Zdravím, mám jeden bleskový dotaz. Natírám celý podvozek syntetikou (pragoprimer+industrol). A právě v tom industrolu je zakopaný pes. Zatím jsem měl nachystáno jen pár plechů a nádrž v základovce a hodil jsem na to první svrchní vrstvu. Ta je ale na můj vkus strašně lesklá... tudíž otázky:
Zmatní se to?
Vykašlat se na industrol a koupit matný Universal?
Plánuju to dát i na všechny plechy k motoru, dekl topení atp.. už jsem se díval na některé auta - jeden to má leskle, druhý matně.. jak to vlastně bylo na 1000covce? Bude to leštěnka, takže bych to rád vyřešil ještě dřív, než s tím natřu zbytek.
dikes.
(třeba totok img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/7_540_104301__2009-0
1-26_17-27-55_26.jpg vypadá pěkně..)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Renovace nápravy - povrchová úprava
04:57:06
09.05.2010
09.05.2010

Krupp
18:39:06
25.11.2008
25.11.2008

rolls
ja som to dal do chromu a viac neriesim



06:50:57
25.11.2008
25.11.2008

Sajmon
-> Jerry: V tom je taky výhoda te kataforézy, že se dostane všude... Jinak, taky jsem to řešil, a nakonec jsem to jakoby na té straně kde je silentblok zatmelil takovou gumou v kartuši nebo jak bych to řekl. Vyrábí to SOUDAL, kdyžtak bych ti to mohl i nafotit kdyb sji chtěl... Ale pěnu tam nedávej! Ta fakt drží vlhkost a ne málo...
16:24:58
24.11.2008
24.11.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jerry: Ty jsi to stříkal? Já to mám vylité Alkytonem až kapal ven a pak po zaschnutí ještě pro jistotu vystříkané rezistinem.

16:16:54
24.11.2008
24.11.2008

suri
-> Jerry: montážna drži vlhkosť
máš uzabreté po celej dlžke ramien? ak hej naliať resistin
máš uzabreté po celej dlžke ramien? ak hej naliať resistin
07:05:25
24.11.2008
24.11.2008

Jerry
aktuální zkušenost - alkyton Primer 2x striklej základ a momentálne 4x vrstva ALkytonu ( je to střikane, tak radši vice vrstev, přeci jen to neni jako štětka tuning :-) )
jen resim horsi problém co s mistem pod výstuhama (vylejt barvou to kazdopádne, ale porád se tam ten bordel ze silnice bude drzet), nemáte náhodou zkušenost s nizkoroztažnou montážkou??? fouknout ji tam a zadelat konce a nechat utvrdnout a tim pádem jsou konce uceleny bez poruseni pri řezáni!!!
co vy na to??? - otázkou je zda nedrzi vlhkost :-(
jen resim horsi problém co s mistem pod výstuhama (vylejt barvou to kazdopádne, ale porád se tam ten bordel ze silnice bude drzet), nemáte náhodou zkušenost s nizkoroztažnou montážkou??? fouknout ji tam a zadelat konce a nechat utvrdnout a tim pádem jsou konce uceleny bez poruseni pri řezáni!!!
co vy na to??? - otázkou je zda nedrzi vlhkost :-(
06:37:21
24.11.2008
24.11.2008

Sajmon
-> Zaki: Jak kde, ale já měl celkem štěstí, že pán co to dělal byl taky tak trochu zapálený pro škodovky, takže se sním dalo i domluvit a vyšlo mě to na 1000czk za komplet obě nápravy (stím že už jsem je měl otryskané a připravené přímo na kataforézu). Myslím, že cena celkem přijatelná...
23:57:07
23.11.2008
23.11.2008

U-Geen
-> darklord: castecne by mel.
23:11:38
23.11.2008
23.11.2008

Zaki
-> Sajmon: na ake penaze vyde dat do kataforezy jednu napravu?
23:06:37
23.11.2008
23.11.2008

darklord
-> U-Geen: no tak som zadal aj s diakritikou a dany odkaz bol az treti ;) ale bez diakritiky tam boli nejake bludy... inak mam pocit ze google kazdemu ukazuje trochu inak
22:03:41
23.11.2008
23.11.2008

petr s
-> U-Geen: Se díval na slovenský googl
22:02:08
23.11.2008
23.11.2008

U-Geen
-> darklord: prvni odkaz z googlu, to nevim, kam si koukal. www.salum.cz/cz_products_
kataforeza.htm
19:31:49
23.11.2008
23.11.2008

darklord
-> Sajmon: v com spociva ta kataforeza...? google pluje vselijake polske stranky a na wiki som to nenasiel :(
12:05:03
23.11.2008
23.11.2008

suri
-> Sajmon: však ich treba nechať je to ich voľba vykydať penazí a efekt k hovnu
12:03:57
23.11.2008
23.11.2008

