
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Bukaj: -> sliwowitz: Díky půjdu po tom roku 

najskor sa davali duse s velkym ventilom, tie sa neskor prestali vyrabat, takze sa davali male ventily a vymedzovacia podlozka.
disky boli najskor s prelisom okolo ventilu a velkou dierou, potom s prelisom a malou dierou a nakoniec bez prelisu a mala diera.
potom je rozdiel v mieste spojenia stredu a lemov - medzi dvoma bodovymi zvarmi je na starsich prelis a na novsich nie.
ako pise bukaj - najlepsie ist podla vyrazeneho roku vyroby.
jo a samozrejme farba - starsie su v slonovej kosti a novsie strieborne (ale ako ND sa dodavali urcite aj v slonovej kosti)
disky boli najskor s prelisom okolo ventilu a velkou dierou, potom s prelisom a malou dierou a nakoniec bez prelisu a mala diera.
potom je rozdiel v mieste spojenia stredu a lemov - medzi dvoma bodovymi zvarmi je na starsich prelis a na novsich nie.
ako pise bukaj - najlepsie ist podla vyrazeneho roku vyroby.
jo a samozrejme farba - starsie su v slonovej kosti a novsie strieborne (ale ako ND sa dodavali urcite aj v slonovej kosti)
-> Danster: Origo mB disky mají větší díry na ventilek a tomu upravený prolis u dirky. Tehdy se mezi ventil a disk vkládala plastová vymezovací průchodka - nevím, proč od toho upustili, ani nevím, dokdy to tak bylo, jestli u všech modelů, nebo se to lámalo někdy kolem modelu 69. Na každém disku je vyražen datum výroby - určitě rok, možná i měsíc, teď z hlavy nevím - z toho by se to dalo určit (třeba kdybych prošel svou hromadu 14" disků, tak bych něco vykoumat mohl...)

-> Danster:
Kromě barvy nijak.
Kromě barvy nijak.
Jen by mě zajímalo jestli se origo disky 14" z MB nějak lišily od pozdější produkce na 100-120 ?
-> sliwowitz:
Z výroby byly tapecy potaženy igelitem, ale asi to sundavali už při prodeji...
A to auto na té fotce bude asi samodomo - dle stavu tapeců i okolí pochybuji, že by to bylo z výroby. Navíc je tam samodomo zobáček proti vytlačení ventilačky...
Z výroby byly tapecy potaženy igelitem, ale asi to sundavali už při prodeji...
A to auto na té fotce bude asi samodomo - dle stavu tapeců i okolí pochybuji, že by to bylo z výroby. Navíc je tam samodomo zobáček proti vytlačení ventilačky...
nasiel som v starych fotkach tohoto zraloka, myslim ze este 65. rok.
Vyplne dveri mal potiahnute ochrannym igelitom. Je to z fabriky alebo samo-domo doplnok?
Vyplne dveri mal potiahnute ochrannym igelitom. Je to z fabriky alebo samo-domo doplnok?
hm, lakovane nie su ani jedny, cize predpokladam ze budu z neskorsej produkcie...
-> saskyn2: ty pod lakem nemám moc rád - zežloutnou a začnou se loupat 

-> j_j: Typy mezikruží jsou dva, nevim kdy a za jakých podmínek se to měnilo ale jsou bud obyč hliníkové, nebo pak lesklejší zřejmě leštěné a pod lakem.
-> sliwowitz: to je asi stejný, jako když tu někdo tvrdil, že tloušťka plechu pro levý a pravý práh je rozdílná...
Dopocul som sa ze by de luxe medzikruzia 1000MB 100/110 a 105/120 mali byt rozdielne.
Mam z kazdeho spominaneho auta a zdaju sa mi rovnake... Nemate sajn v com ten rozdiel spociva?
Mam z kazdeho spominaneho auta a zdaju sa mi rovnake... Nemate sajn v com ten rozdiel spociva?
-> oojirka: je fakt, že zrovna u Čechů, který pořád musí neustále něco někam převážet, dovážet, vyměňovat nebo krást nebylo embéčko zrovna ideální z hlediska úložného prostoru...tak můžeš to z nějakého vraku vysekat :)
-> Bukaj: Bohužel takhle zprněné to má i já. Sice je dobrý prostor v kufru, ale originál by byl originál.
-> j_j 24.04.13 20:00:51:
Dost často se vyřezávala mezipodlaha v kufru - byla to dokonce legální úprava (dle škody 100).
Kamarád jedno takové zprzněné MB má...
Dost často se vyřezávala mezipodlaha v kufru - byla to dokonce legální úprava (dle škody 100).
Kamarád jedno takové zprzněné MB má...
-> Luky: tak stejně jí tam musí mít, resp. je to dobrý :)
-> Luky: má jí v kufru... jako každej druhej

