-> Matthes, záškodník z TechWebu:
No, jestli to funguje jako na ploše zadních kotoučů, který vyhnijou i když se s nima brzdí, tak to asi moc nepomůže.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Dušan: zvonku su kotuce OK, na rucke mi zivot nezavisi
-> U-Geen: zvnutra je aktivna plocha proste vyhnita a rozdrbalo to oblozenie, pakne su snad este tiez originalne akurat holt po smrti
-> U-Geen: zvnutra je aktivna plocha proste vyhnita a rozdrbalo to oblozenie, pakne su snad este tiez originalne akurat holt po smrti
-> Jarda/felda 07.01.15 20:58:06: jo to je dobré nařadi ale pan šef ho jaksi stále nepořídil

-> darklord: to je skoro divny ze to mas opotrebovany. ja to rozebiral u Subaru loni a prislo mi ze ty pakny jsou tam snad puvodni... ono nejak neni proc by se opotrebovavaly :)
-> darklord: Jasně no, je to nakokot vymyšlený. Mělo by se tou ručkou občas zabrzdit, aby to nerezlo... Ale kdo by to dělal...
-> Jarda/felda 07.01.15 20:06:19: jo když jsou zepředu budiž a ne idiocky vzádu kam strčíš tak prst s cočkem nemáš šanci
-> šadesa 07.01.15 19:12:13: povojel odborníky, vyndaji to bez sundání hlavy 

-> darklord: posledni slova pred smrti
-> Matthes, záškodník z TechWebu: problem je ten ze "buben" je vyreznuty a pakny nemaju oblozenie. Na STK sa na krv utiahne lanovod aby to brzdilo v ramci kontroly, a potom ho zase povolim aby sa zbytocne nenatahoval. Az budem riesit nove kotuce tak to spravim, ale zatial ta chvila nenastala.
-> Max 07.01.15 19:26:56: celkem běžná věc jak zaroste není sance jí povolit většinou
-> šadesa: hm, to znám....většinou když se to nejmíň hodí...počítáš že máš za max. hodku hotovo....a ono ne... tak ať to dobře jde ;o)
takže dneska mě přijela na dílnu kia carens s tím euro motorem 2.2crdi že potřebuje vyměnit žhavící svíčky 3šly krásně a jedna lup a z výměny svíček se nakonec stane sundání makovice
-> darklord: A kde mas problem? Nepremavaji ty maly minipakynky v zadnich brzdach? To je fakt vtipny u BMW. Sice tam není mechanickej převod v brzdiči kotouče, ale je to na palici :-)
Taky ručkuju pouze v nákým krpálu jinak vždy kvalt s osobákem. Jinak sem dřív jezdil multikárou, která když se lehce popustila pozadu z kopce a zašlápnul sem brzy a zas pustil tak už držela celou dobu než sem popojel dopředu
Jinak u traktoru dle povahy terénu vetšinou kvalt někdy ručky a pak i klín.

-> darklord: no hej, ale to predokolka nedokaze
-> Placko: na toto mi staci pridat plyn 

-> Placko: 

-> castrol: ani ja, kým nieje sneh a pekná zákruta 

tiež neruckujem
-> Bukaj: cece ja bez rucky fungujem uz odkedy som to kupil, proste neruckuje :)
-> MOLSO: No,mne tak pred pár rokmi utiekol traktor
Rýchlosti išli veľmi ťažko a nepresne, tak som namiesto jednotky dal trojku




-> MOLSO 07.01.15 13:59:08: To není pravda, že to na vyšším stupni udrží komprese bez problémů - postupně se stejně pomalinku dá do pohybu...
... a rozdíl ve vyšším či nižším kvaltu není o kompresi, ale o převodu - síle, která působí od kol na třecí plochy v motoru, respektive obráceně
...a v krpálu bez ručky parkuje jen blbec
... a rozdíl ve vyšším či nižším kvaltu není o kompresi, ale o převodu - síle, která působí od kol na třecí plochy v motoru, respektive obráceně

...a v krpálu bez ručky parkuje jen blbec

-> Tomaso435: jo to vím že se praktikuje, vždyť o tom píšu
Ale když se auto přesouváním posune někam dál, to je taky vtipný 


