-> eben: na Slovensku to asi len tak nezoženieš. V ČR sem:
skoda-virt.cz/cz/.../8141
-fenuv-vyrobni-a-prodejni-
koutek
www.speedpro.eu/skoda-tvr
dy-silentblok-zadni-naprav
y-p-269.html
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trasenie Vlecka,poradte prosim!!!
-> minno: je to mozne,s tym co pises mam taku skusenost ze na jednej vlecke sa mi dokonca utrhli tie silentbloky takze myslim ze to stoji za zamyslenie,len problem je ze unas su nedostupne,a ochota predajcov hladat ich nestoji ani za komentar,snad jedine objednat,vedel by si mi poradit kde je mozne ich objednat?rad by som to vyriesil,lebo chcel by som sa tento rok uz aj konecne povozit
dakujem ti za rady urcite to preverim v najblizsej dobe


-> eben: Tak tie silentbloky vymeň za tie správne. Za "obyčajné" silentbloky považujem tie na kyvadlovú nápravu pre škodu 105, 120, ktoré kúpiš v každej mototechne. A tie tam nepatria. Konštrukcia vlečky je úplne iná ako kyvka a vyžaduje pevnejšie, "tvrdšie" uloženie pozdĺžnych ramien do karosérie. Pri použití mäkkých silentblokov tá náprava počas jazdy určite cestuje ako handra a potom by som sa nečudoval keby to na ceste plávalo a aj triaslo.
-> minno: s tym silentblokom si ma zaskocil,to neviem aky je ale na 90percent ti mozem povedat ze su to obycajne,ale pouzival som ich vzdy a problemy neboli,co sa tyka trasenia samotneho,je to nieco ako poskakovanie trase mi s operadlami spetakom a pod.neviem ti to takto popisat lepsie,gumy vylucujem,skor mi pride ta naprava ale co v nej???

-> Eidy: no prave preto mi tie polosi nehraju lebo niesu vylietane vonkajsi je v poriadku a vnutorne maju sice volu ale nie taku aby to malo az taky vplyv,a to som uz jazdil aj na ovela horsich takze poloosi pomaly vylucujem zo zoznamu,silent prevodovky tak isto,geometria sa zopakuje a potom uvidim ako budem dalej postupovat,

Na trasenie zadku má vplyv viac vecí. Ako prvé si treba uvedomiť, či trasenie spôsobuje náprava, alebo motor. Po prestavbe mojeho auta na vlečku, prvé kilometre jazdy cestou na geometriu, to triaslo dosť výrazne. Po nastavení geometrie a úprave svetlej výšky, aby zadok nebol nakopnutý ako koza, trasenie takmer úplne prestalo. Náprava mi netrasie - povedal by som, už asi vôbec. Trochu mi to trasie ale niekedy od motora v rýchlosti 60-70 kmh. Ale nijako výrazne. A je to spôsobené mäkkým uložením agregátu a nie najlepším vyvážením motora a tiež uložením motora na šikmo.
-> eben: na pozdĺžnych ramenách máš správne silentbloky? T.j. tvrdé vlečkové?
-> eben: na pozdĺžnych ramenách máš správne silentbloky? T.j. tvrdé vlečkové?
-> eben: Já bych neřešil repasi, ale koupi starších slušných poloos. Beztak se domácí repase odehrává pouze v rovině vymytí, nacpání novou vazelínou a nasazením nových manžet. Chtělo by to aspoň nový prstýnky na tripody, poprípadně jehly, ale já mám třeba poloosy "vymletý" u kol v homokineťáku a s tím se nic dělat nedá.
rozumiem,zlozite to nie je ale casovo je to dost zlozite,a chut do toho tiez zrovna nieje,no keby si chcel niekto zarobit moze sa do toho dat,ale ako som pozeral napravu tak som sa zastavil pri osadeni laveho bubnu cez stredovu dieru ten bubon nechce dosadnut na naboj kde su stefty poriesim to a uvidim ci mito pomoze ale silno pochybujem,

-> eben: nekde tu je článek jak na to :) mozna by stalo za to se na nej kouknout treba to neni tak slozite :)
Nevie niekto o nejakej firme co repasuje homoklby?najlepsie trenciansky kraj???

Mal som Rapida vyse 5 rokov,50tisic km nim najazdil,ale tento problem sa mi nikdy nepodarilo vyriesit a dobreze som pol auta nepovymienal,vsetko okrem poloosi,tie som nezohnal nove,osobne som sa dopracoval k logickemu zaveru ze to robia poloosi,zvlast smerodajne je ze to robi len a len pri urcitej rychlosti,mne to robilo okolo 70-ky,plus minus 5...A neviem ako vam ostatnym,ale ja som si tiez vsimol dalsiu smerodajnu vec,triaslo to len ked motor tahal,cize zaradena rychlost a pod plynom,ked to islo na volnobeh,po rovine dolu z kopca,a ked som sa snazil trafit do tej rychlosti,zadok ani nemyklo...A posledny moj postreh,ked som nalozil do zadu troch dobre zivenych kamosov,a zadok isiel o dost nizsie vdaka tomu,trasenie takmer zmizlo...Robi to kombinacia urciteho uhlu klbov a uhlovej rychlosti poloosi,ale ako sa toho zbavit,mi nikto nikdy nepovedal...
-> afro100: ale klby su po repasi bez znatelnej vole,ani nehrkaju su pekne tuhsie,mal by som to ale este pozriet -> Sepp: matice boli prve co som kontroloval pretoze sa mi neraz stalo ze sa uvolnila aj ked bola zaistena
tak toto mi presne robý aj mne na Rapide a neviem čim to je od75km až do80km trasie neskutočne z autom a neviem prečo už rozmišlam prehodit aj celé kolesa za ine či to bude robit aj potom a s pravej strani vychadza taki čudný zvuk že sik sik sik sik sik pri jazde bez ríchlosti to počut pri jazde pri zvodidlach dost viacej

-> eben: taky mi to na Rapidovi dělalo přesně tohle, dělají to vymlácený poloosy, náboj(e) jak píše Sepp, a částečně i převodovka (nevím co v ní přesně ale).
-> eben: Něco podobnýho mi to dělalo taky a byla povolená vnější matice náboje kola, po dotažení v pořádku.
-> eben: poloosi
Ahojte vsetci,pomozte mi prosim vas ozrejmit problem s vleckou na rapidovi,pri jazde na rovinke dobra cesta,pri rychlosti od 70-90km/h sa neskutocne roztrasie zadok,gumy vpohode,naprava po repasi,aj geometria,robilo to aj pred GO,ak mate nejake tipy co stym bol by som povdacny,,dakujem