Spotřeba vašeho auta?

prohledat
2944 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 01.11.2011 do 07.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
řadit dle data
11:42:56
12.04.2025
minno
-> Syny 12.04.25 00:00:11: Ale ten palivomer je hrozný1 Je to odstupňované aspoň po "pixeloch", alebo len 4 úrovne (čiarky)?



Ale displej zakomponovaný do prístrojovky pekne, aspoň to nevypadá "ala hranaté budíky u Š742/3" - ako je často u virtuálneho kokpitu zvykom.
10:48:50
12.04.2025
Sita
-> Syny 12.04.25 00:00:11: vida, to uz by slo!
00:00:11
12.04.2025
Syny
Něco pro -> Sita: 1 Ale jako muj obvyklej styl jizdy to uplne nebyl, no 3
zvětšit Spotřeba vašeho auta? - obrázek od Syny vložen 12.04.2025 00:00:11
08:37:03
14.03.2025
11mAjA11
tak to snad poznáš při koupi auta ne jak je na tom motor a převodovka, to sou věci které se dají ověřit, jsou indicie jako studený start, kouřivost po startu, hladina a stav oleje (konzistence, zápach), chování za studena / za provozní teploty (při deceleraci a následné akceleraci jestli nevyletí komínem oblaky kouře) atd. to jde z velké části odhadnout a tokouvou věc protě nekoupíš. a když jo tak s tím bud počítáš a nebo to neumíš poznat, to pak ale není problém techniky a koncepce..
07:42:13
14.03.2025
Bukaj
-> 11mAjA11 14.03.25 04:23:41: Například vylágrovaný motor, převodovku nebo vyhnilý blok/hlavu v důsledku přetahování výměn provozních kapalin těžko vyřešíš nějakou dodatečnou údržbou po koupi ojetiny.

Ale jinak po koupi jakéhokoli vozu do něj zainvestuju čas a penízr, abych jej uvedl do uspokojivého stavu a mohl s ním beze strachu jezdit...
07:38:52
14.03.2025
vhml
-> ajok 14.03.25 06:29:54: na 5W50 jezdím celou dobu. Mimo pár výjimek, kdy jsme občas vyhráli nějakej 5W-30 a 40 a nalil jsem to tam taky. Zrovna aktuálně je tam nalitej nějakej vyhranej Orlen 5W30
upraveno 1x, naposled 14.03.2025 07:39:18
06:29:54
14.03.2025
ajok
-> Borderer 13.03.25 22:16:45: tak já s červenou jezdil 185, ten motor trochu žral, tak litr na 3tis.km a dokud jsem nemaznul píst, ale spotřeba oleje se zvyšovala, pak jsem dal místo ME10w40 TQR 10w50 a bylo po motoru, proto mám i strach dát do 1.8T mobil1 5w50, kor když mi prodejce řekl, že s tím bude trpět, že je o proti SHU hustej a pak mi kolega, který ho dává do Subaru říkal, zeho přejmenovali na 10w50. AEE v blesky žere oleje mraky, měnil jsem 3x za cca 20tis.km, předtím majitelem, který to měl dva roky a prd najel to měl Němec, který před prodejem udělal i rozvody a jsou tam doteď, km nemají, ale řemen vyměním. Funka olej nežere, ale ten motor jde pokaždé jinak, jednou dobře, podruhé mizerné, člověk nikdy neví, s čím se po startu setká :), váčku a chip jsem tam dal z červené a tak to jede velmi slušné. Bluesky má i přes spotřebu dobře emise, funka je na tom hůř, chipem to není. Mít 2 měsíce času, tak bluesky rozeberu a zkusím prekrouzkovat. Jinak moje 1.8t nebyla zahnojeny ani přesto, že jezdila na benzín, já teda po kupí měnil činil, kterej měl najeto 3tis.km.
04:23:41
14.03.2025
11mAjA11
Neřekl bych že se těžko dohání , spíš je to o tom kolik do toho si ochoten vyklopit, koupíš ojetinu za 35 a 40 do ní nasypes hned po koupi, kolik lidí to tak udělá ? Alhambru sem tehdá koupil 90, hned během měsíce do ní šlo 40, Golfa AZD za 35 a taky do něj šlo 40, Superb byl za 42 a šlo do něj 25, to je prostě tak. Když bych koupil auta za cenu sectenou těch sum tak do nich stejně dvacka padne vždycky. A sou to částky čistě materiál , všechno dělám sám.
22:16:45
13.03.2025
Borderer
-> Bukaj: To u těch poplivaných AEE taky. Jen když mají všechny auta 200 tisíc plus, tak už se běžně údržba těžko dohání. Na červené Feldě je motor jediný, co drží, nebere olej a když sem před měsícem pospíchal, stíhal sem i dálniční "managerské" tempo 150kmh+.
21:23:57
13.03.2025
Bery
-> 11mAjA11: takhle to dostává jiný rozmer5
19:04:48
13.03.2025
11mAjA11
-> Bukaj: ale tak stejně to muzu otočit na modernější motory a třeba i ty HTP, spravne si to napsal VSE JE O ÚDRŽBĚ..když sem cokoli koupil vysypal sem do toho hned docela ranec a pak to auto jezdilo 10let na běžnou údržbu.nemusel sem řešit nic, palivo, filtry ,olej , 1-2x brzdy dle nájezdu. Jinak nic. Ve vešině případů si troufám říct že sem v nich měnil chladící kapalinu já poprvé za celou dobu předešlého provozu, nikdy sem na ničem co sem kdy koupil a provozoval nedělal těsnění pod hlavou z důvodu kolapsu toho těsnění..a to měly nájezdy ku 300tis..
18:57:03
13.03.2025
11mAjA11
-> Bery: to bylo před 15ti lety kdy sem měl uskladněno 1000litru permanentně k užití, byla nafta musela se brát. Když je dobrá cena..v autě to nezabíralo žádné místo při cestování ve dvou..byla jiná doba.
11:19:56
13.03.2025
Bukaj
-> saskyn2 12.03.25 12:45:42: 9 To je hodně pěkný4
11:18:31
13.03.2025
Bukaj
-> 11mAjA11 12.03.25 12:18:07: Jenže ty závady toho OHV motoru, které zde popisuješ, nejsou konstrukční závadou, ale zanedbanou údržbou7

