
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak parkuje blbec...
prohledat
6531 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.12.2009 do 31.07.2025, založil/a 1560 - zrušená registrace
-> Jumbo 31.07.25 10:28:06: Ale, jo, mel jsem treba 14 nahradniho Pašíka s dsg a s pomoci padel se to da vzit na milost... nakonec mi ani nic jinyho nezbejva. A s pribejvajicima letama se mi lepsi schopnost empatie, takze si dokazu predstavit, co beznej uzivatel auta vidi na automatu, ze nechce jit "zpatky ". 

-> saskyn2 31.07.25 12:03:29: me to třeba na plnej plyn radi debilne az nekde za 4000ot. Kdezto ten motor od 3500 evidentne uz vadne. A když do toho hrábneš pádlem, tak samozrejme presne trefis tu chvili kdy to zaradi samo, takže to skočí o 2 vejš a je to mrtvý úplně.
-> King: jako prodleva po sešlápnutí plynu je celkem citelná, kolikrát mě s...e v kombinaci se stopstartem. Když jedu někde, kde dávám přednost zprava. Dojíždím pomalu do křižovatky, vidím, že místa dost. Tak kolikrát to i chcípne, byť se kola točí, plus ještě ta prodleva a najednou je místa málo. V tomto je to kolikrát až nebezpečný.
V zatáčkách, hlavně vracáky jsem se už naučil přidávat plyn o vteřinu dřív, aby byl čas na vzpamatování a zabralo to tam kde chci.
V zatáčkách, hlavně vracáky jsem se už naučil přidávat plyn o vteřinu dřív, aby byl čas na vzpamatování a zabralo to tam kde chci.
Jako že dsg nebo jakýkoliv automat řadí ideálně nikde netvrdím, nicméně je to pořád lepší jak kvedlat pákou.
S tím že by dsg ztrácelo výkon a pojel ho manuál tomu nevěřím, tam musí být něco špatně. Při rozjezdu do toho tak jako tak hrábne esp protože nejslabší článek jsou pneu a pak při řazení má dsg jednoznačně navrch, protože má prakticky pořád zařazeno na rozdíl od manálu, tudíž zrychlení je o něco malinko lepší. Pocitově jede líp manuál, protože to s člověkem při přeřazení škubne, ale to jsou jen pocity, skutečnost je jiná.
S tím že by dsg ztrácelo výkon a pojel ho manuál tomu nevěřím, tam musí být něco špatně. Při rozjezdu do toho tak jako tak hrábne esp protože nejslabší článek jsou pneu a pak při řazení má dsg jednoznačně navrch, protože má prakticky pořád zařazeno na rozdíl od manálu, tudíž zrychlení je o něco malinko lepší. Pocitově jede líp manuál, protože to s člověkem při přeřazení škubne, ale to jsou jen pocity, skutečnost je jiná.
-> Jumbo 31.07.25 10:38:14: ok, tomu věřím (mám s těmahle motorizacema nula zkušeností). Každá paušalizace je svinstvo, o házení DSG do jednoho pytle to platí taky. Základem je se s tím svézt a zjistit, zda mi to sedí nebo ne. Já byl 25 let na manuálu a myslel jsem si, že nic lepšího nemůže bejt, ale tohle auto mi sedlo tak, že rozhodně nesouhlasím ani s tím, že to není evoluce. DSG asi není TOP, brácha si chválí CVT ve Forestru a kámoš 7Gtronic v Mercedesu, osobně neznám nikoho kdo by z automatu chtěl přejít zpět na manuál... Akorát tady se to občas rozvíří 
U tý malorážky se přemejšlet pořád musí, v kopcovitým terénu, v serpentinách je S lepší, občas tomu pádlama taky pomůžu (hlavně levým
), ale proč ne... A v nudných úsecích to odmaká automat...

