skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 2401 až 2450) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> beastyLA - ten první: je to pekne cislo -> WingArrow: jedneho casu som to sledoval a spotreba 6, a nieco ale pod sa neviem dostat
-> castrol:
ked polku cesty po lane, tak tie moje hodnoty spotreby musis vydelit dvoma
daj sem svoje hodnoty ak si to sledujes
ked polku cesty po lane, tak tie moje hodnoty spotreby musis vydelit dvoma

daj sem svoje hodnoty ak si to sledujes
-> WingArrow: je to mmožné
-> castrol:
s tak vyrachtovaným motorem po dálnici je to super výkon 
-> castrol:


-> WingArrow 08.10.12 22:44:48: da ale to pojde polku cesty na lane 

-> beastyLA - ten první:
verim
ale da sa aj za menej
verim

ale da sa aj za menej
-> King:
len tym co dovoluje origo motor S120, ale suvislosti je viacej
je to moj spotrebak
len tym co dovoluje origo motor S120, ale suvislosti je viacej
je to moj spotrebak
-> darklord: -> WingArrow: -> Tomaso435: -> palinator: -> King: ptejte vse Ondry krupiho. za 420 km spotřeba 4,6 l/1000 km
-> Tomaso435: Klid :) Taky si umím představit jakým skutečným jízdním průměrem a stylem je toho dosaženo :)
-> Tomaso435:
Jazdim podla nalady, jazdim po rovine, motor nevypinam, rozjazd podla okolnosti, ale vacsinou mna brzdia, gumy mam prefukle na dovoleny max tlak t.j. kontrola pred jazdou nad 40Km
Jazdim podla nalady, jazdim po rovine, motor nevypinam, rozjazd podla okolnosti, ale vacsinou mna brzdia, gumy mam prefukle na dovoleny max tlak t.j. kontrola pred jazdou nad 40Km
-> Tomaso435:
Nechci ti teorii kazit, ale dle principu zážehového motoru jsou nejvýhodnější razantní rozjezdy, čili maximálně otevřená klapka. Nevýhoda pro spotřebu je v tomto případě jen ta, že druhá klapka je obohacená, takže účinnost klesá. Třeba má lítací šíp osazení trysek 105/115 a pak to třeba tak úsporný bude.
E: navíc otázka rychlosti rozjezdů není to jen o principu motoru, ale o tom, že potřebuješ "nakopat kvalty" co nejrychleji je to možné. Pak jedeš nejúsporněji po několika sekundách.
Nechci ti teorii kazit, ale dle principu zážehového motoru jsou nejvýhodnější razantní rozjezdy, čili maximálně otevřená klapka. Nevýhoda pro spotřebu je v tomto případě jen ta, že druhá klapka je obohacená, takže účinnost klesá. Třeba má lítací šíp osazení trysek 105/115 a pak to třeba tak úsporný bude.

