
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2941 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 01.11.2011 do 06.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
A vubec, auto je od slova "stat umyty, cisty, vylesteny pod strechou"
Kazdej to fakt mame jinak a i kdyz si Jarda mysli, ze jsem nepritel LPG, tak je vedle, pointa je jinde...

-> ajok 11.03.25 15:22:03: Jardo, je to sice dlouho, ale i já tyhle motory sedlal. Pravda už jsem ty vzpomínky hodně vytěsnil, ale o spolehlivosti fakt nemohla být řeč. U škodovek jsem měl motor venku tak 15x nejmín, to bylo pořád něco, spojka sinchron, slisovaný kolečko na 3, zpátečka, klika, kroužky, pořád něco. Pravda bylo to vesměs tím že to byly oježděný lundry a já mladej závodník
U B5 jsem neměl motor venku nikdy, u B6 se kterou jsem najezdil tak 10x víc jak se všema škodovkama dohromady jednou na začátku protože to bylo plesklý. Na Markéty fábii jsem jednou dělal ložisko v převodovce, na RS nic. Myslíš že fakt budu věřit nesmyslům o spolehlivém OHV
Nebo takhle, ono na svoji dobu to asi bylo spolehlivý, takový průměr, ale ta doba je dávno pryč. Já mám ta auta hrozně rád a fandím Tobě, Bukajovi a dalším který to jsou schopný udržovat a mám vždycky hroznou radost když nějakou provozní škodovku potkám, ale budme k sobě upřímní, spolehlivý auta to byla v 80tých letech



Jestli felda bere 8L LPG po 17,9Kč, nebo o něco modernější benzinové auto jezdí za 5,5L po 32,9Kč, tak tam ta úspora není závratná.
Před lety byl článek ve Světě motorů, jak někdo se starým Merglem jezdí za 8 litrů rostlinného oleje, tehdy za poloviční cenu než byla nafta. Přitom kdyby si rovnou koupil nafťák, co bere 4L, tak jezdí za stejné peníze.
Před lety byl článek ve Světě motorů, jak někdo se starým Merglem jezdí za 8 litrů rostlinného oleje, tehdy za poloviční cenu než byla nafta. Přitom kdyby si rovnou koupil nafťák, co bere 4L, tak jezdí za stejné peníze.

-> ajok 11.03.25 15:22:03: no a resils neco nekdy na 1.8T ? ja na to v zivote nesach mimo beznou udrzbu a ty tvoje proklety rozvody jsou na 180tisíc km, tak nekomu holt ty 3 hodiny prace zaplatis.
-> ajok 11.03.25 15:15:21: zvláštní názor
-> saskyn2 11.03.25 08:20:01: jen trochu boule v kufru, mě toneva, zkusil jsem jiná auta a motory a vše je pokladnička, zkodovackej OHV nejmin a Láďa ohc, no a vše je rozezrany na olej,mě teda vyloženě žerou olej jen aee, to je velmi nepovedený motor asi proti všemu ostatnímu, ale mě sere i ten litr u nafty na 10tis.km, když do feldy cvrnknu 0,25l při 14tis.km před výměnou, jen abych to měl na poslední 1000km uprostřed :)
-> Tomaso435 11.03.25 10:34:09: máme trochu jiné priority, pes je živá bytost a když už ho máš, tak se musíš starat, jestli to nechápeš, tak si ho neporizuj... prostě se pak musíš smířit s tím, že pak už ti nezbyde na nic. Jo kolegyně by ho nechala utratit o 2,5 roku dřív, já bych takovým dával kriminál na tvrdo, i některým veterinárním. Tady veterinář byl i myslivec a včera jsem koukal, že má na dusteru řeznictví, co ten už zabil zvířat, na blití, když to člověk vidí
-> saskyn2 11.03.25 13:50:02: furt uvazuju o lpg do toho TSI. Dle borců co to "tady" montují to pak jezdí do 5l lpg a 0.5l benzínu na chlazení vstřikovačů. Ale nevím co to může mít za nasledek u už "moderního" typu motoru....
U tý fabky mpi to nechce nic jako u favorita. Ale to tsi je už přeci jen jiná.....
Jinak prahu chápu. Tam to asi jinak nejde. Ale té se vyhýbám i když musím jen projet...
U tý fabky mpi to nechce nic jako u favorita. Ale to tsi je už přeci jen jiná.....
Jinak prahu chápu. Tam to asi jinak nejde. Ale té se vyhýbám i když musím jen projet...
-> Tomaso435 11.03.25 12:47:51: No na vsi to chápu, ale v Praze do toho OC jezdíš asi o dost častěji
Ale jak říkám tohle je asi nejmenší problém co LPG má.
-> Borderer 11.03.25 12:43:08: Hele a víš co mi přijde hrozně vtipný? Jak v tvých letech neumíš číst, nebo děláš úplně blbýho... já jsem totiž psal že 70 litrů za nic bych klidně bral, jenže ono to není za nic žejo, viz to co jsem psal - parkování, to že pak mám půlku kufru zabranou(což by mě sralo ze všeho nejvíc mít auto kam se mi nic nevejde), čas strávený někde po benzinkách, po servisech s řešením chyb atd. Těch tvých 70t co si ušetřil, jsem si několikanásobně vydělal na tom že jsem si tyhle starosti ušetřil. Když to chceš srovnávat s energiema, tak na těch energiích ušetřím cca 40-50t ročně a stojí mě to asi 2h času, v tom vidím ten podstatný rozdíl. Myslím že Vás s Jardou Sita popsal naprosto přesně, místo aby jste se věnovali práci a nosili domů normální výplatu, tak se raději nípete v hovnech jak ušetřit 15Kč za den. Ale když vás to baví...