U tý malorážky se přemejšlet pořád musí, v kopcovitým terénu, v serpentinách je S lepší, občas tomu pádlama taky pomůžu (hlavně levým

-> Sita: Tak malorážka benzín a ještě s elektrikou je něco jiného, já mluvím hlavně o silných benzínech a dvoulitrech naftách, tam to bylo cítit docela dost... A tu naftu to právě umělo točit až do mrtva, úplně zbytečně.
-> Jumbo 31.07.25 10:28:06: hele asi jak v kterým modelu, ale takhle jak popisuješ se, aspoň 1.0 Tsi e-tec, vůbec nechová. Ano, nějaký losování tam v některých situacích na začátku obsluhy požadavku akcelerace je, ale krouťák je tam odzačátku, navic se zajímavým bonusem od elektromotoru, bez nutnosti nějakých fíglů s plynem.... A při S řadí při 3000 místo cca 2200 při D, žádný nesmyslný přetáčení se nekoná...
-> King 31.07.25 09:56:40: a nechtel ti jen udelat radost? Jako asi to je tim kroutakem, mozna turbem, ale s DSG 7q si, konkretne na kruhaci, dovolim daleko vic, nez s papirove stejne vykonnym (kroutak horsi) 5q autem. Víc divočejší jízdu už bych nepovažoval za defenzivni rizeni, který s autem, o ktery se musim do posledniho sroubku starat, preferuju. Kazdopadne verim tomu, ze se sluzebakem jde o trošku něco jinýho, když náhodou někde něco nevyjde, asi se nic neděje, hlavně že je prdel? 

-> King 31.07.25 09:56:40: Co vím, tak nové DSG mají dost omezený krouťák na rozjezdu, kvůli ochraně spojek. Pokud dá člověk plný hned na rozjezdu, tak se auto skoro nehne. Finta je ťuknout do plynu, jakmile se kola aspoň o kousek otočí, tak už se dá dát plný a auto vystřelí, protože ochrana spojek už se nezapne. Režim "S" je taky docela konina, protože ten automaticky točí motor až do omezovače bez ohledu na ideální výkonové pásmo motoru.
Nejsem žádný velký fanda automatů, ale i u nich je potřeba přemýšlet a když se člověk trochu snaží a cvakne do toho občas pádlama pod volantem, tak se to chová úplně jinak...
Nejsem žádný velký fanda automatů, ale i u nich je potřeba přemýšlet a když se člověk trochu snaží a cvakne do toho občas pádlama pod volantem, tak se to chová úplně jinak...
-> Jozka: Zrovna z nahradniho Hnujde ze servisu, kde se mi tuhle zhovadilost nedarilo to vypnout, jsem sral atomovy hriby

-> saskyn2 28.07.25 18:48:16: Jako, hezkej primer, ale dovolil bych se odkazat, aspon co se tyce prevodovek, na Alenku, kterej to kdysi docela vystihnul tak, ze automaticka/robotizovana prevodovka neni evoluci, ale vyvojovou vetvi vyvoje aut
To, ze manazeri automobilek, lenivejici zakaznictvo a EV odsunou manualy do predrazenych specialu pro dinosaury, se dalo cekat. V okruhu mych kamosu jsem uz kvuli tomu zaznamenal zvysenej nakup dinosaurich modelu zn. Porsche



