-> Eidy: nie ako pisem je to hodnota na milimeter :) a neviem kolko ma seriova ale viem kolko mam ja na aute :) a je to udavane v N na mm stlacenia.. cize napr 44N/1mm stlacenia
Ved si uvedom ze ak by to bolo 44N/ 10mm (1cm) tak by si na strunu dal 5l flasu vody a klesla by ti o 1,1cm = 11mm?? to co je .... hlupost nie?
Já mam na RSu taky molčana. Převařené domky v kasli na větší délku pružin. Dal jsem tam puvodně uřezanou vlečku,ale ty jsem moc zkrátil a každou cvilku jsem byl na dorazu. Před běšimama jsem tam dal seriový z kyvky a je to až dost tvrdý. V nerovnejch zatáčkách to uskakuje. Zato v Mostě jsem se povozil pěkně, akorád by to chtělo dát níž. Tlumiše mam HP rally.
-> Wena: jaký parametry má ta HP pružina, co tam máš teď? Já mam péra od Kalmara - volná délka 300mm , síla pružiny 40kg, ale ještě jsem je nedal na auto.. Tak bych se rád vyhnul stejnýmu problému
-> Wena 18.10.11 15:12:12: Na to aby p. Křistek něco vymyslel nestačí změřit rozměr stlačené pružiny na autě (jak radí domek, rameno) ale je potřeba znát i volnou délku současné pružiny a další problé je, že u Škodovky se jak přední, tak zadní pružiny nenamáhají pouze v ideálním kolmém směru.Z toho plyne, že tím přepočtem na jinou tuhost se dá seknout klidně o -/+2cm na výšce auta úplně bez problému... Co jsem se bavil s Huškem, tak pružiny vždy dělal dva druhy a tlumič tomu adekvátně přizpůsoboval.
Tak p.Křístek mi řekl ať změřim délku mezi ramenem a domkem a zavolam mu že něco zkusí vybrat co tam má ale že to bude chtít upravit i tuhost tlumiče. Jinak já když jsem kupoval HPčka tak mi bylo řečeno že se dělá jen jeden druh zadních pružin na škodovku.
-> Wena 18.10.11 14:57:41: Co vím, tak i Hušek dělá různě tuhé pružiny, ale za tu cenu si je můžeš nechat namotat v Invelu taky navíc třeba se závěrnýma závitama...
-> radekp 18.10.11 14:11:59: Problém který si lidi neuvědomujou je te, že vlečková pružina na Molčanovce bude muset být zkrácena asi tak na půlku aby auto bylo nějak rozumně vysoko a tím se tuhost dostane na úroveň sériové kyvky a to samé platí o kyvce. Pokud někdo řekl, že kyvková je na Molčana moc tvrdá a jezdí s tím vrchy, tak asi má auto celkem nízko a tudíš kyvkovou určitě vzal pomalu napůl taky a rázem je tuhostí úplně někde jinde... Takže dle toho nelze soudit, dle mě 40kN by na asfalt mohla být dobrá volba, když jsem se bavil s Křistkem, tak na stavitelný zadek na Molčana dělá pružiny mezi 50 - 60kg... Proto bych se na rallye držel někde mezi tuhostí vlečky a kyvky otázka je z čeho toho při dané výšce auta docílit...
No dal jsem tam HP pružiny a výška byla OK ale hrozně tvrdé. Tak jsem tam zkusil serii kyvku a změklo to ale zase to bylo hrozně vysoko. Zkusím zavolat Křístkovi co mi poradí. V HP mi asi nic moc neřeknou když dělaj jen jeden druh zadních pružin.
-> Wena: předpokládám, že HP bude tvrdší než serie. Jak píše Honza, molčánovka má jinou kinematiku - kratší ramena, proto na ní nepotřebuješ tvrdou pružinu. Slyšel jsem názor od jedho vrchaře (škoda 100), že pružina z kyvky je moc tvrdá. Já jezdím zkrácenou vlečku a vyhovuje mi to. Tobě by to na rally vyhovovat mohlo taky. Když se ti bude zdát měkká, je možnost jít do pružiny z žigula, která je tvrdší...
-> Wena 18.10.11 13:54:56: To jsem nikdy nikde nevyčetl, ale na druhou stranu je to úplně k ničemu, protože RSa měla jiný úhel kývání, jinde uloženou pružinu na rameni a tím pádem na Molčana je pořeba jiné délka a tuhost. Obecně to chce na Molčana měkčí pružinu díky kinematice nápravy (držel bych se někde na pomezí vlečky což je 21kN) a délka se dost blbě odhaduje. To záleží v jaké kasli, jaké domky a jak je náprava usazena + jak to kdo chce mít vysoko (navíc 100vku jsem neřešil nikdy a vím, že má nějak domky napevno či co?). Tohle je hodně individuelní a pokud by jsi šel do výroby tak ideálně udělat víc závěrných závitů a postupně zkracovat. Co tam máš teď?