-> Luky: Kolega vyprávěl, ja byl u bráchy a nechal venku před panelákem auto a dle slov bráchy odbržděné. druhej de ráno auto bylo na druhým konci sidliště, jelikož se tam auta běžně postrkávaj kvuli nedostatečný kapacitě parkoviště :D
-> Luky: Vždycky (krom stání v garáži) nechávám zařazeno, jenže jsem buď zapomněl, anebo to "nezabralo" - když jsem dojel, byly auta dávno přestěhovaný a nikdo nevěděl, co a jak bylo nebo nebylo. Nicméně zadní kola byly za cca 2 cm přesazením panelů.. Dobrý bylo to, že pojišťovna tomu volovi místo nějakých 3 tisíc, který chtěl, přiznala snad ani ne pětikilo na opravu prohnutýho lemu..
-> Jozka: tak pokud nepoužiju ručku, musím použít qalt.
Zcela odbržděným autům na sídlišti jsem nikdy nepřišel na chuť, přijde mi to kapku o hubu. Ale asi jsou místa, kde se to používá běžně, ale tam já se nevyskytuju
Zcela odbržděným autům na sídlišti jsem nikdy nepřišel na chuť, přijde mi to kapku o hubu. Ale asi jsou místa, kde se to používá běžně, ale tam já se nevyskytuju
-> Bukaj 07.01.15 13:17:09: Včera tady nebyla kolegyně, takže jsme s ostatními mužmi zjistili, že také nejsme 100% plynotěsní.
Bohužel se to projevovalo celý den. 


-> vhml 07.01.15 14:14:19: Tobě že by zatuhly lanovody ? 

-> Luky: Ani já ne.. ale kdysi jsem z toho měl menší problém, neb prý se můj služebák (zaparkovanej vedle baráku na rovině na betonových panelech) přes víkend rozjel, přejel napříč chodník, přeskočil obrubník, překonal 2 m ne moc posekanýho trávníku a opřel se do auta, zaparkovanýho na ulici (resp. příjezdový cestě na staveniště)..
Že prý hodně foukal vítr.. ale nejspíš auto roztlačil sám ten trefenej dement, protože potřeboval na svý plečce vyměnit hnilej blatník..
-> MOLSO: Pravdu máš, ale jestli jsem pochopil správně, jde tu o samotný uvedení do pohybu a to je něco úplně jinýho.
Že prý hodně foukal vítr.. ale nejspíš auto roztlačil sám ten trefenej dement, protože potřeboval na svý plečce vyměnit hnilej blatník..
-> MOLSO: Pravdu máš, ale jestli jsem pochopil správně, jde tu o samotný uvedení do pohybu a to je něco úplně jinýho.
-> dragon_cb_cz: Nie. To by človek nesmel používať ručku roky :)
hehe ruční brzdu zatahuju akorát když přehazuju na zimáky 

-> dragon_cb_cz: nebo naopak v zimě zamrzlej, když ručku náhodou použiješ 

-> minno: Ty jsi nikdy nepotkal zatuhlej/zarezlej lanovod?
-> vhml: a čo sa stane lankám, pri ich nepoužívaní? :) Okrem toho, že nič.
-> Luky 07.01.15 14:06:48: Tak to já jí používám úplně všude, i na rovině.
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
-> vhml: hele já ručku při parkování skoro nepoužívám. To musí být jó kopec... Spíš si ji šetřím na zatáčení 

A nestačí zatáhnout ručku?




tak si chlapci zaparkujte auto na nejaký krpál, hodte tam nejaký vyšší kvalt a pozorujte čo sa bude diať. auto sa posunie spomalí posunie spomalí .... na nižšom prevodovom stupnni to tá kompresia udrží bez problémov. A aj keď valec nie je 100 % plynotesný, stačí to.
-> MOLSO: Stlačuješ (když motor neběží) vzduch, jehož molekuly se o sebe třou .. protože se maj rády, když se na ně přitlačí..
-> Bukaj: Hele, ono auto na kopci drží primárně valivej odpor penumatik, takže nějaký kroužky a ložiska, to je nula nula nic.. když si u těch služebáků na odstávku vypustíš gumy, uvidíš, že se jejich chování při stání ve svahu o hodně zlepší..
Ale jinak jo, modelově když vystrkáš auto na svah ještě tak akorát, aby nesjíždělo dolů samo od sebe a vyšroubuješ svíčky, tak se vůbec nic nestane..
-> Bukaj: Hele, ono auto na kopci drží primárně valivej odpor penumatik, takže nějaký kroužky a ložiska, to je nula nula nic.. když si u těch služebáků na odstávku vypustíš gumy, uvidíš, že se jejich chování při stání ve svahu o hodně zlepší..
Ale jinak jo, modelově když vystrkáš auto na svah ještě tak akorát, aby nesjíždělo dolů samo od sebe a vyšroubuješ svíčky, tak se vůbec nic nestane..