otázka, která napadne, každého co má embéčko...."jak.... ? " však víte 

-> sliwowitz 29.03.13 09:36:43: Možná gumu u spolujezdce měly jen ty LS výbavy..
. Určitě existujou levý i pravý - leda že by pravá pocházela z anglický verze... 
EDIT: Fakt je, že od kámoše, jehož tatík měl dvě 110L, jsem dostal (shodou okolností?) jen levou..



EDIT: Fakt je, že od kámoše, jehož tatík měl dvě 110L, jsem dostal (shodou okolností?) jen levou..
Vdaka za fotky, teraz vidim ze to je nieco uplne ine.
Tie v 110 mam presne take lisovane, ale bez spodnych gumennych. A prisity pas ak sa dobre pamatam je len u sofera... Jak opadne sneh a dostanem sa na chalupu tak nafotim...
Tie v 110 mam presne take lisovane, ale bez spodnych gumennych. A prisity pas ak sa dobre pamatam je len u sofera... Jak opadne sneh a dostanem sa na chalupu tak nafotim...
-> Bukaj: V katalozích jsem tohle asi ani nehledal.. ale odhadl bych, že se s přečíslováním možná ani nenamáhali..
-> sliwowitz: U 110L, co jsem likvidoval a u 110LS, co jsem měl, byly koberce oboje, ale ten vrchní negumový tam byl volně a nebyl to kovral, ale spíš "Jekor" či jak se to jmenovalo - lisovanej, nesmyčkovanej.. a taky nelemovanej. Jenom s nášlapnými gumami, přišitými dvěma švy napříč (kolmo na osu auta), boky na volno. A ty gumy byly spíš takovej plast, hodně neohebný.. Ale ty auta prošly mnoha rukama, takže to mohl někdo i přešít na tehdy běžně dostupnej koberec..
-> sliwowitz: U 110L, co jsem likvidoval a u 110LS, co jsem měl, byly koberce oboje, ale ten vrchní negumový tam byl volně a nebyl to kovral, ale spíš "Jekor" či jak se to jmenovalo - lisovanej, nesmyčkovanej.. a taky nelemovanej. Jenom s nášlapnými gumami, přišitými dvěma švy napříč (kolmo na osu auta), boky na volno. A ty gumy byly spíš takovej plast, hodně neohebný.. Ale ty auta prošly mnoha rukama, takže to mohl někdo i přešít na tehdy běžně dostupnej koberec..
-> sliwowitz: Jo, to je ono 