E: navíc otázka rychlosti rozjezdů není to jen o principu motoru, ale o tom, že potřebuješ "nakopat kvalty" co nejrychleji je to možné. Pak jedeš nejúsporněji po několika sekundách.
-> WingArrow: to jezdíš jak dědek ne? vypínáš z kopce, dojíždíš s vypnutým motorem ke křižovatce, rozjezdy na 50kmh ti trvaj pul kilometru a máš přefouklý gumy
-> darklord:
165/80/13 ak ide o tu S120
165/80/13 ak ide o tu S120
-> WingArrow: 165/70/13?
-> beastyLA - ten první 08.10.12 22:08:49:
to sa mi lubi, to este vw robil dobre motory
moj kolega na vw jetta 5q 1,6 diesel bez turba 3L/100Km
to sa mi lubi, to este vw robil dobre motory
moj kolega na vw jetta 5q 1,6 diesel bez turba 3L/100Km
-> WingArrow: u vw combi pasat 1,9 Tdi, 1997
4,2 l/ nafty na 100 km - stále shodný údaj
S120 5q r.1988 po kupe 75tKm
celkova priemerna spotreba aj z udrzbou 6L/100Km zatial 20000Km
Priemerna mesto aj mimo mesta 5,7 az 5,9/100Km
mimo mesta t.j. okresky prejazd cez mesta a dediny do 90Km/h 4,7L/100Km, jazda nad 40Km
mimo mesta t.j. okresky prejazd cez mesta a dediny do 120Km/h 5,5L/100Km, jazda nad 40Km
tie rychlosti tachometrove
tankujem po vypnutie pistole, pomale tankovanie, ta ista pumpa aj stojan, po natankovani zapisem a vynulujem denne Km
jazdim len po rovine
celkova priemerna spotreba aj z udrzbou 6L/100Km zatial 20000Km
Priemerna mesto aj mimo mesta 5,7 az 5,9/100Km
mimo mesta t.j. okresky prejazd cez mesta a dediny do 90Km/h 4,7L/100Km, jazda nad 40Km
mimo mesta t.j. okresky prejazd cez mesta a dediny do 120Km/h 5,5L/100Km, jazda nad 40Km
tie rychlosti tachometrove
tankujem po vypnutie pistole, pomale tankovanie, ta ista pumpa aj stojan, po natankovani zapisem a vynulujem denne Km
jazdim len po rovine
mne sa podarilo teraz cez weekend v 4 ludoch + batozina spravit BA - Praha - BA (808km) za 6,0 l/100km (podla PP) na 1,4 16v vod fordu...ja som spokojny, vyslovene defenzivne som nesiel, ale isiel som po okreskach a dodrziaval som pravidla cestnej premavky + 10km/h nad limit...
Rapid 136, už to klesá k inteligentním (čti jednociferným) řádům. Postupně z 11/100 aktuálně k velmi přibližným 8,9. Ještě by to časem mohlo jít níž k 8/100.
Po prvním měsíci ovšem překvapila Cordoba 1,6. I při míchanici N85:E85 v poměru 3:1 až 1:1 a pneu 195/50 R15 jezdí mezi 6,2-6,5. Příznivé hodnoty podpořené klidným provozem, novými náplněmi, svícemi, rozvody, filtry vč. palivového, funkční lambdou a diagnostikou bez závad.
No a Kia, tam je to pořád stejné, už čtvrtou sezonu svítí pořád dlouhodobý průměr 5,8. Jen vyjímečně osciluje s 5,7 (méně klima) nebo 5,9 (častěji vlek). Bude to rozbitý.
Po prvním měsíci ovšem překvapila Cordoba 1,6. I při míchanici N85:E85 v poměru 3:1 až 1:1 a pneu 195/50 R15 jezdí mezi 6,2-6,5. Příznivé hodnoty podpořené klidným provozem, novými náplněmi, svícemi, rozvody, filtry vč. palivového, funkční lambdou a diagnostikou bez závad.
No a Kia, tam je to pořád stejné, už čtvrtou sezonu svítí pořád dlouhodobý průměr 5,8. Jen vyjímečně osciluje s 5,7 (méně klima) nebo 5,9 (častěji vlek). Bude to rozbitý.
Rapid 136, krátký trasy po kopcích, studený ranní starty, po 4500 km sme na 6l/100
-> King: jáj, blik uz mi to doslo 

-> haso: FMC taky vyráběl nějakýho Favorita 1,4? :)
-> King: ja s 1,4kou vod fordu
-> Vojtisek: Tak to máš ještě rezervy :) Se spotřebou pod 7l LPG jsem dojížděl do Práglu se 105/4q a kousek v historii tématu mám odporný výsek z excellovské tabulky spotřeby s měsíční spotřebou necelých 6l :)
Jinak manželka aktuálně dojíždí do práce s ošklivým benzínovým dvoulitrem za 6,6l - nechci se nikoho z vás s favoritem dotknout, pánové, ale kdo z vás to má? :)
Jinak manželka aktuálně dojíždí do práce s ošklivým benzínovým dvoulitrem za 6,6l - nechci se nikoho z vás s favoritem dotknout, pánové, ale kdo z vás to má? :)
-> King: já už to sleduju půlrok, stejná čerpačka Vitogaz, dvě různé trasy (pomalá kopcovitá, rychlá rovinatá), kterýma jezdím do práce do Brna a pohybuju se podle nohy od 6,8 do 7,5L. Když jedu někam o víkendu na výlety nebo jiné trasy, tak jsem okolo 7,5 L

-> King: potrzuju. Mám do práce tři různý trasy. Zkoušel jsem po měsící střídat. Tj. cca 2000km na každý.
Od 9 litrů po 10,5 jen jinou trasou.
Od 9 litrů po 10,5 jen jinou trasou.
Dovolím si, už po několikátý, zdůraznit, že spotřeba spočítaná na základě vyjetí jedný nádrže nebo dokonce jenom dotankováním po ujetí trasy z A do B, je zatížená takovýma chybama, že je to až nefér vůči ostatním kolenovrtům ji zveřejňovat :-) U LPG to platí dvojnásob.
-> vhml: nasávám přímo studený vzduch, ale ne napřímo, ale tím kolenem od ohřevu. Pěkně se tam ten vzduch láme a autu to dělá náramně dobře. Trochu posunul rozdělovačem, utáhl maximálně směs (ale ne aby to bylo moc líný a muselo se furt šlapat plnej) a zrušil odvětrávání víka ventilů do airboxu. A sleduju ekonoměr

-> Vojtisek: cos konkretne upravoval? Ja na felde vyhodil vyhrivani saciho potrubi a nasavani teplyho vzduchu.
-> vhml: však já taky nebrzdím, mimo obec 100+

-> darklord: žádná chyba, jen provedeno pár vylepšení sání a odvětrávání víka...Začínal jsem se spotřebou 8,5

-> Vojtisek: jdi doprdele :-D
Já jezdím v prumeru kolem 9-9,5. Je pravda ze 550km behem jednoho dne, z toho vetsina po dalnici jsem jel za 8 a nejakej drobak. Vse v tempu dnesniho sveta.
Já jezdím v prumeru kolem 9-9,5. Je pravda ze 550km behem jednoho dne, z toho vetsina po dalnici jsem jel za 8 a nejakej drobak. Vse v tempu dnesniho sveta.
-> darklord: ani ne, ja měl choceň opava a zpět za 6,9 nebo kolik... ale 90 sem snad nejel ani v obci

-> Vojtisek: alebo chyba vypoctu? 

