skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skůtr do města pro a proti
-> alfonz.me: smůla, komerční reklama
-> alfonz.me: reklama ?
Skútr je perfektní! Od levných dílů (např.: ) až po bezplatné parkování a žádné zácpy! :)
Tak jsem vyměnil pružinky ve spojce za tvrdší, černý od Malosi. Starty jsou teď o dost lepší, akorát mi prokluzuje řemen a do kopce to opět jede 30, takže co teď? Ještě tvrdší kontrastku, nebo lehčí válečky?
-> TUNER: jo jsou takový,sám to vidim třeba na jižní spojce,já vždycky rád uhnu,proč brzdit někoho kdo může jet...

-> TUNER: ->
jj, to se mi stává poměrně často, dojedu kolonou na lajnu vedle auta a řidič se může posrat, chvíli se honíme (cca 10metrů) pak skůtr zabere a jsem pryč... A to BMW? Taky se stalo, ale vysral sem se na to, ať se pak klidně někde vymázne, ono na něj dojde..
jj, to se mi stává poměrně často, dojedu kolonou na lajnu vedle auta a řidič se může posrat, chvíli se honíme (cca 10metrů) pak skůtr zabere a jsem pryč... A to BMW? Taky se stalo, ale vysral sem se na to, ať se pak klidně někde vymázne, ono na něj dojde..
-> myschaak - rádce+dvorní šáša: To se mi zatim nestalo,zřejmě protože jsem dost rychlej...ale už se mi povedlo že pár řidičů nemohlo překousnout že jsem rychlejší než oni a troubí..nevim o co jim jde,když se na rozjezdu stejně nechytnou...nj závist...
Pak jsem měl celkem nedavno taky jeden incident s mladym frajírkem v bmw kterej mi nedal přednost,vjel mi tam a když ukazuju jako že co to mělo bejt,že jsem na hlavní,tak začal schválně dupat na brzdu....kokot...rozpálil mě doběla,začal jsem na něj hulákat co si jako myslí a když jsem mu chtěl z boku něco vysvětlit,tak na to začal šlapat a ujíždět,předjíždět přes dvě plný atd....no kdyby tam nebyl ten pos....trolejbus za kterym jsem musel zastavit a on mi zběsilou jízdou neujel a neschoval se pak v nějakej uličce,protože po předjetí trolejbusu už jsem ho ve svym směru nedojel ani na dalších světlech....tak jsem byl připravenej mu jí natáhnout přes to otevřený okýnko svejma rukavicema s karbonovejma chráničema kloubů....myslim že by ho to celkem i bolelo....

to byl asi muj nejemotivnější zážitek na skůtru,jinak pohoda klid...
Pak jsem měl celkem nedavno taky jeden incident s mladym frajírkem v bmw kterej mi nedal přednost,vjel mi tam a když ukazuju jako že co to mělo bejt,že jsem na hlavní,tak začal schválně dupat na brzdu....kokot...rozpálil mě doběla,začal jsem na něj hulákat co si jako myslí a když jsem mu chtěl z boku něco vysvětlit,tak na to začal šlapat a ujíždět,předjíždět přes dvě plný atd....no kdyby tam nebyl ten pos....trolejbus za kterym jsem musel zastavit a on mi zběsilou jízdou neujel a neschoval se pak v nějakej uličce,protože po předjetí trolejbusu už jsem ho ve svym směru nedojel ani na dalších světlech....tak jsem byl připravenej mu jí natáhnout přes to otevřený okýnko svejma rukavicema s karbonovejma chráničema kloubů....myslim že by ho to celkem i bolelo....


to byl asi muj nejemotivnější zážitek na skůtru,jinak pohoda klid...

Skůtr do města pro a proti:
pro - rychlý přesun v kolonách
proti - když tě v koloně někdo nepustí tak to dost bolí

pro - rychlý přesun v kolonách
proti - když tě v koloně někdo nepustí tak to dost bolí


-> RON: No uvidim, tu spojku asi nechám na příští rok, nebo na vánoce, naši zase remcaj, že vrážim do něčeho prachy. Zaplať bůh, že to jezdí, eRko nemůžou zkousnout.
Ještě zkusim vyměnit ty pružinky ve spojce abych měl lepší rozjezdy a pak si budu hrát s těma válečkama a tryskou.
Jinak díky moc za rady!!!
Ještě zkusim vyměnit ty pružinky ve spojce abych měl lepší rozjezdy a pak si budu hrát s těma válečkama a tryskou.
Jinak díky moc za rady!!!
-> TUNER: ja jsem to vazil ve zlatnictvi a koukali na me jak na vola
-> Kloggie: jestli je kus jiskriste jeste do cerna, tak dej tu 75 a uvidis, musi to byt cihla... jinak jestli mas Vmax kolem 100km/h tak to bych rekl je slusny, rozjezd dolad valeckama jak ti radil tuner, nebo chces-li vetsi hukot zainvestuj a kup racing spojku

