skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
Obdivuji tu odvahu, ale zas to je aspoň nědky správný adroš.
-> Joey 120 LS: Snad



Letos je plánován menší výlet do Německa se skupinkou lidí z virtu, tak snad to vyjde
Kedze Erka v roku 2012 nespravila ani centimeter, tak tento rok snad aspon na STK... a ktovi, mozno aj niekam dalej
-> j_j: S motorem na správnym (Zubačka), snad z garáže ven. 

s motorem na nesprávném místě (1202 STW) snad na Moravu, do sklípku 

-> j_j: s motorom na nespravnom mieste (favorit) v lete smer New Porsche Museum, Stuttgart
-> Bukaj: gratulace ! 

-> j_j: Letos tak možná s kočárkem na chatu...



tak kam se kdo chystáte se svojí škodovkou s motorem na správném místě v létě 2013 ? 

-> Radek Retro eLeSo: 

-> Joey 120 LS 04.12.12 14:20:00: to patří do trochu jinýho tématu a už tu bylo...
-> oppik: ale my nevieme
Joey 120 LS 04.12.12 14:20:00 napsal:
Není na ulici, ale je to pěkný Garde. Ještě tam stálo červené MBX :)
Foceno v Brandýse nad Labemo tom víme Martine :-)
Není na ulici, ale je to pěkný Garde. Ještě tam stálo červené MBX :)
Foceno v Brandýse nad Labemo tom víme Martine :-)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: včera cestou na dalnici jsi to nebyl ty s tou 524td? Jsem byl Kladně a pak jel jestě k Dobrušce
Najeto přes 800km za 16hod s vozíkem takže škodovečka statečně držela


tak moje nejdelší cesta škodovkou.... a dlouho slibovane album
konecne jsem nejak pretridil fotky, ale je to ze dvou fotaku, takze napred moje a pak Peti
jardaj.rajce.idnes.cz/Gib raltar_2012_-_8000_km_MTX_ Roadsterem_Nemecko%2C_Svyc arsko%2C_Italie%2C_Francie %2C_Spanelsko_....
konecne jsem nejak pretridil fotky, ale je to ze dvou fotaku, takze napred moje a pak Peti
jardaj.rajce.idnes.cz/Gib raltar_2012_-_8000_km_MTX_ Roadsterem_Nemecko%2C_Svyc arsko%2C_Italie%2C_Francie %2C_Spanelsko_....
-> Jarda: Taky se tam se Škodovkou chystám, když už mám za sebou Stelvio. Kamarád z Norska si teď konečně ve svých asi 35ti letech dělá papíry, tak tam pak asi vyrazíme spolu - jen zbývá rozhodnout jakým autem
Jelikož ale možná příští rok bude mít svatbu (kam bych nejspíš jel), tak to asi bude některé z těch novějších - MB asi do té doby do kupy dát nestihnu 


-> Jarda: mam v pořadníčku na motorku :)))
-> Jarda: na sever jo ? :) trolska stena :)
-> Bukaj: pekny vylet
-> Bukaj 04.10.12 23:59:40: stejne jsme potkali v tunelech pod Monte Carlem
Pokračování někdy příště v tématu "Škoda v zahraničí", teď jdu spát, dobrou noc 

Ještě jedna (snad pro někoho) zajímavá fotka - v Barcelonnette jsem potkal Mini bez zadního nárazníku a taktéž mne zaujala náprava - taky trochu vlečkoidní, se zdvojeným šikmým ramenem.
Jinak Mini je v Provence velmi oblíbené a rozšířené vozidlo, vzhledem k omezeným prostorům k parkování ve městech i mimo ně (moc často tam nenarazíte na plochu u silnice, kde lze zaparkovat, maximálně nějaké malé odpočívadlo, ale že bych tam sjel na polní cestu, a zajel k lesu, kde bych postavil stan jako u nás, to těžko. Skoro všechny cesty tam vedou k nějakému domu, nebo končí u ohrady s kravama).
Jinak Mini je v Provence velmi oblíbené a rozšířené vozidlo, vzhledem k omezeným prostorům k parkování ve městech i mimo ně (moc často tam nenarazíte na plochu u silnice, kde lze zaparkovat, maximálně nějaké malé odpočívadlo, ale že bych tam sjel na polní cestu, a zajel k lesu, kde bych postavil stan jako u nás, to těžko. Skoro všechny cesty tam vedou k nějakému domu, nebo končí u ohrady s kravama).