-> Borderer 11.03.25 12:43:08: Hele a víš co mi přijde hrozně vtipný? Jak v tvých letech neumíš číst, nebo děláš úplně blbýho... já jsem totiž psal že 70 litrů za nic bych klidně bral, jenže ono to není za nic žejo, viz to co jsem psal - parkování, to že pak mám půlku kufru zabranou(což by mě sralo ze všeho nejvíc mít auto kam se mi nic nevejde), čas strávený někde po benzinkách, po servisech s řešením chyb atd. Těch tvých 70t co si ušetřil, jsem si několikanásobně vydělal na tom že jsem si tyhle starosti ušetřil. Když to chceš srovnávat s energiema, tak na těch energiích ušetřím cca 40-50t ročně a stojí mě to asi 2h času, v tom vidím ten podstatný rozdíl. Myslím že Vás s Jardou Sita popsal naprosto přesně, místo aby jste se věnovali práci a nosili domů normální výplatu, tak se raději nípete v hovnech jak ušetřit 15Kč za den. Ale když vás to baví...
Taky jsem parkovani nikdy neresil, maximalne jsem do chlívku couvnul abych byl nalepkou ke zdi
-> Borderer 11.03.25 12:43:08: upřímně, v podzemní garáži sem v životě stál asi 3x. Když vynechám prahu a nějaký oc , kam nepotřebuju jezdit, protože kvalitní věci k nakoupení jsou z pravidla jinde než na místech kde je vše na jednom místě za nesmyslné ceny páč tam každej krám platí scifi najem a ti šťastní měšťáci jim ho tam rádi sponzorují, tak i úřady aj prostě zaparkuju jako člověk před budovou jinde než v Praze zcela bez omezeni.
-> Sita: Co je pro někoho pár drobných, může být pro jiného poměrně dost peněz. Je mi jasný, že pokud vyděláváš těžký love, tak ti to přijde k smíchu. Jenže realita je poněkud jiná, všichni nejsou podnikatelé ve středních letech, všichni nevydělávají šestimístné sumy. Ale všichni chtějí nějakým způsobem důstojně bydlet a žít. Najednou zjistíš, že i těch 15kč denně dává smysl, protože z toho mám třeba 70 m2 fasády za nic.
-> saskyn2: Víš co mi přijde vtipný? Hrotíš tisícovky za elektriku, kde ti jaká banka dá pár tisíc za založení účtu či nalákání kohokoliv nebo pár korun za payback, ale najednou ti 70 litrů "za nic" přijde směšně málo. Přitom to jsou ušetřené peníze za úplně stejné nic.
Jediný reálný argument proti LPG jsou ty bájný podzemní garáže, nicméně na to celých 12 let zvesela seru a všem hlídačům je to úplně stejně u prdele jako mne, dokud ten plyn není cítit.
-> saskyn2: Víš co mi přijde vtipný? Hrotíš tisícovky za elektriku, kde ti jaká banka dá pár tisíc za založení účtu či nalákání kohokoliv nebo pár korun za payback, ale najednou ti 70 litrů "za nic" přijde směšně málo. Přitom to jsou ušetřené peníze za úplně stejné nic.
Jediný reálný argument proti LPG jsou ty bájný podzemní garáže, nicméně na to celých 12 let zvesela seru a všem hlídačům je to úplně stejně u prdele jako mne, dokud ten plyn není cítit.
-> ajok 11.03.25 03:50:33: nojo, někdo za to koupí pozemek, někdo za to léta léčí psa.....
Každopádně , mit 300 na psa, asi mam 750 na normální auto a za 7 let znovu aniž bych na to sahl.
Jinak ja mam na lpg v rezervě 50l dojezd 680km. Vychází mi to na plnohodnotný týden ježdění po všem co potřebuju, v sobotu na burzu, nakupy aj.
Kdyz ten tejden tahám vozejk tak lehce přes 600km. Tak v pátek prostě po cestě naberu.
Každopádně , mit 300 na psa, asi mam 750 na normální auto a za 7 let znovu aniž bych na to sahl.
Jinak ja mam na lpg v rezervě 50l dojezd 680km. Vychází mi to na plnohodnotný týden ježdění po všem co potřebuju, v sobotu na burzu, nakupy aj.
Kdyz ten tejden tahám vozejk tak lehce přes 600km. Tak v pátek prostě po cestě naberu.
