
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: A samosebou širokosloupek, jen ještě spousta výbavy z předešlého modelu...

-> Jozka: Číslo TP je pár desítek od sebe, 026 vs. 092, takže na place nejspíš pár metrů od sebe
Nedaří se mi vyčíst Tvé číslo motoru, ale tam to bude asi stejně, jako u kastlí, že brali co jim padlo do ruky a ne vždy úplně popořadě


A čísla jsem nepočítal (odskok mezi vozy)..
Tys říkal úzkosloupek ??
Tys říkal úzkosloupek ??
-> Bukaj: Jednoduchý - třeba jako na hlavě: vlasy - ředina - pleš..
Ale je mi divný, že ti to nevyplavalo jako vada odlitku..
Jinak tedy:

Ale je mi divný, že ti to nevyplavalo jako vada odlitku..
Jinak tedy:
-> Jozka: Nějak netuším, co si představit pod pojmem "ředina" - Google mi tvrdí, že je to vlastní jméno nějakého inženýra

-> Bukaj 20.01.22 10:24:54: Jo jo, lem jsem zatím viděl jen vpředu a vzadu - a všechny dva moje originály jsou v tom předozadním směru vytahaný kdovíproč víc do obdélníku..
+chybí ti tam origo ředina, vyžraná výparama ze Syntolu..

+chybí ti tam origo ředina, vyžraná výparama ze Syntolu..


Jinak jak jsme se bavili o našich srpnových MBčkách - expedice:


-> Jozka: Detail tkaniny a lemovky:
Jinak téměř čtverec (cca 82 X 85 cm), ale s lehce konkávními boky...
Jinak téměř čtverec (cca 82 X 85 cm), ale s lehce konkávními boky...
-> Jozka: Jo, MBčko to nemělo olemované ze všech stran, ale jen z dvou protilehlých...
Donutil jsi mne to vyhrabat ze skříně

Donutil jsi mne to vyhrabat ze skříně

Teda to je fakt bordel - hledal jsem nedávný sympozium o MB kufrovým koberci a ono je v "podělali". Místo toho tu straší motor z kdovíčeho, kterej patří úplně jinam.. ( skoda-virt.cz/cz/.../1772
38-identifikace-motoru-3?g
otopost= )
Tohle je "náhrada" z dobovýho matroše - nebo kilí..? přijde mi to jak čtverec..


Tohle je "náhrada" z dobovýho matroše - nebo kilí..? přijde mi to jak čtverec..

-> Tom Troll: podle číšla by to měli umět v archivu v MB zjistit
-> Tom Troll: on taky vedel hovno.... podle me to vytahal nekde z kovosrotu.
-> Pavel P..: No jo, a ví nēkdo z vás, co to je? 

-> Tom Troll: Tohle nevyplavalo v Německu ale v ČR a konkretně před pár týdny na Kladenský burze kde to ten skopčák koupil za 5tis od člověka od kterýho já mám nový blok na 120 předomotor.... bez hlavy je to hezká relikvie tak na poličku.
Fouknu to sem, protože lepší vlákno mě nenapadá.
Tohle vyplavalo v Německu, týpek má jenom to co je na fotkách, netuší co to může bejt. Hliníkovej OHC blok co je posazenej pod velkym úhlem. Podle rozvržení šteftů na přírubu to je to už na embéčkovou převodovku, (ne)žebrování na bloku napovídá že je spíš starší, ikdyž tvar klikový skříně už udává embéčkovej hliníkovej blok. Klika už zdánlivě normální embéčková. Zdvih 72 Vrtání 68, takže cca 1050ccm. Na vrch brutální vložky, brutální potrubí pro chladivo z boku.

Tohle vyplavalo v Německu, týpek má jenom to co je na fotkách, netuší co to může bejt. Hliníkovej OHC blok co je posazenej pod velkym úhlem. Podle rozvržení šteftů na přírubu to je to už na embéčkovou převodovku, (ne)žebrování na bloku napovídá že je spíš starší, ikdyž tvar klikový skříně už udává embéčkovej hliníkovej blok. Klika už zdánlivě normální embéčková. Zdvih 72 Vrtání 68, takže cca 1050ccm. Na vrch brutální vložky, brutální potrubí pro chladivo z boku.