mohol by som poprosit o fotku tych mb kovralov? na ziadnom aute co mi preslo rukami totiz neboli... skoda-mb.prekladys.com/im
ages/bz_detail_int.jpg toto je ono?
na 110L pod nimi nic nemam, nemaju ziadnu lemovku, len pod nohami je na ne nasity pas gumy, podstatne tensej nez su gumene koberce zo standarda...
na 110L pod nimi nic nemam, nemaju ziadnu lemovku, len pod nohami je na ne nasity pas gumy, podstatne tensej nez su gumene koberce zo standarda...
-> Jozka: Díky, toho rozdílu gumy tunelu "s dečkou" a "bez dečky" jsem si nikdy nevšiml - stovka se mi nikdy nedostala pod pazoury a katalog na 100/110 mám jen 1970 a dodatek z roku 1972 a tyto modely zjevně ještě měly dečku :)
-> Duri: Kovraly byly lepené i u modelu 69 na gumové podlážky identické se standardem. Stovkový koberec jsem viděl jen jeden a byl z jiného materiálu a měl jiné obšití, ale už si nepamatuji rozdíly...
-> Duri: Kovraly byly lepené i u modelu 69 na gumové podlážky identické se standardem. Stovkový koberec jsem viděl jen jeden a byl z jiného materiálu a měl jiné obšití, ale už si nepamatuji rozdíly...
-> Jozka: -> Bukaj: dakujem pani
Este doplnujuca otazka k deLuxe. U deLuxa mali byt na gumene koberce lepene kovraly.
Predpokladam, ze podkladovy gumeny koberec bol zo Standarda, je tak?
Lepili sa koberce aj u modelu '69? Moje su nelepene, ale mozne je aj to, ze su to uz koberce S100 polozene na povodnych gumach. (musim to este preskumat, pripadne dam foto)
Aky bol rozdiel medzi Kovralmi 1000MB a S100?
Este doplnujuca otazka k deLuxe. U deLuxa mali byt na gumene koberce lepene kovraly.
Predpokladam, ze podkladovy gumeny koberec bol zo Standarda, je tak?
Lepili sa koberce aj u modelu '69? Moje su nelepene, ale mozne je aj to, ze su to uz koberce S100 polozene na povodnych gumach. (musim to este preskumat, pripadne dam foto)
Aky bol rozdiel medzi Kovralmi 1000MB a S100?
-> Duri: Nad kobercema (standartníma) jsem taky už bádal.. takže:
1) koberce se snad liší jen designem a to možná jen z rubu.. stovkový koberce se liší jen zmíněnejma dírkama - MB měly (nevím, zda všechny) dvě dírky vpředu - na háček na podběhu, kilo navíc dvě kulatý (na pleších pod sedadlem jsou dva plíšky s kolíky), na zadních gumách má kilo navíc dírky na podobný podlahový úchytky, jako má MB vpředu.
Prahový koberce mi přišly stejný, neberu-li v úvahu, že první kusy možná neměly díry na bezpečnostní pásy..
To samý v souvislosti s pásama platí o tunelových gumách.. navíc přední guma se díky víčku s/bez dráhy dečky vyskytuje pro 1000-100 ve třech variantách.. (viz foto).
3) Na čalounění "C" sloupku lze použít kus třeba starý stropnice - "koženka" je podobná a je jenom vodorovně prošívaný..
1) koberce se snad liší jen designem a to možná jen z rubu.. stovkový koberce se liší jen zmíněnejma dírkama - MB měly (nevím, zda všechny) dvě dírky vpředu - na háček na podběhu, kilo navíc dvě kulatý (na pleších pod sedadlem jsou dva plíšky s kolíky), na zadních gumách má kilo navíc dírky na podobný podlahový úchytky, jako má MB vpředu.
Prahový koberce mi přišly stejný, neberu-li v úvahu, že první kusy možná neměly díry na bezpečnostní pásy..
To samý v souvislosti s pásama platí o tunelových gumách.. navíc přední guma se díky víčku s/bez dráhy dečky vyskytuje pro 1000-100 ve třech variantách.. (viz foto).
3) Na čalounění "C" sloupku lze použít kus třeba starý stropnice - "koženka" je podobná a je jenom vodorovně prošívaný..
-> Duri:
1) nevím jistě, dle katalogu byly dva druhy gumy (koberce) pro MBčko (nepočítám De Luxe), ale jaký je v nich rozdíl, to netuším. Vím jen, že guma pro stovky měla dvě dírky - asi na uchycení k něčemu na podlaze, nebo koberce výbav De Luxe (L, LS) u stovky už nebyly lepené, jako u MB, ale nýtované? MB guma ty dírky neměla. Ostatní gumové koberce (tunel, prahy) by měly být identické pro MB i stovky, jen koberce předních podběhů mělo MB z jiného materiálu, než stovky (myslím, že změna byla už od 18. serie MBček) a koerce typu kovral pro De Luxe byly jiné pro MB a jiné pro 100/110...
2) na ošetření a oživení koženky používám oživovač pneu a plastů od Coyota - sice to je určené na vnější plasty, ale na sedačky a palubku to funguje úplně skvěle. K čištění jednobarevných koženek používám Cif s mikročásticemi (lehce abrazivní), ale na nejrozšířenější béžové De Luxe čalounění (dvoubarevná koženka) se mi neosvědčil, neboť tu vykreslenou strukturu, co je na kožence, smyje
.
3)Nevíme, nemáme, sháníme také
V replice čalouníci vyrobí perfektní kopii, ale prošívanou - zatavovací technologii nikdo neumí 
1) nevím jistě, dle katalogu byly dva druhy gumy (koberce) pro MBčko (nepočítám De Luxe), ale jaký je v nich rozdíl, to netuším. Vím jen, že guma pro stovky měla dvě dírky - asi na uchycení k něčemu na podlaze, nebo koberce výbav De Luxe (L, LS) u stovky už nebyly lepené, jako u MB, ale nýtované? MB guma ty dírky neměla. Ostatní gumové koberce (tunel, prahy) by měly být identické pro MB i stovky, jen koberce předních podběhů mělo MB z jiného materiálu, než stovky (myslím, že změna byla už od 18. serie MBček) a koerce typu kovral pro De Luxe byly jiné pro MB a jiné pro 100/110...
2) na ošetření a oživení koženky používám oživovač pneu a plastů od Coyota - sice to je určené na vnější plasty, ale na sedačky a palubku to funguje úplně skvěle. K čištění jednobarevných koženek používám Cif s mikročásticemi (lehce abrazivní), ale na nejrozšířenější béžové De Luxe čalounění (dvoubarevná koženka) se mi neosvědčil, neboť tu vykreslenou strukturu, co je na kožence, smyje

