skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymezení diferáku
-> palinator: jo no....zkoušel sem 2 další škodovky co máme doma...dělají to obě...ale citelně míň....Vůle v diferáku není jen na tisicihranu mrkve a asi i na lamele a pak to lítá slušně.
-> Evž@:
Mě to taky cvaká jak debil, ale to už snad odjakživa.
Mě to taky cvaká jak debil, ale to už snad odjakživa.
-> minno: tak sem shodil pomocný spojkový válec a sledoval co se tam děje.Diferak se točí přesně bez vůle vůči kolu ale nějaká vůle je evidentně na spojkové lamele a hřídeli.Ještě to pokoumám.
-> Evž@: cvakanie budú asi kamene a zvýšená hlučnosť prevodovky môže byť už opotrebený diferák alebo stýly prevod.
presne rozlomenej kamen je to docela dobre poznat kdyz tu stranu nadzvednes a pak otacis jen kolem tak pak to primo ,,citis v ruce,,
-> Evž@: Jo, může bejt kámen přelomenej.
-> ochoda: zárážka mezi bubnem a poloosou???Tím myslíš asi pojistné pero.To je dost nepravděpodobné.
-> stepan: taky možnost....ale v kamenech je vůle opravdu minimální,jedině že by nějaký byl ko.Ten zvuk mě spíš příjde jako ze soukolí.
-> stepan: taky možnost....ale v kamenech je vůle opravdu minimální,jedině že by nějaký byl ko.Ten zvuk mě spíš příjde jako ze soukolí.
-> Evž@: Kameny nejspíš.
-> Evž@: asi nesmysl ale nemuze to bejt vykvedlana ta zarazka mezi bubnem a poloosou? teda jesi mas kyvku
Lidi mam dotaz.U dalšího vozu (125) mám někde slušnou vůli někde mezi motorem a koly :).Podle zvuku to typuju na vůli v diferáku.Když dám jedničku a hýbu s autem dopředu dozadu tak to cvaká docela dost.Jde to poznat i při popojíždění že tam ta vůle je značná.A dle mě je tam i lehce zvýšená hlučnost (jestli právě kvůli diferáku nevím ale při záběru na každý kvalt je to slyšet lehce).Otázka zní jestli ta vůle může být i jinde nebo je právě tam.díky.
-> Evž@: To ma kazda prevodovka jinak, tak jak to mame vedet? 

tedkom dělam vule na druhem pětikvaltu...na jedne straně je podložka 0,5 + 0,2 ...a na druhe je 0,5+0,5+0,3+0,1 ....není něco špatně ?....nebo je to běžné
a to je všechno jen pro to, že to ten blbec rozházel ... o(
tyvoe jak to tak ctu tak doufam, ze me se tohle po namontovani nestane 

podložky by měli bejt rozdělený dobře, naladil sem to tak, aby zuby talířového kola dosedly na pastorek s malinkou vůlí, hrál sem si s tim celej víkend o)))
-> Tuzemák: Ale jestli se ti povolením ta vůle udělá tak musíš rozdělit ty podložky
možná je problém v tom, že jsem to moc utáh, nemám momenťák o((( zkusim to trochu povolit
-> Tuzemák 11.03.08 12:40:25: Ale rozumím diferák se seřizuje i s papírovým těsněním tak aby byla ložiska bez vůle /a lehce se točil/ na diferáku je vyjiskřeno číslo které udávává vůli v zubech a ta se nastaví .Základ je nastavit ložiska raději s mírným přesahem to znamená že jdou tíž ale točí se je cítit odpor A ještě jednou papírové těsnění tam musí být při seřizování a utažená obě víka přdepsaný momentem potom se seřídí zubová vůle co je napsána na soukolí a to tak že podložky se mezi sebou rozdělí pravá-levá strana aby vznikla zubová vůle
petr s: přijde mi, že si už od začátku vůbec nerozumíme, tak ještě jednou: Diferák sem vymezil, tak jak má bejt, podložky jsem naskládal tak, aby vůli měl akorát a po nasunutí kamenů a zasilikonování jí už nemá. Proč?
-> Tuzemák: Možná tam máš o podložku víc nebo silnější jak tam má být
a co jsem teda udělal blbě? co mám udělat jinak?
-> Tuzemák: kameny s tím nemají nic společného Rozdělat a začít znovu možná máš velký přesah ložisek
.... Já se ptám, jaktože když tam ta vůle byla, proč po přidání těsnění a vsunutí kamenů zmizela? Že by to udělali ty kameny? Jsou tam poměrně přesně na fest. Dělal jste to někdy někdo? Poraďte prosím.
petr s: Nechápu jak to myslíš, samozřejmě. že se vůle kontroluje když máš utažené víka, jinak to ani nejde. o)))
Vúle se seřizuje když máš utažené víka Potom změříš vůli
-> Tuzemák: asi si to viac utiahol abo boh vie

no jo, ale proč ta vůle zmizela? před tim tam byla a tim že se tam dalo navíc těsnění, tak by se měla ještě zvětšit ne?
-> Tuzemák 11.03.08 10:54:17: vůle tam být musí rozdělat a znovu Další pokus
-> Tuzemák: ja ti neviem poradit...ja som zatial stale daval tak ako origo a nikdy som nesledoval ako tuho o ide...
už to mám na autě, olej tam neni, poloosy jsou po repasi, bubny sem zatim nenastrojoval .... vono se to točí krásně, ale bez vůle.
-> Tuzemák: uz tam je naliaty olej..ked sa to vôbec nehne tak to nieje zrovna dobre..a poloosi su OK bubny nie su zahrdzavene alebo take nieco..inac trebalo by to robit pomocou na to urcenych pripravkov

Ahoj, koupil jsem pětikvalt ze škody 125 a byly u něj rozházený vymezovací ocelové podložky. Hrál sem si s tim celej víkend a nasucho (bez těsnění) to vymezil. Diferák šel krásně, nikde nedrhnul, minimální vůle, prostě paráda. Pak jsem tam dal poloosy, těsnění (lehounce potřené silikonem), utáh (stejně jako předtim) a diferák se ani nehne. Je to dobře nebo špatně? Myslel jsem si, že se ta vůle spíš ještě zvětší, když tam bude navíc to těsnění. Může to dělat váha poloos a je to tak v pořádku?