-> vhml: Ale to vůbec není o cestě na jeden zátah, ale o tom že když pojedu 3x na chalupu tak budu muset jet tankovat. Proč když jsou jiný řešení?
-> Sita 11.03.25 09:54:24: Přesně tak, lepší se soustředit na to co umím, než na píčoviny protože tím ušetřím pár halířů...
-> Sita 11.03.25 09:54:24: Přesně tak, lepší se soustředit na to co umím, než na píčoviny protože tím ušetřím pár halířů...
-> Syny 11.03.25 09:43:47: já jsem s B8 na nádrž dojel z Elby a to jsem to hnal co provoz dovolil. Ale nějak tyhle kulty dojezdů neuznávám, stejně mezitím 5x stavíš chcát a na svačinu.
-> charon 11.03.25 09:07:39: ja treba mu nic nedavam, jen promile lidi dela smysluplny veci, zbytek delame kraviny a myslime si buhvi jakej to nema smysl.
Me jen fascinuje, ze on porad veri tomu, ze tohle udrzovani starejch aut s legendarnima OHV motorama ma i vyznamne ekonomickej smysl a podpira to argumentama 17letyho kluka... Problem totiz je, ze dneska 1000Kc uz neni nic, usetrit za mesic par tisicovek na palivu, je o nicem, tyhle penize toho dneska moc neresi.
Vydelavat vyssi desitky tisic, nebo lepe sestimistny castky, to se teprv pocitaj nejaky zajimavy penize v tyhle dobe. A vsimnete si, ze tyhle penize vydelavaj ti, co se koncentrujou na svoji praci, svuj obor, business, nez ti, co maj v hlave to, jakym dopravnim prostredkem do prace jezdit...
Me jen fascinuje, ze on porad veri tomu, ze tohle udrzovani starejch aut s legendarnima OHV motorama ma i vyznamne ekonomickej smysl a podpira to argumentama 17letyho kluka... Problem totiz je, ze dneska 1000Kc uz neni nic, usetrit za mesic par tisicovek na palivu, je o nicem, tyhle penize toho dneska moc neresi.
Vydelavat vyssi desitky tisic, nebo lepe sestimistny castky, to se teprv pocitaj nejaky zajimavy penize v tyhle dobe. A vsimnete si, ze tyhle penize vydelavaj ti, co se koncentrujou na svoji praci, svuj obor, business, nez ti, co maj v hlave to, jakym dopravnim prostredkem do prace jezdit...
-> saskyn2 11.03.25 08:20:01: Kdyz naberu plnou, tak mam s aktualni dlouhodobou spotrebou dojezd cca 700km. Nadrz je na 50l. V tomhle se mi vzdycky libila B6 se kterou jsem jezdil tenkrat do Anglie, tam ta nadrz byla fakt bezedna...
Vy Járovi dáváte teda ... Vše má své pro a proti a jen na zodnocení každýho jednoho, co je mu milo ... na druhou stranu jezdit starou vránou a stěžovat si, že jí musím udržovat je taky trochu mimo mísu ...
Já mám třeba LPG docela rád, ale při mým nájezdu (1000 km za měsíc?) se už vyplatí tak spíš hraničně, jestli vůbec) a navíc tady v ZR je jen jedna benzínka, kde bych mohl tankovat "cestou domů z práce".
Já mám třeba LPG docela rád, ale při mým nájezdu (1000 km za měsíc?) se už vyplatí tak spíš hraničně, jestli vůbec) a navíc tady v ZR je jen jedna benzínka, kde bych mohl tankovat "cestou domů z práce".
-> ajok 11.03.25 03:50:33: Rozvody stihneš udělat tak 5x za čas jedný hlavy, rozhodně lepší práce jak těsnění pod hlavou. Zajímavý jak si s těma velkejma nádržema zapomněl na to že pak zase chybí místo v kufru, každopádně i kdyby to bylo 600 km tak je to tragický. Takže řešíš kde parkovat, třeba tady LPGčkáři mají parkoviště, ale taky pak musej snad 200m pěšky, prostě oser. Kdybys potřeboval jezdit a ne se v tom vrtat tak nemáš ty auta co máš, ale koupíš si nový auto ideálně na operák který jim za dva roky vrátíš, nebo alespon něco normálnějšího kde si pamatuješ jak vypadá motor jenom kvůli tomu že dolejváš kapalinu do ostřikovačů