Není divu, že jsou po dvaceti letech vyžrané hlavy a dosedací plochy vložek v bloku, když v tom byla chladicí kapalina měněná jednou na garančce, když to bylo 3 roky nový auto a od té doby je tam furt ta původní, možná dolévané vodou...

...to je holt úděl levných a jednoduchých motorů. Když se zničí motor, který koupíš komplet za dva, tři litry, tak ušetřené náklady na údržbu obhájíš. Ale když máš za náhradní motor dát desetinásobek a desítku za práci, tak už si rozmyslíš, jestli na tom budeš škudlit desetikoruny za pravidelný servis...

Ty OHV navíc zažily dobu, kdy do nich šprtal každý, kdo měl doma kladivo, kombinačky a sadu klíčů a Temac byl o stovku levnější, než Elring, modernější motory (a vozy obecně) už jsou z doby, kdy uživatel vozu sotva zvládne dolít do správné díry olej a kapalinu do ostřikovačů a jezdí se pravidelně do servisu...

Takže zase tak černě bych to s tou kvalitou tehdejší produkce neviděl, ale fakt záleží na úhlu pohledu. Dnešní vozy určitě nevyžadují tolik servisních úkonů, jako vozy starší, ale když už nějaký servisní úkon je potřeba, pak je řádově dražší (a náročnější)... - vše má své klady a zápory a každému vyhovuje něco jiného 4
11:08:08
13.03.2025
Bery
Já teď byl s mulťákem v itálii a pak na rakousko italský hranici, ale v rakousku... cca 3000km, ale nikdy jsem si naftu nevozil, to už mi přijde moc. stejně se po cestě stavíme na kafe, na jídlo, za týden na horách vypálíš balík za který bych tu existoval půl roku a ušetřit pár desítek, nebo stovek kč na dojezdu do čr mi fakt nedává smysl.
11:02:16
13.03.2025
Bukaj
-> vhml 12.03.25 11:07:04: Já dost často tankuju, až když dochází hlavní i alternativní palivo...3
09:45:56
13.03.2025
vhml
-> ajok 12.03.25 16:37:38: norma pro autorizák je dokonce 2,2 hodiny nebo něco takovýho
19:24:08
12.03.2025
11mAjA11
Do jedničkové Alhambry sem narval lehce přes 80litru nafty, dojel sem na Makarskou, tam sem něco málo pojezdil po okolí , dolil sem kanistr 30litru a dojel zpět domů, na SK dálnici už sem se modlil aby byla otevřena pumpa protože lehce za maďarskou hranici začla problikávat rezerva..no nebyla jediná pumpa na trase v provozu a když už sem sjížděl ze Šancí do Ostravice tak už sem se na tankování vykašlal, kontrolka svítila někde od Trenčína a domu sme dojeli na úplné výpary. 2266 km na 110litru nafty, ale byla to klidná jízda většinou na tempomatu žádné divočení..1
upraveno 1x, naposled 12.03.2025 19:24:46
16:37:38
12.03.2025
ajok
-> StepaNoFUN 12.03.25 12:42:49: u fab mi prijde, ze nastavili male presahy z vyroby, nekde na dolni toleranci :/ na modre jsem ho delal asi ve 160tis.km a bylo to skoro v 0, nechal liznout hlavu, dal elring a ted ma 240, tak uvidime kolik to jeste da

