ještě jsem tak koukal na to rameno dole...
ty ramena jsou už upraveny pro větší záklon..
stačí se pořádně podívat a jedno rameno je svařený ze dvou..
vyztužení je uvnitř ramena...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozšíření náprav
Eidy 25.11.11 23:48:44 napsal:
→ kuba387: To se dá spočítat přes sinus, tangens apod.
Nebo ti stačí i pro představu i trojčlenka. Nebo aspoň kus papíru a
tužka. Ale nebál bych se toho o 3cm. A klidně i víc. Ono to ve stupních
zas tolik nehodí.
A nejjednodušší by bylo ramena nechat sériový a nechat si vyfrézovat
rozšiřovací domečky pro spodní kulový čepy. Kdyby něco, tak je jen
přehodíš do jinejch ramen a jedeš dál. Jeden konec do ramene a na druhý
straně zasuneš čep.
nedokážu si představit prodloužení o 3 cm!! bez změny horního uložení!! (edit. a to neluvim o poloose)
jakej by byl odklon kola?? 4° - 6° ??
jedno rameno po svaření bylo delší o cca. 4mm a odkoln byl o 0,5° větší (mělo 2° a vyřešilo to propilováním děr u čepu)
→ kuba387: To se dá spočítat přes sinus, tangens apod.
Nebo ti stačí i pro představu i trojčlenka. Nebo aspoň kus papíru a
tužka. Ale nebál bych se toho o 3cm. A klidně i víc. Ono to ve stupních
zas tolik nehodí.

A nejjednodušší by bylo ramena nechat sériový a nechat si vyfrézovat
rozšiřovací domečky pro spodní kulový čepy. Kdyby něco, tak je jen
přehodíš do jinejch ramen a jedeš dál. Jeden konec do ramene a na druhý
straně zasuneš čep.
nedokážu si představit prodloužení o 3 cm!! bez změny horního uložení!! (edit. a to neluvim o poloose)
jakej by byl odklon kola?? 4° - 6° ??
jedno rameno po svaření bylo delší o cca. 4mm a odkoln byl o 0,5° větší (mělo 2° a vyřešilo to propilováním děr u čepu)
-> kuba387: já sem to měl takhle.
byl větší záklon rejdoveho čepu ( nevim kolik, nemůžu najít papír z geometrie)
a odklon kola byl 1,5°
a bylo to dost znát při jízdě..
byl větší záklon rejdoveho čepu ( nevim kolik, nemůžu najít papír z geometrie)
a odklon kola byl 1,5°
a bylo to dost znát při jízdě..
-> Eidy: v rozumným použtí poloosy stačí. Mám to stejnej pohled. Tímto změnit geometrii a pak dát podložky, případně kola s jiným ET. Pro rozšíření nápravy tímhle stylem by se muselo překppat uložení tlumiče, délka poloos, atd atd. tudy cesta nevede
-> vhml: Jenže kolo je mnohem blíž k ramenu než k misce, takže vrchním uložením to moc nevymyslíš. Jde o to dohnat lepší geometrii a pak podložky pod kola.
Jo ale teď mi došlo, že budou krátký poloosy. Takže ono to tak snadný nebude. Sakryš.
Jo ale teď mi došlo, že budou krátký poloosy. Takže ono to tak snadný nebude. Sakryš.
-> vhml: takže i přiedělat horní uložení tlumiče, chápu to dobře? A co tim myslíš zásadní rozšíření? Dá se předělat ještě něco krom ramen? nápravnice?
-> Eidy: timhle nastavením ramen zásadní rozšíření neuděláš, nebo jen za cenu velké změny odklonu, protože horní uložení zůstane.
-> kuba387: A koneckonců by ti na to stačil i za studena válcovanej plech 5-6mm a vypiluješ si to doma a fertig. Pokud máš teda šupléru, jehlu a šikovný ruce.
-> Minik03: Pardón. 