-> Tomaso435 10.03.25 18:36:37: |Ono je zas nekdy lepsi sednout a jet, a mit to vyresene, nez dumat jak to sem dostat protoze to ma nejakej rozmer co nikdo nevezme a ze to nekdo musi zabalit a buh vi co ti prijde a mas s tim pak srani navic...
-> Tomaso435 10.03.25 11:44:28: kavaliru?
minulej pes nas prisel pres 300tis.kc za zivot, tak fakt neresim par kacek za LPG
-> saskyn2 10.03.25 22:29:37: jo, min starosti - delat rozvody :) ja se k tomu nemuzu dokopat u ovce, to je tak zbytecna prace, kterou nesnasim, to radeji 5x dolu hlavu u feldy :), na praci na OHV motoru se tesim, ale na tehle VW paskvilech to je nocni mura. LPG tankují po 500km u feldy, 600 u ovce - nadrz ze supa a po 350 u fab, tam je mala nadrz a blbe plovak, ale tak kdyz byla za 1200kc na 7 let :) Jeste se mi nestalo, ze bych kvuli LPG nekde nezaparkoval, vzdyt jsou sude v OC mista v Brne casto na strese nebo jsem na to kaslal, v Turecku a trajekt pres Dardanely byl take zakazan plyn, tak jsem to resil jen odstranenim oznaceni, protoze preci kvuli tomu bych nejel na Bospor, ve Vidni mi kdysi rapid nechtel chytnout, bylo to na Vanoce, LPG uz smrdelo a sel ke me hlidac, povedlo se nastartovat a ujel jsem mu :)
Jako dobry Vase napady - naftova felda, 2 litr fabia, ale ja tydle auta nechci, ja potrebuju jezdit a ne se v tom vrtat... jako ovce dobra, ale na denni jezdeni fakt ne, to je jak 130ka nebo AEE, cloveku to na obcasne pouziti nevadi, ale k dennimu pouziti by se z toho zblaznil. Co do spolehlivosti ta naftova felda bude drzak, stejne jako SDi fab, ale v tomto ohledu je taky potreba myslet ekologicky.
minulej pes nas prisel pres 300tis.kc za zivot, tak fakt neresim par kacek za LPG
-> saskyn2 10.03.25 22:29:37: jo, min starosti - delat rozvody :) ja se k tomu nemuzu dokopat u ovce, to je tak zbytecna prace, kterou nesnasim, to radeji 5x dolu hlavu u feldy :), na praci na OHV motoru se tesim, ale na tehle VW paskvilech to je nocni mura. LPG tankují po 500km u feldy, 600 u ovce - nadrz ze supa a po 350 u fab, tam je mala nadrz a blbe plovak, ale tak kdyz byla za 1200kc na 7 let :) Jeste se mi nestalo, ze bych kvuli LPG nekde nezaparkoval, vzdyt jsou sude v OC mista v Brne casto na strese nebo jsem na to kaslal, v Turecku a trajekt pres Dardanely byl take zakazan plyn, tak jsem to resil jen odstranenim oznaceni, protoze preci kvuli tomu bych nejel na Bospor, ve Vidni mi kdysi rapid nechtel chytnout, bylo to na Vanoce, LPG uz smrdelo a sel ke me hlidac, povedlo se nastartovat a ujel jsem mu :)
Jako dobry Vase napady - naftova felda, 2 litr fabia, ale ja tydle auta nechci, ja potrebuju jezdit a ne se v tom vrtat... jako ovce dobra, ale na denni jezdeni fakt ne, to je jak 130ka nebo AEE, cloveku to na obcasne pouziti nevadi, ale k dennimu pouziti by se z toho zblaznil. Co do spolehlivosti ta naftova felda bude drzak, stejne jako SDi fab, ale v tomto ohledu je taky potreba myslet ekologicky.
-> Sita 10.03.25 18:52:33: přesně