-> Kloggie: Zkus si pohrát s těma válečkama...Ale nedělej tak velký skoky.Změna třeba i jen o 1-2 desetiny na jednom válečku je už poznat a pokud ubereš o půl gramu,tak to může bejt už moc... Tak zkus vzít ty nejtěžší co máš,který už stejně asi nepoužiješ a odlehči je na něco pod 5 gramů a pak můžeš postupně pomalu ubírat a zkoušet co bude nejlepší....když už budou moc lehký,motor bude moc točit a tolik to nepojede...
Pokud nemáš aspoň váhu po gramech (nejlíp vážit všechny válečky najednou a vydělit šesti) tak to můžeš nechat zvážit třeba na poště,ve zlatnictví,lékárně,kde mají nejpřesnější váhy...
Pokud nemáš aspoň váhu po gramech (nejlíp vážit všechny válečky najednou a vydělit šesti) tak to můžeš nechat zvážit třeba na poště,ve zlatnictví,lékárně,kde mají nejpřesnější váhy...

Ještě můžu dát tvrdší pružinky do spojky a vyrobit si lehčí válečky - teď jich mám hafo navíc:)) Třeba z těch 5,5g ubrat 1,5g a pod.
Tak jsem zakoupil kontrastku od Hebo tvrdší o 50% a sadu válečků 5g. Zrychluje to o něco dřív, ale stejně trvá tak 10m než se to rozjede. Jak chytne dech, tak pak akceleruje perfektně. Spojka zabírá pořád stejně (nechal jsem tam stejný pružinky - žlutý od Malosi). Maximální rychlost se zastavila těsně pod 100km/h. Do kopce to teď jede líp - místo 30 jedu 60. Myslim, že je to maximum co se dá se sériovou spojkou a variátorem udělat. Co by udělali třeba lehčí válečky, nebo ještě tvrdší kontrastka?
Ještě zkusim dát menší trysku, teď tam je 80 a svíčka je rezavá, ale na jednom místě je černá. Mám v zásobě ještě 75 a 70.
A zdá se mi že sem tam proklouzne spojka, než zabere. Je možný aby proklouzla když je "zaplá", třeba v kopci?
Díky za rady.
Ještě zkusim dát menší trysku, teď tam je 80 a svíčka je rezavá, ale na jednom místě je černá. Mám v zásobě ještě 75 a 70.
A zdá se mi že sem tam proklouzne spojka, než zabere. Je možný aby proklouzla když je "zaplá", třeba v kopci?
Díky za rady.
Jako RON,možná bych zkusil lehčí válečky,nebo klidně tvrdší kontra.
Karbec 17,5 je takovej základ,dneska ho mají už seriový skůtry z výroby. Tý 19ky bych se nebál,ale zase ti budou trysky co máš k ničemu,protože 17,5ka má M6 a 19ka má M5 trysky. Ta 17,5 by měla stačit,jde jen o to dobře všechno sladit.
Karbec 17,5 je takovej základ,dneska ho mají už seriový skůtry z výroby. Tý 19ky bych se nebál,ale zase ti budou trysky co máš k ničemu,protože 17,5ka má M6 a 19ka má M5 trysky. Ta 17,5 by měla stačit,jde jen o to dobře všechno sladit.

-> RON: koupil jsem dneska trysky 70, 75, 80 a sportovní vložku od S6. Tak snad to bude stačit. Mno ta spojka mě taky napadla no. Dneska jsem tam na krámě viděl racing spojku za 2litry - no hodně jsem váhal:) Uvidim jak to pojede. Že prokluzuje spojka poznám podle toho že to točí a nejede, že jo?
-> Kloggie: jo a jeste, karbec 17,5 bych rekl v norme, pro 50ccm az do pr... pokud chces nejak extremne tunit, tak sezen vetsi 19,5- ale dle me staci 17,5 pretryskovat a sladit (zacinej od smesi 1,5otacky povoleny stelovaci sroubek)
-> Kloggie: 1, jestli mas seriovou spojku, tak patrne nebude stihat, nevim ale co mas za dalsi upravy....to jestli si na ni smatal mastnejma rukama dle me nevadi, ptz se to zachvili spali... kup za 2000,- spojku od S6 a uvidis hukot...
za dalsi pokud mas racingovej fuk, coz vypada ze mas, tak nezapomen dat vetsi trysku... na 17,5 karbik bych videl kolem 80 pro zacatek a uvidis co to udela - smes sladis podle barvy svicky (ideal je cihla
), jinak pokud se to rozjizdi ve vyssich otackach je zapricineno spojkovyma pruzinkama, a neboj se toho, cim vic ot na rozjezd, tim rychlejsi :) (ovsem vsechno vic trpi)
filtr pro otevreny sani? tj kalsickej airbox navrtanej a uvnitr seriova vlozka? pokud je to takhle, tak dej vlozku od Malossi, nebo neco racingovyho (hlucnost bude jeste v norme, klasika otevrenej filtr(hrejbek) je hodne hlucnej), kazdopadne s jinou vlozkou vetsi tryska!!! ze zacatku hlidej svicku(nesmi byt do bila, tzn malo smesi)
za dalsi pokud mas racingovej fuk, coz vypada ze mas, tak nezapomen dat vetsi trysku... na 17,5 karbik bych videl kolem 80 pro zacatek a uvidis co to udela - smes sladis podle barvy svicky (ideal je cihla