A ráno pod průsmykem u města Barcelonnette (spali jsme v autě na louce u lesa)
-> dragon_cb_cz:
Jo, zranění je v pohodě, jen ještě je ukazovák trochu citlivější na tlak na kloub, ale lepší se
Zato jsem si úspěšně zlomil malík na levé noze (při plavání v moři jsem asi 100 metrů od břehu nakopl útes
).
Naštěstí tyhle prstíky na nohou srůstají rychle a člověk je nějak moc nevyužije, jen si musím dávat většího majzla při obouvání a když chodím v sandálkách, tak abych do něčeho zase nekopl...
Jinak další průsmyk: 2250 m.n.m.
Jo, zranění je v pohodě, jen ještě je ukazovák trochu citlivější na tlak na kloub, ale lepší se

Zato jsem si úspěšně zlomil malík na levé noze (při plavání v moři jsem asi 100 metrů od břehu nakopl útes

Naštěstí tyhle prstíky na nohou srůstají rychle a člověk je nějak moc nevyužije, jen si musím dávat většího majzla při obouvání a když chodím v sandálkách, tak abych do něčeho zase nekopl...
Jinak další průsmyk: 2250 m.n.m.
A když už tam ty Nivy jsou tak oblíbené, ani jsem se nedivil, že jsem potkal i autosalon Lada
(naopak Škoda autosalon jen v Itálii)
(naopak Škoda autosalon jen v Itálii)
-> Bukaj: No jo, průsmyky, pod Forcola di Livigno jsme v MBčku taky museli do ostřejčích zatáček na jedničku, protože (při rychlosti bezpečné do zatáček) byly otáčky příliš nízko než aby to litránek utáhnul.
Říkal jsem si, kdy se ozveš že jsi zpátky - jsem rád, že to nakonec všechno dobře dopadlo a dovolená se povedla. Zranění už je zahojené?
Říkal jsem si, kdy se ozveš že jsi zpátky - jsem rád, že to nakonec všechno dobře dopadlo a dovolená se povedla. Zranění už je zahojené?

-> dragon_cb_cz:
Jo, díky,
jednak jsem Tě nechtěl osockovat o karbec a jednak jsem měl před odjezdem v práci takovou hoňku, že bych sotva stihl sjet za Tebou...
...a zas tak horký to nebylo, i na první komoru to jede docela hezky, jen od toho nesmím chtít akceleraci
A na dálnici po rovině max 130, s druhou komorou to jelo 150, horší byly ty horské průsmyky, ale tam to stejně bylo tak řadit z jedničky dvojku a zase naopak
Jen než se motor zahřál na provozní teplotu, tak tomu ta druhá komora dost chyběla. Ale těch pár přískoků denně nebylo tak zlých
Jo, díky,
jednak jsem Tě nechtěl osockovat o karbec a jednak jsem měl před odjezdem v práci takovou hoňku, že bych sotva stihl sjet za Tebou...
...a zas tak horký to nebylo, i na první komoru to jede docela hezky, jen od toho nesmím chtít akceleraci

A na dálnici po rovině max 130, s druhou komorou to jelo 150, horší byly ty horské průsmyky, ale tam to stejně bylo tak řadit z jedničky dvojku a zase naopak

Jen než se motor zahřál na provozní teplotu, tak tomu ta druhá komora dost chyběla. Ale těch pár přískoků denně nebylo tak zlých