-> Sita: Být to 70t za nic tak bych se asi nebránil. Jenže oni LPGčkáři rádi zapomínají na nevýhody typu že řešíš že nemůžeš do obchodáku do podzemních garáží, bombou zabraný kufr, nebo co by mě osobně sralo ze všeho nejvíc to že musíš tankovat co 300km, jsem zvyklý najezdit na nádrž cca 1200 a už tak mi to přijde jako oser
Když si tohle všechno uvědomíš, tak jak říkáš to je naprosto nezajímavá částka. Navíc teda jestli nebylo bývalo lepší tu feldu teda rovnou koupit v naftě a ty náklady by pak vyšly podobně, ale alespon mín starostí...

-> Borderer 10.03.25 21:37:13: kdyz jsem jezdil denne na stavbu 50km taky jsem jezdil garde na lpg, mam na tom 50tkm, rad na to vzpominam. V 25 ketech se zilo jinak, z dnesniho pohledu mi treba castka 70000 za 12 let nijak zajimave nezni, dyt je to 15kc/den...
-> Sita: K těmhle starým verkům na LPG bych řekl asi to, že mam na Felicii na LPG 120 000km za posledních 12 let. Na BA sem jezdil za 6-7l, na LPG 8-9 s tím, že většinu času využívám všech 75 koní.
Náklady:
- pořízení 20 000Kč
- revize + servis systému (vyčištění + seřízení vstřikovačů, výměna filtrů,...) vždy před STK 6 x 3 000
Při průměrné ceně BA 38Kč/l by celkové náklady na benzín činily 273 600.
Celkové náklady na LPG při ceně 17Kč/l činily 163 200.
273 600 - 163 200 - 20 0000 - 18 000 = ušetřeno cca 70 000 i s vícenáklady na emise.
Pokud nepočítám, že se jednou reduktor ucpal vrtulkama z radiátoru topení, tak závad nula.
Náklady:
- pořízení 20 000Kč
- revize + servis systému (vyčištění + seřízení vstřikovačů, výměna filtrů,...) vždy před STK 6 x 3 000
Při průměrné ceně BA 38Kč/l by celkové náklady na benzín činily 273 600.
Celkové náklady na LPG při ceně 17Kč/l činily 163 200.
273 600 - 163 200 - 20 0000 - 18 000 = ušetřeno cca 70 000 i s vícenáklady na emise.
Pokud nepočítám, že se jednou reduktor ucpal vrtulkama z radiátoru topení, tak závad nula.
je to takovej zacarovanej kruh... musim poshanet dily na lpg abych mohl jezdit levneji, pri cemz se opotrebuji jiny dily, ty musim sehnat, ale jde to dobre protoze mam lpg, a kdyz uz mam vsechno, tak vyprsi platnost lpg nadrze a zacinam znova 