-> hans1: Jsem si na čepy letmo vzpomněl při usínání a pojal podezření, zda nebyly dutý "zdola hlouběji".. některý jsem totiž zahodil docela, protože byly zdeformovaný "do vačky". A jo, M5 na šroubky ožižlaný jsem taky narazil - a pokud nejsi fanatik originality, tak stačí napodobit tu extra plochou hlavičku.. Nicméně i tak se po nějakém podívám, vrtá mi to hlavou.
-> Jozka: díky,vyrobím je od oka ,nikdy jsem nenarazil na nic jiného než šroub M5 ...
-> hans1: Válec s velice nízkou (snad do 1 mm) plochou hlavou odpovídá, u pragos ani v katalogu jsem nehledal, vždy jsem vyhodil (dávám pro snazší manipulaci mosazný nýty) a tak si jen pamatuju, že na rodinným MB byly zdola "návrty" pro rozklepnutí (podobně jak u kapot). Což ale mohl klidně spáchat i táta..
Pokud to někdo nedá "z voleje", zkusím během víkendu po nějakým mrknout.
Pokud to někdo nedá "z voleje", zkusím během víkendu po nějakým mrknout.
Má někdo,nebo ví jak originál vypadal čep zajištění omezovače dveří ?Pokud odpovídá originálu replika autotyp/pragos takže jen holý čep průměr 8mm s plochou hlavou bez zajištění ? Zajímavé je že jsem tuto položku nenašel v katalogu dílů...
Díky za info,nakonec jsem to nechal přesahovat ale co jsem koukal na staré těsní bylo to jak píše Jozka...má někdo klakson na dlouhém držáku viz foto ? Je držák namontován správně?Kam má směřovat klakson?Držák asi originál je,vypadá dle katalogu dílů.
-> hans1 20.06.21 19:22:49: Nic se nevystřihuje - vnější jazyk těsnění se dává pod hliníkovou misku - podložku pod maticí. Mám dojem, že to tak bylo origo (už jen prakticky = těsnění nedrhne o hřídelky), viděl jsem dokonce i těsnění okna úplně až na karosérii (tedy i pod vrchní pryžovou podložkou stěračů), ale hádat se nebudu, žádnou dobovou fotku, na který by byl tenhle detail, si nepamatuju..
-> hans1 20.06.21 19:22:49: ma to presahovat.
-> Jozka 19.06.21 14:22:53: nevulkanizuje se to,jen lepí... jak je v originále detail u stěračů? má to přesahovat až k matkám stěračů nebo vystřihlý oblouček?
-> hans1 19.06.21 13:59:47: Se taky bojím - že bych se netrefil. Ale jestli se novovýroba lepí (čili nevulkanizuje jako origo), asi ten strach napřesrok nejspíš překonám.

-> Jozka: mě to poslaly také delší...bál jsem se slepování(zbytečně) tak jsem objednal před + zadní již slepené,ale bylo delší takže jsem ho střihl plochy zabrousil šmirgl kotoučem na suchý zip do flexy jednu stranu potřel sekundákem za 10kč zmáčkl a drží perfektně (zatím
)

-> hans1: Tak to je dost velkej rozdíl, takovýho bych si patrně všiml.. snad. Do repliky jsem chtěl zasklít zatím jediný okno (zadní MB úzkosloupek), ale poslali mi těsnění o dost delší, takže nakonec opět dobovka - ale přesklívání mě čeká, každý info o replikách se hodí..
-> Jozka: díky za info ,jinak ta síla je 6,7mm vs 5,5mm to replikové těsnění snese max 7mm tloušťky...
-> hans1: Pragos v tom má bordel, ony totiž nejsou v katalozích dýlky, jako u pozdějších vozů.. Nebo dali bezpečnostní rezervu, protože kilí lepený okna jsou mnohem křehčí
.
Rám, sklo i guma 100+1000 mají stejnej rozměr (guma i katalogový číslo). A ani jsem si nevšiml, že by měly různý tloušťky (resp. ty co jsem měl v rukou, byly i stejně tlustý - ale určitě mi jima neprošly všechny varianty).