filtr pro otevreny sani? tj kalsickej airbox navrtanej a uvnitr seriova vlozka? pokud je to takhle, tak dej vlozku od Malossi, nebo neco racingovyho (hlucnost bude jeste v norme, klasika otevrenej filtr(hrejbek) je hodne hlucnej), kazdopadne s jinou vlozkou vetsi tryska!!! ze zacatku hlidej svicku(nesmi byt do bila, tzn malo smesi)
a má cenu kupovat filtr pro otevřený sání? Já sy myslím že by to nebylo špatný, už takhle to řve, horší už to bejt nemůže.
a jakou trysku byste doporučovali?
Hurá, vyrobil jsem si piston stopper a povedlo se sundat variátor, jsou vyměněny válečky nyní mají hmotnost 5,5g. Dále se mi podařilo sundat spojkový zvon a následně spojku. Dokonce se mi jí podařilo rozebrat, takže jsem vyměnil pružinu za modrou od Polini, dále jsem vyměnil pružinky na spojce za žlutý od Mallosi. Vše jsem to poskládal zpět a natočil skůtr.
Skůtr se rozjíždí tak od 5 - 6tis otáček, následně vystřelí a vzápětí chcípne - spadně výkon. "našlapu" motor tak se chytne, ale opět chcípne. Až doma mi došlo že motor nejspíš nemá šťávu - zvýšil se výkon, ale není krmen.
Otázka tedy zní - mám kupovat trysku do 17,5mm karburátoru, nebo rovnou koupit větší karbec? A co sání, pomůže to taky?
Navíc se mi zdálo že lehce prokluzuje spojka, šahal jsem na ní mastnejma rukama - je možný že je to tím? Nebo prostě nestíhá a mám koupit nějakou sportovní?
Díky moc za rady!!
Skůtr se rozjíždí tak od 5 - 6tis otáček, následně vystřelí a vzápětí chcípne - spadně výkon. "našlapu" motor tak se chytne, ale opět chcípne. Až doma mi došlo že motor nejspíš nemá šťávu - zvýšil se výkon, ale není krmen.
Otázka tedy zní - mám kupovat trysku do 17,5mm karburátoru, nebo rovnou koupit větší karbec? A co sání, pomůže to taky?
Navíc se mi zdálo že lehce prokluzuje spojka, šahal jsem na ní mastnejma rukama - je možný že je to tím? Nebo prostě nestíhá a mám koupit nějakou sportovní?
Díky moc za rady!!
-> Kloggie: Ale ta spojka se netočí když to povoluješ ne? Musíš to dát jen do toho zvonu,nikam jinam to necpy... Zkus si s tim zatočit a musíš to pochopit co je třeba zapřít proti pohybu.....