-> StepaNoFUN 10.03.25 13:54:39: jenže jarda očividně pojímá cestu jako cíl, i kdyby měl jet do Budapešti pro čerstvý rohlíky, dnes obzvláště vypečené....
Přesně, můj včerejší cíl byla jen ta cesta a stálo mě to se spotřebou 8,3 necelých 400kč 

Jo s tím se dá souhlasit, něco je relax, něco je nutné zlo.. já už si rozmyslím jestli pojedu do OV (25km z prace) pro něco, nebo si to nechám poslat do nějakého odběrného místa, s vidinou toho že jen cestou zabiju v minimu hodinu a propalim nějaké PHM mě ten kurýr v ceně okolo 100,- vychází prostě líp a mám to po cestě z práce nebo se psem na spaciru.
Dneska sem jel z prace nadlimitne bo sem trochu nestíhal..většinu z tech 27km za 22/100 (v režimu LPG, dle palubního PC, které to nějak přepočítává furt dal z ECU a je mu tak nejak jedno, co zrovna vzplane ve spalovacích prostorách)..
Dneska sem jel z prace nadlimitne bo sem trochu nestíhal..většinu z tech 27km za 22/100 (v režimu LPG, dle palubního PC, které to nějak přepočítává furt dal z ECU a je mu tak nejak jedno, co zrovna vzplane ve spalovacích prostorách)..
-> Tomaso435: Tak ono je to sporny. Nekdy pojmes cestu jako cil. Nekdy je ta cesta nesmysl.
Kdybych to mel brat tak, jak jsi to popsal, tak je ztrata casu, penez a zbytecny kilometry jakakoli dovolena, jakejkoli sraz... Nekdo to proste vyhledava a cestu povazuje za cil.
Kdyby to slo, zak treba na dovolenou neletim letadlem, ale jedu autem. Bohuzel to je utopie, protoze by jen jedna cesta zabrala vic jak pul dovoleny. Ale zase bych videl vic, nez 2 letiste a 5 hodin se nenudil v letadle.
Kdybych to mel brat tak, jak jsi to popsal, tak je ztrata casu, penez a zbytecny kilometry jakakoli dovolena, jakejkoli sraz... Nekdo to proste vyhledava a cestu povazuje za cil.
Kdyby to slo, zak treba na dovolenou neletim letadlem, ale jedu autem. Bohuzel to je utopie, protoze by jen jedna cesta zabrala vic jak pul dovoleny. Ale zase bych videl vic, nez 2 letiste a 5 hodin se nenudil v letadle.
-> Nwkt:
když se tu řeší pár dcl, nebo litr/ na 100 km - to je k smíchu, ale tohle už je hnus:-))) Kolik se tahneš po silnici?
Včera jsme jeli ze Slanýho z tréninku do Nymburka a jsem doma za 55minut, když udržim 170 na dálnici
Já to na spotřebu vydržím tak k benzínce, když svítí rezerva, dál si jezdím svoje tempo
když se tu řeší pár dcl, nebo litr/ na 100 km - to je k smíchu, ale tohle už je hnus:-))) Kolik se tahneš po silnici?
Včera jsme jeli ze Slanýho z tréninku do Nymburka a jsem doma za 55minut, když udržim 170 na dálnici
Já to na spotřebu vydržím tak k benzínce, když svítí rezerva, dál si jezdím svoje tempo
-> ajok 10.03.25 11:38:18: ja si objednávám za 149kc kurýra teda.... A nemusím se hnout. Pravda ze zahraničí je to za 3 kila.... Ale i tak. Jezdíš šílený nesmysly. Kdybys jezdil jen to co musíš máš jedno auto bez poruchy na 15 let.
No a psů je tady v útulcích tolik......
No a psů je tady v útulcích tolik......
-> Tomaso435 10.03.25 06:17:45: pro psa a teď nějaký díly LPG na FAB, kola atd. Jinak bych se projel rapidem, ale nevešlo by se :/
-> ajok 09.03.25 22:13:13: no né, ... Kam jezdíš? Pro co ?
-> Nwkt 09.03.25 20:16:11: Tys tam swapnul rotačku?