-> 11mAjA11 12.03.25 12:18:07: 1.8T jsem mel rozvody za 13h, ale byl to zahul, na funce AEE jsem je delal na 2 dny za asi 8h, ale pres 3h jsem dostaval ven pumpu liten, total zarostla, kde jsou ty casy, ze jsem si u fava v 370tis.km rekl, ze uz mi dost chrasti retizek, zacal jsem nekdy odpo a koncil pred setmenim4

Nemci vse podelaji, viz. ta OHV fab, asi aby to mohli pohrbit, VW umi nafty, benziny ne, 1.8T je audi, proto je lepsi. V cem je ten golf motor lepsi, nez AEE, myslim spodek, ze tomu dava hlava uplne jine parametry je jasne, dokonce u funky mam i u kliky rysky pro 8V a16V, protoze to je r. 2000, taky uz me napadlo tam dat jinou hlavu, ale zas by to bylo slozitejsi, coz nemam rad...

Jinak u jedinych OHV motoru, kde mam strach ze sroubu a zavitu je 110LS a 120LS, kde nikdy nebyla sundavana hlava a je tam stabil a mozna i u zelenyho MTX, tam taky nebyla sundavana hlava a preci to je 30let. A jeste mam teda jeden vrak 130motoru, z toho nevim, jestli budu nekdy neco stavet, chtel jsem do neho zkusit fab. kliku, ale nakonec jsem ji dal do 742.136.

-> 11mAjA11 12.03.25 13:08:10: slusny, ja verim, ze mit i to AEE od novoty, tak bych na tom byl podobne, ja mel cistounkej i lada motor, ted jsem se ptal souseda, ktery ma nivu asi 10 let, jake dava oleje a on na me chvili koukal a pak rekl, je tam to, s cim jsem to koupil a do motoru obcas doleju to nejlevnejsi, co sezenu, hmm to musi vypadat, ale jezdi porad, AEE uz by davno dojezdilo :)
upraveno 1x, naposled 12.03.2025 16:43:45
15:49:03
12.03.2025
gim
-> saskyn2: měl jsem C4 1.6 HDI s 60l nádrží a běžně dojezd kolem 1200km reálný. Jednu cestu do Chorvatska jsem tankoval do plna v Mikulově, na dálnici mraky zůžení a IGL omezení, takže celé Rakousko 80. Na AT/SLO hranici (po cca 300km) jsem si všiml dojezdu 1580km - průměrná spotřeba 2,8 l. Ale to už se nikdy nestalo :-D
14:14:16
12.03.2025
saskyn2
-> Syny: to není moje to je fotka jedny zákaznice. Já jezdim dost ostře a tak to mám tak nějak jako si to měl ty4
14:06:01
12.03.2025
Syny
-> saskyn2 12.03.25 12:45:42: Slusny, ale tvl s B6 jsem najel dost a takovejhle dojezd jsem nikdy nevidel 9 Dostal jsem se asi nejlip na cca tech 1200km, ale bez natankovani jsem do UK nedojel ani jednou. Co tam mas za prumernou spotrebu? Ty mas 4motion?
13:13:28
12.03.2025
11mAjA11
-> StepaNoFUN 12.03.25 12:42:49: HTP s 200+ bez závad (kdy se řešil pouze běžný servis jakože brzd atp.) je hromada.

Motor po 150tkm kdy kokot pustil auto z kopce na kvalt protože mu nechtělo na startér chytit, byl uvnitř krásně čistý, kdyby neudělal díru do pístu a nevystipal vložku odlomenym ventilem, stačilo dát nový řetěz a vodítka s napínákem a auto jezdilo dále.
13:08:10
12.03.2025
11mAjA11
Od výměny do výměny (1x za rok s nájezdem do 15tkm, rozmezí 12-15tkm) poklesne na rysce v předepsaném rozmezí na čtvrtinu rozsahu, čili zanedbatelné množství, 5w40. Jediná 1.6 16v co znám, která nežere litr na 100.

