plakat-aac.jpg
Taktéž prosím o up někam, kde neutrpí čitelnost

-> Mr._Nosferatu: já bych to taky bral. Nechceš to upnout a dát sem odkaz?
Děkuji
Děkuji
-> Mr._Nosferatu: Viz -> vhml 25.01.21 10:01:27: , taky bych bral.
-> Mr._Nosferatu 25.01.21 08:40:51: muzes mi to poslat do mejlu v.horn@centrum.cz v původni kvalite? Jak to projde virtem tak se to dost zmensi. Díky. Vypadá to zajímavě
-> vhml 24.01.21 19:56:44: snad to půjde poznat
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.01.21 15:26:03: Taky to tak dělám...
-> StepaNoFUN 24.01.21 16:13:05: Tak vycházím z toho, že v originální elektroinstalaci též bylo spousta věcí pájených - volné konce vodičů pro místa šroubových spojů (pojistkovka, patice hlavních světlometů), oka startéru, altíku atd, u MBčka všechny konce, vedoucí k osvětlení... - a problémy s tím nejsou. Ještě jsem se nesetkal s ulomeným zapájeným vodičem u konektoru. když už se něco uláme, tak vodiče, jejichž izolace je vystavena extrémním vlivům (změny teplot, UV záření, chemie) a ztvrdne - typicky konektory na motoru (odpojovač volnoběžné trysky, čidla teploměru a tlaku oleje, kablíky k motorku ostřikovačů, kabely k blinkrům MB-užovka atd...

-> StepaNoFUN 24.01.21 16:13:05: Tak vycházím z toho, že v originální elektroinstalaci též bylo spousta věcí pájených - volné konce vodičů pro místa šroubových spojů (pojistkovka, patice hlavních světlometů), oka startéru, altíku atd, u MBčka všechny konce, vedoucí k osvětlení... - a problémy s tím nejsou. Ještě jsem se nesetkal s ulomeným zapájeným vodičem u konektoru. když už se něco uláme, tak vodiče, jejichž izolace je vystavena extrémním vlivům (změny teplot, UV záření, chemie) a ztvrdne - typicky konektory na motoru (odpojovač volnoběžné trysky, čidla teploměru a tlaku oleje, kablíky k motorku ostřikovačů, kabely k blinkrům MB-užovka atd...
-> Bukaj: Jestli se o víkendu uvidíme a já nezapomenu, můžu vzít s sebou co mám, ať si vyzkoušíš, co tu postují kluci. Mám www.aspera.cz/product/...
/id-54039
-> suri 24.01.21 20:05:43: ta buzirka skripnuta není, je to bez mezery, na dotek. Jen je to rozlisovane nejak moc, protoze to je asi 4mm2 kabel ve fastonu pro 2,5mm2
-> vhml: nemá byť priškripnutá aj bužírka , mala by tam byť medzera ale záleží aj aký je to kábel a aké máš odizolovacie kliešte ...
-> StepaNoFUN 24.01.21 18:47:44: Tak ono existuje i nařízení, aby "pohyblivé přívody byly při používání zabezpečeny proti zkroucení žil"..
Debat jestli jo či ne a hlavně jak (v 80. byl konektorovací sortiment docela chaos) jsem zažil fůru, snad každej montér u firmy měl svoje favorizovaný kleště - s žádnejma ale nešlo si okruhy jen tak letmo "nabodovat"..
Rozhodně je pájení náročnější na dodržení pracovního postupu, za zásobu olovnatou jsem taky rád a když jsem byl donucen pojímat se s pájkou v instalaci auta z konce minulýho století, kde už se vyskytovaly i tříchlupý "vodiče" s jen lehce nadnulovým průřezem, bylo mi jasný že to je na hraně..

Debat jestli jo či ne a hlavně jak (v 80. byl konektorovací sortiment docela chaos) jsem zažil fůru, snad každej montér u firmy měl svoje favorizovaný kleště - s žádnejma ale nešlo si okruhy jen tak letmo "nabodovat"..
Rozhodně je pájení náročnější na dodržení pracovního postupu, za zásobu olovnatou jsem taky rád a když jsem byl donucen pojímat se s pájkou v instalaci auta z konce minulýho století, kde už se vyskytovaly i tříchlupý "vodiče" s jen lehce nadnulovým průřezem, bylo mi jasný že to je na hraně..
-> Mr._Nosferatu 24.01.21 19:03:35: a jak to ma vypadat spravne?
-> StepaNoFUN: určite bol starý lepší ako tento eko ... ja letujem málo ale nevidím v tom problém ani v aute , poznám ľudí čo všetko letujú , aj pri motore , aj pri teplotách a všetko funguje normálne .... keby si videl koľko sa zaletovalo káblov od čidiel a lambda sond prehryzených kunami , cez to zmršťovačka a fachčí to roky ...v interiéri napríklad letovanie total no problem ...
-> vhml: Na pohled hezký, ale chybí mezera mezi krimpem a bužírkou. (Deformace z práce kde děláme 300ks/h)