-> ajok 09.03.25 20:10:28: u uzhorodu mají lepší kebab?.nebo v té Žilině?
-> Tomaso435 09.03.25 19:18:39: pres pulku k Uzhorodu, neco do prace, vcera zas Zilina...
-> ajok 09.03.25 11:51:24: kampak si potřeboval soukromě jezdit že si najel 3000km ? Tohle dávám sluzebakem když je toho vic a dál....
Pro zpochybnovace LPG, je drahe 17,9kc tady, ale ted jsem feldou za tyden najel 3tis. km, LPG si vzala 8,2/100 benzinu by si vzala min. cca 6,7/100 pri tom stylu jizdy, obyc benzin 37kc. Tak to mame LPG 1,47/km je 4410,-kc a benzin 2,48/km je 7440,-kc a za tu usporu jsem si koupil do fabie zanovni LPG. Jasne, nemusel jsem jet jak poloprase :) a mohl jsem jeste nejakou stovku usetrit.

-> SO545: S nasim starym skrinovym Ducatem jezdim tak za 16. S novym je to trochu lepsi, to ma silnejsi motor a automat... Ale to nechce postarsi ridic pujcovat 

-> Bukaj 07.03.25 07:49:23: Asi 10rocne Ducato co mame na firme a pouziva ho kazdyx co ma vodicak zerie do 9 a ide velmi pekne. Dialnicne tempo zvlada v pohode. Je pravda ze mam tam nalozene tak 300kg. Moto a par veci.
Bezne sa s nim dostanem na priemer 8l.
10 a viac....to musi byt ina raketa.
Bezne sa s nim dostanem na priemer 8l.
10 a viac....to musi byt ina raketa.
Muj Custom (130k) jezdi okolo 9. Pod 8,5 jsem se snad nikdy nedostal. Nejvic 9.2. Nalozenej porad, obcas s vlekem, obcas s karavanem.
Ten samej motor vevelkym transitu 9,5-10,5.
Silnejsi verze (170k) v automatu (Custom) bezne i 12. Ale zase to jede jako krava.
Ten samej motor vevelkym transitu 9,5-10,5.
Silnejsi verze (170k) v automatu (Custom) bezne i 12. Ale zase to jede jako krava.
-> Bukaj: tak do 15 se vejdu i já s V8 Dodgem.
Jinak ano, na firmě máme loni nového Jumpera snad s jakousi 2.5, párkrát jsem s tím byl v jižním Rakousku a průměr 13-15, ale pravdou je že jsem nikdy nejel naložený na víc jak půl tuny, a síly to má že se s tím dá šikanovat kdejaký osobák.

Jinak ano, na firmě máme loni nového Jumpera snad s jakousi 2.5, párkrát jsem s tím byl v jižním Rakousku a průměr 13-15, ale pravdou je že jsem nikdy nejel naložený na víc jak půl tuny, a síly to má že se s tím dá šikanovat kdejaký osobák.
-> Bukaj: ja myslim, ze tady jde o custom, coz je jako transpik?
-> Bukaj:
Ale prdlajs, pod 10 jezdil i 150k Master s izothermem. Ale na dálnici do 110 km/h, protože kopce to stejně rychlejc nevyjelo a spotřeba šla raketově nahoru.
Ale prdlajs, pod 10 jezdil i 150k Master s izothermem. Ale na dálnici do 110 km/h, protože kopce to stejně rychlejc nevyjelo a spotřeba šla raketově nahoru.
-> Sita: Nojo, ale Transporter je spíše osobák, než dodávka (i použitými motory). Ty T4, T5 žraly vždycky poměrně málo.
Ale skutečné dodávky (Tranzit, Ducato, Jumper,...) žraly vždy kolem 15 a člověk byl rád.
Nevím tedy, jak ty novější, ale spotřeba pod 10 u dospělé dodávky bude nejspíš utopie i dnes (pokud to auto nejezdí dlouhé trasy po rovině maximální rychlostí 75 Km/hod...)
Ale skutečné dodávky (Tranzit, Ducato, Jumper,...) žraly vždy kolem 15 a člověk byl rád.
Nevím tedy, jak ty novější, ale spotřeba pod 10 u dospělé dodávky bude nejspíš utopie i dnes (pokud to auto nejezdí dlouhé trasy po rovině maximální rychlostí 75 Km/hod...)