Sám tomu nerozumím, teorie je že to hodně šetří LPG provoz, který produkuje minimum sazi a tím nekontaminuje olej abrazivem.

Ano AZD.
upraveno 1x, naposled 12.03.2025 13:09:09
12:57:38
12.03.2025
Sita
-> 11mAjA11: Kolik oleje ti bere ten 1.6 16V (AZD?) a jakej davas (staci mi SAE)?
upraveno 1x, naposled 12.03.2025 12:57:50
12:50:05
12.03.2025
Sita
12:45:42
12.03.2025
saskyn2
-> Bukaj 12.03.25 11:01:41: Jo aha, pokud to má 80l benzínovou nádrž tak to asi má dojezd slušný, to jsem nevěděl. Každopádně já nechtěl, ale donutili jste mě3 3
zvětšit Spotřeba vašeho auta? - obrázek od saskyn2 vložen 12.03.2025 12:45:42
12:42:49
12.03.2025
StepaNoFUN
Na tom vychvalovanym OHV (ve Fabii) jsem delal tesneni pod hlavou ve 40tis. od novyho... HTP (kdyz pominu ty uplne prvni s blbym napinakem, ktery se potkaly z tech duvodu, ze to nekdo povesil na kvalt v "protismeru") najely casto 150tis. bez sahnuti...
12:18:07
12.03.2025
11mAjA11
jenže ten přeskočený retez je řešitelný, jenže sežraná hlava, blok kolem vložeky a podobné píčoviny jsou ekonomicky už naprosto nesmyslné závady. HTP je dobrý motor který funguje, to že 90% odjetých kurev sou služebáky se kterýma jezdí kdo má nohy a ruce neovlivníš, spotřebu mají přijatelnou a dynamika je uplně v pohodě. přepálený olej mají uhnané služebáky, neviděl sem jediný motor soukromého majitele HTP, který by byl jakkoli zanesený karbonovým nánosem, v porovnání 1.4 MPi, kdy byly všehny co sem kdy dělal na servise i doma, uvnitř s vrstvami na stěnách..takže asi tak..když na udržbu mrdáš tak se ti to vymstí a vrátí. to že si nemusel na felicii menit vstřiky neznamená že nebyly potřeba protože to je tak stupidní sstém který není schopný se pořádně diagnostikovat a hlídat si jak funguje, tvrzení že LPG vstřiky najely 500tis bez jakéhokoli servisního zásahu nevěřím, žádné takové neexistují.

Sharan 1 generace s nájezdem přes 700tis a ve stavu stále zachovalého auta taky existoval dokud ho paní nehodila do příkopu kde byl v ceste betonový most..

A porovnávat taxi auto se soukromě provozovaným je přinejmenším zcestné..ty auta jezdí uplně jiné režimy a podmínky..porovnávej porovnatelné..340tkm Golf je ve stavu že kdyby tam bylo nastaveno 150tis tak to nikdo nezpochybní a nepozná..takže je to o tom jak se k autu chováš a ne o tom jaká je to značka/model..tvoje zkušenosti s tím jak "moderní" motory sou dílo satanovo jsou zvláštní, dělat hlavu na OHV a modlit se o závity v bloku a prasklé šrouby, oproti jednoduché mechanické práci při výměně rozvodového řemene, kdy z operace na jeden den (v domácích podmínkách) uděláš několik dní po několik hodin, to je taky zvláštní..