-> Nwkt 28.07.25 18:55:49: Presne tohle jsem mel na mysli. Jeden priklad: nedavno jsme se nahodou potkali s kolegou na okruhu v HK. Oba mame stejnyho flotilovyho Supa, dokonce i barvu a jedinej rozdil je DSG vs. muj manual a ja mam pri stejnym stari vetsi najezd. Kolega na telefonu si chtel potvrdit teorii, ze dsg se linejc rozjizdi a akcelerace taky nic moc. Takze stojice oba na pole position na semaforech, jsme na zelenou soucasne vyrazili, on v “S” rezimu, ja zurive losujici kvalty - vysledek: neco ztratil hned na startu kvuli “premejsleni” dsg, dalsi ztratu utrpel z nejakyho duvodu pri akceleraci na plnej ceres. Na dalsich svetlech “zavod” odstartoval on, po telefonu - stejnej vysledek. Jako bonus uvadim, ze on jezdi prakticky s poloprazdnym kufrem a ja mam kufr, a castecne zadni sedacky plny ND, odhadem nizsi stovky kg. Asi nic podstatnyho pro denni jezdeni, ale dalsi kaminek do mozaiky. “Zavod” kolega inicioval protoze ho dlouhodobe sere ta prodleva v akceleraci napr. kdyz stoji pred frekventovanym kruhakem a “neni cas ztracet cas “. Ok, tech nejistot v danym porovnani je vic, ale…
Asi to nebude u všech aut stejný - služební Hjoondéé teda škubalo fakt slušně..
-> Sita 30.07.25 12:22:52: mě to zase přijde že mě to drží víc vpravo než bych chtěl, teda myslím na dálnici/silnici s dvěma pruhy, asi jsem zvyklý jezdit naopak víc vlevo a držet si od těch v pravém pruhu větší odstup.
-> minno 30.07.25 12:37:13: nevím co si pod tím představuješ, ale fakt tě to nikam netrhá ani se s tím nepereš. Prostě to jen jemně táhne za volant ve směru pruhů, asi něco jako když máš blbou geometrii, nebo ti u š120 foukne slabý boční vítr
s tím rozdílem že na rozdíl od š120 tohle zareaguje na to že hneš volantem
-> minno 30.07.25 12:37:13: nevím co si pod tím představuješ, ale fakt tě to nikam netrhá ani se s tím nepereš. Prostě to jen jemně táhne za volant ve směru pruhů, asi něco jako když máš blbou geometrii, nebo ti u š120 foukne slabý boční vítr


-> minno: asi se mi takova situace zatim nestala, ani jak treba popisuje Syny, ze ho to nekam posila. Trochu agresivnejsi projev ma ACC, ale to moc nepouzivam, protoze to zvysuje spotrebu
a ACC neni potreba po kazdym startu vypinat, ma to v O4 svoji paku, ktera drzi tam, kde zustala naposled... Lane Assist me upozornuje ze jedu "blbe" pipnutim a nekdy mirnou vibraci volantu a to vsechno jen nad (myslim) 40kmh...

-> minno: Ono to ale netrhá tak, že to rukou nepřetlačíš. Ale jo, když se to řídí jedním prstem v poloze půl šestý, tak je to problém
Jinak teda než občasný přetlačování mě více štve po každém nastartování tohle vypínat, takže jsem si zvyknul...

-> Sita 30.07.25 12:22:52: A keď sa chceš vyhnúť oprotiidúcemu autu a strhneš to viac doprava, necukne s autom znova nazad do stredu medzi lajny? Ja našťastie tento nezmysel v aute nemám.
-> Sita: TOhle je ono - já jsem se s tím furt pral.
Já chtěl doprava, auto se furt vracelo doprostřed. Já nevěděl že to je asistent, tak jsem říkal jak auto plave...
Já chtěl doprava, auto se furt vracelo doprostřed. Já nevěděl že to je asistent, tak jsem říkal jak auto plave...
-> saskyn2 30.07.25 11:43:53:
Me teda ty asistenti porad bavi a nic nevypinam, uz jen proto ze je to zmena z dinosaurich aut
. Obcas to na me pipne ze nejedu uprostred pruhu, coz trochu vnimam jako nedomysleny uz jen proto, ze v predpisech myslim je, ze se ma jezdit pri pravym okraji jizdniho pruhu, ale tak nejak jsem po dvaceti letech manzelstvi na nekonecne opakovany dialogy zvyklej, takze mi to proste nevadi a je to lepsi nez kdyz mlci 



-> Milan 136: Klidně v tom mohl být čtvereček alobalu. Co já vím.
Jen sem svýho času potkával takto označkovaných aut vícero a nepředpokládám, žeby si někdo na sídláku hrál se vzduchovkou.

