Termostat

prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 06.02.2018 do 20.02.2018, založil/a Vlado105L
řadit dle data
09:47:26
20.02.2018
Jozka
-> minno: Jo, to budou bary - italové nikdy na mega ani jinejch packalech neujížděli.
08:40:47
20.02.2018
minno
-> King: No vidíš, to ma nenapadlo, to by znamenalo 0,05 Mpa, čo je skoro ako séria Š120.
22:53:07
19.02.2018
King
-> minno: Nabizi se teorie, ze by to moh bejt pretlak 0,5 baru (atm), takze asi v pohode.
20:34:31
19.02.2018
minno
-> minno 09.02.18 12:53:23: Tak oprava, na tom víčku nie je napísané 0,4 Mpa, ale 0,5 bez ničoho, tak by ma celkom zaujímalo, čo je to za údaj a v akej jednotke :) Auto s ním funguje úplne normálne.
zvětšit Termostat - obrázek od minno vložen 19.02.2018 20:34:31
17:27:44
09.02.2018
King
-> minno: Jako 4 atm v chladici soustave je uz slusna hlina :-) Tolik jsem tam odhadem moh mit po zastavbe favomotoru, kdy mi podfouklo teneni hlavy a tlakovalo to do vody. Hadice na zahratym motoru byly tvrdy jak šutr a minimalne 2x mi prdnul spoj hadice trubka s naslednou bleskovou ztratou nekolika litru vody. Nez jsem prisel na to, ze takhle to asi je spatne, mel jsem uz celou chladici soustavu tak vychytanou, ze uz pak nebylo celej rok nutny do škodny nic dolejvat - a to je skoro zazrak! :-)
12:53:23
09.02.2018
minno
-> peti: áno, veď problém s tým nebol ani u mňa, ale tá ručička pri 100°C mi nerobila dobre3 Teraz mám nejaké talianske viečko na ktorom sa píše 0,4 Mpa a funguje to OK, ktovie kde je pravda s tým údajom...
22:43:18
08.02.2018
King
-> Bukaj: Je to mozny, ja jsem kdysi cerpal z Cechovych mouder na TW:

skoda.panda.cz/clanek.php ?id=390



"...V chladící soustavě je za provozu přetlak 40 kPa (120) a nebo 80 kPa (Fa a 135,136)... "



Sam jsem to provozoval ve skodny (781.136 ve 105) s expanzkou z fobie, ktera snad ma vicko snad s tema 80kPa (?)

Jinak se z toho asi nestrili rozdil mezi 80 a 100kPa v bodu varu je baj voko 2 stupne.
upraveno 1x, naposled 08.02.2018 22:45:49
13:28:55
08.02.2018
peti
-> minno: na 136 ke mám 88 termostat, 0,1Mpa viečko a termospinac z feldy, v lete teplota v pohode leze až cez 100 ku a tazku hlavu si stoho nerobím 3 , zase v zime to nadherne kúri a motor nieje zbytočne podchladeny , mne ešte chladenie celkom zaťažuje v lete výmenník voda olej a problém stým nie je
12:56:24
08.02.2018
minno
-> Vlado105L: To rozmýšľaš v súvislosti s tvojou 105L? Tam by som rozhodne dal to, čo tam patrí, čiže 80°C termostat.



Skúšal som 88° termostat aj na 120L motore a v zime to kúrilo jak blázen, ale nakoniec som tam vrátil aj tak radšej 80-ku, istota je guľomet.

A ty asi v zime aj tak škodovkou nejazdíš, takže to nemá žiadny kladný prínos, skôr by si tomu motoru uškodil.



K 88°C termostatu treba rátať aj s výmenou termospínača sahary na chladiči za typ, ktorý patrí k tomuto termostatu, pretože inak to v lete pri každom miernom kopci zopína.



88°C termostat som potom istú dobu používal aj na 136 motore.

Pri kombinácii 88°C termostat a k nemu prislúchajúci termospínač v sériovom prevedení a umiestnení síce fungovalo všetko správne, ale teplota na budíku v lete pri záťaži liezla na pohľad na škodovku už "nepekne" vysoko, kým sa zapol ventilátor.

A v zime už jazdím len výnimočne.

A predsalen je to škodovka, motor vzadu, "stovky metrov" hadíc, potrubí a spon, a tak som aj k 136 motoru dal 80°C termostat a adekvátny termospínač. Na letné jazdenie v horúčavách, ak to človek nechce prerábať celé úplne inak, je to tak asi najlepšie, teplota na budíku sa drží väčšinou mierne nad 80°C (82-83). Sahara spína pri 90.
12:19:40
08.02.2018
Bukaj
-> King 08.02.18 10:14:45: Hele, nevím, jak u Fa/Fel, ale u zadomotorových Al osmikanálů je to jak jsem psal4
12:00:43
08.02.2018
MATTESS
-> King: ne e, jak píše Bukaj
10:14:45
08.02.2018
King
-> Bukaj: Neni ten pracovni tlak u 88C na 135/136 nahodou 0,08MPa? ;-)
18:58:42
06.02.2018
Bukaj
No, pro starší škodovácké motory byl určen 80°C termostat, tomu odpovídal i nižší přetlak v chladicí soustavě (0,04 MPa). Později (pro motory s osmikanálovou Al hlavou) byl zaveden termostat 88°C spolu s chladicí soustavou na vyšší přetlak (0,1 MPa) - lišily se jak hadice, tak víčko expanzní nádobky. Úpravy souvisely nejen s účinností topení, ale i s vyšší životností motoru (lepší udržování ideální teploty) a také s přesunem motoru zezadu dopředu (čímž odpadlo pár metrů potrubí a eliminovala se tak prodleva mezi reakcí termostatu a skutečným ochlazováním v chladiči)...

...napsané trochu dost kostrbatě, ale snad to bude k pochopení4
18:16:49
06.02.2018
MOLSO
samozrejme že termostat ktorý má 88° C bude udržovať vyššiu teplot a bude aj účinnejšie kúrenie 4
18:15:35
06.02.2018
Vlado105L
Kamarati,



chcel by som sa vas opytat, aky je rozdiel v termostate, ktory otvara na 80 °C a na 88 °C ?? Ano viem, ze 88 stupnovy sa otvori neskor, ale ma to nejaky vyznamny vplyv na chod motora, alebo celkovo jazdu, alebo na vykurovanie interieru?? Je niektory vyhodnejsi alebo je to celkom aj uplne jedno? Ide o to, ze budem menit coskoro (uz mi to tam okolo neho zacina slzit) a su dve varianty, tak rozmyslam, ci je to podstatny udaj. Diki moc za zmysluplne odpovede 6
Extreme Tyres