skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: jak to myslíš? :)
-> j_j: Děs, další Journal = další měsíc v pr..li 

jelikož toto téma sleduje nejvíce embéčkářů, dávám sem toto.... březnový 2014
-> lokaj 28.02.14 14:00:56: Divný - jako, že už nestíhali vyrábět, tak to bylo Do-do? To se mi nezdá jako fabrická záležitost, vypadá to moc humpolácky
-> Jozka:

-> Jozka:

-> lokaj: Jsem si vzpomněl na film Knoflíkáři..

Je to jakoby ve třech řadách. Na konci a možná i vpředu pod snínítky to už nevim je normální prošívání.
Konečně se mi podařilo lépe vyfotit ten "zázrak", tak si to prohlédněte já sám nevím co si o tom myslet. Ale zase ten starej škodováckej mechanik by to neříkal asi jen tak, aby mně potěšil kor když říkal, že to před x desítkami let na nějakém eMBéčku v servisu také viděl.
Jinak doplním k diskům:
Ještě jsem našel disk vyrobený 3/1971 a ten už nemá prolis (bouli) u ventilu, ale ještě má hladký spoj středu s ráfkem (bez výstupku)
Ještě jsem našel disk vyrobený 3/1971 a ten už nemá prolis (bouli) u ventilu, ale ještě má hladký spoj středu s ráfkem (bez výstupku)

-> Tom.MBG 24.02.14 20:02:57: Hm, celé MBGčko jsem kupoval o litr levněji 

-> skoda 120ls: Nejspíš mít vzor a zkusit nějakou slévárnu. Jak se pohybujou ceny za kusovou výrobu moc nevim, ale pod 12000 si myslim že jo.
-> stepan: jak a kde se to da udelat a jdu do toho hned...nejaky napay kde by to delali
-> skoda 120ls: Za tu cenu už by asi šlo udělat pískovou formu a novej odlitek. 

tak sem dneska volal na inzerat z bazose na vyfukove svody na mbg/mbx a ten chlap mi ho chtel prodat za 12000kc co myslite je to adekvatni cena

-> Bukaj: Že bych v tom měl až takovej hokej? Nu, vyloučený to není..
-> Bukaj: Jo, 13 na užovkách a garde byli nejtovaný.
-> Jozka: Taky mám dojem, že některé ráfky jsou nýtované, ale jaké? Nebylo to náhodou až u 13"?
-> Bukaj: Může to být, jak píšeš - aktuálně mám k dispozici jen textový poznámky, který nýty nezahrnujou - ty jsem já zatím řešil jen proto, že u nich častěji vylejzá rez mezi ráfkem a středem. Což se mi děje u dvou kol ze zimní 14" sady.. ta ale bohužel zahrnuje široké výrobní spektrum: 66, 68, 71, 74.. a já nevím, který z nich mě takhle "zlobí"

-> Jozka: Tak jsem ještě prošel víceméně celou zásobu MB disků z let 65-68 (kromě těch, co jsou na autech) a nenašel mezi nimi nic, co by se vymykalo níže zmíněnému.
Nejstarší je ten disk na foto 10/64, pak mám dva 65, tři 66, asi šest 67 a jeden 68 a jeden 70 a všechny vypadají plusmínus stejně. Jen zevnitř je nemohu prozkoumat - skoro všechny jsou obuté.
Nejstarší je ten disk na foto 10/64, pak mám dva 65, tři 66, asi šest 67 a jeden 68 a jeden 70 a všechny vypadají plusmínus stejně. Jen zevnitř je nemohu prozkoumat - skoro všechny jsou obuté.
-> Bukaj: Safra, jsem ti vlezl do vkládání - omluva.. gumový průchodky jsem i našel, ale tak divný, že jsem obul bez nich raději.. Tvý zjištění odpovídají mým, jen mě trochu udivuje to nýtování - musel bych se pro jistotu mrknout, ale žiju v tom, že moje disky nejstarší (1966) jsou nýtované, tj. na líci jsou normálně půlkulaté hlavy nýtů, zevnitř rozlisováno cca do roviny (a překryto pryžovým převlekem) a na bodování došlo až někdy posléze (což odpovídá i dobovému posunu technologií).
Ještě dodám, že u staršího provedení disků (zase minimálně do ledna 1970) jsou identifikační údaje vyražené na rubové straně středu kol, zatímco u novějších na lícové...