3)Nevíme, nemáme, sháníme také


Pani, mam par otazok k veci aj od veci
:
1. aky je rozdiel v interierovych gumach (kobercoch, tunelovych a prahovych gumach) vramci 1000MB a pripadne S100. Katalog udava do 17.serie a potom od 18.serie pre koberce... a ako je to u skody 100, vobec netusim. Zadna tunelova guma S100 ma dva pary dier, litrova len jednu...?
2. aky pouzivate pripravok na osetrenie pripadne zmakcenie starej kozenky, ozivenie farieb, cistenie...
3. potrebujem zohnat deLuxove uzkostlpikove calunenia C-stlpikov v tip-top stave, nemate, neviete, predate?
Vdaka

1. aky je rozdiel v interierovych gumach (kobercoch, tunelovych a prahovych gumach) vramci 1000MB a pripadne S100. Katalog udava do 17.serie a potom od 18.serie pre koberce... a ako je to u skody 100, vobec netusim. Zadna tunelova guma S100 ma dva pary dier, litrova len jednu...?
2. aky pouzivate pripravok na osetrenie pripadne zmakcenie starej kozenky, ozivenie farieb, cistenie...
3. potrebujem zohnat deLuxove uzkostlpikove calunenia C-stlpikov v tip-top stave, nemate, neviete, predate?

Vdaka
-> Václav Kršek: Jo, bezbarvej lak pomůže ;-)
U Deluxů s mosazným štítkem byl štítek také přelakován
A když tam budeš vracet starou zažloutlou lištu, tak s těmi třmínky není co řešit - mosaz bude super
U Deluxů s mosazným štítkem byl štítek také přelakován

A když tam budeš vracet starou zažloutlou lištu, tak s těmi třmínky není co řešit - mosaz bude super

Bohužel vyboulený od šroubků jsou oba dva třmínky, ale rozhodně je na autě zachovám, stříknu je ale asi bezbarvým lakem protože ta mosaz strašně rychle černá
no a jinak ta mosazná barva zase ladí s tou žlutou 


-> Václav Kršek:
Spíš bych tipnul toho domácího kutila a snahu se nějak odlišit
Osobně jsem se s jinými, než nerezovými úchyty nesetkal a pochybuji, že kvůli nějaké výstavě by na jinak tovární vůz někdo z AZNP montoval domorobo díly. Nehledě na to, že s novou lištou by barva mosazi neladila.
Jinak lišta dokáže zažloutnout velmi rychle působením UV záření...
Edit: ale jinak jako dobový doplněk je to zajímavé a klidně bych to tam nechal - jen škoda, že někdo použil příliš dlouhý šroub na přichycení a (alespoň ten jeden) třmínek je vyboulený...
Spíš bych tipnul toho domácího kutila a snahu se nějak odlišit

Osobně jsem se s jinými, než nerezovými úchyty nesetkal a pochybuji, že kvůli nějaké výstavě by na jinak tovární vůz někdo z AZNP montoval domorobo díly. Nehledě na to, že s novou lištou by barva mosazi neladila.
Jinak lišta dokáže zažloutnout velmi rychle působením UV záření...
Edit: ale jinak jako dobový doplněk je to zajímavé a klidně bych to tam nechal - jen škoda, že někdo použil příliš dlouhý šroub na přichycení a (alespoň ten jeden) třmínek je vyboulený...
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli jste se někdo již nesetkal s úchyty přední ozdobné lišty 1000 MB modelu 69, které jsou vyrobeny z mosazi dle fotky. Úchyty pochází z mojí 1100 MB r.v. 1969, výr. číslo karoserie 398 2**, a údajně se jednalo o vůz určený pro výstavu někde do Rakouska jakošto představitel 1100 MB modelu 69 nebo jak jsem to pochopil od minulého majitele
. Na úchytech je vidět že jsou ručně opracovány, což by napovídalo že se jedná o výtvor domácího kutila, ale podle plastové lišty, která je už v současnosti velice zežloutlá je vidět, že tam tyto úchyty musely být již od nové lišty, takže to mě trochu zarazilo..... tak nevím jestli to typnout na kutila nebo na ''jakýsi'' výrobek již z fabriky
Předem díky za vaše reakce