pro tebe je top motor OHV a pro zbytek jiný, takže bude každý provozovat to své a gréta exploduje radostí.
11:51:45
12.03.2025
ajok
-> saskyn2 12.03.25 08:28:56: nic nepočítám, na to něm čas, jsem rád, že si tu něco prectu4
11:41:51
12.03.2025
ajok
-> 11mAjA11 12.03.25 07:14:57: v jedné rodině a km jsem viděl, sedělo všude, to u nafty spíš nevěřím těm 400tis.km, tu někdo při dotažení mohl stáhnout, taky je hnila, ale mechanický OK, jako když jsem měl třeba původní kosti stabiku a jedna min vulicku... OHV prodělali Němci ve fabii jako toho sracko golgs, ale věř si, čemu chceš :) já vím o čem mluvím a sám píšeš potkanech a pak to vychvalujes, dobrý no :) HTP, kde se ti prepaluje olej, super, to si kup :) žádný výstřiky jsem nikdy nikde neměnil, ani na felde s půl mega, ale jezdí opravuj, v Kyrgyzstánu jsem taky viděl taxi Vw, které mělo 750 na tachu, možná už přetočené a že to jelo byl zázrak, tak odjetý auto jsem asi do té doby neviděl, dveře nadzvedavat, abys je zavřel a vsechny :)
upraveno 2x, naposled 12.03.2025 11:50:31
11:38:07
12.03.2025
ajok
-> vhml 12.03.25 11:07:04: kde jich je málo, tak sestavují mapu trasy podle LPG cerpacek :) ale třeba na fagarash jsem si to na větvi přepnul a pak mi na dálnici odešly 2 Nokian letní pneu, Vítek pak, že mi je daroval z auta, kde se udělaly boule na předních... njn, tak jsem v Bukurešti byl rád za Chiny za dvojnasobek7
11:07:04
12.03.2025
vhml
-> Bukaj 12.03.25 11:01:41: počítat benzínovou nádrž do dojezdu je fajn, ale realita je taková, že nikdy nikdo na ten benzín nejel dál než k první lpg čerpačce 3
upraveno 1x, naposled 12.03.2025 11:14:02
11:01:41
12.03.2025
Bukaj
-> saskyn2: Nevím, kolik km má dojezd naftovej Passat, myslím, že tu padlo něco málo přes 1000 Km (1200?). A to má to žravé Volvo v LPG taky - 80 l nádrž na benzín (cca 800 Km při spotřebě 10/100) a dalších 400 Km na LPG. Určitě by se dalo jet úsporněji, ale beru průměr...

...škodovka už je na tom o něco hůř - ta má jen 37 litrů nádrž na benzín (550, max 600 Km) a dalších 450-500 Km, ale i tak je těch 1000 km dojezdu lepší, než 550 5
08:28:56
12.03.2025
saskyn2
-> 11mAjA11: Jo to SDI je spolehlivý, hovno to žere a jede to líp jak OHV.

-> ajok 12.03.25 04:20:47: Ano plastový sání. Bukaj píše že mu to žere 10 benzínu/13 plynu, jestli umíš počítat tak to asi těžko může mít dojezd jak naftovej passat.
07:14:57
12.03.2025
11mAjA11
když to auto bude huntovaný bude vyjetá děvka i po 100tis..a dělat si iluze že tech 150tis je realita..mno jako jo věř čemu chceš věřit.

1.6 16V golf 340tis najeto honování krásné, komprese 16 na všch válcích , 1x potkané protože praskl řemen mezi vačkama (vysrali se na výměnu), původní spojka, provozní náklady 1,-/1km, spotřební investice po 10let provozu do LPG systému (lehce přes 100tis najezdu) - 1x sada vstřiků a jednotka (7tis všechno), jinak nic, po 10ti letech nová nádrž a jezdí to dále, jediný zásah do motoru byl kvůli chybně určené příčině klepání, takže sou nové šalky jinak nic. Nekydej hnuj na VW , nevíš evidentně o čem polemizuješ. svatý grál OHV ve fabii je jeden z nejhorších motorů co do toho dávali ale žij si v představě že to je vrchol techniky. než 1.4 OHV tak to raději HTP 12ti ventil, ten sice může přeskočit, ale jzda je s ním mnohel lepší než s OHV a naprosto bez závad, pro drobbné škudlily je ve fabii 1 jediná volba SDi ta je spolehlivá a jezdí za nic.
04:20:47
12.03.2025
ajok
-> 11mAjA11 11.03.25 19:22:49: nevi, jestli 150tis.km je vyjeta do dna, u VW asi jo :/, ale mel jsem sundanou i vanu - cistounke, olej nezere, najel jsem s ni 120tis.km a pisu, co jsem resil4 Mam chip 193Hp a vsude uz vule, hlavne na kardanu/uhlovym prevodu to poznam, kdyz jedu pianko s vypnutym zadkem, na jednom kloubku poloosy mam vuli, ale nechroupe, pritelkyne vuli nema a chroupe, jak ted 2 mesice stala, tak trochu hucelo predni lozisko - to je jeste z vyroby, druhe jsem uz menil asi pred 70tis.km, ale jel jsem se zanovnim baWorakem a ten mel teda vule jak zigul :), firemni a najeto mel pod 100tis.km

-> saskyn2 11.03.25 21:08:44: tak ja od neho nic nechtel, jen neco kupoval a tak jsme se bavili o autech...

