skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spojkové ložisko Aq
-> Pavel P..: OK, poznatky máme podobné :) Tak musím tu sbírku probrat, ale mám pocit že ložisek na starý přítlačák mám v tuhle chvíli už nejmíň 10 

-> Vít Heřman: tak můj subjektivní poznatek je že nový nevyjetý ložisko jde ztuha na volno když s nim točíš v ruce a lehce když ho přitlačíš tak jako pracuje na autě, tak jde lehce a potichu... ve zvlášť vylítanejch už chrastěj i kuličky.
-> Vít Heřman: tak ona ta červená vazelína je po 20ti letech skladování pěkně vyschlá a tuhá a proto taky odejde i origo ložisko rychlejc neč to co je tam od výroby.
taky jsem nový krásný origo ložisko sundal a vazelína byla ztuhlá a vyschlá, nic jsem nepral, natlačil jsem tam LMX vazelínu po okraj a naklepnul zpět a bez problemu funguje už nějakej pátek a pár set KM co jsem s tim stihnul najezdit než jsem vyvrhnul nápravy.
taky jsem nový krásný origo ložisko sundal a vazelína byla ztuhlá a vyschlá, nic jsem nepral, natlačil jsem tam LMX vazelínu po okraj a naklepnul zpět a bez problemu funguje už nějakej pátek a pár set KM co jsem s tim stihnul najezdit než jsem vyvrhnul nápravy.
-> Pavel P..: OK... takže když mam ložisko stavu a stáří neznámého, tak pořádně vyprat v benzínu, nechat vyschnout a nová vazelína? A proč to vlastně radíš u novýho ložiska - máš zkušenost že ta náplň je nedostatečná?
BTW, nějaký jednoduchý postup jak ověřit jestli ložisko není "vylítané"? Přijde mi, že vůli mají i nová :)
BTW, nějaký jednoduchý postup jak ověřit jestli ložisko není "vylítané"? Přijde mi, že vůli mají i nová :)
-> Vít Heřman: jasně... ale to tam vtlačíš i rukou.

-> Pavel P..: herman.pro/~dragon/.../IM
G_0358.JPG tady na tej fotce když jí zvětšíš tak je to ložisko vyfocený - ta drážka uvnitř po obvodu teda je skrz, tzn tudy tam můžu třeba injekční stříkačkou nacpat vazelínu?
-> Vít Heřman: no právě že nejsou.... ta co je kolem tý objímky je otevřená a tudy se to maže...

-> Pavel P..: No právě ty samostatný mam... ale nějak jsem měl za to, že jsou uzavřený ze všech stran? Musím se doma kouknout...
-> Vít Heřman: kdepak víčko to bys ho zkurvil... mrkni na fotku toho ložiska na začátku a tam kde je mezírka mezi litinovou objímkou a tim věnečkem co se točí tak dáš šroubovák a lehce klepneš a takhle po obvodu až sleze o kousek a na vnitřní straně se udělá skvíra kudy napereš vazelínu... případně ho tak i slisuješ a můžeš naklepnout nový, taky se prodávali samotný.
-> Pavel P..: Jakým způsobem ho mažeš? Mám doma pár spojkových ložisek na starý typ přítlačáku u kterých si nejsem moc jistý stavem maziva uvnitř. To vypáčíš to krycí víčko? Já měl za to, že spojkový ložiska maj trvalou náplň a nazdar...
Jak se to veme. Ja doufám že už nemam v prdeli nic jinyho jen ložisko a přitlačak nerad bych doloval ložisko z kliky.
-> Čmoud: čiže sa oplatí kúpiť.
Měl sem ho v autě včera mi prolitlo přez přitlačak najel sem cca 8000km
ot: pri precteni tematu jsem se zalekl, ze Albert zacal fusovat do autodilu a ze se znackou albert quality se budeme setkavat i u nasich plechovek. :-D
130,-Kč
-> tami: Kolik byla ta nízká cena?
-> tami: Měl jsem od nich kdysi zadní ložiska na feldu. Vydržely tam cca 10tis, pak se měnily bubny. Žádnej hit to nebyl, ale úplný bláto taky ne. Každopádně u spojky bech to řešil asi víc. Než si zkurvit novej přítlačák a vyndavat znova motor, tak bych radši dal o pár korun víc za něco vyzkoušenýho...
Tak má ho někdo vyzkoušený?
-> tami: Když někdo vlastní ochrannou známku ještě to automaticky neznamená, že ty výrobky vyrábí... Konkrétně tahle firma se zabejvá nikoli výrobou, ale nákupem a prodejem dílů... ;-) www.hpp.cz/index.php?opti
on=com...
hlavně ho namaž
Dobře,ptám se jestli má někdo praktické zkušenosti,abych věděl jestli ho mám rovnou mrsknout do koše,měl bych ho montovat s odpruženou lamelou pro běžný provoz.
-> Kuladmin:
AQ alias Auto Quality je čína.
-> tami:
Ak nemáš problém s krvným tlakom, ak rád skúšaš nové veci a plánuješ častejšie zhadzovať motor prípadne prevodovku, tak by som sa toho nebál
AQ alias Auto Quality je čína.
-> tami:
Ak nemáš problém s krvným tlakom, ak rád skúšaš nové veci a plánuješ častejšie zhadzovať motor prípadne prevodovku, tak by som sa toho nebál

To jsou myslim polaci takze ....asi jasny ze.