-> TUNER: Tak asi spojka, já to nikdy neměl rozebraný tak nevim no. Ještě jsem se k tomu nedostal.
-> TUNER: on mysli zrejme diry v paknach spojky... jestli ma stelovaci spojku tak jsou v ni diry na zavazi
-> Kloggie: Pod zvonem je už jenom spojka.......
-> TUNER: Jj, ale pod tímto zvonem je ještě jeden menší s menšíma dírama, asi to neni zvon, ale prostě to má menší díry, tenhle zvon se. Zítra pojedu do garáže, tak to vyfotim.
-> Kloggie: Můžeš mi to vyfotit? Ve zvonu jsou jedny díry ne? Já mam tento zvon a pak ještě od RMS a v každym jsou jen díry jedný velikosti......tak do dvou děr se to šoupne,zapře a je hotovo....
-> TUNER: Ale jsou tam velký díry a pod velkejma jsou malý, tak do těch malejch děr to musí zapadnout jestli jsem to dobře pochopil.
-> Kloggie: V každym zvonu jsou díry,tak udělat něco do těch děr....Dál je spojka a tam už nic neprostrčíš....
Dneska jsem to sundaval asi 4krát... ))))
Dneska jsem to sundaval asi 4krát... ))))
Ok, díky moc. A ty dva kolíčky maj zapdnout jenom do zvonu, nebo jím maj projet a zapadnout do spojky co je pod ním? To co sem si provizorně udělal bylo z měkkýho materiálu a bylo to krátký, nedostalo se to skrz ten zvon.
-> Kloggie: Ne nic lepšího doma nevymyslíš....Jedině pokud nemáš vzduchovou pistolku,tak zajet někam kde jí mají a sundat tam dekl,povolit a tolik nedotahovat....to už pak doma povolíš v pohodě. A Piston stoper vyrobit je otázka pár minut.....Bez něj akorát ulámeš lopatky na větráčku varce.Nebo ještě dělá Buzetti takovej klíč místo piston stoperu,ale ten si doma neuděláš.... Mam v plánu nějaký vyrobit,ale až na to bude čas... ;-)
-> Kloggie: na spojku lepsi udelatko nez tady prezentoval Tuner neznam... jedine pak vzduchovou pistoli, ale to je o jine cene... variator to samy, nebo piston-stopper
Tak jsem se pustil do povolování spojky a variátoru a ani jedno se mi nepodařilo povolit, variátor ztroskotal na tom že jsem nedokázal zatím vyrobit ten piston stopper a na spojku jsem si sehnal podobný udělátko jako TUNER ale nefungovalo!! opřelo se to o sem a nadzvedávalo to skůtr a to jsem si na něj i sednul a povoloval to ze shora. Na tu spojku - není něco jinýho? Nějakej jinej fígl jak to udělat doma v garáži??
Dík
Dík
-> Martin2705: dalsi z tech, kteri chteji opravovat a nejezdit... kdyz si spocitas, kolik do toho narves, aby sis mohl vubec sjet a stejne to nebude ono, tak se ti vyplati jetej ital a budes spokojenej...
-> TUNER: toho bez TP vůbec, ale o těch ostatních číňanech sem uvažoval

-> Martin2705: Doufam že tě nenapadla hodně VELKÁ blbost něco takovýho vůbec kupovat.....
-> Martin2705: Aha, no já bych zkusil tu Kentoyu, nebo Yuki - jestli chceš co nejlevnější novej...anebo firma moto scoot dováží cosi z číny a má to homologaci na ČR silnice. Ale web maj mizernej, chtělo by to zajet na prodejnu.
-> Kloggie: měl sem tady odkaz na skůtr za 14 novej, ale pak sem zjistil že je to bez TP, protože neni homologovanej, nějakej číňan
-> petr s: s čim nesmí na silnici??
-> Martin2705: Nevim asi nějakej od Yuki, nebo Kentoya. Zkus pohledat na netu je tam toho mraky:))
-> Martin2705: Nevim asi nějakej od Yuki, nebo Kentoya. Zkus pohledat na netu je tam toho mraky:))
-> petr s: jj, už sem to zjistil taky
Jakej je nejlevnější novej skůtr?
-> Martin2705: Ale na silnici s tím nesmíš
-> TUNER: pěkný, to by se dal použít klíč na utahování kotoučů na flexe:) Ze svíčky a šroubu, mno pěkný, to by mě teda taky vůbec nenapadlo:) Dík
A zastavit spojku můžeš čimkoliv co má dva výčnělky který ti padnou do děr ve zvonu.Dobrý je aby to bylo delší a při povolování se to opřelo o zem a nemusíš se tak moc namáhat...Já si vyrobil toto.. 

Nejlepší je to dělat vzduchovou pistolí. Nepotřebuješ žádný zastavováky atd.
Pokud jí nemáš,tak piston stoper lze vyrobit doma ze starý svíčky a šroubu.
Pokud jí nemáš,tak piston stoper lze vyrobit doma ze starý svíčky a šroubu.
-> All: Ještě dotaz než se pustim do variátoru a spojky - čím nahrazujete piston stopper a ten speciální klíč na povolení spojky? Dík
-> Kloggie: jj preji pevne nervy
-> RON: -> TUNER: OK, ok, díky moc! O víkendu budu ladit tak pak napíšu jak to dopadlo:))
Tak tak.Je to hodně o zkoušení a ladění a hledání kompromisů...S výfukem kromě již psaného nezapomeň dát ještě větší trysku aby jsi nezadřel.....

-> Kloggie: valecky bych dal na zacatek ty nejlehci... i tak mi to prijde dost tezky... pruzinky do spojky kup sadu kde mas tri tuhosti stoji to cca 400,-, ja mam malossi a mas tam zeleny, modry a cerveny, jinak kontrastku dej tu nejtvrdsi a pak napis, co to dela
Jo jinak ty pružiný mají bílou a modrou barvu