Sajmon
Já jsem všechny díly nápravy nechal opískovat, vystužil jsem je a byl jsem rozhodnutý pro zinek. Jak jsem dorazil do zinkovny, tak mi říkali, přesně jak píše Suri, že galvanický zinek je po jedné zimě dole (žárovým mi to nikde nechtěli udělat z obav, že by se ty díly mohly pokroutit). Nějak se mi to nezdálo, že zinek který většina chválí, by po jedné zimě slezl. A po další navštěvě zinkovny mi říkali, že nejlepší pro tyto účely je kataforéza. Takže moje konečná volba byla: opískovat-> kataforéza-> 1x zinkový základ (určen do agrasivního porstředí)-> 2x body -> 2x alkyton. Nápravy sice ještě nejsou na autě, takže více méně jenom tak informativně.
Jinak komaxit, co jsem slyšel, taky není žádný zázrak... Na rovné ploše je to prý parádní, ale hrany...katasrtofa (strašně malá vrstva barvy se tam uchytí a hned to začíná prý rezivět).

14:12:12
20.11.2008
20.11.2008

Zdeněk.
-> Tuner#2: základovku mám zadarmo, ale jak říkáš, nestojí to za to a dám pod alkyton co tam patří
díky

14:06:22
20.11.2008
20.11.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zdeněk.: Co jsem zkoušel, tam Primer vydrží daleko víc, lépe drží a méně propouští vlhkost než třeba obyč Synorex. Ušetříš na tom 100-150,- a za to to nestojí.
13:52:21
20.11.2008
20.11.2008

Zdeněk.
a může mi někdo povědět, jaký je rozdíl mezi tím Primerem (základem pod alkyton) a normální základovkou? Má nějaké odlišné vlastnosti nebo se dá použít běžná základovka a vydrží to taky...
13:37:52
20.11.2008
20.11.2008

Gemini
ja mam opieskovane + polyuretan zaklad ( pieskovna) + alkyton.....drzi a nechce ist dole
13:16:46
20.11.2008
20.11.2008

spartra
-> minno: myslíš nějakej malinovej sirup
je zajímavý, že sem an to měl předtím hocijakou barvu a ta nic, neustále neutrální na vše

je zajímavý, že sem an to měl předtím hocijakou barvu a ta nic, neustále neutrální na vše
13:00:18
20.11.2008
20.11.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Asi tak. Alkyton byl půl roku vytvrdnutý a přesto jak tekla brzdovka po brzdiči, tak zkrabatěl. stejně tak nemá rád benzín jako každá syntetika.
12:53:09
20.11.2008
20.11.2008

minno
-> spartra: nie ľavé ruky, ale možno používame ozajstnú brzdovku a nie len zafarbenú vodu :-)
12:40:48
20.11.2008
20.11.2008

spartra
-> minno: -> Tuner#2: levý ruce

11:07:56
20.11.2008
20.11.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Mě taky, už jsem mu to psal v jiném tématu, ale nevěří...
17:32:23
19.11.2008
19.11.2008

minno
-> MOLSO: tak si niekde spravil chybu, alebo si sa na napravy este po obliati brzdovkou nepozeral :-) inac si to vysvetlit neviem, lebo mne to spravilo ako na prednej, tak aj na zadnej naprave, musel som zatierat.
17:31:34
19.11.2008
19.11.2008

Zdeněk.
-> MOLSO: zosuveří!!! bůhví cos tam lil místo brzdovky, že Ti to s alkytonem nic neudělalo

17:24:09
19.11.2008
19.11.2008

MOLSO
-> minno: nic sa nezosuveri mne sa nic nezosuverilo 

16:56:47
19.11.2008
19.11.2008

minno
-> rolls: alkyton sa da normalne dobre umyt, dokonca aj ked po nom suchas acetonom, tak sa nic nedeje (len netreba suchat 5 minut po jednom mieste :)), akurat co som postrehol tak po obliati brzdovkou sa alkyton zosuveri.
15:53:51
19.11.2008
19.11.2008

rolls
-> Borin: chces mi povedat, ze z alkytonu nejde zotriet alebo umyt spinu?
12:30:27
19.11.2008
19.11.2008

vhml
Já mám nápravu taky natřenou alkytonem a kdyby nebyla omlácená od kamínků tak jí po dvou letech taky nic není...
11:38:52
19.11.2008
19.11.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Borin: Bylo opískováno a použil jsi kvalitní základ nejlépe Primer od stejného výrobce co je Alkyton? Pokud ne, tak ho nepomlouvej, neb jak říkám a jak vidíš na fotkách 4 roky a je pořád po otření vlhkým hadrem od špíny a prachu ve stejném stavu.
21:40:58
18.11.2008
18.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> Tuner#2: Já mám špatný zkušenosti po 2000km...
21:35:36
18.11.2008
18.11.2008

minno
-> Zdeněk.: to je večná virtová hádka, či komaxit, alebo alkyton, z toho si nič nerob, ja som dal akyton a zatiaľ v pohode.
18:40:30
17.11.2008
17.11.2008