-> Jozka: Zatím jsem nehledal (origo průchodek budu mít dost na jednu sadu kol), ale 16mm je docela běžný průměr, tak určitě něco bude. Napadá mne nějaká kabelová průchodka/vývodka, nebo tak něco, případně zajisté bude něco gumového

A novější provedení se zalisovaným středem (na foto ráfek 1978):
-> Bukaj: Nehledal (a nenašel) jsi nějakou alternativní průchodku do té velké díry ?
Občas není dost hluboké nejen NHKG logo, ale zbytek, hlavně ten měsíc.. takže zjištění vročení nutno provést před pískováním a lakování (u komaxitu zejména)..
Občas není dost hluboké nejen NHKG logo, ale zbytek, hlavně ten měsíc.. takže zjištění vročení nutno provést před pískováním a lakování (u komaxitu zejména)..

A nakonec rozdíl v technologii spojování středu s límcem - starší provedení je jenom bodované, novější je nýtované (spíše zalisované - nýt tam není) a následně bodované (pokud se nepletu, v technologiích se nevyznám).
Starší provedení ráfků (dokdy?, ale ještě ten z ledna 1970) to má takto hladké:
Starší provedení ráfků (dokdy?, ale ještě ten z ledna 1970) to má takto hladké:
Novější duše s užším ventilem a vymezovacím plastovým kroužkem (na disku z roku 1966):
EDIT: ten plastový vymezovací kroužek je z černého plastu, tady na foto je přetřen stříbřenkou...
EDIT: ten plastový vymezovací kroužek je z černého plastu, tady na foto je přetřen stříbřenkou...
Mezityp (leden 1970) - malá díra na ventil, ale ještě s prolisem:
Tak na přání sem vkládám foto odlišností 14" disků...
...první provedení disku - velká díra na ventil duše (16 mm) a prolis:
...první provedení disku - velká díra na ventil duše (16 mm) a prolis:
-> sliwowitz: Jseš génius ! Na tohle jsem úplně zapomněl - starší "panty" jsou tlustý, skoro bych řekl dvojdílný, novější maj jednoduchý misky vylisovaný rovnou i s vroubkováním a rozdíl by to udělat mělo
. V katalogu se ty " vratový šrouby" lámou mezi 15. a 16. sérií, takže ty delší budou z mejch aut 66/67 současnejch i bejvalejch..

Podla mna to mosadzne viecko je z bezpretlakovych chladicov, napr. zetor super.
Sedackove sroby - rozdiel v sedackach bol niekedy v priebehu vyroby MB.
Starsi typ mal "panty" cez ktore ten srob prechadza z hrubeho materialu, novsi typ su plechove misky s nabodovanou vystuhou. Podla mna hrubka a tvar toho pantu mohli mat vplyv na dlzku srobu. Neviem kedy sa to lamalo, na 17s. som mal uz novsi typ, zohnal som druhe sedacky tusim z 14.s. (rovnaky tvar aj potah) a tie panty boli ine...
Sedackove sroby - rozdiel v sedackach bol niekedy v priebehu vyroby MB.
Starsi typ mal "panty" cez ktore ten srob prechadza z hrubeho materialu, novsi typ su plechove misky s nabodovanou vystuhou. Podla mna hrubka a tvar toho pantu mohli mat vplyv na dlzku srobu. Neviem kedy sa to lamalo, na 17s. som mal uz novsi typ, zohnal som druhe sedacky tusim z 14.s. (rovnaky tvar aj potah) a tie panty boli ine...
-> Bukaj: Díky, mrknu do katalogu, jestli je to shodnej díl pro všechny MB a když nebude, holt počkám, vyzkouším a pak dodělám naostro.. dneska přestaly tyhle drobnosti býti prioritní..
-> zralous: Od počátku výroby do roku 1967 byly čísílka na nabodovaných štítcích.. nedávno tu byla související diskuse, ze který vyplynulo, že tyhle auta vesměs mají AL štítek s jediným číslem, přitom na kastli je jiné a pak je buď rozpor v TP nebo zapsaná pseudovýměnu karosérie..
-> zralous: Od počátku výroby do roku 1967 byly čísílka na nabodovaných štítcích.. nedávno tu byla související diskuse, ze který vyplynulo, že tyhle auta vesměs mají AL štítek s jediným číslem, přitom na kastli je jiné a pak je buď rozpor v TP nebo zapsaná pseudovýměnu karosérie..
-> Jozka 22.02.14 19:37:46: Šrouby De Luxe sedaček 1967 mají včetně hlavy 52,5 cm, bez hlavy 51,7 cm.
Jiné sedačky tu nemám po ruce, respektive mám, ale odšroubené
Jiné sedačky tu nemám po ruce, respektive mám, ale odšroubené