-> Eidy: taková sprostá slova tady používáš 

-> kuba387: To se dá spočítat přes sinus, tangens apod. Nebo ti stačí i pro představu i trojčlenka. Nebo aspoň kus papíru a tužka. Ale nebál bych se toho o 3cm. A klidně i víc. Ono to ve stupních zas tolik nehodí.
A nejjednodušší by bylo ramena nechat sériový a nechat si vyfrézovat rozšiřovací domečky pro spodní kulový čepy. Kdyby něco, tak je jen přehodíš do jinejch ramen a jedeš dál. Jeden konec do ramene a na druhý straně zasuneš čep.

A nejjednodušší by bylo ramena nechat sériový a nechat si vyfrézovat rozšiřovací domečky pro spodní kulový čepy. Kdyby něco, tak je jen přehodíš do jinejch ramen a jedeš dál. Jeden konec do ramene a na druhý straně zasuneš čep.
-> Eidy: OK,, já měl v plánu dělat to z nových ramen, tak bych je raději nastavil zdravějším kusem želleza
. Jen se asi nechápem, já bych chtěl vědět, zda nevíš o kolik ty ramena rozšířit, když bych to rozšířil třeba o 3 ceňtáky, aby kolo neškrtalo a tak...


Sehnal bych další ramena, říznul bych je na zelený čáře (každou dvojici jinde a svařil k sobě. Tak uděláš, Áčka, záklony i rozšíření a práce s tím bude skoro stejná.
-> Eidy: Jasný, ale co jsem tak četl a pochopil to tak, tak se musí vkládat klínek, aby se docílilo ohnutí čepu. Psali, že je ideál 4 stupně ohnout čep a tím vznikne áčko. Tak právě zjišťuju okolik ty ramena roztáhnout jak říkáš, nebo jak širokej klínek vložit. JJ pak bych chtěl hotový ramena vyztužit 2mm širokýma páskama , aby fakt byly pevný.
-> kuba387: Ramena jsou focený jako nahoru ve směru jízdy, že jo? Takže Podle obr. vpravo zvětšíš záklon, ale zůžíš podvozek a uděláš Véčka. Kola půjdou dopředu. Podle obr. vlevo to rozšíříš, uděláš si Áčka a zmenšíš záklon. Nejlepší by bylo ramena říznout komplet a vyplnit mezeru. Vzhledem k celkem symetrickým ramenům, by stačil jeden přípravek. A čilm blíž kolům to řízneš, tím míň bude svar zatíženej. Samozřejmě bych pak doporučil ramena vyztužit plocháčem po obvodě nastojato.
-> Eidy: Dneska jsem to četl snad už desetkrát, ale nepodařillo se mi z toho zjistit okolik se má to rameno ohnout, respektive jak širokou (mm.) škvíru udělat. A taky na jakou stranu s tim hnoud, ale jak píšou že se pak kolo může dotýkat nárazníku, tak asi tim směrem jak je to na obrázku v pravo ne?
-> Eidy: díky, ale moc si to nedokážu představit, kde naříznout, jak ohnout... to jsem právě myslel, zda někdo nemá nějakej obrázek či plánek.
presne tak, vzadu hod podlozky pod naboje, mam to tak taky

-> kuba387: Vzadu se dávaji podložky pod hřídelky náboje a vepředu bud naříznout, ohnout a vyplnit rameno, nebo svařit svoje. Na to ti stačí skoro zednickej metr. Pokud to chceš jako kitovka.
Čus, hledal jsem, ale nenašel. Tak k věci, chtěl bych se zeptat jestli se tu nenajde někdo kdo by věděl jak na felině rozšířit napravy (podložky nemyslim
) nejlepší by byly nějaké plánky, dokumenty... Viděl jsem jak vypadá přední náprava na kita, ale bez rozměrů atd. Tak kdyby z váš někdo věděl jak to udělat, tak bych byl moc vděčnej za radu. Díkes