-> minno: Hergot! Se zelím!
Komprese má za následek to, že pokud je auto v pohybu, zpomalí jeho pohyb. Ano, v optimálním případě (jak jsem popsal dříve) by komprese vůz i zastavila a udržela v klidu. Ale spalovák nikdy není 100% plynotěsný, takže ve výsledku to, co drží auto v klidu je tření a gravitace. Tření součástí a náplní v motoru, převodovce, ložiskách, kolech, pneu vs. vozovka atd.
Proč myslíš, že je tak obtížné roztlačit vůz (odbržděný, odkvaltovaný) na rovné silnici?
Dost záleží i na sklonu terénu a dalších věcech, ale obecně bych si troufl tvrdit, že tam, kde se nepohne z místa auto s kvaltem, tam se totéž auto nepohne ani bez svíček. Bez kvaltu pravděpodobně ano, neboť v motoru je takové tření, které v součtu všech tření, držících vozilo v klidu nebude zanedbatelné.
Jinak jistota je kvalt, ručka a špalky pod kola
Třeba u nás před firmou kvalt a ručka u některých vozů nestačí (například firemní Ducato)

Komprese má za následek to, že pokud je auto v pohybu, zpomalí jeho pohyb. Ano, v optimálním případě (jak jsem popsal dříve) by komprese vůz i zastavila a udržela v klidu. Ale spalovák nikdy není 100% plynotěsný, takže ve výsledku to, co drží auto v klidu je tření a gravitace. Tření součástí a náplní v motoru, převodovce, ložiskách, kolech, pneu vs. vozovka atd.
Proč myslíš, že je tak obtížné roztlačit vůz (odbržděný, odkvaltovaný) na rovné silnici?
Dost záleží i na sklonu terénu a dalších věcech, ale obecně bych si troufl tvrdit, že tam, kde se nepohne z místa auto s kvaltem, tam se totéž auto nepohne ani bez svíček. Bez kvaltu pravděpodobně ano, neboť v motoru je takové tření, které v součtu všech tření, držících vozilo v klidu nebude zanedbatelné.
Jinak jistota je kvalt, ručka a špalky pod kola

Třeba u nás před firmou kvalt a ručka u některých vozů nestačí (například firemní Ducato)

-> minno: ja bych řekl že pistni kruhy o stěnu válce, šaly o kliku, ojnice... proste vše co se hybe, i vačka bude davatt nějaký odpor a všechno dohromady udělá dost velký odpor k tomu aby se to přes převodovku nehlo... toť muj názor.
-> Bukaj: a trenie čoho voči čomu? Myslím, že keby sa z motora vybrali sviečky, tak auto v kopci na kvalte neudrží.
komprese sama o sobě vůz v kopci v klidu neudrží. Leda, že by byl spalovací prostor dokonale vzduchotěsný, což nikdy není. To, co drží auto v klidu, je tření a nic jiného 

-> Jozka: naozaj neni 

Není ona ta "komprese" taky vlastně jenom tření..

-> Luky: 

-> Luky: hele nepamatuji si to přesně ale tuším že se došlo k tomu že se ta komprese časem ztrati a drží to třetí 

-> Majki: to netuším, ale můj názor je komprese
(se šípkovou nebo se zelím?
)

(se šípkovou nebo se zelím?

zase hledam.... a marně!
Někde tady se resilo proč auto auto stojící v kopci s kvatlem se nerozjede, jeden názor byla komprese a druhý tuším "tření". nemáte někdo páru v kterém tématu se to probiralo?
Někde tady se resilo proč auto auto stojící v kopci s kvatlem se nerozjede, jeden názor byla komprese a druhý tuším "tření". nemáte někdo páru v kterém tématu se to probiralo?