Taky se zeptám.. Nevíte někdo, z jakého důvodu bylo na některé 1000MB výrobní číslo vyraženo na malý štítek a ten teprv přibodován ke kastli. Na jedné z mých MB to tak mám..
-> Koblet: ty plastový s al rámečkem byly použity pro modelový rok 69 (široký sloupek)
-> stepan: Nýtem došlechtíš a šperk bude dokonalej..
-> m8rinek: Zajímavý by bylo vědět, odkud se vzaly..

-> m8rinek: Zajímavý by bylo vědět, odkud se vzaly..
Taky mam jedno mosazný, vloni jsem jich na burze potkal několik...
-> Jozka: Já mosazný víčko právě mám doma, akorát je spojený šroubkem místo nejtku což asi už není originál.
-> skoda 120ls: Vdaka, to bola este asi 9. alebo 10. seria, tie mali slonovu kost a asi aj ventil viko a vicko boli ine. Mna len prekvapilo to necervene "klasicke" vicko a uz spominana dierka :D
-> Duri: mam doma z mb 66 ventildekl i s vickem v barve slonove kosti,jen uz zbytky co na tom vydrzelo za tech x let.
dale na tom motoru bylo nastrikano slonovou kosti i remenice vodni pumpy a vana oleje.vypadalo to original z fabriky,ale kdo vi:)
dale na tom motoru bylo nastrikano slonovou kosti i remenice vodni pumpy a vana oleje.vypadalo to original z fabriky,ale kdo vi:)
Zapomněl jsem na další ze svých nejapných dotazů - nemá někdo po ruce MB šroub sedadlovej, teda ten, co spojuje sedák s opěradlem.. chtěl jsem poladit, výtáhnu zásoby - a dýlky od 51 cm do 52,5 cm (vč. hlavy).. některý asi budou stovkový, ale nerozeznám to, protože bohužel nejsou 110LS..
-> stepan: Mosazný jsem viděl jedinkrát - na odstavený 706 MTS.. ale netuším, kde se na ní vzalo a ani nevím, jestli je kompatibilní s MB..
Skusim nariedit chemopren, a aspon raz ich pretriet.Uvidim, ci to pomoze. Ak nie, tak ich nalepim nazad na gumy. Prekvapilo ma ale, ze gumy 12.serie su o poznanie makksie a ohybnejsie ako gumy od 18.serie. Zmenili recepturu? 
Matice na 13-ku kluc na MB asi naozaj neboli a nemaju tam co robit :)
Co sa tyka mosadzneho vicka, nikdy som nevidel...
Aspon male foto vicok. V lavo asi origo cervene, v strede asi bastlene svetlo-cervene a v pravo spominane bezove (ci co je to za farba)

Matice na 13-ku kluc na MB asi naozaj neboli a nemaju tam co robit :)
Co sa tyka mosadzneho vicka, nikdy som nevidel...
Aspon male foto vicok. V lavo asi origo cervene, v strede asi bastlene svetlo-cervene a v pravo spominane bezove (ci co je to za farba)
A mosazný víčko na olej se dávalo na co?
-> Bukaj: Béžová víčka (i když taková barva ani neexistuje..
) se prodávala jako ND..
M8/12 na MB jo - třeba matice u karbů.. uvědomil jsem si až později, že v MB nářadí vůbec nebyla 13-ka klíč (12 jo), a ani v Tona sadách dílenských nebyla. Když se (už teda nevím přesně kdy) začly objevovat hlavy OK13, nakovali 13-ky jednostranný očkový klíče, aby se stávající sady mohly doplnit..

M8/12 na MB jo - třeba matice u karbů.. uvědomil jsem si až později, že v MB nářadí vůbec nebyla 13-ka klíč (12 jo), a ani v Tona sadách dílenských nebyla. Když se (už teda nevím přesně kdy) začly objevovat hlavy OK13, nakovali 13-ky jednostranný očkový klíče, aby se stávající sady mohly doplnit..