-> Sita 11.03.25 18:32:26: proto zatim nejezdim v soli ani nivou a leto uchranil i octavku, ikdyz to nebylo uplne myslene

Jinak cekam, kdo mi udela ty rozvody na octe za 3h prace3 nebo jeste mohu nabidnout, ze za to udelam to tesneni pod hlavou na favomotoru - klidne na 2 kusech2

-> saskyn2 12.03.25 00:45:00: to jsou plastova sani? nemaji protizaslehy? jak sekvence muze todle udelat? me zelena felda s bilou kapotou strilela pri skocich, tak jsem na hadici k filtrboxu nemel sponu, ale tamto byl plyn nejakej polak a todle v te vybavene 1.3 mpi je BRC, jak jsem byl u Bukaje, tak mi rapid semtam strelil do vyfuku, ale to jak jsem jel plnej a prudce jsem ubral, mozna tomu uberu, ale tech 9,5 na ten motor a styl jizdy mi neprijde spatne :)

-> saskyn2 12.03.25 00:45:00: vsak Bukaj pise dohromady, ja ani nevim kolik je benzinova v octe 4x4, protoze jsem jeste nikdy nemel vic jak pulku - zbytecna zatez, vlastne jednou jo - jak byl chvilku levnej benzin v dobe covidu, tak jsem dal plnou 98 na ONU a plynu dam 57l, to mi jeste plynar ten ohnutej plovak trochu narovnal, volal mi kvuli tomu, co to jako je, ze on to dela jen znamym :), vlastne ani nevim, proc ho vyndaval, kdyz jsem mu dal novou nadrz uz s namontovanym plovakem, mozna to chtel pootocit, ta nadrz mi do octy vubec nesla, no rikal jak je to zachovale auto, ze mi to osetri, no a vypadalo to, jako kdyz jsem jednou najel na zinkovej sprej :) - vidis i plynar rikal jak je ta vyjeta ovce zachovala .)-> -> 11mAjA11 11.03.25 19:22:49:
upraveno 3x, naposled 12.03.2025 04:55:57
00:45:00
12.03.2025
saskyn2
-> Bukaj: Já vyloženě závady LPG nedělám, to posílám raději pryč, ale třeba prasklých sání jsem viděl víc než bych chtěl. Jinak s tím dojezdem jak starší Passat s 50l nádrží- no nechci nikomu zase rozšlapat bábovičky, dneska to už jednou stačilo3 ale starší Passat má 70l3
00:24:07
12.03.2025
Bukaj
-> Jarda/felda 11.03.25 22:03:56: Je pravda, že to moje Volvo má taky nějaký takový interval (tuším 5000 mil/7000 Km), ale tím, že je to záložní vůz, to vychází cca jednou za rok...

...a kdyby v tom Volvu nebylo LPG, tak bych ho asi živit nechtěl3

Teď mi počítadlo ukazuje průměr (za posledních cca 6000 km) krásných 10,0 l/100 km (v plynu to vychází cca 12-13 l/100 km).



Jinak souhlasím s tím, co psal Bobr -> Borderer 11.03.25 21:19:05: 4

Ze tří aut na LPG, které servisuji, u dvou o LPG ani nevím (Caddy 1,6 BSE má za dobu, co jej servisuji, najeto na LPG cca 150 tisíc a na LPG jsem nešáhnul, Volvo, vytažené "z kopřiv" po dvou letech stání, má od opětovného zprovoznění najeto cca 30 tisíc a na LPG systém jsem též nešáhnul (kromě zabudování nalepeného "ovladače" do záslepky palubní desky)...

Takže jediný vůz, na kterém jsem něco dělal se systémem plynu, je 130LPG - tam jsem kdysi po 3 nebo 4 letech měnil membrány, namontoval přímaz ventilových sedel, abych jej po roce zase vyhodil, zkoušel laborovat s různými směšovači, jednou jsem měnil nádrž a ob rok filtr kapalného LPG. Pak jsem se na podobné činnosti už vykašlal, protože membrány byly vždy ještě dobré, filtr byl čistý a směšovač mám už vychytaný. Jediný problém u toho vozu je, že není stavěn na bezolovnatý benzín, natož "suchý" plyn - to jsem vyřešil úpravou hlavy (tvrzená sedla výfukových ventilů).



Jinak mi na LPG vyhovuje to, že když mám plné obě nádrže (BA i LPG), tak auto má slušný dojezd (asi jako zde zmiňované starší Passaty s 50 litrovou naftovou nádrží). Pokud chce člověk jezdit jen na plyn, tak holt musí častěji tankovat - to mne štve hlavně u toho Volva - nádrž má stejně velkou, jako škodovka, ale ujede na ní o 100 Km méně...

A co se týče omezení vjezdu do garáží, tak to mne zase tak moc netrápí - využil bych to tak maximálně 2x do roka.

