
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dunlop Fastresponse
-> Nepér: 

A jaké jsou již zmíněné rozdíly v montáži? U směrové pneumatiky je rozhodující směr otáčení – aby dezén správně zabíral, musí šipka označující rotaci souhlasit se směrem otáčení pneumatiky při jízdě dopředu.
Naproti tomu se u asymetrického dezénu rozlišuje vnitřní a vnější strana. Pneumatika proto musí být nazutá na tak, aby byl nápis Outside na vnější straně ráfku. Na směru otáčení zpravidla nezáleží – pneumatika bude správně fungovat, i když na pohled vypadá, že je na jedné straně auta namontována „v protisměru“. Jen v ojedinělých případech je značení pneumatiky ještě doplněno šipkou určující směr rotace, tato kombinace asymetrického a směrového designu se používá u vysokovýkonných sportovních pneumatik.
Mimo popisované typy dezénu existuje i třetí, symetrický. U něj nezáleží na způsobu montáže, pneumatika má po obou stranách a v obou směrech otáčení stejné vlastnosti. Symetrický dezén je nejstarší a nejjednodušší konstrukcí, používá se u tzv. celoročních pneumatik.
viz www.auto.cz/asymetricky-d ezen-64393
Naproti tomu se u asymetrického dezénu rozlišuje vnitřní a vnější strana. Pneumatika proto musí být nazutá na tak, aby byl nápis Outside na vnější straně ráfku. Na směru otáčení zpravidla nezáleží – pneumatika bude správně fungovat, i když na pohled vypadá, že je na jedné straně auta namontována „v protisměru“. Jen v ojedinělých případech je značení pneumatiky ještě doplněno šipkou určující směr rotace, tato kombinace asymetrického a směrového designu se používá u vysokovýkonných sportovních pneumatik.
Mimo popisované typy dezénu existuje i třetí, symetrický. U něj nezáleží na způsobu montáže, pneumatika má po obou stranách a v obou směrech otáčení stejné vlastnosti. Symetrický dezén je nejstarší a nejjednodušší konstrukcí, používá se u tzv. celoročních pneumatik.
viz www.auto.cz/asymetricky-d ezen-64393
-> Nepér: to už je mi teda dost utajený, jak takováhle pneumatika může fungovat tak i tak. Se nedivím lidem, že jsou z toho zmatený. Mi připadá, že jedním směrem to bude odvádět vodu z tý středový drážky, a druhým ji do ní bude čerpat.
Předevčírem jsem FastResponse objednal
Jinak Michelinky na fordu mám taky asymetrický ale né směrový. files.e-pneumatiky.cz/ima
ges/michelin-pilot-primacy
.jpg a tam je to ještě výraznější...
A pokud vím, tak je na nich jen rozlišeno outside/inside, vyznačení směru otáčení na nich není.

A pokud vím, tak je na nich jen rozlišeno outside/inside, vyznačení směru otáčení na nich není.
-> Eidy: to je taky pravda, že různý odklony musí chování gum taky dost změnit, třeba se budou holedbat jaký mají vypiplaný vnější bloky dezénu a ony se přitom skoro vznášejí nad silnicí ;)
-> Eidy: takových gum je spousta. Tak snad to mají odzkoušený:)
-> Labros: Abys s jejich gumama mohl být větší frikulín. Mě to přijde divný, když máš třeba různý odklony i na sériových autech a pak si taky myslím, že se to musí chovat na každý straně trochu jinak. Ale co, je to móda.
-> palinator: no ty jsem myslel. a u těch Karlosových jsou ještě výraznější. By mě zajímalo, proč se s tím tolik dělají a pak říkají, jak je to vypiplaný, když stejně na levý a pravý straně se to musí chovat dost jinak, kvůli těm středovým drážkám.
zdá se to, ale není tak. levou a pravou nedělej. taky je jezdím, akorát v jiným rozměru

-> Labros:
Vodu odváděj hlavně podelný drážky a co máš ramenní bloky, tak jsou proti sobě otočený, takže když je dáš "opačně", tak to bude furt stejný. Ty jemný nesmysly bych řek že na odvodu vody mají jen kosmetický vliv.
Vodu odváděj hlavně podelný drážky a co máš ramenní bloky, tak jsou proti sobě otočený, takže když je dáš "opačně", tak to bude furt stejný. Ty jemný nesmysly bych řek že na odvodu vody mají jen kosmetický vliv.
-> stepan: jj to jsem četl taky, ale říkal jsem si, jestli ty moje nejsou zrovna vyjímka, i když to by na nich musel bejt ještě směr rotace.
-> Labros: Ne, až na málo vyjímek jsou pneu buď směrový, nebo asymetrický, to znamená všechny stejný.
-> Labros: Jako jezdim na tom a nemám problém, ale zásadní chcavák jsem ještě nezažil. Taky jsem s těma kolama lítal kolem auta pěkně dlouho, než mi došlo že tam je inside a outside a že to nejsou směrovky.
-> Karlos (WIO46): koukám www.seznam-pneu.cz/sys.ph
p?action=ima... a taky mi připadá, že tahle pneu nepatří na levou stranu... ale co s tím, když už si to člověk koupí? ;) opravdu nevyrábějí pravé a levé?
-> Labros: Asi ti moc neporadím, ale stejnou myšlenku jsem měl na obou svých autech, když jsem obul Falken Ziex ZE 912.
Ahoj všichni, měl jsem teď takové menší dilema když jsem nasazoval letní pneu, mrkněte se na dezén této pneumatiky pls. pneumatiky.heureka.cz/dun
lop-sp-sport-fastresponse-
195-65-r15-91h/galerie podle značení na pneu (outside/inside) by to měl být asymetrický dezén (všechny čtyři pneu stejné) ale podle těch vnitřních drážek se mi zdá, že je i směrový, co myslíte? každopádně jsem auto koupil se čtyřmi stejnými pneu, takže s tím nic nenadělám, ale chtěl bych vědět, jestli se na to nějak blbě koukám, nebo je to přece jen trochu směrový a dvě pneu pak budou třeba trochu hůř odvádět vodu?