-> Bukaj: -> Jozka: dakujem pani
Budem to musiet ist obzriet osobne a podla cisla zistim, co je to za seria. Aspon viem, na co sa mam teraz zamerat

Budem to musiet ist obzriet osobne a podla cisla zistim, co je to za seria. Aspon viem, na co sa mam teraz zamerat
-> Duri: Mě napadá ten plech pod zadním platem - dírovatost bude delší, než 17. série, další rozdíl bude třeba v úchytkách pro vedení kabelovýho svazku - ten starší deluxe je bude mít vzadu v meziprostoru před motorem.. ale už nic tak zásadního jako ty pozičky by se vyskytnout nemělo..
-> Duri:
Rozdílů bylo víc, už se tu porůznu řešily, ale blbý je, že nevíš přesně sérii toho dárcovského deluxa. To může bejt kastle od cca 10. do 15. série - kupříkladu může mít rozdílný plech pod zadním platem (ale pokud nejsi detailista, tak to nevadí, koženka to schová)...
Rozdílů bylo víc, už se tu porůznu řešily, ale blbý je, že nevíš přesně sérii toho dárcovského deluxa. To může bejt kastle od cca 10. do 15. série - kupříkladu může mít rozdílný plech pod zadním platem (ale pokud nejsi detailista, tak to nevadí, koženka to schová)...
-> Koblet ta tvoje vypadá moc dobře, já bohužel originál k dispozici nemám
-> mirecek.666: Správnou barvu jsem taky řešil a k jednoznačnému výsledku jsem bohužel nedospěl. Někde bílá, někde slonová kost. Nakonec jsem dal stejnou jaká byla na palubce před mým zákrokem. Kdyžtak koukni ke mně na kartu, je tam i kód RAL co jsem použil. Nevím jestli je správnej, ale mně se líbí.

Potreboval by som pomoct s rozdielmi skeletov...
Mam moznost kupit skelet z deLuxa s uzkym stlpikom a pozickou v C-stlpiku (neviem presnu seriu) a potreboval by som z toho spravit skelet na 16.-17. seriu. Je tam nejaky rozdiel okrem dier po pozickach v C-stlpikoch a dvoch dierach v prednych podblatnikoch pre kable bocnych blinkrov?
Mam moznost kupit skelet z deLuxa s uzkym stlpikom a pozickou v C-stlpiku (neviem presnu seriu) a potreboval by som z toho spravit skelet na 16.-17. seriu. Je tam nejaky rozdiel okrem dier po pozickach v C-stlpikoch a dvoch dierach v prednych podblatnikoch pre kable bocnych blinkrov?
Nevíte někdo správnej odstín palubní desky pro STANDARTA?
-> Bukaj: Kurna, ja ze sa to bude dat rozletovat a potom nazad pospajkovat. Potrebujem vymenit navzajom tie konce medzi dvoma konzolami, ale znicit/vrtat by som to nerad 

-> Duri:
Je to normálně svařené - jedny táhla jsem už opravoval a brousil
Edit: jestli to chceš rozebrat, tak odbrousit a odvrtat...
Je to normálně svařené - jedny táhla jsem už opravoval a brousil

Edit: jestli to chceš rozebrat, tak odbrousit a odvrtat...
Votrem sa sem s nasledovnou otazkou
Je nasledovny spoj zvarany alebo niecim spajkovany. Ako by sa dali tie navarene/spajkovane konce na oboch stranach prelozit na inu konzolu? Ak je to spajkovane, tak cim?
Dikes

Je nasledovny spoj zvarany alebo niecim spajkovany. Ako by sa dali tie navarene/spajkovane konce na oboch stranach prelozit na inu konzolu? Ak je to spajkovane, tak cim?
Dikes

-> Embeso: no chlapče... asi máš recht, oni nejspíš budou na Octávku kombi model 1970.

Mě se ty sedačky nezdaj ani jako kilí,ani jako litří.Perforovaná koženka by sice odpovídala stovce,ale ten tvar se mi nějak nezdá...
-> Bukaj: dobrý plísňáky :)