Rám, sklo i guma 100+1000 mají stejnej rozměr (guma i katalogový číslo). A ani jsem si nevšiml, že by měly různý tloušťky (resp. ty co jsem měl v rukou, byly i stejně tlustý - ale určitě mi jima neprošly všechny varianty).
Je rozměrově stejné čelní sklo 1000mb a 100ka? mám i nějaké silnější sklo předpokládám stovka měřil jsem obvod a vychází mi to stejně cca 327cm.Dodavatelé replikových těsnění udávají že jsou stejné ale např. pragos nabízí stovka 327cm MB 330cm.že by tam byl např. delší lem na spojích plechu?
-> Žiabrovak 11.05.21 09:15:01: Ta 110 LS z prospektu bude evidentně jeden z prvních vozů modelu 73 (tzn. výroba 8-9/72). Mám doložené, že náběh jednotlivých prvků modelu 73 byl postupný - nejprve posunuli hrdlo nádrže nahoru, ale nechali ještě starou rakvičku na čele a kliky ven. Teprve potom následovala i nová lišta a asymetrický nápis na čele u výbav standard a de luxe, pak i zapuštěné kliky BOMORO (nejprve jen pro export do některých západních zemí) a teprve od 1/73 byl vyráběn plnohodnotý model 73 (tj. celá produkce se zapuštěnými klikami a čtyřoké čelo pro LS a R).
-> Bukaj: Já jsem jeden i vyrobil..

-> Jozka 11.05.21 13:09:45: Určitě
PK je zkratka pro tehdejší termín "plastická kůže" (termín "koženka" se ujal až později) a pár vozů s černou koženkou sloupků jsem už taky zaznamenal...


-> Jozka: Asi nejspíše ano.
-> michael: Určitě zajímavý.. střední sloupky černé asi znamenaj koženku zevnitř na sloupku která bylo půlená ? (šedá / černá).
Embéčko "středně hnědý" zcela mimo veškerý vzorníky sériových MB i kil jsem zaznamenaný i měl - jen teda nevím, kdo jim zajistil tu barvu..
Embéčko "středně hnědý" zcela mimo veškerý vzorníky sériových MB i kil jsem zaznamenaný i měl - jen teda nevím, kdo jim zajistil tu barvu..

S jinobarevnejma střechama jezdili hodně zhusta východní Němci - většinou bílejma. Ale žádný MB, o kterých bych si troufl tvrdit, že takhle "z výroby", jsem bohužel nikdy nepotkal..

-> michael: S odlišnou farbou strechy som sa zatiaľ stretol (mimo 110R, kde boli bežné, aj s poťahom koženky/vinylu) len v prípadoch, keď počas výroby došlo k nejakému poškodeniu strechy a zamaskovali to napríklad čiernym nástrekom (videl som to na jednej 1000 MB model 69, 100% originál, bola tam aj odfotená faktúra, kde to bolo napísané, bohužial už to asi nenájdem
)
Pár krát som to videl na sedane 110 LS, tam by sa možno dalo uvažovať či je to originál z výroby, resp. za príplatok.
Prikladám fotku prospektu vývoznej 110LS ešte s klučkami von, ktorá práve má čiernu strechu. Buď je to z výroby, alebo už z úprav dovozcu. No ono to auto je celé nejaké zvláštne, keďže je to podľa všetkého typický model 72, no rok tam je uvedený 1973, a viečko nádrže typické pre 72 je nahradené novším...
Každopádne, z akého roku je ten zoznam? Rád by som si ho prečítal

Pár krát som to videl na sedane 110 LS, tam by sa možno dalo uvažovať či je to originál z výroby, resp. za príplatok.
Prikladám fotku prospektu vývoznej 110LS ešte s klučkami von, ktorá práve má čiernu strechu. Buď je to z výroby, alebo už z úprav dovozcu. No ono to auto je celé nejaké zvláštne, keďže je to podľa všetkého typický model 72, no rok tam je uvedený 1973, a viečko nádrže typické pre 72 je nahradené novším...
Každopádne, z akého roku je ten zoznam? Rád by som si ho prečítal

Mám soupis mimořádné výbavy od AZNP, která šla zadat do objednávky v Mototechně a mimo jiné je tam uveden odlišný nástřik střechy jinou barvou. Viděl někdo takový vůz?
-> palinator 12.02.21 13:12:46: ale ty Octavie to je něco
-> palinator 12.02.21 13:11:16: Ta města byla tak hnusná, že by se jeden zeblil. 

-> palinator: večer kouknu
ted musím jít vytvářet hodnoty.