Zdeněk.
-> Nwkt: proč by to mělo schnít? V zimě s tím nejezdím a pokud to bude mít kvalitní povrchovku tak v dešti voda steče...
18:27:40
17.11.2008
17.11.2008

Nwkt
-> Zdeněk.: To je fuk, stejně to schnije
18:22:14
17.11.2008
17.11.2008

Zdeněk.
Tuner#2 17.11.08 18:09:54 napsal:
náprava má kolem 20tkm a po otření mokrým hadrem je v přesně takovém stavu jako před 4 roky...
v tom případě nechápu, jak si to dokázal, já natřel třmeny a bubny, ještě jsem nevyjel a už jsou špinavý
-> to by mě zajímalo, co dám teda na ty nápravy, když jeden říká alkyton, druhej komaxit, třetí zase něco jinýho
náprava má kolem 20tkm a po otření mokrým hadrem je v přesně takovém stavu jako před 4 roky...
v tom případě nechápu, jak si to dokázal, já natřel třmeny a bubny, ještě jsem nevyjel a už jsou špinavý

-> to by mě zajímalo, co dám teda na ty nápravy, když jeden říká alkyton, druhej komaxit, třetí zase něco jinýho

18:09:54
17.11.2008
17.11.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Borin: Tak se podívej ke mě k autu, náprava má kolem 20tkm a po otření mokrým hadrem je v přesně takovém stavu jako před 4 roky...
12:39:58
17.11.2008
17.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> Borin: to jemozne...ja neviem...
12:38:17
17.11.2008
17.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> gabo00000: Musí to pod ním bejt pozinkovaný a musí bejt kvalitně udělanej...

12:36:30
17.11.2008
17.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> Borin: nj..komaxit je super az kym sa nezacne lupat..
12:35:13
17.11.2008
17.11.2008

suri
-> gabo00000: ja nemyslim ja viem co mi povedali v zinkovni na ziarove pozinkovanie nie to co mas ty len take galvanicke....a hovorilo mi to par ludi co stym robi maju pristup zadarmo k pozinku a nedavaju to lebo to kazdy reklamuje
12:08:47
17.11.2008
17.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> Reeaper: Ještě na to napatlej asfalt...alkyton ti na komaxitu nebude držet...komaxit je nejlepší, na tu sračku alkyton se vykašli je to o ničem...já dělal nápravy před 2ma rokama a natřel sem to alkytonem, podle referencí jak je luxusní sem s ním napatlal všechno... byl sem na pár srazech a je to hnusný...alkyton se zasírá a jak na to kápneš olej, benzín, nebo brzdovku tak se oloupe...nápravy si letos zopakuju 

11:47:59
17.11.2008
17.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> suri: ako myslis..ja tvrdim opak aj ked minova naprava je ovela krajsie si myslim
10:59:15
17.11.2008
17.11.2008

deathcat
-> Reeaper: Přetři to alespoň 10x tím alkytonem. Sychr je sychr 

10:06:51
17.11.2008
17.11.2008

Reeaper
já uvažuju o opískování, na to komaxit a na to alkyton pro sichr.. co vy na to?
Jezdit se s tím bude asi denně
A co ostatní části? nějaká povrchová úprava?
Jezdit se s tím bude asi denně

A co ostatní části? nějaká povrchová úprava?
08:14:11
17.11.2008
17.11.2008

suri
-> gabo00000: a čo sú majklove nápravy? ja sa stavím že minno čo ich vôbec nemá zinkované a vydržia rovnako ak nie viac
08:13:00
17.11.2008
17.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> suri: viz majklove napravy
21:21:19
16.11.2008
16.11.2008

Mr.Lumpy
-> Zdeněk.: tak moje náprava na autě vypadá podobně akorát někde chytá lišku ato jezdila po celý rok akorát je teda komplet nastříkaná body nebo podobným sajrajtem
14:02:56
16.11.2008
16.11.2008

Zdeněk.
takhle hezky vypadá 20 ročná náprava, v zimě tedy nikdy nejetá
to černé místo na nápravnici je původní barva, když jsem utřel ten prach


12:54:00
16.11.2008
16.11.2008

minno
-> Crestik: tak nevravím že tie 20 ročné nápravy s minimálnou údržbou sú dnes ešte použiteľné na repas novej nápravy, ale držia :-) A pochybujem, že na nápravach postavených dnes budeš jazdiť ešte o 20 rokov... Chcel som tým povedať len to, že ak pri repase nápravy použiješ zdravé alebo nové železné diely, opieskuješ ich, daš na to napr. obyčajný lacný 2x základ a obyčajnú 2x vrchnú syntetiku a v priebehu prevádzky na to občas kukneš a prípadne zatrieš nejaké tie oškreninky, tak ti to vydrží veľmi dlho a netreba ani neviem aké drahé nátery.... Ja som napr. tiež použil drahý alkyton, ale to len preto, že na virte je v móde a dobre sa s ním pracuje :))