Kucí, je spotřeba 6,8 LPG moc nebo moc málo?

-> haso:
A mně snad jo?
Proto jsem si koupil Traktora aby mě to tak nedrásalo nervy.
A mně snad jo?

-> palinator: tak mne to jazdi tiez okolo tych 8, ale nepaci sa mi to 

-> haso:
Je no, v poslední době za to mohly asi dost krátký trasy, jinak se škodovkou moc na spotřebu nejezdím. Určitou část cesty se snažim, ale pak jí šlápnu na krk, řadim při 5 tis a zkoušim kolik dá. A když mám za jednu zimu průměr 15 litrů tak je to těžký.
Je no, v poslední době za to mohly asi dost krátký trasy, jinak se škodovkou moc na spotřebu nejezdím. Určitou část cesty se snažim, ale pak jí šlápnu na krk, řadim při 5 tis a zkoušim kolik dá. A když mám za jednu zimu průměr 15 litrů tak je to těžký.

-> palinator: nie je ta spotreba u skodovky dost velka?
-> Vojťas: Tak odstavná parkoviště tankují denně pořád za 26-28. Natural pořád ještě dovedu nacpat do nákladů podnikání, ale i tak - zkřiví se mi úsměv a noha dostane cit. Nafťák mi sice bere skoro pořád stejně do 6ky, benziňák vypadá zatím taky dobře a po nedělním servisu musí být na nejnižším stavu a Rapid co zatím jezdí za nějakých 10,5-11 výhradně na Shell, to je daň, kterou nehodlám omezovat. Měla by se snížit sama během sednutí motoru.
Ostatní verky polykající vše možné, ty si musejí na sebe vydělat.
Ostatní verky polykající vše možné, ty si musejí na sebe vydělat.
-> Hurdis: kdyby trojkou, u nas se blizej ke ctyrce 38,60 opet, tak jezdim k jezedakum za 36,80 a radsi nechci vedet jaky reakce v ty nadrzi probihaj 

-> King: Již čas minulý, dnes jsem přidruženou funkci petrolejového prince předal místnímu kamarádovi. Navíc jsem stejně před týdnem převážil autopark na stranu paliva, s nímž by v kamnech přitopil jen kosmonaut amatér. Ale stejně, ty ceny. Považte lidi, ono to začíná trojkou!
-> Hurdis: Ja myslel, ze mas vlastni pumpu :-)
Spotřeba všech mých aut?
Počínaje dneškem zcela určitě čím dál menší.
Jsem se poprvé podíval na ceny. Tfuj, to jsem se lek.
Počínaje dneškem zcela určitě čím dál menší.

Já snad budu muset zjistit kolik mi ta škodárna žere
Na spotřebu nejezdím, mám to pro zábavu, sem zavislej na ježdění v tý káře a rozhodně to nešetřim
Snažim se na nikoho se nelepit, protože když předjízdím tak se musim rozjet
za to když je možnost tak to udělám
Takovej ten pirát 





-> Nwkt: Ale rec snad neni o nejakym mestskym praseni, zhusta provozovanym debilky s pizzou, ale o "intercity". Tam zalezi na schopnostech kazdeho soudruh, hlavne co se tyce predjizdeni. Smutnym standardem je pospichalek s tezkou nohou na plynu, kterej pohori na neschopnosti predjet prvni kamion. Slapnout autu na krtan umi skoro kazdej, ale to je pro svizny premistovani zalostne malo....
-> palinator: A na třetích semaforech ho dojedeš 

palinator 16.08.12 23:10:09 napsal:
Když lidi pomlouvaj ty, co jezděj na spotřebu.. opravdu mě iritujou
jedinci, který furt někam spěchaj, jsou nalepený na autě před sebou, jedou
furt plyn a za moment zase brzda, vždyť to nemá za mák smyslu, ten člověk
neušetří ani vteřinu oproti mně, já aspoň ušetřim palivo, brzdový
desky/kotouče, spojku, vlastně všechno. Tak jakýpak copak.pánové to nemá za mák smyslu co deláte , to jste družstevníci ?
Když lidi pomlouvaj ty, co jezděj na spotřebu.. opravdu mě iritujou
jedinci, který furt někam spěchaj, jsou nalepený na autě před sebou, jedou
furt plyn a za moment zase brzda, vždyť to nemá za mák smyslu, ten člověk
neušetří ani vteřinu oproti mně, já aspoň ušetřim palivo, brzdový
desky/kotouče, spojku, vlastně všechno. Tak jakýpak copak.pánové to nemá za mák smyslu co deláte , to jste družstevníci ?