Kdybych oba mé LPG vozy pořídil bez LPG, tak bych jej tam pravděpodobně nedával, ale když už tam je, tak proč nejezdit levněji...5
00:14:13
12.03.2025
saskyn2
-> Borderer: Dogma to rozhodně není, já rozumím tomu že co platí pro mě nemusí nutně platit pro jiného, ale když mi napíšeš že ti přijde vtipný že mi 70 litrů "za nic" přijde směšně málo tak ti musím vysvětli že to tak fakt není a že v mém případě by to rozhodně nebylo za nic. Asi kdyby jsme seděli někde u piva, tak by jsem si to vysvětlili jak to myslíme mnohem rychleji4
23:29:23
11.03.2025
Borderer
-> saskyn2: Já v kontextu všeho chápu, že tobě to smysl nedává. Na druhou stranu všichni nemají takové možnosti jako ty a těm to smysl dávat může.



Jinak že seš kokot si nemyslím, jen tvoje příspěvky mi občas vyzní jako dogma a u háklivějších témat je to pro mne red flag, pokud mam zrovna blbou náladu. 3 Není to u mne tak dávno, co žena musela na operaci a byla dalších 3/4 roku mimo a rozdíl mezi BA a LPG byl přesně ten, co sme si mohli nebo nemohli dovolit. Pak se kouše dost blbě "kdybys radši pracoval", protože přestože nejsem operátor výroby někde u pásu, tak tu možnost nemám. :-)
upraveno 1x, naposled 11.03.2025 23:31:14
22:20:51
11.03.2025
saskyn2
-> Borderer 11.03.25 21:19:05: Hele prosimtě já auta dělám, vím jaký lidi řeší hovna s plynem. Netvrdím že nemůžeš mít štěstí a mít to úplně bezproblémový, ale to si tak jeden za sta3 Ano samozřejmě, řeším to ze svého pohledu, stejně jako ty to řešíš jen ze svého a nechápeš že jsou lidi co v kufru potřebují převést kočárek, sekačku a podobný věci. Trávit čas tankováním a řešením kravin s LPG tak jak říkáš ušetřil bych 70 klacků, no akorát bych několikanásobek zase nevydělal, co je na tom tak složitého pochopit?

ad energie. Doma 40MWh plynu, 13 elektrika, plus chalupa 20/7MWh kde to teda ted platí někdo jiný ale tak beru to že mu to tím taky ušetřím. Na plynu asi 600 Kč dolů na MWh, na elektrice 1200, oproti klasickému ceníku bez starostí, tak si to spočítej.

ad práce to je právě ono, někdo se štourá v kravinách aby ušetřil 15 Kč za den, někdo raději řeší rozumnější věci a vydělá navíc třeba 150, nebo 1500 nebo třeba i 15000 za den. Ale jak jsem říkal, když Vás to baví tak co už.



Chvíli se nad tím co píšu zamysli, přestan si říkat že jsem kokot a provokatér a popřemýšlej jestli nemůžu mít trochu pravdu 4 3

-> Bukaj 11.03.25 21:29:16: Ale huš potvoro3 tak proto automobiky všude cpou longlife intervaly3
22:03:56
11.03.2025
Jarda/felda
-> Bukaj 11.03.25 21:29:16: 7500km ale stejně nic moc 1
21:29:16
11.03.2025
Bukaj
-> saskyn2 10.03.25 22:29:37: No, nevím, jestli zrovna Felda v naftě je výhra - měnit olej po 5000 Km jako u MBčka... 3
21:19:05
11.03.2025
Borderer
-> saskyn2: Jenže to tvé "není zadarmo" právě není tak úplně pravda. Pokud to bylo sestavené z kvalitních komponent, celý ten systém má stejnou spolehlivost jako systém na benzín. Dneska sem na to schválně ještě koukal a LPG bylo montováno s budíkovými 189t km a nyní mam 337t km a ještě jednou - závad nula. Tak nevím, jaké servisy bych měl řešit. Revize? Jednou za dva roky? To by mne pak mohla prasknout žilka z toho, že musím 2x do roka do pneuservisu převážit gumy. 3 Zbytek věcí je spíš o tom, že to řešit nechceš ty osobně, než žeby to byl nějaký reálný problém. Nebo aspoň pro mne ne. Tankování spojuju vždy se chcaním, kávou či protažením a jestli mi rezerva překážela za celou dobu asi 3x? Naopak sem se v ní naučil vozit drobnosti, který by se jinak kutálely po kufru místo nějaký bedýnky. Ale uznávám, že je to všechno braný v kontextu mého auta, u Volva sem to jeden čas chtěl řešit pomocí dojezdovky, ale z původního nájezdu 25 tisíc ročně zbyl zlomek a na LPG sem se vysral.