A jediné ve Francii hojně rozšířené vozidlo z východní Evropy je pravděpodobně Lada Niva - na venkově a hlavně v horských a podhorských oblastech jsem jich za týden napočítal 14 (první tři ve stejném městečku, jako ten Saviem).
Tato měla naftový motor (bůhví z čeho, naftovou Nivu jsem viděl prvně) a jak je z fotky patrné, zajisté v perfektní kondici
Tato měla naftový motor (bůhví z čeho, naftovou Nivu jsem viděl prvně) a jak je z fotky patrné, zajisté v perfektní kondici

-> Bukaj: Magnifique
A já ti říkal ať se kvůli tomu karburátoru případně ozveš...

Má zajímavou zadní nápravu - žeby odtud vzali inženýři z AZNP inspiraci při konstrukci vlečky?

A v jiném malém městečku jsem potkal i originální francouzskou Avii

Počasí sice nic moc (na Provensálský průměr touto dobou), ale občas i nepršelo 

V jednom malém městečku jsem potkal toto
Zvuk motoru toho Porsche spustil alarm u dvou aut, kolem kterých projelo

Zvuk motoru toho Porsche spustil alarm u dvou aut, kolem kterých projelo

A ve Francii se jedna slečna vrtala v autě - vždycky chvilku zanořená v motoru, pak něco vytáhla, něco s tím dělala a až napočtvrté jsem si všiml, že se něco snaží povolit, nebo utáhnout francouzským klíčem...
(stál jsem na světlech)

Testovací jízda večer před vyjetím (k Nepérovi pro CB vysílačky) proběhla úspěšně (až na ten karbec), a tak jsme vyrazili podle plánu (dvě auta - moje 130L a kamarádova Almera).
Děvčata nad plánováním trasy:
Děvčata nad plánováním trasy:
Tak včera jsme se vrátili z dovolené v Provence - za týden najeto cca 3500 km (ČR-Německo-Rakousko-Švýc
arsko-Itálie-Francie-Švýca
rsko-Německo-ČR), průměrná spotřeba 6,73 l/100 km, minimální spotřeba na nádrž - od tankování do tankování 5,6 l/100 km - (při cestě zpět do ČR jsem jel pohodovou rychlostí 100 km/hod). Závady na cestě - první den jsem ztratil jednu M8 matku z výfukového potrubí a celou cestu jsem jel jen na půl karburátoru - zaseklá hřídelka druhé komory (nesehnal jsem narychlo nový karbec, ten můj je na vyhození).
Nestíhal jsem, takto vypadalo auto dva dny před vyjetím (výměna setrvačníku, věnce, startéru, spojky, oleje, seřízení, atd):
Nestíhal jsem, takto vypadalo auto dva dny před vyjetím (výměna setrvačníku, věnce, startéru, spojky, oleje, seřízení, atd):
-> afro100:
A to já zas občas jo.. na ten kousek lesa se mi traktor nevyplatí pořizovat a nic jinýho než MB do něj neprojede.

-> Jozka: ne ze by som to pouzival ako traktor .. mne sa kazdy divi, preco nechcem zahodit tazne :D tak pre toto
-> afro100: Tak to jo, tohle monstrum bylo snad myšlený jako ochrana agregátu na lesních a polních cestách - teď je sice v depozitu, ale měl jsem taky. Ideální na cesty do lesa na dřevo
.

-> Jozka: mam Bezkydsporta, skrkam s nim pravidelne .. fbcdn-sphotos-d-a.akamaih
d.net/hphotos-ak-ash3/5590
08_3744993062656_115805466
0_n.jpg
E. .zasvineneho motoru nevsimat .. to uz tak neni :D
E. .zasvineneho motoru nevsimat .. to uz tak neni :D
-> afro100: Ha, tažný mě nenapadlo, i když moje rána se zdála být taková "plechová" jakoby někam na předek, nějakou dobu jsem pak čichal, zda neucím benzín a sledoval palivoměr, zda nepadá dolů..
-> Jozka: ja som sa vcera sprajcnul taznym :D