-> Milan 136: Že se nestydíš takhle dinosaurům zkazit radost




-> Borderer 30.07.25 07:01:13: Tak to tam možná jen zalepil nějakou díru od kamenu v krytce? Lepící páska radar nevypne.
-> Milan 136: To netuším, oranžovej čtvereček pod znakem na masce. Předpokládám nějaká lepící páska.
-> Nwkt 28.07.25 18:55:49: hele ja na ten 7 kvalt nemuzu rict křivý slovo. Naopak na eSko se chova jak kreten a strasne rychle pousti spojku ze to cuka
-> Borderer 28.07.25 12:33:49: Čím přelepeným?
-> Jirik_Tuňák1983 28.07.25 18:58:02: Jo no presne, max obcas da 5, kdyz musi zpomalit za kamijonem.
Ale je to automat od automatu. U novejch transitu treba mi obcas prijde, ze to radi nahoru moc brzo a po rovine to kousek nad 50 radi 6.q
Ale je to automat od automatu. U novejch transitu treba mi obcas prijde, ze to radi nahoru moc brzo a po rovine to kousek nad 50 radi 6.q
-> saskyn2 28.07.25 18:48:16: Taky bych rači avtomat, ale když auto nemá výkon rychlovarné konvice a člověk jezdí převážně dálnici, tak je to asi jedno, protože tam kousek od baráku nastrká co tam jde dát nejvyššího a jede na to celou cestu. 

-> saskyn2: S DSG se jezdit nedá, buď musím na Sko nebo pokud by bylo něco na doma tak remapovaný 

-> King: Hele ta páka pro dinosaury je snad jediná věc co mě na tom novým autě co jsem nasál nejvíc sere. Říkal jsem si že to je v pohodě že jsem zvyklý jezdit v manuálech když projíždím zákaznický auta, nebo jedu Markéty, ale musím říct že ve vlastním je to jiný a na delší trasy je to řazení prostě opruz. Ale chápu že jsou lidi který nemají rádi změny, konec konců kdysi lidi taky tvrdili že auta nemají budoucnost, že kůň je kůň a je spolehlivější a jednodušší se ovládá
-> King 28.07.25 14:51:03: to mi pripomina, kterak kamarad elektrikar rika, že na jednu fazi se necha zvyknout
3 uz prej bolí moc

-> Pavel P@nkáč 28.07.25 14:43:19: Clovek si zvykne na vsechno, i na sibenici. Jako, samozrejme, ze za svoji ne uplne kratkou ridicskou karieru jsem s nahradnima autama ze servisu nalital s automatem par desitek tkm, ale na presednuti do zpatky svyho 6q jsem se zatim vzdycky tesil. Ale jak rikam, jsem konzerva a nestydim se za to 

-> King: zvykneš si a rád -ty Dinosaure

-> saskyn2: Pro toho, kdo ma potrebu za jizdy psat zpravy a/nebo jist priborem urcite dobra vec
(delam si prdel). Ja jsem tomu bohuzel ani nedal sanci, protoze jsem to musel vypnout hned po vyjezdu z autosalonu, jinak bych se z toho asi posral mezi lopatky. A letos navic kvuli najezdu prijdu o posledniho Supa s manualem, a ty novy uz jedine s prevodovkou pro slecny, coz je pro nas dinosaury katastrofa!


-> King 25.07.25 14:45:48: já jsem zrovna včera lane assist dokodovával. Ono když s tím jezdíš pravidelně, víš co to kdy dělá a nedělá tak je to docela fajn věc, hlavně pokud obědváš za volantem. Samozřejmě pokud je nějaký zůžení tak to funguje dost nahovno, ale s tím počítáš.
-> gim: To mi připomíná, že sem dneska ráno opět potkal OIV s přelepeným čelním radarem. 