ad energie: Pokud si dobře vzpomínám, řešil si stovkový rozdíly za megawatt, nenapadlo mne, že máš takovou spotřebu.



ad práce: Jsou tací, co mají smluvní plat a fond 40 hodin týdně bez proplacených přesčasů. Nicméně čas strávený trápením se s LPG je nula, takže i kdybych měl místo toho dělat melouch, tak toho asi moc nestihnu. 3



-> msar: Hlavní rozdíl je v tom, že LPG si cenu drží a i v době, kdy benzín stál 49,90 bylo LPG za 19,90. Teď je BA u nás za 35,90 a LPG sem bral za 17,20.
upraveno 1x, naposled 11.03.2025 21:20:53
21:08:44
11.03.2025
saskyn2
-> ajok 11.03.25 17:27:16: to ti jako borec vypráví jak tě okrade na hodinách jo3 to se jen tak nevidí teda3
21:07:36
11.03.2025
saskyn2
-> ajok 11.03.25 17:20:55: Jako jo 135/6 jsou co se týká opotřebení válců fakt držáky, nebo alespon ty pozdější roky, já měl 136 jednu z těch prvních co měly myslím japonský nebo jaký písty a zrovna teda tam kroužky měli vyjetý drážky, ale pravda ty novější jsou už držáky co se tohohle týká. Ale všechno okolo je sračka, karburátor sedr který se prohýbá je příšernej, altík magneton kterej je snad největší sračka co znám, ten mi odešel za jednu cestu do Madarska 2x, spojka dobře s tou pokud nezávodíš tak asi není úplně špatně, starter tam asi celkem ok takový normální průměr, ale převodovka naprostá tragédie. To ani nezminuju podvozek, např čepy řízení který ti nevydržej ani desetinu toho co origo na moderních autech.
19:22:49
11.03.2025
11mAjA11
Jestli se ti mrda 1.8 T tak sis pořídil vyloženě devku vyjetou dodna 2x, ovce 1 s 1.8 T byla v době vzniku a prvních lehce jezdenych kusů nadprůměrně spolehlivé řešení. V Passatu B5 ten motor byl neskutečně funkční , kamarád to měl v kombíku a jezdilo to úplně famózně, výkon s příznivou spotřebou bez poruch. Naftová ovce jedině rotačka na spotřebu a spolehlivost, jenže trh byl/je nasycen krámy co jsou vyjeté opět dodna a na nich se pak sere kde co. Tatovi sem sehnal jednickovou sedanovou s 66kw, zhnily nápravy (bo poslední kusy výroby) podlaha kolem zaslepky, lehce před 200tis se udělal termostat bo mrtvý s rozvodná, pretesneni vakuovky bo olej, preventivně žhavice, bude potřeba udělat spojku (bo TDi se rozjíždí na volnoběh takže ji popravil sám) jinak ten motor běží jak hodinky, a jezdí okolo 4 dle tankovani a nájezdu, víc úsporné auto s minimálními náklady fakt neznám. Když si vezmu že dnešní SUV s benzínem 1.6 hybridem a plno nesmyslama nejezdí pod 10 tak je to fakt ekologicka klauniada, já s tím nejsem schopnej jezdit pod 13 (dle navyku ze Superba ).., přišla doba že je problém najít něco co by se líbilo a bylo něčím smysluplné.
upraveno 1x, naposled 11.03.2025 19:24:00
18:32:26
11.03.2025
Sita
-> ajok 11.03.25 17:27:16: me taky bavi jezdit, ale ne ojizdet... A prave klicem je jezdit co nejmin, mam to tak i s technikou, ostatni ve vsi nic neresi a jezdi kdykoliv potrebujou, ty jejich stroje tomu odpovidaj... Ja si to planuju az je hezky 1
zvětšit Spotřeba vašeho auta? - obrázek od Sita vložen 11.03.2025 18:32:26
17:53:22
11.03.2025
ajok
-> vhml 11.03.25 17:43:35: vsak proto pisu o te spolehlivosti vs slozitosti, ale u feldy nebylo nikdy potreba menit zadnou hadici, krom palivovych znicenych od bioslozky, ty plastove priruby - mohli to udelat lip, proc byla "lina" vaha vzduchu, kdyz byla cista... civky mozna nicily ty mizerne brisk svicky

U feldy je pruser jen ten plastovej termostat a tam naroubuji wahler a uz o tom pak clovek nevi...

Dily, ktere se blbe meni se snazim davat origo nebo kvalitni a stene se to sere...
Extreme Tyres