-> Syny: jj u Supa to zůstává v posledním nastaveném stavu. Ale myslím si, že u O4 už to má fix a musíš vypínat po každém startu (zkušenost s fl).
-> King: A u Supa to zustava po startu vypnuty? U me ne, takze bych to musel vypinat po kazdem nastartovani v menu. Jako me to nevadi a funguje to celkem fajn, ale ty opravovany useky dalnice jsou s tim dost na prd a sem tam docela adrenalin, kdyz mi to najednou zatoci do betonovyho citybloku 

-> David29 25.07.25 18:05:40: Ok, a ted reagujes na co konkretne?

-> King: No řeší se sám...
Na D1 to ted úplně stojí jenom proto, protože všichni jedou levým, před zúžením dupnou na brzdu a cpou se do pravého.
Výsledkem je, že to stojí X kilometrů
Na D1 to ted úplně stojí jenom proto, protože všichni jedou levým, před zúžením dupnou na brzdu a cpou se do pravého.
Výsledkem je, že to stojí X kilometrů
-> King 25.07.25 17:54:14: já už přemejšlel, že v případě dopravní nehody, to svedes na asistenta, co ti zasáhl do řízení a odmitnes nést zodpovědnost za škodu způsobenou vozidlem .. jak by to asi dopadlo?
-> Syny 25.07.25 17:18:55: Ja jenom doufam, ze nejakyho vypatlance nenapadne tuhle nesmyslnou asistenci nastavit jako mandatory. Nasat novy auto, v konfiguraci zakazat a nazdar. Kdyz vidim, jak napicu funguje hlasovy vytaceni v 3 roky starym Supu, hlidani jizdy v pruhu je podobne tupy, a nesnes bych, aby mi ty svoje pomateny vystupy "vrnel" do volantu, natoz aby do rizeni zasahoval.
-> kpt.Budha: Jo, to se mi stavalo pri posledni ceste do DE. Fajn zazitek...
-> kpt.Budha 25.07.25 14:30:36: Tak, kdybych mel jezdit s aktivovanym asistentem pro jizdu v pruhu, asi by mi z toho jeblo.-> Tomaso435 25.07.25 13:10:15: Urcite se to uz nekde stalo, ale zcela urcite se najde usek v dylce nekolika set metru, kde zadna znacka nebude, takze neni nutny zdrzovat ostatni.
A do toho ti sem tam zatáhne asistent, protože původní značení je jinak 

-> 11mAjA11 25.07.25 08:28:16: víš jak , když máš 40 cm přesah zpětného zrcátka přes obrys vozidla , ve výšce kde jsou dočasné dopravní značení který úplně naschvál jsou vystrčený do jízdního pruhu , tak prostě pravou stranu nemůžeš lemovat pravým kolem protože by sis o každou značku urval jednu zrcátko..... Takže metoda střednící čára levé kolo je jediná možná.
-> vhml 25.07.25 08:14:19: To uz je vyssi divci, ale kamionaci se subjektivne v posledni dobe naucili nejezdit ve zuzeni jak kokoti.
-> 11mAjA11 25.07.25 08:28:16: Nekdy je to zahada, jak je mozny, ze jedes 10km na pohodu kolem kamionu v pravym a najednou je problem kvuli strejcovi v "rodinnem" aute. Nedavno zase blondyna v Ovci Rychly saze edition - rekonstrukce D11, bloncka blokuje levej pruh snad 2km ceka, ze se snad dojde k dilataci casoprostoru, a i se svoji neschopnosti jet par metru "rovnobezne primocare " snad kamion predjede. To, ze auta nastosovany za ni ji na klaxony nehrahrajou skoro polyfonii nahodou, ji doteklo za dalsi desitky vterin, IQ 200...
Na a pak sou ti co v pravým moci mermo musí levýma kolama po čáře aby je náhodou někdo neobjel v tom zúženým..a je jedno jestli osobák , dodávka nebo kamion..